Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Christus Overwinnaar. De dood heeft geen vat op Hem gehad. Het graf moest Hem wel uitspuwen, de duivel moest Hem wel weer prijsgeven, want Hij hoorde daar niet. Waarom ánders beefde heel de aarde toen Hij stierf, verduisterde de zon en stonden er mensen op uit de dood, dan dat er iets volkomen onnatuurlijks gebeurde? Een zondeloos iemand stierf toch een vreselijke dood. Dat was nog nooit gebeurd en de schepping raakte terstond in hevige paniek.

Christus Overwinnaar. Het leven heeft weer vat op Hem gekregen, Christus is weer de verheven Majesteit, de sterke Held. Hij is verheerlijkt als nooit tevoren en heeft Gods kracht ten volle gezien. Hij is niet meer de lijdende, maar de Overwinnaar die straks de duivel eens en voorgoed zal neerslaan. Of speelt er toch nog méér? Was Zijn lijden niet juist bedoeld om dicht bij de mens te komen? En is Zijn overwinning niet juist bedoeld om de mens dicht bij Hem te laten komen?

Christus heeft álles gegeven. En heeft álles weer teruggekregen. Nu biedt Hij dat alles aan de mens aan. Zijn liefde, Zijn nabijheid, ja zelfs Zijn eigen Lichaam. Christus zal altijd dicht bij de mens zijn en Zich daardoor heel kwetsbaar en nederig opstellen. Een nieuwe lente is begonnen, een nieuwe schepping staat op het punt te beginnen: de schepping van het mystieke Lichaam van Christus op aarde.

Het begon met de schepping, waarin God de mens vrije wil gaf. Het ging door met Israël, waarin God tussen de mensen kwam wonen. Het vond zijn climax in Christus, waarin God Zich liet vernederen en doden door de mens. Steeds ging God een stap verder, steeds nam Hij meer en meer risico, zodat de mens Hem écht lief kon hebben en met Hem een innige relatie kon hebben. En straks zal de grootste verheerlijking ooit gekend plaatsvinden, van God, de mens en de schepping. Dan zal alles eindelijk écht zijn bestemming bereiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

U zij de glorie, opgestane Heer,

U zij de victorie nu en immermeer.

Uit een blinkend stromen daalde d’engel af,

Heeft de steen genomen van ’t verwonnen graf.

U zij de glorie, opgestane heer,

U zij de victorie nu en immermeer.

Zie hem verschijnen, Jezus onze Heer,

Hij brengt al de zijnen in Zijn armen weer.

Weest dan volk des Heren blijde en welgezind

en zegt telkenkere ‘Christus overwint.’

U zij de glorie opgestane Heer,

U zij de victorie, nu en immermeer.

Zou ik nog vrezen, nu Hij eeuwig leeft,

Die mij heeft genezen, Die mij vrede geeft?

In Zijn goddelijk wezen is mijn glorie groot:

Niets heb ik te vrezen in leven en dood.

U zij de glorie, opgestane Heer,

U zij de victorie, nu en immermeer.

De Heer is waarlijk opgestaan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Op die dag zul je zeggen:

‘Ik zal u loven, HEER.

U bent woedend op mij geweest,

maar uw toorn is geweken, u troost mij.

2 God, hij is mijn redder.

Ik heb een vast vertrouwen, ik wankel niet,

want de HEER is mijn sterkte, hij is mijn beschermer,

hij heeft mij redding gebracht.’

3 Vol vreugde zullen jullie water putten

uit de bron van de redding.

4 Op die dag zullen jullie zeggen:

‘Loof de HEER, roep zijn naam uit.

Maak alle volken zijn daden bekend,

verkondig zijn verheven naam.

5 Zing een lied voor de HEER:

wonderbaarlijk zijn zijn daden.

Laat heel de aarde dit weten.

6 Jubel en juich, inwoners van Sion,

want groot is de Heilige van Israël,

die in jullie midden woont.’

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ezechiel 36, vers 26, 27 en 28

'Ik zal jullie een nieuw hart en een nieuwe geest geven, ik zal je versteende hart uit je lichaam halen en je er een levend hart voor in de plaats geven. Ik zal jullie mijn geest geven en zorgen dat jullie volgens mijn wetten leven en mijn regels in acht nemen. Jullie zullen in het land wonen dat ik aan je voorouders gegeven heb, jullie zullen mijn volk zijn en ik zal jullie God zijn.'

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid