Spring naar bijdragen

Kerkshoppen is ongehoord.  

  1. 1. Kerkshoppen is ongehoord.

    • Eens
      5
    • Oneens
      21
    • Geen mening
      1


Aanbevolen berichten

Waar ik me nu druk om maak, hoe groot is de frequentie van kerkshoppen, wat wil ik hiermee zeggen, Wat zien jullie als kerkshoppen] iemand zei: Ik zie kerkshoppen niet als een probleem: kerken veranderen visies (leer?) veranderen. Maar kerkshoppen is gewoon zoeken en zoals het woord al zegt, van de ene naar de andere kerk gaan.

Wat zie ik als fout

Ik ben hiermee niet eens, kerkshoppen is typisch iets van deze samenleving, want als je gaat shoppen, moet het wel nieuw trendy zijn. Zie het als kleding shoppen je gaat naar de winkel om de nieuwste mode te kopen en na een paar maanden moet je weer nieuwe kleding kopen wil je meegaan.

Dat is toch neit goed? Ik heb het gevoel dat het begrip kerkshoppen die ik zie hetzelfde werkt.

Wat zie ik als goed ?

Veel mensen in deze topic zeggen: Ik shop ook, maar dat komt: En veel redenen zijn: Mijn persoonlijke relatie met GOD, mijn band met een kerkgemeenschap, de leer van de kerk. Als je dan andere kerken gaat BEZOEKEN vind ik dat geen probleem.

Zie je het verschil in betekenis? kerkshoppen en andere kerken BEZOEKEN? Met shoppen bedoel ik niet deze bovenstaande redenen. Veel mensen hebben naar mijn idee onterecht gekozen voor oneens, of hier zijn veel mensen die het niet zoveel kan schelen eens lekker te zoeken waar jij zin in hebt (de ik-gerichtheid) en/of wat mij deze periode het meest aanspreekt

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 53
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 18 februari 2007 22:45:25 schreef Raido het volgende:

Het is maar net wat je verstaat onder 'een relatie hebben met de God' ik vind dat zelf belangrijker dan theologie, maar zelf kan ik niet goed zonder.. Ik denk bijvoorbeeld dat ik toch andere ideën heb bij de term 'relatie met God' dan een willekeurige andere christen
knipoog_dicht.gif

Ik, en met mij toch ook de Kerk zie dat veel meer in holistische termen, ik kan dat bijna niet opsplitsten, ik heb het hier al eens uitgewerkt.

Quote:

Wanneer ben je God deelachtig? De ene kerk vind zus, de ander zo. Kerkleer staat bij mij niet op één, maar bij het overstappen van het ene naar het andere kerkverband wel.

Ja, dat is de grote weeffout van het hele protestantisme, Jezus vraagt om Zijn wil te doen, maar per definitie kun je er nooit achterkomen wat die wil nou is. Gevolg is een constante staat van oorlog, die in de klassieke Protestantse kerken nog in banen wordt geleidt door synodes, overlegorganen en andere instituties. Laatst weer een discussie meegemaakt op Gkv en iets wat ik meteen zo treffend vind, is dat er genoeg weldenkende mensen zijn die er allemaal oprecht van overtuigd zijn dat ze qua leer goed zitten en waar ook echt de intentie vanuit gaat dat ze God gehoorzaam willen zijn. 'Good, decent people' en toch kunnen ze met geen mogelijkheid ontsnapen aan de eeuwige interne strijd. En hoe je het ook beredeneerd, een duurzame vrede is per definitie onmogelijk. Dus ja, ik ben het niet met je eens, maar als ik Gereformeerd was geweest had ik wellicht hetzelfde gedacht. Als je het doorgrond is het echt diep tragisch eigenlijk. cry.gif

Overigens is dit geen waardeoordeel over Gereformeerden, integendeel, eigenlijk is het best wel mijn slag mensen. Maar het systeem, of van mijn part het gebrek eraan, klopt voor geen kant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid