ikbenjeroen 0 Geplaatst 11 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2007 K heb zelf zo'n half jaar een Fuji FinePix S5600 gehad.. K heb nu sins een week een Nikon D50 digitaal spiegelreflex liggen met een 28mm-210mm Tamron lens, een 18-55mm Sigma groothoek lens en een Sigma 55-200mm lens... Ben er echt heel blij mee, echt weer heel anders dan de Fuji ... Fototje gemaakt met de S5600: En twee fototjes gemaakt met de D50: Link naar bericht Deel via andere websites
napoleon 0 Geplaatst 11 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2007 Quote: Op maandag 11 juni 2007 22:04:29 schreef ikbenjeroen het volgende: K heb zelf zo'n half jaar een Fuji FinePix S5600 gehad.. K heb nu sins een week een Nikon D50 digitaal spiegelreflex liggen met een 28mm-210mm Tamron lens, een 18-55mm Sigma groothoek lens en een Sigma 55-200mm lens... Ben er echt heel blij mee, echt weer heel anders dan de Fuji ... yep, een dslr werkt gewoon heel fijn. maar waarom die tamron-lens erbij? of had je die nog van een analoge slr? Link naar bericht Deel via andere websites
Mystique 1 Geplaatst 11 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2007 Ik ga het 'help mystique aan een dsr' fonds oprichten. Link naar bericht Deel via andere websites
ikbenjeroen 0 Geplaatst 11 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 11 juni 2007 Die Tamron is van me ma ... Is eiglijk voor analoge slr maar doet het ook erg goed op de dslr ... Echt mooi lensje ... Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 12 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 juni 2007 Quote: Op maandag 11 juni 2007 23:53:19 schreef Mystique het volgende: Ik ga het 'help mystique aan een dsr' fonds oprichten. Een dsLr fonds lijkt me toch wel beetje, anders zit je met een digital single reflex, oftewel een apparaat wat het maar 1 keer doet.... Ik ga op een gegeven moment wel voor de DSLR, maar nu nog geen eurocentjes daarvoor en nog heel veel mogelijkheden te over met mijn S5600. Bovendien, begrijp al beter hoe fotograferen werkt dan een collega met een 30D die stug de 'auto' en portret stand gebruikt omdat ze echt nog geen benul heeft van handmatig instellen. Link naar bericht Deel via andere websites
PeterK 0 Geplaatst 12 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2007 hmm als 2e project voor het fonds stel ik voor mij te steunen in de aankoop van een EF 300 mm F4.0 IS Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenE 0 Geplaatst 12 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 12 juni 2007 ik denk erover om een sigma 70-200 2.8 erbij te kopen... maar is een beetje dubbel nu; of die lens kopen, of geld houden voor de vakantie-periode Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 12 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 juni 2007 Dan toch maar op vakantie Arjan E, anders kun je nog geen vakantiefoto's maken ook Ik hoop dat mijn DSLR tijd nog komt en rap een beetje Link naar bericht Deel via andere websites
napoleon 0 Geplaatst 14 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 ah, ik zie een fonds om mij op fotoexpeditie te laten gaan in siberie wel zitten. ach, laat ik niet te veeleisend zijn, zuidelijk afrika is ook goed Maar je heb inderdaad gelijk Alex, met een camera moet je leren omgaan, en met een s5600 kun je ook heel veel. uiteindelijk is de fotograaf nog altijd belangrijker dan de camera, de camera bepaalt alleen hoe iets erop komt (en hoe beter de fotograaf, hoe minder de camera bepaalt), de fotograaf bepaalt wat erop komt. er is geen enkele camera die automatisch de composities bepaalt, of ideeën bedenkt. Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 14 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juni 2007 Dat wordt een flink fonds, of alle deelnemers moeten gewoon heel lang wachten voor hun wensen gefinancierd kunnen worden Het ligt inderdaad allemaal aan de fotograaf, maar een lichtgevoeliger lens en betere flitser zouden ook wel welkom zijn... Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 ja, doe mij dan ook ook maar in dat fonds voor een retourtje europese hoofdsteden. meereuh, doen jullie aan foto's bewerken, of is dat uit den boze? Ik vind dat foto's van wat aanpassingen aan de kleurbalans, belichting etc achteraf op de computer vaak heel veel mooier worden.. Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 15 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Ik gebruik de 'chrome' stand in het finepix menu op de camera al redelijk vaak om wat meer contrast en kleur in foto's te brengen. In dit digitale tijdperk is foto's kunnen bewerken voor elke fotograaf wel een vereiste denk ik. Maar ik pas foto's liever aan voor een bijzonder effect dan dat ik ze beter maak dan ze in werkelijkheid zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
PeterK 0 Geplaatst 15 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Ik heb niks tegen foto bewerking zolang het geen trucage wordt. Daarnaast zijn bepaalde effecten alleen te krijgen door foto bewerking. Zo kun je bijvoorbeeld een heel mooi '80 poster effect krijgen door een beetje met de levels te rommelen. Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 15 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 juni 2007 Ik vind foto's die zwart wit gemaakt worden met enkele details in kleur wel mooi en die kan ik nu ook maken Link naar bericht Deel via andere websites
mcklin 0 Geplaatst 16 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2007 Quote: Op vrijdag 08 juni 2007 10:56:13 schreef ArjenE het volgende: En heb jij nu al een andere "grotere" body? en heb jij deze lens? staat nu ook te koop op dpz voor 875,- [afbeelding] link [/img] - jah ik heb nu naast mijn 350 een 1dmk2 - jah ik heb de 70-200 2.8 L USM (875 is een heeel zacht prijsje, als het kan zou ik voor die gaan ipv de sigma, maarja dat moet je zelf beslissen) Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 16 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 juni 2007 875 een zacht prijsje? Ik zat net te kijken naar DSLR kits voor minder.... Ik zie trouwens vooral Canons en Nikons voorbij komen hier, kunnen de DSLRS van Samsung, Sony, Pentax en Olympus ook gewoon 'serieus' genomen worden? Is er een bepaalde reden dat Canon en Nikon zoveel meer 'aanhang' hebben? Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenE 0 Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Quote: - jah ik heb de 70-200 2.8 L USM (875 is een heeel zacht prijsje, als het kan zou ik voor die gaan ipv de sigma, maarja dat moet je zelf beslissen) Past niet op mn Nikon En Alex, Nikon en Canon zijn gewoon een beetje de marktleiders... Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 Ik heb een rasechte analoge spiegelreflex camera van Minolta. Anyway, ik laat ze ontwikkelen en op cd zetten, zodat ik voor bepaalde opdrachten ze nog kan bewerken. Ik heb digitaal gefotografeerd, maar daar ben ik na een jaar of 2 vanaf gestapt. Wel heb ik op mijn telefoon een redelijke goede camera die ik er wel vaak bij gebruik. En nu ben ik ook nog hard aan het sparen voor een goede digi, om er wel bij te houden, want mijn telefoon is ook niet alles. Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenE 0 Geplaatst 17 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2007 nee, telefoon en spiegelreflex kun je niet echt vergelijken nee zelfs telefoon en een compact-camera niet echt Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenE 0 Geplaatst 26 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2007 Zo, heb gisteren de SB600 gekocht, ipv mn non-ttl SB 50DX flitser Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 26 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2007 Quote: Op zondag 17 juni 2007 16:26:06 schreef ArjenE het volgende: nee, telefoon en spiegelreflex kun je niet echt vergelijken nee zelfs telefoon en een compact-camera niet echt Maw.. de camera van de SE k800i is toch behoorlijk goed.. Link naar bericht Deel via andere websites
Wop 0 Geplaatst 26 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2007 Nikon D50 met 18-55 lens + 70-300 lens. Met nog een Metz externe flitser. Enkele resultaten van mijn cameratje: link link link De rest is te zien op wopkelien-bruinsma.magix.net Link naar bericht Deel via andere websites
napoleon 0 Geplaatst 26 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 26 juni 2007 Quote: Op dinsdag 26 juni 2007 18:07:28 schreef ArjenE het volgende: Zo, heb gisteren de SB600 gekocht, ipv mn non-ttl SB 50DX flitser fijn ding, ik heb hem ook. voor mij is het mijn eerste externe flitser, dus ik heb er weer een hele berg leerwerk bij, zo'n flitser geeft een hele hoop nieuwe mogelijkheden. Link naar bericht Deel via andere websites
ArjenE 0 Geplaatst 27 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2007 ik verstopt achter de 15-30: Link naar bericht Deel via andere websites
Mystique 1 Geplaatst 27 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 27 juni 2007 Het was denk ik mooier geweest als je ook de bovenkant van je hoofd en de flitser er op had gezet Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten