Spring naar bijdragen

Kopen op de zwarte markt?


Aanbevolen berichten

Er word vanalles Nederland binnen gesmokkeld.Met de uitzondering van drugs.Is het verkeerd om die dingen te kopen?Dan heb ik het over kleren,sigaretten,alcohol,goud.Die zijn dus Nederland binnen gesmokkeld waar geen belasting over is betaald.Dus zijn ze goedkoper.Tegenwoordig word er ook veel uit China naar Nederland gehaald zoals goedkope camera's etc.Volgens de Nederlandse regering pleeg je een misdrijf als je het koopt.Maar in God's ogen toch niet?Of zie ik het verkeerd?Ik heb het hier eens met Christenen over gehad en hun zeiden dat het verkeerd was omdat het een misdrijf is in de ogen van de Nederlandse staat dus dan vind God het ook verkeerd.Ik zei de Nederlandse staat en God zijn niet hetzelfde.Die twee staan los van elkaar.Dus.............??

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Herinner allen eraan dat ze overheid en gezag moeten erkennen en gehoorzaam moeten zijn, bereid om altijd het goede te doen, 2 dat ze van niemand mogen kwaadspreken, vredelievend en vriendelijk moeten zijn en zich tegenover iedereen zachtmoedig moeten gedragen.

Titus 3:1

lijkt me duidelijk smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

1 Herinner allen eraan dat ze overheid en gezag moeten erkennen en gehoorzaam moeten zijn, bereid om altijd het goede te doen, 2 dat ze van niemand mogen kwaadspreken, vredelievend en vriendelijk moeten zijn en zich tegenover iedereen zachtmoedig moeten gedragen.

Titus 3:1

lijkt me duidelijk
smile.gif

Toch zijn er verscheidene landen op deze wereld waar ik never nooit het gezag en de overheid van zou erkennen of gehoorzaam van zou zijn..

Link naar bericht
Deel via andere websites

De zwarte markt in Beverwijk kun je rustig leegkopen bij wijze van spreken, daar wordt al jaren zo zwaar gecontroleerd door Douane en Belastingdienst dat dat zo'n beetje de laatste plaats is waar je nog illegale spullen kunt kopen. Daarvoor in de plaats nu goedkoper rotzooi knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Toch zijn er verscheidene landen op deze wereld waar ik never nooit het gezag en de overheid van zou erkennen of gehoorzaam van zou zijn..

En toch is het je christenplicht de overheid te gehoorzamen tenzij het ingaat tegen Gods koninkrijk. In mijn kerk is er ooit veel stampij geweest rond dominee Kersten (ook leider van de SGP) hij deed alles wat de nazi's vroegen omdat de overheid Gods dienares was..

Ook dingen als het steunen van stichtingen die Bijbels naar Rusland smokkelen of religieuze lectuur verspreiden in China. Het mog daar volgens de wet niet, je mag er geen huisgemeentes hebben, je moet als christen ingeschreven zijn anders mag je niets. Dat zijn dingen die mag ontwijken.

Voor de rest moet je de overheid gehoorzamen. En de zwarte markt is volgens mij niet alleen 'gesmokkeld illegaal spul'. Je moet iets kopen met een goed geweten, als je een 'van de wagen gevallen laptop koopt, spliksplinter nieuw voor 700 euro die normaal 1800 euro kost..'..

Ik zou dat niet kunnen, daar zit een luchtje aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zei express niet van de wagen gevallen want dat is gestolen.Lijkt me logisch om dat niet te kopen.Verder regeringen gehoorzamen.Jezus gehoorzaamde de Romeinse overheersers ook niet en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.Gewoon als een slaaf regeringen gehoorzamen lijkt me de domste ding dat je ooit kunt doen.Kan me oren eigenlijk niet geloven dat iemand zo denkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Quote:

[...] Je moet iets kopen met een goed geweten, als je een 'van de wagen gevallen laptop koopt, spliksplinter nieuw voor 700 euro die normaal 1800 euro kost..'..

Ik zou dat niet kunnen, daar zit een luchtje aan.

nja je kan er iig donder op zeggen dat de mensen die dat ding gemaakt hebben in verweggistan nooit n goed salaris betaalt kunnen zijn.. Als het buiten de overheid omgaat is er geen controle geweest op werkomstandigheden enzo en is de kans groter dat je je mede schuldig maakt aan kinderarbeid oid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid