Spring naar bijdragen

Wonderlijke genezing in Bleskensgra


Aanbevolen berichten

Quote:

Zo heb ik nog nooit iemand gezien die écht geloofde dat hij een berg in de zee kon werpen. Toch zegt Jezus dat als je het écht gelooft, met heel je hart, dat het dan mogelijk is. Totaal niet logisch, maar toch zegt Hij het, en ik geloof dat het kan.

Dat is een hyperbool, 'bergen verzetten' is een Joods gezegde. Als God niet wil dat je het krijgt, dan krijg je het ook niet. (1 Joh. 5:14-15)

bron

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Dat is een hyperbool, 'bergen verzetten' is een Joods gezegde. Als God niet wil dat je het krijgt, dan krijg je het ook niet. (1 Joh. 5:14-15)

Ik begrijp goed dat het volgede vers een hyperbool is...?

Jezus antwoordde: ‘Ik verzeker jullie: als jullie geloven zonder te twijfelen, zul je niet alleen teweeg kunnen brengen wat er gebeurde met de vijgenboom, maar zul je zelfs tegen die berg kunnen zeggen: “Kom van je plaats en stort je in zee,†en het zal gebeuren.

(Matteüs 21:21)

En dat iets Gods wil moet zijn om het te laten gebeuren staat 100% vast, daar twijfel ik niet over. Maar als wij in Jezus blijven, zoals Hij dat opdraagt, blijft Hij in ons, waar ik in ieder geval uit opmaak dat Hij ook Zijn wil door mij heen doet, of openbaar maakt in ieder geval.

Maarja, das weer persoonlijk. Dat stukje hierboven lijkt me toch niet echt iets om over te twijfelen...

EDIT: ok, ik had dus de link nog niet gelezen. Zal het zo even doen, maar wat ik al heb gelezen doet mij nog niet van mijn standpunt afwijken eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Mystique, in het artikel lees ik dat het been dat genezen is er beter uitzag op de foto's dan het been dat altijd goed was. Qua ontkalking e.d. weet ik niet zo natuurlijk, dat staat er niet in vermeld. Maar God levert nooit half werk, dat geloof ik ook, dus ik neem aan dat ze gewoon volledig hersteld is.

Je trekt nu een ander wonder in twijfel, weet je het zeker?

Quote:
Verder is het niet mijn bedoeling om stromingen af te kraken oid, maar gewoon te laten zien dat wonderen vandaag de dag nog gebeuren. En ik weet dat dit maar 1 van de weinig wonderen zijn die er dagelijks gebeuren. Ik vond het alleen heel erg bijzonder dat dit in de krant is beland, en vraag me best af hoe dat is gebeurd, vooral op geestelijk gebied...

Begrijp.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi hoor! Ongelofelijk dat je na zo'n lange tijd nog de kracht hebt om te vertrouwen in God!

Vandaag staat er in het AD een vervolg op het artikel, waarbij de betreffende mensen bekend maken een dankdienst te houden. link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bij ons stond ook een artikel in het Kontakt (buurtkrant), óók over Jan Zijlstra... goed bezig die man
knipoog_dicht.gif

Mag ik 1 ding corrigeren. Het is níet Jan Zijlstra die geneest. Het gebeurd dan wel in zijn dienst maar het kan net zo goed in een dienst van een andere spreker zijn. Het is namelijk niet Jan Zijlstra die het doet maar God doet het. Deze man wil gewoon doen wat God van hem vraagt. Dat hij daarnaar luistert mag goed genoemd worden. Maar in feite kon het ook zo zijn dat jíj op die stoel stond en het dan gebeurde. (om maar aan te geven dat het dus níet Jan Zijlstra is die het doet)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind in het AD dit wel een mooie reactie:

Quote:

Als je in een almachtige God gelooft, moet je aannemen dat hij ook die posttraumatische dystrofie veroorzaakt heeft. Een dankdienst omdat hij daar na jaren lijden eindelijk een eind aan heeft gemaakt, lijkt me dan nogal overdreven. Dat is toch net zo iets als dat ik iemand tegen de grond sla en dat hij me dan dankbaar is omdat ik hem vervolgens overeind help.

Gerard van Wilgen - Bilthoven - 29/03/07 - 11:04:56

En deze:

Quote:

Walgenlijk om hier weer een slaatje uit te slaan. Als er echt een lieve Heer is zal die dit vast afkeuren. Beschouw het als een gift maar ga er niet mee te koop lopen a.u.b.

Geeft mensen ook weer valse hoop en dat is niet bedoeling van het geloof, geloof ik??

Wim - Holland - 29/03/07 - 07:49:00

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat betreft de eerste reactie: Ik weet niet in hoeverre God ziekte toelaat. God veroorzaakt het niet. Dat weet ik zeker. Maar God kan wel toelaten dat mensen ziek worden. Dat kan weldegelijk (zie Job). Veroorzaken doet Hij denk ik niet. Toelaten soms wel.

Wat betreft de tweede reactie: Ja, ik vind niet dat het zo opgeblazen moest worden. Dat je er blij mee bent, akkoord. Dat je het graag wilt vertellen, akkoord. Maar ik vind niet dat het zo bekend moest worden. Wat betreft de valse hoop weet ik niet. Het is niet de bedoeling maar het is denk ik ook niet echt een doel voor haar om mensen valse hoop te geven. Hoop misschien wel maar geen valse hoop want in feite kan, in mijn ogen, iedereen genezen worden. (let op: KAN)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof niet dat God die ziekte heeft veroorzaakt. Ik durf die bewering zelfs onzin te noemen eigenlijk. Dat Hij ziekte soms toelaat, of in ieder geval niet direct geneest staat vast, maar ziekte komt nooit van God. Dat is ook nergens in de Bijbel terug te vinden, dus ik ben wel benieuwd waar die bewering op gestoelt is.

En op die tweede reactie heb ik ook nog wel wat commentaar eigenlijk. Ik zie namelijk nergens dat die mensen ergens een slaatje uit willen slaan, ook nergens op gebouwd eigenlijk. Wat ik zie is 2 mensen die dolgelukkig zijn dat God een wonder heeft verricht in hun lichaam/leven, en daar Hem uitgebreid voor danken. Waar lees ik dat ze iets voor zichzelf willen, of er zelf iets aan hebben verdiend? Moet niet iedereen weten dat God realiteit is, en dat Hij wil genezen?

Dan kom ik ook op dat laatste punt, en daar ben ik het ook niet mee eens. Zoals Jeffrey ook terecht zegt geeft dit mensen zeker wel hoop, maar ik denk niet dat het valse hoop geeft. Ik zie in de Bijbel een boodschap van hoop, geloof, optimisme, vrolijkheid. Geen teneergeslagen blikken omdat iemand geneest en jij niet. Dat kan gebeuren, en in mijn kerk ken ik daar toevallig ook 1 iemand van, los van de verhalen die ik ervan gehoord heb. Heidi Baker bijvoorbeeld, heeft jarenlang met MS rondgelopen, door weet ik veel hoeveel mensen voor haar laten bidden maar ze genas niet hoor. Jaaaren later pas. Maar wat ik uit dat verhaal opmaak is niet om een somber gezicht van te krijgen, maar om juist hoopvol van te worden. God geneest misschien niet altijd direct, en op de manier die je verwacht, maar ik geloof wel dat het altijd Zijn wil is om te genezen.

En ik geloof ook dat als je daar aan vasthoudt, net zoals de vrouw in het artikel deed, dat Hij je dan ook de weg naar die genezing zal leiden. Bij deze vrouw door Jan Zijlstra, bij iemand anders misschien door de voorganger die de handen oplegt, of spontaan tijdens aanbidding of gebed, of door de buurvrouw die 's avonds nog even voor je bid.

Maar goed, mijn punt is duidelijk lijkt me. Het lijkt me niet de bedoeling dat deze mensen er zelf iets uit willen slaan, en het lijkt me ook zeker niet de bedoeling dat deze mensen valse hoop willen wekken. Wat ze wel willen bereiken is dat mensen hier moed uithalen, en God weer gaan zoeken en hoop hebben dat ook zij (ooit) zullen genezen, en ik geloof dat dat ook kan gebeuren. Misschien als je nog jong bent, misschien op je 50e of later. Dat lijkt me een veel betere boodschap dan de negatieve reacties op het artikel knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een voorbeeld van een genezing die in de media is gekomen. (voorbeeld van vandaag)

Franse non schrijft genezing toe aan vorige paus

Geplaatst door Theo Borgermans op

vr 30 mrt '07 om 19:13u (Bron: ANP)

AIX-EN-PROVENCE (RKnieuws.net) - Een Franse non die een belangrijke stap kan betekenen in de zaligverklaring van Johannes Paulus Paulus II, heeft verklaard dat ze haar genezing van de ziekte van Parkinson heeft te danken aan de overleden paus.

Het was voor het eerst dat ze in het openbaar verscheen nadat het Vaticaan haar naam lange tijd geheim had gehouden.

"Ik ben genezen. Het is het werk van God met tussenkomst van paus Johannes Paulus II’’, zei een lachende zuster Marie-Simon-Pierre tegen de toegestroomde media in Aix-en-Provence, de plek in het zuidoosten van Franrijk waar ze lid is van een congregatie. De Franse krant Le Figaro was enkele dagen geleden achter haar identiteit gekomen.

Bron: link die weer het ANP als bron gebruikt. Het is dus aan kranten om het over te nemen of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind in het AD dit wel een mooie reactie:

[...]

En deze:

[...]

Ja heel typische reacties van gewone mensen en ik kan ze geen ongelijk geven; maar het zijn de kerken zelf, die met hun doctrine deze reacties zelf veroorzaakt hebben.

Er bestaan eigenlijk geen "wonderen". Alles is wetenschappelijk benaderbaar en overal zit een bepaalde logica in, als je het maar wilt aanvaarden.

En dan noem ik hier de stelling, dat een gedachte een KRACHT is. Als je dat kunt aanvaarden en begrijpen, dan kun je al een hele hoop zaken plaatsen. Zo zijn er mensen; die door gedachte trainingen zichzelf hebben kunnen genezen van kanker.


Samengevoegd:

Quote:

Wat betreft de eerste reactie: Ik weet niet in hoeverre God ziekte toelaat. God veroorzaakt het niet. Dat weet ik zeker. Maar God kan wel toelaten dat mensen ziek worden. Dat kan weldegelijk (zie Job). Veroorzaken doet Hij denk ik niet. Toelaten soms wel.

Wat betreft de tweede reactie: Ja, ik vind niet dat het zo opgeblazen moest worden. Dat je er blij mee bent, akkoord. Dat je het graag wilt vertellen, akkoord. Maar ik vind niet dat het zo bekend moest worden. Wat betreft de valse hoop weet ik niet. Het is niet de bedoeling maar het is denk ik ook niet echt een doel voor haar om mensen valse hoop te geven. Hoop misschien wel maar geen valse hoop want in feite kan, in mijn ogen, iedereen genezen worden. (let op: KAN)

1.

Daar geef ik je gelijk in. het is de mens, die de ziekte veroorzaakt of aantrekt. Soms is een ziekte gekoppeld aan een ziel, al vanaf de geboorte, om voor een bepaalde lering te zorgen. En dat heeft vaak nogal te maken met het ontwikkelen van je gevoel.

2.

Opgeblazen...tja...ach...waarom niet eigenlijk? Het is toch positief nieuws? Anders krijgt deze mensheid vanuit de media alleen maar voortdurend het negatieve van het kwaad over zich heen. Dan mogen dit soort lichtpuntjes heus wel hoor als tegenwicht. Want in de media is de balans ver te zoeken.

Wat er verder juist wel moet gebeuren is dat ook de wetenschap erop gaat zitten en dit geval gaat onderzoeken. De vrouw zou eigenlijk ook best een paar jaar gevolgd mogen worden en zo krijg je mischien ooit het ideaal dat ik voor ogen heb. Namelijk dat geloof en wetenschap ooit hand in hand samen zullen gaan op weg naar de ontdekkingen die nog verborgen zijn in het leven en de logica ervan. stuutje.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een voorbeeld van een genezing die in de media is gekomen. (voorbeeld van vandaag)

Franse non schrijft genezing toe aan vorige paus

Geplaatst door Theo Borgermans op

vr 30 mrt '07 om 19:13u (Bron: ANP)

AIX-EN-PROVENCE (RKnieuws.net) - Een Franse non die een belangrijke stap kan betekenen in de zaligverklaring van Johannes Paulus Paulus II, heeft verklaard dat ze haar genezing van de ziekte van Parkinson heeft te danken aan de overleden paus.

Het was voor het eerst dat ze in het openbaar verscheen nadat het Vaticaan haar naam lange tijd geheim had gehouden.

"Ik ben genezen. Het is het werk van God met tussenkomst van paus Johannes Paulus II’’, zei een lachende zuster Marie-Simon-Pierre tegen de toegestroomde media in Aix-en-Provence, de plek in het zuidoosten van Franrijk waar ze lid is van een congregatie. De Franse krant Le Figaro was enkele dagen geleden achter haar identiteit gekomen.

Bron:
die weer het ANP als bron gebruikt. Het is dus aan kranten om het over te nemen of niet.

Ok, cool, bedankt voor de info knipoog_dicht.gif

Ik weet weinig van parkinson eigenlijk, maar het lijkt me idd wel bijzonder dat ze genezen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wilde ik toch even onder de aandacht brengen, de H. Lidwina van Schiedam:

H. Lidwina van Schiedam

We gaan terug naar 1380, een roerige en naar onze ideeën primitieve tijd: de 100-jarige oorlog, Hoekse en Kabeljauwse twisten, 3 pausen tegelijk, waarvan niemand meer wist wie de echte was. Van alle Nederlandse heiligen is Lidwina (Liedewij of Liduina) van Schiedam de bekendste. Zij werd op 18 maart 1380 (Palmzondag) in Schiedam geboren. Lidwina was het enige meisje naast acht broers in het gezin van Peter en Petronella.

Lidwina was een mooi en innemend meisje, maar ze was zo godvruchtig dat ze iedere huwelijkskandidaat gedecideerd de deur wees. Dagelijks bad ze tot God: ze wilde haar leven alleen aan Hem geven. Haar vurige gebeden werden verhoord.

Op 15-jarige leeftijd, in de strenge winter van 1394-1395, ging ze met enkele vriendinnetjes schaatsen op de dichtgevroren Maas bij haar woonplaats. Ze maakte een ongelukkige smak op het ijs, brak een rib en werd thuis op bed gelegd. Dat was het begin van een lijdensweg; ze zou het bed nooit meer verlaten. De gebroken rib veroorzaakte koudvuur waardoor ze verlamd raakte.In een kleinbehuisd gezin met negen kinderen krijgt een meisje, dat iets gebroken heeft niet alle aandacht. Zeker niet als haar vader nachtwaker is en overdag moet rusten.

Eerst at ze nog wel eens een stukje appel en een beetje brood. Ze dronk water uit de Maas en dat smaakte haar beter dan welke zoete wijn ook. Haar lievelingsmaal was de heilige hostie, mits die door een priester was gewijd. Later nam ze helemaal geen voedsel of drank meer tot zich; alleen de heilige hostie. Ze raakte bedekt met gezwellen. Ze kon nauwelijks voedsel binnenhouden. Lopen ging niet en haar gehoor werd aangetast. Eerst verzette ze zich tegen haar ziekte, maar later kwam ze tot inkeer: dankzij haar lijden kon ze zielen uit het vagevuur verlossen. Te midden van haar vreselijk lijden was zij een voorbeeld van heldhaftig geduld en van uitzonderlijke liefde tot God en haar medemensen.

Dit lijden uitte zich ook in stigmata; dat zijn wonden op de plaatsen waar Jezus ze ook had. Die wonden zaten op haar handen en voeten, waar bij Jezus spijkers doorheen geslagen waren, in de zij, waar Romeinse soldaten een lanssteek hadden toegebracht en aan het hoofd, waar de doornenkroon gezeten had. Bij Lidwina begonnen die wonden soms spontaan te bloeden en het bloed bleek geneeskrachtige werking te hebben. Van heinde en ver kwamen zieke mensen naar Schiedam om door Lidwina genezen te worden.

Op het einde van haar leven zei ze: "Als ik door een Ave Maria weer gezond zou worden, ik zou het niet meer willen". Lidwina’s vroomheid uitte zich in wonderen, visioenen en extase en ze gaf raad aan hen die dat bij haar zochten. Ondanks alles heeft zo nooit haar blijmoedigheid en Godsvertrouwen verloren. Ze kreeg veel bezoek van lijdende en droefgeestige mensen, maar die bezoekers kwamen steeds opgemonterd bij haar vandaan. Op haar uiterst smartelijk ziekbed was zijn tientallen jaren een toeverlaat voor mensen, die van heinde en verre naar haar toekwamen.

Na 38 jaar lang de vreselijkste kwalen en pijnen te hebben geleden, zonder dat er ook maar één onvertogen woord over haar lippen kwam, blies Lidwina op 14 april 1433 haar laatste adem uit In Schiedam. Bij haar begrafenis stroomde een grote menigte van heinde en ver toe, want al tijdens haar leven hing er een geur van heiligheid om haar heen. In het jaar van haar overlijden werd boven haar graf al een kapel gebouwd. Als kind had Lidwina een bijzondere devotie tot Maria van Schiedam.

Om Lidwina officieel heilig te laten verklaren, werd haar levensverhaal binnen drie jaar na haar dood opgeschreven. Dat werd geen biografie in de moderne zin van het woord. Lidwina werd beschouwd als een heilige en dus werd haar levensbeschrijving opgezet naar het model van andere heiligen. Vanaf haar geboorte tot haar dood laat God voortdurend wonderen plaats vinden om haar te eren.

Op 14 maart 1890 werd Lidwina door Paus Leo XIII Heilig verklaard. Het beeld en de relieken van de heilige bevinden zich in de aan haar toegewijde kapel in de Sint Lidwinastraat in Schiedam De heilige Lidwinakerk is in 1990 door paus Johannes Paulus II tot basiliek verheven.

bron

En zo heb je ook vele hedendaagse zieken die juist in het dragen van hun ziekte een voorbeeld zijn voor ons. God geneest dus altijd, zoals ook bij de H. Lidwina, maar de genezing kan verschillende vormen annemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Markus Anno 1987

Ik durf die bewering zelfs onzin te noemen eigenlijk. Dat Hij ziekte soms toelaat, of in ieder geval niet direct geneest staat vast, maar ziekte komt nooit van God. Dat is ook nergens in de Bijbel terug te vinden, dus ik ben wel benieuwd waar die bewering op gestoelt is.

De HEERE zal u slaan met boze zweren, aan de knieën en aan de benen, waarvan gij niet zult kunnen genezen worden, van uw voetzool af tot aan uw schedel. Deuteronomium 28 knipoog_dicht.gif

En van stonde aan sloeg hem een engel des Heeren, daarom dat hij Gode de eer niet gaf; en hij werd van de wormen gegeten, en gaf den geest. Handelingen 12 knipoog_dicht.gif

En de wolk week van boven de tent; en ziet, Mirjam was melaats, wit als de sneeuw. En Aäron zag Mirjam aan, en ziet, zij was melaats Numeri 12 knipoog_dicht.gif

En de HEERE plaagde den koning, dat hij melaats werd tot den dag zijns doods; en hij woonde in een afgezonderd huis; doch Jotham, de zoon des konings, was over het huis, richtende het volk des lands 2 Koningen 15 knipoog_dicht.gif

Want nu heb Ik Mijn hand uitgestrekt, opdat Ik u en uw volk met de pestilentie zou slaan, en dat gij van de aarde zoudt verdelgd worden. Exodus 19 knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaring 6:8 Toen zag ik een vaalgeel paard. De ruiter heette Dood, en Dodenrijk vergezelde hem. Zij kregen verlof om op een vierde deel van de aarde dood en verderf te zaaien, door middel van het zwaard, hongersnood, dodelijke ziekten en wilde dieren.

Openbaring 16:2 De eerste engel ging weg en goot zijn offerschaal leeg over de aarde. Alle mensen die het merkteken van het beest droegen en zijn beeld aanbaden, kregen kwaadaardige en pijnlijke zweren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alhoewel ik op grond van (onder meer) Handelingen 8:17, 9:17 en 19:6 geloof dat mensen eerst de Heilige Geest ontvangen moeten hebben, alvorens ze (bijvoorbeeld) de gave van gezondmaking kunnen ontvangen en ik niet kan beoordelen of dat bij Jan Zijlstra het geval is, lees ik ook het volgende in de bijbel:

'49 Daarop zei Johannes: ‘Meester, we hebben iemand gezien die in uw naam demonen uitdreef en we hebben geprobeerd hem dat te beletten, omdat hij u niet samen met ons volgt.’ 50 Jezus zei tegen hem: ‘Verhinder het niet! Want wie niet tegen jullie is, is voor jullie.’' (Lucas 9)

Hoe dan ook, er is een vrouw genezen en de dank komt alleen de Allerhoogste toe, lijkt mij. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat het redelijk onzin is dat God geen half werk levert. Dat betekend dat je een ander wonder in twijfel trekt. Ik ken namelijk iemand die is genezen van fybromyalgie, maar wel alle schade aan haar lijf hield. Dus, beschadigde gewrichten/spieren, etc.. Dus is dat geen wonder dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat het redelijk onzin is dat God geen half werk levert. Dat betekend dat je een ander wonder in twijfel trekt. Ik ken namelijk iemand die is genezen van fybromyalgie, maar wel alle schade aan haar lijf hield. Dus, beschadigde gewrichten/spieren, etc.. Dus is dat geen wonder dan?

Nouja, dat zeg ik niet, dit is wel de eerste keer dat ik hoor dat iemand niet volledig is genezen (want zo zie ik het dan eigenlijk wel...). Maar als iemand een onverklaarbare genezing meemaakt vind ik dat hoe dan ook een wonder hoor, het is gewoon dat ik er nog nooit van gehoord had eigenlijk, maarja, dat ligt waarschijnlijk aan mij puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Staat er niet: matt 7:9 Is er iemand onder jullie die zijn kind, als het om een brood vraagt, een steen zou geven? 10 Of een slang, als het om een vis vraagt?

Al is mijn vader nog zo boos op mij, dan zou hij me nog geen kanker geven als ziekte als straf. (of enig andere ziekte!!)

God mijn Vader maakt dus ook niemand ziek, NIEMAND. we zijn allemaal kinderen van 1 Vader.

Dat betekend niet gelijk dat ie ook maar iedereen geneest, waarom niet? dat weet alleen de Almachtige zelf.

(helaas voor ons)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid