Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

a.s. vrijdag ga ik met een gespreksgroep voor 3 dagen naar een tweetal huisjes in Wassenaar. Op dit kamp is er ook ruimte voor serieuze momenten en ik moet zown moment voorbereiden. Het thema is "cool" en het moet natuurlijk met het christelijke geloof te maken hebben, alleen ik weet helemaal niks te verzinnen. Ik kan wel roepen "Jezus is cool" maar dat is natuurlijk ook niet echt een onderwerp. Misschien een discussie over de traditionele kerk VS de modernere? Of heeft iemand anders een bijbel citaat ofso?

Grtz

Thijs

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het eerste waar ik bij cool is denk is aan dingen die respect verdienen, dingen die mensen goed kunnen.

maar ook aan hippe staattaal en dergelijke, en wat ik me daarmee kan bedenken is om een bijbelverhaal oid te herschrijven naar deze tijd..

Je hebt Lol, denkt over het verhaal na en bent toch serieus bezig...

Wel zorgen dat het niet onrespectvol wordt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien kan je beginnen om samen tot een definitie van cool te komen en dan te kijken of je die definitie van cool kan toepassen op het geloof. GenW haalt al een tekst aan er zijn meer van soortgelijke teksten te vinden denk ik wel. Het licht eraan wat je insteek is, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien kan het een interessante invalshoek zijn om stil te staan bij voorbeelden waar kerken het geloof zo cool mogelijk proberen voor te stellen door allerlei hip klinkende slogans en geloofsbijeenkomsten die meer weg hebben van popconcerten enzo. Is dat een goede manier om meer jongeren warm te maken voor het geloof, of gaat op die manier de boodschap ten koste van de vorm? Met jongeren van die leeftijd kan je daar denk ik wel een interessante discussie rond houden. Je kan nadien eventueel samen een fictief project bedenken waarbij je een coole manier zoekt om jongeren aan te trekken tot Christus, op een manier waarbij je de christelijke boodschap niet reduceert omwille van de 'coolheidsfactor'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid