Spring naar bijdragen

Tv tip: Het verhaal van God


Aanbevolen berichten

Het verhaal van God is een interessante en integere documentaire over de verschillende religies en geloofsbelevingen die er op deze wereld bestaan en bestaan hebben. De serie legt uit hoe religie is ontstaan en brengt in beeld hoe het zich langzaam maar zeker heeft ontwikkeld tot de huidige geloofstradities.

Gisteren was aflevering 1 en hoewel het niets nieuws was vond ik het best onderhoudend. De documentaire bestaat uit drie afleveringen en wordt uitgezonden op dinsdagavond om 22:50. De herhaling van de eerste uitzending is hier te bekijken:

link (zoeken op "Het verhaal van God")

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het verhaal van God is een interessante en integere documentaire over de verschillende religies en geloofsbelevingen die er op deze wereld bestaan en bestaan hebben. De serie legt uit hoe religie is ontstaan en brengt in beeld hoe het zich langzaam maar zeker heeft ontwikkeld tot de huidige geloofstradities.

Gisteren was aflevering 1 en hoewel het niets nieuws was vond ik het best onderhoudend. De documentaire bestaat uit drie afleveringen en wordt uitgezonden op dinsdagavond om 22:50. De herhaling van de eerste uitzending is hier te bekijken:

(zoeken op "Het verhaal van God")

Ik heb gezocht op Het verhaal van God, maar ik kon het niet vinden. Misschien handig als je ook de zender erbij zet, dan is het ook wat makkelijker te vinden en misschien handig als mensen het gewoon op tv willen kijken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

EO
knipoog_dicht.gif

IKON toch? smile.gif

Ik heb het slechts vaag kunnen volgen, maar ik heb er m'n bedenkingen bij. Dat wil zeggen, het is best nuttig, als je maar in je achterhoofd houdt dat de benadering een fenomenologische is, en dat er veel inlegkunde aan te pas komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb het slechts vaag kunnen volgen, maar ik heb er m'n bedenkingen bij. Dat wil zeggen, het is best nuttig, als je maar in je achterhoofd houdt dat de benadering een fenomenologische is, en dat er veel inlegkunde aan te pas komt.

Dat zul je denk ik met zowat elke tv docu hebben over dergelijke onderwerpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat zul je denk ik met zowat elke tv docu hebben over dergelijke onderwerpen.

Heb je die 9/11 documentaire, Loose change o.i.d. wel eens gezien? Ik denk dat het nuttig is om mensen in ieder geval toch even de beperkingen van zo'n documentaire voor te houden. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid