Spring naar bijdragen

Eigen zwakheid een demon?


Aanbevolen berichten

Ik denk dat jou dominee gelijk heeft of anders, ik ben het met hem eens. Jou zwakheid is jou zwakheid (het vlees is zwak) dat heeft inderdaad niets met 'een demoon in jou' te maken. Het is jou verantwoordelijkheid.

Dat Satan jou zwakheid misbruikt is punt twee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar omdat ik nog steeds geen antwoord heb op m'n vraag. Kan die boze of zoals ik het noemen zou demon voort kunnen komen uit jou zwakheden

Nee

Quote:
of zouden jou zwakheden het werk van een demon kunnen zijn.

Nee

Quote:
Of is het alleen erfzonde punt klaar uit?

Wat eigen zwakheid betreft wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet je wat het is, ik geloof niet dat demonen altijd in je hoeven zitten om invloed op je uit te oefenen. Het beste voorbeeld daarvan is de leugens die demonen je continue vertellen, zoals Satan dat bijvoorbeeld ook deed bij Jezus in de woestijn. Of demonen ook zwakke plekken kunnen creëeren weet ik eigenlijk niet... ze maken er wel heel veel gebruik van, dat is zeker.

Ik ben zelf op een nogal aparte manier van mijn rookverslaving afgekomen. Ik geloof wel dat dat gewoon een deur openhield voor Satan zeg maar. Dat klinkt heel zwaar enzo, maar zo'n deur hebben helaas maar al te veel mensen op wat voor manier dan ook. Dat roken stond namelijk gewoon boven God in mijn leven, omdat ik er niet mee kon stoppen, ondanks dat God mij al meerdere malen had duidelijk gemaakt dat Hij dat wel zou willen. Tenminste, ik kon er natuurlijk wel mee stoppen, maar mij werd anders wijsgemaakt. Het is zelfs zo dat ik er nooit echt verslaafd aan ben geweest, ik geloof dat ik gewoon al die tijd vrij was, alleen ik pakte dat niet. Ik liet mij anders aanpraten. Op het moment dat ik die vrijheid pakte realiseerde ik me dat ik ook echt vrij was.

Zo werkt dat wel vaker met dingen geloof ik. Als je eenmaal de trucjes van de vijand door hebt, en Gods Woord daar tegenover zet (ik ben vrijgekocht door het bloed van Jezus bijvoorbeeld) zul je zien dat er heel veel gebroken kan worden.

Maarja, ik hoop dat het een beetje antwoord geeft op je vragen SLL flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Quote:

Als hier al een topic over bestaat wijs me dan aub door en sluit dit topic

Toen ik vanavond bij catechisatie zat, voor de niet gereformeerde onder: ons dat ik een soort van geloofsleer studie, kwam ik in discussie met mijn dominee over demonen.

Ik vroeg mij af of je eigen zwakheid een demon is, omdat je bijvoorbeeld in de bijbel ook een demon van koorts heb. Dus ik dacht een eigen zwakheid voor alcohol, drugs, seks ed kan dan ook een demon zijn. Mijn dominee vond van niet; eenmaal vervult van de heilige geest is er geen ruimte over voor een demon. Daarnaast wordt er volgens hem in de bijbel altijd los van demonen en eigen zwakheid besproken. Maar ik betwijfel of eigen zwakheid niet een demon kan zijn. Wat is jullie mening over dit punt en zou dat ook kunnen worden onderbouwd met bijbelteksten?

hoi ik wil je 1 ding zeggen.

het klopt dat dat kan wat jij zegt.

het enigste wat ik je wil zeggen ga dit niet uit zoeken!!!!!!

ik heb daar problemen mee op het moment, het is verstandig om je hier juist niet mee bezig tehouden.

ik zelf doe/deed dat ook en bij mij werd het alleen maar van kwaad tot erger tot verschijningen aan toe en zeer sterk voelen dat ik aan gevallen werd.

ik heb zelf tot op gister goeie gespreken met iemand hier over gehad en die haalde uit onze gespreken dat ik meer bezig was met satan dan met God.

door hier zo over na tedenken hou je juist bezig met satan en dat is juist niet de bedoeling

Je geeft satan eer om hier zo mee bezig tezijn.

dus als je verstandig bent ga je je hier juist niet mee bezig houden want ik kan je zeggen dat het dan fout gaat, helaas ervaring mee en tis lastig om hier weer uit tekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik heb absoluut de energie niet om dit hele topic door te lezen, dus waarschijnlijk zal ik het één en ander dubbel zeggen.

Enfin.

Ieder mens heeft zwakheden, zoveel is duidelijk. De één meer dan de ander. Paulus schrijft daar in Romeinen 7 ook over, waar hij (onder meer) ook schrijft: Immers, ik besef dat in mij, in mijn eigen natuur, het goede niet aanwezig is. Ik wíl het goede wel, maar het goede doen kan ik niet.

Paulus heeft het erover dat in hem zijn natuur, zijn zwakheid hem belet te doen wat zijn geest wil zeg maar.

Dat heeft niets te maken met demonen of iets dergelijks, maar meer met het gevolg van beperkingen.

Ik ben geen demon in de bijbel tegengekomen die voor iets anders dan een lichamelijke beperking zorgde.

Er zijn demonen van koorts, maanziekte, stomheid, blindheid etc. maar niet van hoogmoed, trots, schijnheiligheid.

Dat zijn karaktereigenschappen die gestimuleerd worden door Satan, zwakheden die uitgebuit worden als het ware.

Paulus noemt er een aantal dingen op in Galaten vijf. Hij begint zijn opsomming met Het is bekend wat onze eigen wil allemaal teweegbrengt:.

Vervolgens komt een heel lijstje.

Hij zegt dus niet "het is bekend waar demonen ons toe verleiden".

Als je kijkt naar hoe Satan zich manifesteert zie je dat hij eigenlijk niet veel anders hoeft te doen dan ons een keuze voorleggen, en vervolgens inspelen op onze zwakte.

Daarnaast maak je ook nog een denkfout. Ik kwoot je even.

Quote:
Maar ik betwijfel of eigen zwakheid niet een demon kan zijn.

'Een eigen zwakheid' ligt per definitie bij jezelf.

Hoogstens zou een zwak punt beïnvloed en uitgebuit kunnen worden. Maar zowel goede* als slechte dingen karaktereigenschappen komen uit jezelf.

God stelt je ook zelf verantwoordelijk voor de keuzes die _jij_ maakt. Als je zwakheid een manifestatie is van een demon is het iets wat je niet kunt helpen.

En als zwakheden eigenlijk demonen in vermomming zijn, zou Jezus ze uitgedreven hebben bij zijn discipelen in plaats van ze direct op hun gedrag aan te spreken, in de hoop dat ze het volgende keer beter deden (bv tijdens hun dutje in Getsemane).

Demonen vluchtten voor Jezus weg. Als christen zijnde woont Zijn geest, Zijn persoonlijkheid in je. Het is logisch aan te nemen dat er geen ruimte is voor demonen als Christus bezit van je heeft genomen.

Toch blijf je nog worstelen met zwakheid en tekortkomingen. Ook gaan ze niet zomaar weg, maar moet je jezelf dwingen bepaalde oefeningen te doen, of handelingen te verrichten.

Jammer, ik moet nu even koken, dus ik zal er nog wel op terugkomen.

*Als ik appels mag plukken, zijn de appels die ik pluk mijn appels, want ik mag ze houden. De boom wordt niet van mij.

Zo ook met de vruchten van de geest. De geest is de boom, en die blijft van God. Maar zowel de gaven als de vruchten mag je plukken en houden/toepassen in je leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:

Een demon is geen ''gevallen engel '' maar een schepsel van God

ook leven zij op de aarde als hoe wij de mensen leven.

Voor meer info kan ik je meer vertellen over demonen of

terwel ''jin '' genoemd.

God heeft engelen geschapen maar toen de satan uit de hemel geworpen werd heeft de satan 1/3 van de engelen mee genomen, dat zijn dus de volgenlingen van de satan en dat zijn demonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hm.. da's ook het getal dat ik ken. Zal op zoek gaan naar waar dat vandaan komt. smile.gif


Samengevoegd:

Ok, ff google er op los gelaten.

Dat Satan gevallen engelen heeft die hem aanhangen en waarover hij de beschikking heeft (Mt 25:41; 2Ko 12:7; Op 12:4-9).

Dat Satan de overste is van de demonen (Mt 12:24-26).

Dat Satan de beschikking had van één derde van de ‘sterren van de hemel’, of van de engelen, waarmee hij de Heer Jezus van bij de geboorte wilde ‘verslinden’ (Op 12:4).

[bron]

Kun je hier iets mee? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hm.. da's ook het getal dat ik ken. Zal op zoek gaan naar waar dat vandaan komt.
smile.gif


Samengevoegd:

Ok, ff google er op los gelaten.

Dat Satan gevallen engelen heeft die hem aanhangen en waarover hij de beschikking heeft (Mt 25:41; 2Ko 12:7; Op 12:4-9).

Dat Satan de overste is van de demonen (Mt 12:24-26).

Dat Satan de beschikking had van één derde van de ‘sterren van de hemel’, of van de engelen, waarmee hij de Heer Jezus van bij de geboorte wilde ‘verslinden’ (Op 12:4).

[
]

Kun je hier iets mee?
smile.gif

dank je wel knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat zou kunnen ja... En zijn staart trok het derde deel der sterren des hemels, en wierp die op de aarde. En de draak stond voor de vrouw, die baren zou, opdat hij haar kind zou verslinden, wanneer zij het zou gebaard hebben. Kan het er niet van maken, het doet er niet zoveel toe iig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Uiterlijk.

Engelen worden over het algemeen in de kunst afgebeeld als wezens met vleugels, hoewel er in de Bijbel en in joodse geschriften nooit over engelen met vleugels gesproken wordt. Integendeel; Jacob zag de engelen met behulp van een (jacobs)ladder uit de hemel neerdalen. Dit in tegenstelling tot de Koran die expliciet melding maakt in Soera Schepper 1 dat engelen geschapen zijn met 2, 3 of 4 vleugels. De Bijbel maakt wel melding van vleugels bij de cherubijnen of cherubs, hemelse wezens die wel als gevleugeld worden beschreven, en serafijnen, die zes vleugels hebben. Volgens de Koran (Soera Saad 76) zijn engelen geschapen uit licht. Engelen kunnen volgens de islam mannelijk of vrouwelijk zijn, maar kunnen zich niet voortplanten.

Vrije wil

Volgens de christelijke traditie hebben engelen net als de mensen een vrije wil en kunnen kiezen tussen God gehoorzamen of hun eigen weg gaan. Ergens in het verhaal van Genesis zou er een opstand van de aartsengel Lucifer (lichtdrager) zijn geweest, waarbij een derde van het aantal engelen zijn zijde koos. Lucifer werd bekend als de duivel of de satan en zijn engelengevolg als 'gevallen engelen', demonen, kwade en onreine geesten of duivels. Engelen kunnen volgens de christelijke traditie éénmaal kiezen tussen God of hun eigen weg in tegenstelling tot mensen die zich maar al te vaak herhaaldelijk van God zouden afkeren maar tot aan hun dood weer terug mogen komen - en bovendien zo vaak als nodig is. Hier maakt de traditie een groot verschil tussen engelen en mensen. Bovendien heeft God volgens de Bijbel voor mensen een mogelijkheid tot redding en genade gegeven, zodat hun zonden vergeven kunnen worden voor engelen wordt dit nergens genoemd.

Volgens de islam hebben engelen geen vrije wil, waardoor zij ook niet kunnen zondigen. link

Beste Bartus, er bestaat geen ''gevallen engelen''

De satan is geen engel, maar een jin.link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Laila schreef het volgende:

Beste Bartus, er bestaat geen ''gevallen engelen''

De satan is geen engel, maar een jin.

Correctie: Volgens de islam bestaan er geen "gevallen engelen" en is satan een jin. Heb je nu nog eigen werk dan alleen een wikipedia link? En heb je wel eens gelezen over Cherubs? En wat hebben gevallen engelen te maken met het onderwerp eigen zwakheid?

Link naar bericht
Deel via andere websites

sorry maar als ik ga google onder jin dan vind ik niks anders als chinese mensen die jin heten en niks anders ja en van die manga tekeningen van personen en die heten dan jin.

meer niet.

en er staan gewoon duidelijk in de bijbel beschreven hoe het zit met engelen satan en de demonen (gevallen engelen).

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid