Spring naar bijdragen

Introvert / Extravert?  

  1. 1. Introvert / Extravert?

    • Introvert
      18
    • Extravert
      9
    • Duidelijk combinatie
      21


Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 08 januari 2007 16:51:19 schreef NienkeJ het volgende:

[...]

Ik ben ook wel introvert, en zeg in een grote groep mensen meestal ook niet veel. Maar dat betekent niet automatisch dat ik me alleen voel, ik vind het juist fijn om gewoon te kunnen luisteren
smile.gif

vaak vind ik het ook wel fijn om te luisteren, maar de laatste tijd heb ik er even heel veel behoefte aan dat mensen een keer naar mij luisteren (en nee, daar durf ik dan weer niet om te vragen), maar dat gebeurt zo weinig..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 08 januari 2007 16:51:19 schreef NienkeJ het volgende:

[...]

Ik ben ook wel introvert, en zeg in een grote groep mensen meestal ook niet veel. Maar dat betekent niet automatisch dat ik me alleen voel, ik vind het juist fijn om gewoon te kunnen luisteren
smile.gif

*vult zichzelf aan*

Ik ben introvert, in de zin van dat ik er van houd om alleen te zijn. Af en toe moet ik wel ff mijn verhaal kwijt kunnen, als ik iets vervelends heb meegemaakt wil ik even niet alleen zijn (alhoewel bellen/msnen/mailen dan vaak ook genoeg is). Ik vind het niet erg om een tijd niet alleen te zijn (bijvoorbeeld op vakantie oid), maar ben erg opgelucht als ik weer fijn alleen naar mijn kamertje kan big-smile.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 13:25:31 schreef wateengedoe2 het volgende:

Extreem introvert (wat overigens zeker niet betekent, dat ik geen contacten kan/durf te leggen, maar wel, dat ik energie haal uit het alleen zijn, en dat ik veel beter ben in 1-op-1-contacten dan in groepen).

Herkenbaar smile.gif wou hier trouwens een topic over openen maar ja ben te laatpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 08 januari 2007 15:31:50 schreef Kyran het volgende:
waardoor jouw mening dan misschien doordachter is.

Misschien ja, want het wil natuurlijk niet zeggen dat iemand die extravert is, niet nagedacht heeft over zijn of haar mening.

Mensen vergissen zich hier vaak in, bijvoorbeeld in een pittige discussie in de klas 'Maar heb je daar wel goed over nagedacht dan?' maar reken maar dat ik altijd mijn mening onderbouwen en belichten kan met verschillende visies. Het hoeft dus niet per definitie samen te hangen met introvert of extravert

Link naar bericht
Deel via andere websites

bij mij is het probleem wel dat ik hardop denk... Dus tijdens een discussie als ik nog geen mening heb kan ik soms wel tig keer van mening veranderen (lijkt het) maar in princip ben ik dan gewoon bezig met mijn mening te vormen.

Maar als ik ergens echt een mening over heb, heb ik daar idd ook wel eerst goed over nagedacht...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je open bent wil dat niet per se zeggen dat je extravert bent. Als ik kijk naar waar ik mn energie vandaan haal is dat niet bepaald in groepen gezellig socializen. Dat vind ik leuk, maar ik word er wel echt moe van. Ik haal eerder mn energie uit alleen zijn en dingen voor mezelf op een rijtje zetten.

En het heeft ook te maken met je manier van mening vormen. Dat is bij mij erg introvert.

Dus dan ben ik toch introvert.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:33:02 schreef Gods child het volgende:

Als je open bent wil dat niet per se zeggen dat je extravert bent. Als ik kijk naar waar ik mn energie vandaan haal is dat niet bepaald in groepen gezellig socializen. Dat vind ik leuk, maar ik word er wel echt moe van. Ik haal eerder mn energie uit alleen zijn en dingen voor mezelf op een rijtje zetten.

En het heeft ook te maken met je manier van mening vormen. Dat is bij mij erg introvert.

Dus dan ben ik toch introvert.

Dat heb ik hetzelfde. Ik ben best uiteindelijk best introvert. Niet verlegen of zo, maar wel meer in mijn eigen hoofd bezig dan dat ik me constant focus op anderen. Ik vinden andere mensen echt heel leuk en belangrijk, maar ze vreten mijn energie op. Dat vind ik niet erg, maar uiteindelijk moet ik dus wel genoeg tijd hebben om alleen te zijn en dingen alleen uit te vinden, zodat ik me weer op kan laden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 15:44:41 schreef Hester het volgende:

[...]Dat heb ik hetzelfde. Ik ben best uiteindelijk best introvert. Niet verlegen of zo, maar wel meer in mijn eigen hoofd bezig dan dat ik me constant focus op anderen. Ik vinden andere mensen echt heel leuk en belangrijk, maar ze vreten mijn energie op. Dat vind ik niet erg, maar uiteindelijk moet ik dus wel genoeg tijd hebben om alleen te zijn en dingen alleen uit te vinden, zodat ik me weer op kan laden.

ja dat is echt precies onder woorden hoe ik dat ook heb, wat grappig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

bij sommige mensen ben ik intravert en bij sommige wat extraverter

hangt ook af van mijn stemming, die wisselt nogal vaak, meerdere malen op een dag ook

lol

maar het is echt raar, kan er geen term op plakken ofzo

hangt af van moment tot moment

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Ik ben introvert in het kwadraat. Verlegen en heb veel tijd voor mezelf nodig. Ik kan wel voor mezelf opkomen en zeker bij godsdienstige discussies in de klas kan ik het niet laten om mijn mening te verkondigen, ook bij de meeste andere discussies. Ik voel me dan wel echter een batterij die razendsnel opraakt. Na zo'n lesuur ben ik niets meer waard.

Ik heb trouwens een boekje gelezen (het zal weer eens niet) van Wil Doornenbal, die volgens mij les geeft op de Christelijke Hogeschool Ede en verder klinisch psycholoog en publicist is. Handig om te lezen.

Wat ik er trouwens van geleerd heb is dat extraverte mensen hun mening al pratende formuleren en introverte mensen dat denkend doen. Als je dus met een introvert iemand praat terwijl jezelf extravert ben, moet je niet bang zijn voor stiltes. Die heeft de introvert nodig om zijn mening te formuleren of informatie te verwerken.

Als je als introvert met een extravert praat, moet je er niet raar van opkijken dat hij aan het eind van het gesprek (plotseling) een andere mening heeft dan aan het begin van het gesprek.

De extravert moet er opletten dat hij na een tijdje wel naar de mening van de introvert vraagt en hem/haar niet voorbijpraat. De introvert moet erop letten dat zij/hij wel haar/zijn mening vertelt na erover nagedacht te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid