Spring naar bijdragen

Het bespotten van geloof en religie


Aanbevolen berichten

Sjaloom Catholic angel,

Dus omdat je het niet snapt, ga je maar bespotten? En je denkt echt dat dat de oplossing is? Leuk hoor, maar Jezus roept ons nergens om om andere ideologieën te bespotten, hoogstends ze te verwerpen. Van bespotten komt enkel vijandigheid, haat en meer grimmigheid. Als de huidige actualiteit je nu nog niet duidelijk maakt dat bespottingen alleen maar erger uitlokken, dan weet ik het ook niet meer hoor.

Soms lijk je net een echte westerling, die ziet dat er van alles misgaat in zijn samenleving, dat het duidelijk te maken heeft met de hedonistische, geseksualiseerde en technocratische levensstijl, maar toch die levensstijl doorzet, omdat hij niet beter weet. Of die ziet dat vergelding alleen maar meer woede oplevert, maar toch mensen die hem kwaad doen wil vergelden. Nou ja, zelf weten hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 205
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Neej ik weet het niet beter dan de Kerk de kerk heeft een goede rede om deze punten uitéén te zetten ten behoeve van de vrede tussen beide groepen. Ik probeer alléén zelf na te gaan hoe dit dat precies zit. Dus in het Kort de Kerk leert dat wij moslims en Christenen qua basis dezelfde God aanbidden. Maar op het punt van verlossing is er geen garantie voor hen dat zij verlost worden als je uitgaat van wat de Bijbel daarover leert. Mijn dilemma is dus hoe werkt dit en daarbij geef ik toe dat ik tussen deze niet goed de link kan leggen.

Het werkt ongeveer zo: Moslims die oprecht God zoeken, en niet teveel zijn gecorrumpeerd door structuren van zonde, en handelen naar de Wet die in hun harten staat geschreven, die hebben kans door Jezus verlost te worden, ook al weten ze dat zelf niet. Immers, als je Jezus niet kent, dan kun je 'm ook niet afwijzen.


Samengevoegd:

Quote:

Hebben wij die garantie dat we verlost zijn dan wel?

Objectief gezien niet. Subjectief gezien kan het natuurlijk wel zo zijn dat iemand ook daadwerkelijk bevonden heeft dat men gered is. Alleen, zoals met alles dat liefde is, je kan er geen zinnig woord over zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom Catholic angel,

Dus omdat je het niet snapt, ga je maar bespotten? En je denkt echt dat dat de oplossing is? Leuk hoor, maar Jezus roept ons nergens om om andere ideologieën te bespotten, hoogstends ze te verwerpen. Van bespotten komt enkel vijandigheid, haat en meer grimmigheid. Als de huidige actualiteit je nu nog niet duidelijk maakt dat bespottingen alleen maar erger uitlokken, dan weet ik het ook niet meer hoor.

Soms lijk je net een echte westerling, die ziet dat er van alles misgaat in zijn samenleving, dat het duidelijk te maken heeft met de hedonistische, geseksualiseerde en technocratische levensstijl, maar toch die levensstijl doorzet, omdat hij niet beter weet. Of die ziet dat vergelding alleen maar meer woede oplevert, maar toch mensen die hem kwaad doen wil vergelden. Nou ja, zelf weten hoor.

Wat ik bespot is het gebrek aan mensenrechten in moslim landen en het verdedigen van een profeet die niet van onbesproken gedrag is? WIJ zijn niet heilig. Maar van een man zeggen die geweld beoefende en mensenrechten schond om hem uit te roepen tot de profeet en er achter te plaatste vrede zij met hem dat vindt ik bespottelijk. EN hoe je het went of keert elk kritisch geluid of ik het nu doe of jullie op jullie manier aan het adres van de kwaadwillende moslim is alles godslasterlijk. Als ik deze dingen in Iran of pakistan had gezegd dan hing jullie Katholieke Engeltje nu al met een gebroken nek in de hoogste boom,...ook als ik de profeet op een milde manier had bekritiseert.

Mijn mening is en blijft dat, hoe aardig ik een moslim ook vindt als mens (zelf heb ik een aantal goede kennisen die moslim zijn)

De islam een geweldadige religie is met een geweldadig boek met een onfatsoenlijke barbaarse, dubieuze en leugenachtige stichter die zich met geweld en slinkse wijze een weg heeft weten te banen naar de harten van poletheistische arabieren. Laat jullie dus niet bedotten door moslims in een pak die goed nederlands spreken, zij vertegenwoordigen de islam en ook hun profeet ooit zei een moslim eens bij rondom 10 "de profeet is voor een moslim nog meer als zijn vader en moeder".

Mijn visie op Islam baseer ik niet op zomaar een fantasie maar na o.a het lezen van de koran, boeken als "de weg van de moslim" gesprekken met moslims, de bijbel lezen, vele sites als www.answering-islam.de en gewoon goed volgen wat men in de media ziet.

De islam hoort niet thuis in Europa!

Denk niet dat ik alles van het westen goed keur maar het westen is niet een cultuur gebonden staat! het westen zijn alle landen waar het redelijk fatsoenlijke omgang met de medemens wordt gehandhaafd op juridisch vlak, waar de landen Joods/Christelijke normen en waardes bezitten, en waar de Doodstraf/Lijfstraffen niet worden uitgevoerd!.

Kom op jullie weten zelf hoe het in bepaalde landen er aan toe gaat dat hoef niemand elkaar hier uit te leggen, daar moeten we eerlijk over zijn...dat is wat ik belachelijk maak,...en helemaal als dat uit naam van een (valse)God wordt goedgepraat!.

Nogmaals WIE is het met mij eens dat de profeet Mohammed een leugenaar was?.

En hoer verwerp je een godsdienst zonder daarmee een ander te kwetsen? Als je wel kritische geluiden wil laten horen aan het adres van deze godsdienst in kwestie.


Samengevoegd:

Quote:

Hebben wij die garantie dat we verlost zijn dan wel?

Ligt er aan of je de Bijbel gelooft en gelooft dat Jezus zei dat "ieder die in hemgelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft!". (Joh. 3:16)... ik denk dat wij nooit uit eigen verdienste in de heme kunnen komen maar uitsluitend door genade en geloof gevolgd door goede werken (niet dus goede werken alléén!)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Catholic Angel. Jammer dat u zo denkt. Erg jammer.

Veralgemening, vooroordelen,... Wat weet u over dat onderwerp? Bent u opeens een islamitische geleerde?

Ja, we plaatsen SallAllahu Alayhi Wassalam, oftewel VZMH, achter zijn naam. Stoort dat u? We plaatsen Alayhi Salam achter de naam van elke profeet, wat ook ongeveer VZMH betekent. (Ja ook achter Jezus (vzmh) ). smile.gif

Stoort dat u?

Wie bent u om te zeggen dat we niet in "dezelfde God" geloven? Alhamdulillah, ik geloof in de Allerhoogste Die dit alles schiep en Die alles weet.

Ik hoop echt dat mensen als u met open hart naar Islam kunnen kijken. Al bent u een christen, moet u daarvoor ons geloof spotten?

Wat is uw bron? Answering-islam? Er is ook Answering-Christianity, wist u. nosmile.gif

Moge Allah (Arabisch voor "God", ja) ons allemaal naar het Rechte Pad leiden. Amien.

Al zijn we christen, jood of moslim, we geloven nog steeds in de Allerhoogste.

Alhamdulillah. Alle lof aan God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

beste PascalPas hoe moet men het kaf van het koren scheiden volgens jou dan?...hoe zie je of een moslim een goede of slechte is?...ze geloven toch allen in de profeet die zij verdedigen en heilig verklaren?

er zijn ook zat slechte christenen. hoe moet je die dan onderscheiden? hoeveel christenen doen geen rare dingen in de naam van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Moge Allah (Arabisch voor "God", ja) ons allemaal naar het Rechte Pad leiden. Amien.

Al zijn we christen, jood of moslim, we geloven nog steeds in de Allerhoogste.

Alhamdulillah. Alle lof aan God.

Dank je voor je reactie...

...Zou je beledigt zijn als Christenen Mohammed een vals profeet noemen?, wat hout het ware pad volgens jou in...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dank je voor je reactie...

...Zou je beledigt zijn als Christenen Mohammed een vals profeet noemen?, wat hout het ware pad volgens jou in...

Wel... als de christenen en/of joden niet geloven dat hij een profeet is, is het logisch dat hij in hun ogen een vals profeet is. smile.gif

Als het daarbij blijft, heb ik geen problemen. Maar beschuldigingen en al die toestanden...

En vaak tonen moslims aan dat ze fout waren, toch blijven ze beweren wat zij denken. Gewoon uit haat enzo. verbaasd.gif

Als iemand Jezus (vzmh) beledigt, vinden de christenen het ook niet leuk. Ik vind het ook niet leuk, hij is immers 1 vd 5 belangrijkste profeten in Islam.

Hoe dan ook... die vooroordelen enz. tov moslims moeten weg, en tov Islam ook.

En beetje respect voor de anderen kan geen kwaad.

Ze beginnen moslims en Islam te beledigen en dan zijn ze weer hypocriet. "Onverdraagzame moslims!"

Er is ergens een grens tussen uiten van je mening en erge beledigigen. smile.gif

Zeggen, ok ik geloof het niet etc., maar niet "aanvallen".

Het Rechte Pad (Sirat Al-Mustaqim) is volgens mij gwn Islam... (logisch als je moslim bent)

Maar gericht naar niet-moslims, dan is het geloven in God en goede daden doen en in de Dag geloven etc etc etc.

big-smile.gif

Vrede.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ChechenMaga mag ik jou wat vragen? Je bent moslim.

Kun je in 1 zin uitleggen wat je vindt van amputaties onder de sharia.

Zou jij mij in 1 zin uit kunnen leggen wat je vindt van de stenigingen in het OT?

Inderdaad.. een onredelijke en kortzichtige vraag.. net zo als die van jou. Ik ga er niet vanuit dat ChechenMaga leeft in een land waar de Sharia is ingevoerd.. nog staat ergens dat hij het goedkeurt..

Hem vragen om in 1 zin uit te leggen wat hij er van vindt is absurd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zou jij mij in 1 zin uit kunnen leggen wat je vindt van de stenigingen in het OT?

Inderdaad.. een onredelijke en kortzichtige vraag.. net zo als die van jou. Ik ga er niet vanuit dat ChechenMaga leeft in een land waar de Sharia is ingevoerd.. nog staat ergens dat hij het goedkeurt..

Hem vragen om in 1 zin uit te leggen wat hij er van vindt is absurd.

Het feit dat hij niet in een land woont waar de sharia wordt goedgekeurd betekend niet dat het geen realiteit is. Alle islamitisch landen kennen de sharia, en overal houdt dat in dat straffen (voor ernstige misdaden als moord, overspel, belediging van de profeet, obsceen gedrag etc) altijd gepaard gaan met lijfelijke straffen (als het uitsteken van de ogen, het afsnijden van de tong, het amputeren van handen, voeten, vingers en het afhouwen van hoofden). Dat is een feit. Elke Moslim moet een antwoord kunnen geven hoe het kan dat dit soort zaken gebeuren. Als men lijfstraffen uit het OT vergelijkt met islam dan begaat men een vergissing omdat dit zou ingaan tegen hetgeen jezus leert ( zoals iedereen hier uiteraard weet jezus leert geen oog om oog tand om tand). Het voorbeeld van de vrouw die overspel had begaan is erg duidelijk omdat zij echt schuldig was en de wet van mozes schreef voor dat zij had moeten worden gestenigd, jezus had alle recht gehad om haar te laten doden. De islam geleerden keuren het afhouwen van ledematen gewoon goed. Iets wat hier in Nederland ook gebeurde maar wel in de middeleeuwen. Een moslim gelooft in de profeet en Allah en zijn wet, sommige moslims zeggen dan ja maar dat is verkeerd begrepen want dat leert de islam niet. Hoe is het dan mogelijk dat over ter wereld de sharia altijd lijfstraffen met zich mee brengt? hebben zoveel moslims het dan fout?

En ik zal jou zeggen wat ik vindt van lijfstraffen in het OT wat dit is geen kortzichtige vraag! dat is toch een onderdeel van de Joodse cultuur en wet van mozes. Alléén moet men dit plaatsen in de cultuur van toen. Het was zoals ik al zei heel gewoon, alléén hebben wij dat gelukkig achter ons gelaten.

Ik vindt elke vorm van verminking in de naam van God barbaars, walgelijk en afschuwelijk.

Maar Christenen beoefenen geen rechtsysteem waarin dit is gegrond.

Dus moslims moeten zich verantwoorden voor hun rechtsystemen.

Neem Bijv Iran waar kinderen net zo goed worden opgehangen door de staat, dit omdat het de sharia betreft.

Wie is een antwoord schuldig! wij of ZIJ, hier behandelen wij ook schuldige mensen als mensen!.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik vindt elke vorm van verminking in de naam van God barbaars, walgelijk en afschuwelijk.

Dat is een kwestie van smaak, God wilde en gebood het in het oude Israël, en God is onveranderlijk dus Hij heeft er nu nog niets op tegen.

Ik begrijp je vraagstelling wel, door vanuit jou verlichte westerse denken die vraag te stellen kun je de Islam mooi afdoen als barbaars, walchelijk en afschuwelijk. Terwijl in de middeleeuwen onze cultuur achter liep op de Islamitische/oosterse cultuur.

Op theologie-gebied was weinig spannends te beleven, en de 'theologische vader' van je kerk baseerde zijn ontologische Godsbewijs op stellingen en gedachten van islamitische theologen/mystici. Dat je het niet eens bent met de Islam, dat begrijp ik en deel ik.

Maar dat je zo bizar neerbuigend kunt doen, dat wil ik niet begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik doe niet neerbuigend over het feit dat een andere anders denkt of er een andere religie er op na houd. Ik doe zo "bizar" neerbuigend om het feit dat zij zich in achter allerlei uitspraken verschuilen zij recht praten wat krom is voor zo'n religie heb ik 0,0 respect. Zeg gewoon ja De islam is de oorzaak van veel mensenrechten schendingen. Of het nu komt door "foute" moslims, terroristen of zogenaam wijze mullahs en imams. Het maakt niet uit de islam is verantwoordelijk voor deze wandaden omda hte op één of andere manier uit hun theologie komt. Jij maakt een enorme vergissing door te veronderstellen dat wij de islam niet zouden mogen afdoen als barbaars omdat wij (de nederlanders en westerse landen etc) ook zo waren. Je zegt het goed en zoals ik zal wij WAREN. Ons rechtssysteem heeft gelukkig de doodstraf en lijfstraffen afgeschaft. Je maakt ook een feit door te zeggen da onze kerk vaders zijn deistische veronderstelling haalden uit de islam. Neen het feit dat onze religie is gebaseerd om een persoon en dat van hen op een systeem maakt die berwering ongeldig. De kerk bestond al voor de bijbel en ook al lang voor de komst van de Islam en christus was al lang naar de hemel gevaren voor de komst van islam.

Ik doe neerbuigend over het feit dat zij niet eerlijk durven zijn. Zeg gewoon ja onze religie (delen daarvan) is een bron van terreur dat is een probleem van ons..komt laten we hervormen laten we aan zelfkritiek doen. Net als dat de christenen aan zelfkritiek doen is elke andere vorm van religie niet gevrijwaard van kritiek en dus verplicht tot zelfverlichting. Als zij dat doen zijn ze eerlijk en kunnen we in dialoog treden. Maar doe niet alsof het niet gebeurt is. Want dat maakt iemand tot een bespottelijk scherts figuur. Want hoeveel islamitische dwazen zijn ons al ten voorbeeld voorgegaan. Khomeini, khatami, de grote mufti van jeruzalem die de (bosnische) moslims liet meevechten met de duitsers in de 2e wereld oorlog, de elf kapers van 9/11 en zo kan ik nog veel meer islamitische misdadigers noemen. Kijk eens op de lijst van 10 meest gewilde personen in de US en wat zie je ..mohammeds en achmeds. Er is blijkbaar iets in Islam wat mensen vergoeilijkt om wandaden te plegen...iets dat het christendom niet direct zou kunnen leveren. Zijn er dan geen goede, vreedzame moslims? ja hoor en dat wij de mensen waar ik van hoop dat zij opstaan en zeggen ja misschien moeten wij laten zien dat de islam ook echt een ander gezicht heeft....ipv het gedrag van anderen recht praten!.Daarnaast blijft natuurlijk wel zo dat er maar 1 ware weg naar God kan zijn en dat is NIET de Islam.


Samengevoegd:

ik doe niet neerbuigend over het feit dat een andere anders denkt of er een andere religie er op na houd. Ik doe zo "bizar" neerbuigend om het feit dat zij zich in achter allerlei uitspraken verschuilen zij recht praten wat krom is voor zo'n religie heb ik 0,0 respect. Zeg gewoon ja De islam is de oorzaak van veel mensenrechten schendingen. Of het nu komt door "foute" moslims, terroristen of zogenaam wijze mullahs en imams. Het maakt niet uit de islam is verantwoordelijk voor deze wandaden omda hte op één of andere manier uit hun theologie komt. Jij maakt een enorme vergissing door te veronderstellen dat wij de islam niet zouden mogen afdoen als barbaars omdat wij (de nederlanders en westerse landen etc) ook zo waren. Je zegt het goed en zoals ik zal wij WAREN. Ons rechtssysteem heeft gelukkig de doodstraf en lijfstraffen afgeschaft. Je maakt ook een feit door te zeggen da onze kerk vaders zijn deistische veronderstelling haalden uit de islam. Neen het feit dat onze religie is gebaseerd om een persoon en dat van hen op een systeem maakt die berwering ongeldig. De kerk bestond al voor de bijbel en ook al lang voor de komst van de Islam en christus was al lang naar de hemel gevaren voor de komst van islam.

Ik doe neerbuigend over het feit dat zij niet eerlijk durven zijn. Zeg gewoon ja onze religie (delen daarvan) is een bron van terreur dat is een probleem van ons..komt laten we hervormen laten we aan zelfkritiek doen. Net als dat de christenen aan zelfkritiek doen is elke andere vorm van religie niet gevrijwaard van kritiek en dus verplicht tot zelfverlichting. Als zij dat doen zijn ze eerlijk en kunnen we in dialoog treden. Maar doe niet alsof het niet gebeurt is. Want dat maakt iemand tot een bespottelijk scherts figuur. Want hoeveel islamitische dwazen zijn ons al ten voorbeeld voorgegaan. Khomeini, khatami, de grote mufti van jeruzalem die de (bosnische) moslims liet meevechten met de duitsers in de 2e wereld oorlog, de elf kapers van 9/11 en zo kan ik nog veel meer islamitische misdadigers noemen. Kijk eens op de lijst van 10 meest gewilde personen in de US en wat zie je ..mohammeds en achmeds. Er is blijkbaar iets in Islam wat mensen vergoeilijkt om wandaden te plegen...iets dat het christendom niet direct zou kunnen leveren. Zijn er dan geen goede, vreedzame moslims? ja hoor en dat wij de mensen waar ik van hoop dat zij opstaan en zeggen ja misschien moeten wij laten zien dat de islam ook echt een ander gezicht heeft....ipv het gedrag van anderen recht praten!.Daarnaast blijft natuurlijk wel zo dat er maar 1 ware weg naar God kan zijn en dat is NIET de Islam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Vindt je dat niet een beetje erg kort door de bocht geredeneerd?

Nee. Als God 4000 jaar geleden geen tegenstander was van de doodstraf is Hij dat nu nog, wat niet wil zeggen dat wij dat MOETEN uitvoeren, dat gaat ook op voor lijfstraffen (enzovoort). Ik geef dit alleen aan om te relativeren dat de Islam altijd de Grote Satan is als het gaat om lijfstraffen en aanverwanten.

Quote:
eg gewoon ja De islam is de oorzaak van veel mensenrechten schendingen. Of het nu komt door "foute" moslims, terroristen of zogenaam wijze mullahs en imams. Het maakt niet uit de islam is verantwoordelijk voor deze wandaden omda hte op één of andere manier uit hun theologie komt.

Ik denk dat het grotendeels een misvatting is, foutieve interpretatie grotendeels door de op eer gebaseerde cultuur. Binnen die culturen komt dit veel voor.

Wij zijn daarin veranderd, tot 100 jaar terug was de zogenaamde 'crime passionel', een moord uit liefde een soort van eer. Dat geld ook voor zelfmoord uit eer, het werd afgekeurd door de kerk, maar gebeurde toch nog aardig wat. De link tussen 'schending van mensenrechten' en een religie maak ik liever niet zo snel, ik zie vooral een link tussen 'schending van mensenrechten' en (semi)-totalitaire regimes (autocratie, dictatuur, militairistische naties), en in een aantal landen gaat dat totalitarisme hand in hand met een islamitische religie.

Quote:
Jij maakt een enorme vergissing door te veronderstellen dat wij de islam niet zouden mogen afdoen als barbaars omdat wij (de nederlanders en westerse landen etc) ook zo waren. Je zegt het goed en zoals ik zal wij WAREN. Ons rechtssysteem heeft gelukkig de doodstraf en lijfstraffen afgeschaft.

En dat kwam door het verlichtingsdenken, ik ben er op tegen dat mensen doodstraf en lijfstraffen afdoen als perdefinitie iets barbaars. Er zijn betere mogelijkheden, maar kijk eens naar de overlast van mensen uit eer-gerelateerde culturen, clanculturen of gangculturen. Overlast van (voornamelijk/bijvoorbeeld) Marrokaanse jeugdbendes, in dat geval zou ik haast voor stokslagen (o.i.d) zijn in eigen omgeving.

Quote:
e maakt ook een feit door te zeggen da onze kerk vaders zijn deistische veronderstelling haalden uit de islam.

Ik heb het niet over deïsme gehad, alleen over het ontologische godsbewijs.

Quote:
Ik doe neerbuigend over het feit dat zij niet eerlijk durven zijn. Zeg gewoon ja onze religie (delen daarvan) is een bron van terreur dat is een probleem van ons.

Dat komt omdat de bron niet in de Islam ligt, maar in het misbruiken ervan. Moeten ik als individuele christen gaan erkennen dat er in Waco, Texas America rare extremistische zevendedags-adventisten zijn die op basis van de Bijbel zelfs bomaanslagen zouden plegen? Dat zit niet in de Bijbel, maar in de geesten van die individuele personen.

Waarom zou ik erkennen dat mijn Bijbel een kern van terreur is en is geweest? Dat lag niet in de Bijbel, ahoewel die zeker zo uit te leggen is.

Quote:
Want hoeveel islamitische dwazen zijn ons al ten voorbeeld voorgegaan. Khomeini, khatami, de grote mufti van jeruzalem die de (bosnische) moslims liet meevechten met de duitsers in de 2e wereld oorlog, de elf kapers van 9/11 en zo kan ik nog veel meer islamitische misdadigers noemen.

Dat klopt, maar dat waren overtuigingen van personen gebaseerd op interpretatie van Islamitische geschriften. Het is ridicuul om daar elke moslim of de gehele Islam mee over een kam te scheren en hun geschriften.

Quote:
Kijk eens op de lijst van 10 meest gewilde personen in de US en wat zie je ..mohammeds en achmeds.

Wow wat een argument. 500 jaar geleden stonden op de lijst van gevaarlijke ketters ook heel wat protestantse namen, so what? Het is niet zozeer een clash van religies maar een clash van culturen..

Heb je het boek 'Ongelovigen' van Andrew Wheatcroft al gelezen? Het is echt een aanrader, het heeft mij veel dingen in doen zien..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Nee. Als God 4000 jaar geleden geen tegenstander was van de doodstraf is Hij dat nu nog, wat niet wil zeggen dat wij dat MOETEN uitvoeren, dat gaat ook op voor lijfstraffen (enzovoort). Ik geef dit alleen aan om te relativeren dat de Islam altijd de Grote Satan is als het gaat om lijfstraffen en aanverwanten.

Dus jij beschouwt de bijbel als een soort letterlijke openbaring van wat God heeft gezegd in dezelfde stijl als de koran? Je hebt dus een islamitische kijk op de bijbel als ik het goed begrijp?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uh. Ik heb nooit gewoond in een land waar er sjaria is. Ik ben van Tsjetsjenie, en ben daar geboren en heb er 8 jaar gewoond.

Anyway, ik weet het niet. Sommige dingen vind ik goed, anderen niet. Pff, ik weet het niet.

En uh:

"Daarnaast blijft natuurlijk wel zo dat er maar 1 ware weg naar God kan zijn en dat is NIET de Islam."

big-smile.gif Velen denken van wel. smile.gif

Maar ja, dat blijft de keuze van de persoon, he. Als hij moslim wil worden (veel bekeerlingen trouwens, ook veel vrouwen (!)), wordt hij moslim. Als hij christen wil worden (gebeurt ook veel), wordt hij dat...

Maar ja. smile.gif Als we maar in vrede kunnen leven. puh2.gif

Er zullen altijd verschillende religies zijn... Dus moeten we elkaar respecteren.

Quote:

[...]Dus jij beschouwt de bijbel als een soort letterlijke openbaring van wat God heeft gezegd in dezelfde stijl als de koran? Je hebt dus een islamitische kijk op de bijbel als ik het goed begrijp?

Maar, waarom moet het dan nu niet toegepast worden? Bv. die straffen tegen de misdadigers etc.

Waarom zou het nu niet moeten? En waarom is het alleen voor die tijd?

We zijn ondertussen een paar duizend jaar verder, dus is het niet goed om dat te gebruiken? Bv. gevangenis, dat moet. Die straffen niet?

Ik heb ook mijn twijfels daar bij, maar wat denk jij ervan? big-smile.gif

Vrede.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar, waarom moet het dan nu niet toegepast worden? Bv. die straffen tegen de misdadigers etc.

Waarom zou het nu niet moeten? En waarom is het alleen voor die tijd?

We zijn ondertussen een paar duizend jaar verder, dus is het niet goed om dat te gebruiken? Bv. gevangenis, dat moet. Die straffen niet?

Ik heb ook mijn twijfels daar bij, maar wat denk jij ervan?
big-smile.gif

Vrede.

Ik denk dat we van die teksten vooral kunnen leren hoe God toen werd gezien en wat voor beeld mensen toen van Hem hebben. Inmiddels heeft ons godsbeeld zich zodanig ontwikkeld dat we Hem een stuk minder eendimensionaal zien. We weten nu dat Hij veel meer is als enkel een straffende stamgod.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik verwacht het eigenlijk niet anders. ik vindt het niet leuk. maar jezus zei al men zal je haten omdat men mij haat. toch is het erger voor de mensen die dat doen. zij staan straks voor god en dan zijn er geen exuses. of je hebt hem aangenomen of je gaat naar de hel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik verwacht het eigenlijk niet anders. ik vindt het niet leuk. maar jezus zei al men zal je haten omdat men mij haat. toch is het erger voor de mensen die dat doen. zij staan straks voor god en dan zijn er geen exuses. of je hebt hem aangenomen of je gaat naar de hel.

Je vangt het op met een dreigement?

"wacht maar tot jullie straks voor God staan, dan piepen jullie wel anders?"

Mag ik je zo parafraseren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het feit dat onze kerk zegt dat moslims dezelfde God aanbid is iets wat ik nog steeds betwijfel. Hoe kan de kerk dan stellen dat zij samen op weg zijn naar diezelfde hemel als zij door een ander poort wensen te gaan.

Ooit heb ik een groep gehad waarbij wij verschillende godsdiensten uitnodigden voor dialoog,..na een tijdje kreeg ik een boekje van de moslims waarin werd gesteld dat jezus nooit aan een kruis was gestorven maar hij was verwisseld. Ook begonnen andere mensen van de groep uit respect .."vrede zij met hem" achter de naam Mohammed te plaatsen. Tot waar zijn wij dan vervallen dat wij eer geven aan een vals leugenachtig, barbaars en pedofiel wezen als deze zelf uitgeroepen profeet??? zou Christus hem niet te schande maken?. Respect voor andere religies lijdt ook tot bagatalisering van je eigen geloof. Daarom bespot hetgeen bespottelijk is

Onze tolerante houding is uiteindelijk onze ondergang!..hoezeer zijn de problemen die wij in de westerse wereld hebben niet de schuld van de islamitische mens...zij zijn schuldig aan 1/3 van alle problemen in de wereld als het niet meer is. Hun religie verspreid zich als een ziekte over de westerse en vreedzame continenten. Hoe we onze medemens moeten behandelen is verschillend. Toen God zag dat de invloed van een volk te groot is roeide hij dat omwille van zijn eigen volk uit. Wij zijn superieur aan de oosterse waardes van de islam!. Omdat wij vrije mensen zijn. Mensenrechten, tolerantie en vrijheid van meningsuiting is iets wat wij hebben verworven als vrije mensen. Zouden wij naief zijn en hen met een glimlach en een zwakke hand verwelkomen terwijl ze jou in het gezicht slaan en jouw waardes verachten?...Laat hen terugkeren naar het stof waar ze vandaan kwamen.

Wow, waarom moet je superieur zijn. Ik meen me te herinneren dat Jezus de nederige taak opnam van het wassen van de voeten van zijn leerlingen.

En over welke vrije mensen en mensenrechten heb je het? Die van de westerse wereld? Die van Nederland...tolerantie noem je, maar je hebt die zelf voor zover ik je uitingen lees iig niet.

Eens zien, hoe naief was Jezus toen hij bij zijn arrestatie geen verzet pleegde en zelfs iemand zijn zwaard liet terugsteken. Jezus was dus een stommeling toen hij iets zei over de andere wang toekeren?

Enne, ik wil Mohammed best vrede toewensen, want ik probeer alle mensen lieft te hebben als waren ze mijzelf. Catholic Angel, vrede zij met je, lees nog eens wat Jezus leerde en voorleefde en probeer die weg eens te volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wow, waarom moet je superieur zijn. Ik meen me te herinneren dat Jezus de nederige taak opnam van het wassen van de voeten van zijn leerlingen.

En over welke vrije mensen en mensenrechten heb je het? Die van de westerse wereld? Die van Nederland...tolerantie noem je, maar je hebt die zelf voor zover ik je uitingen lees iig niet.

Eens zien, hoe naief was Jezus toen hij bij zijn arrestatie geen verzet pleegde en zelfs iemand zijn zwaard liet terugsteken. Jezus was dus een stommeling toen hij iets zei over de andere wang toekeren?

Enne, ik wil Mohammed best vrede toewensen, want ik probeer alle mensen lieft te hebben als waren ze mijzelf. Catholic Angel, vrede zij met je, lees nog eens wat Jezus leerde en voorleefde en probeer die weg eens te volgen.

Je bent superieur als je Christen bent heb je de hemel, dat maakt je toch superieur...Niet op een manier dat je beter bent dan anderen, zeker niet en dat heb ik niet bedoeld (anders zou ik den eersterlingen zijn branden in de Hel of het vagevuur).Jij ziet de nederige en zwijgzame Jezus en plaatst die in alle situaties, terwijl Jezus ook heel scherp was naar schenders van mensenrechten en religieuze leiders. Als je namelijk echt zou doen dat je altijd maar zwijgt en nederig bent dan zou je ook niet mogen opstaan voor de waarheid. Ik verzet mij openlijk tegen de Islam en ben een vijand van de Islam. Dat is mischien in jouw ogen intolerant maar daar kan ik niet mee zitten, want ik weet dat het verhaal 2 kanten heeft. Hoe is het dat vele christenen zich verzetten tegen harry potter maar niet tegen mohammed? terwijl hij jezus aanviel. Oh en even dit Jezus zelf zei over mensen die over hem liegen tegen zijn kinderen dat het beter zou zijn als zij met een molensteen om hun nek in de zee zouden worden geworpen, of dat wie niet in hem geloofd reeds veroordeeld zij zoun....over intolerantie gesproken. Jij ziet liefde als zwijgzaam alles maar ondergaan. Neen de Christen wereld heeft ook de verantwoordelijkheid de waarheid van Christus uit te dragen en ook om valse leer uit te bannen!...

Het is goed dat je liefde betoont tegen mensen maar we moeten scherp en kritisch zijn want mensenrechten kun je niet beschermen door misdaden van anderen onder een religieuze nevel te bedekken.

Kijk vandaag in De Pers..en daar vindt men wederom een voorbeeld van de schendingen van mensenrechten in o.a Islamitische landen tegen christenen en anders denkenden. Dat is de schuld van de Islamitische leer en laat moslim je niet wijs maken dat dit cultuur betreft of een "klein groepje" want of het nou tsetjenen, indonesiers, arabieren, of afrikanen betreft overal waar de islam heerst ziet men dezelfde intolerantie en afschuwelijke daden..conclusie het kwaad schuilt als en soort virus in hun geloof....naarmate het gevoed is en volgroeit. Toont de Islam zijn ware gezicht....

onthoofdingen, slachtingen van o.a Christenen, marteling, genocide etc....en als je ze er op aanspreekt dan zegt men.....ja maar dat is niet de ware islam en in de tijd van de profeet hadden mensen veel rechten...

Bullshit,..de sharia is de sharia. De Islam is zoals hij is. Er bestaat geen redicale Islam, de Islam is radicaal want of het nu vriendelijk of kwaad bedoeld is, het eindoel is dat de Islam de hele wereld wil onder werpen aan Allah en zijn wet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid