Spring naar bijdragen

Jezus in de hel (????)


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:58:50 schreef Gorthaur het volgende:

Waar ik trouwens nog aan wil toevoegen dat katholieken in het vagevuur geloven en protestanten over het algemeen niet.

Dat klopt als een bus, maar zal dat ook deels met onwetendheid te maken kunnen hebben? Tijdens belijdenis catechisatie hadden we het er ook over en toen ik het uitgelegd had hoe ik het geloofde (ging over hemel/hel) zette het wel veel protestanten aan het denken en ze zagen er wel iets in. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:58:50 schreef Gorthaur het volgende:

Waar ik trouwens nog aan wil toevoegen dat katholieken in het vagevuur geloven en protestanten over het algemeen niet.

C.S. Lewis dan weer wel en de Joden eigenlijk ook. knipoog_dicht.gif Hoe lossen evangelischen dat probleem dan op trouwens? Het purgatorium komt niet uit de lucht vallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 20:37:01 schreef Judith het volgende:

Oops sorry
bloos.gif

Samengevoegde post 27-1-2007 20:41:29:

Maar ik snap het niet. Dat van die link wel maar:

[...]

Wat is het vagevuur, moet je dat letterlijk nemen (als in branden) ? *voelt zich h��l dom nu*

Er is al wat over gezegd in dit topic, maar misschien is het beter om verdere vagevuurposts in het RKK-topic te plaatsen. Hier is 't immers nogal offtopic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 27 januari 2007 21:02:53 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

C.S. Lewis dan weer wel en de Joden eigenlijk ook.
knipoog_dicht.gif
Hoe lossen evangelischen dat probleem dan op trouwens? Het purgatorium komt niet uit de lucht vallen.

Hoe evangelischen dat oplossen weet ik niet.

De mensen (of iig enkelen waaronder mijn vriendin) waar ik de bc mee volgde losde het op door te stellen dat alleen de hemel bestaat en dat er dus geen sprake is van hel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Denk het niet. Ik zou echt niet alle protestantse theologen onwetend willen noemen, ook niet op dit punt.

Maar ik geef toe dat er best argumenten voor bestaan, ook vanuit de Schrift. En ook al neem ik niet als de waarheid aan dat het vagevuur bestaat, als ik na m'n dood toch in het vagevuur blijkt te zitten, zal m'n geloof niet in duigen vallen. knipoog_dicht.gif

Laat ik het zo zeggen, het aanvaarden zou voor mij geen struikelblok zijn om van een kerk lid te worden die dat erkent. Maar zolang ik niet bij een kerk zit die dat erkent, erken ik het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 21:06:55 schreef Gorthaur het volgende:

Denk het niet. Ik zou echt niet alle protestantse theologen onwetend willen noemen, ook niet op dit punt.

Maar ik geef toe dat er best argumenten voor bestaan, ook vanuit de Schrift. En ook al neem ik niet als de waarheid aan dat het vagevuur bestaat, als ik na m'n dood toch in het vagevuur blijkt te zitten, zal m'n geloof niet in duigen vallen.
knipoog_dicht.gif

Protestantse theologen heb ik er niet over gesproken, maar gewoon leken zoals ik ook ben. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid