Spring naar bijdragen

Bijbelstudie, celgroep enz?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 09 januari 2007 22:30:49 schreef Nynthe het volgende:

@ Eru: Dat is ook best leuk, via een studentenvereniging. Vaker hoor ik dat het via een kerk loopt, vandaar. Is het ook een christelijke studentenvereniging of is het toevallig dat jullie elkaar daarvan kennen?

Met hoeveel zijn jullie en hoe ziet een bijeenkomst eruit?

Eigenlijk alle christelijke verenigingen die ik ken doen aan wekelijkse of tweewekelijkse kringavonden, waar bijbelstudie meestal hoog op de agenda staat. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 09 januari 2007 22:30:49 schreef Nynthe het volgende:

@ Eru: Dat is ook best leuk, via een studentenvereniging. Vaker hoor ik dat het via een kerk loopt, vandaar. Is het ook een christelijke studentenvereniging of is het toevallig dat jullie elkaar daarvan kennen?

Met hoeveel zijn jullie en hoe ziet een bijeenkomst eruit?

Christelijke vereniging. En t zijn iets van 10 mensen, we gaan eerst eten en dan worden onderwerpen aan de hand van een boekje behandeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nynthe

bij onze cath (noem het even zo omdat ik moeite hem dat woord goed te spellen, en als ik t typ heb ik alsnog het gevoel dat het fout is puh2.gif)

is het gewoon

nouja voor mij gewoon

we komen binnen,

de dominee/cathleider doet een voorgebed

en we hebben een boekje waaruit we de zegmaar het thema voor die avond aansnijden

maar ik ga altijd in discussie omdat mijn persoon er niet aanwil dat "de bijbel altijd gelijk heeft"

wat wel zo is natuurlijk

maar ik wil weten wáárom

en dat wil ik ook proberen tegen te gaan, *zie me nu niet als een ketter, maar ik wil gewoon graag de grens zoeken, en kijken wáárom iets niet zo is, of juist wel, ik hoop dat mensen me hier in herkennen*

maar iig

de dominee respecteert mijn input altijd wel, en dat is leuk, want soms krijg ik hem ook zo ver om zijn visie te veranderen

ff voor de duidelijkheid, ik kom uit hardinxgat giessendam, 14 kerken, 3 marokanen (nee niet moskeeën, 3 personen uit het buitenland) verder een blank dorp en veel vreemdelingen"haat"

maargoed

ik als klein jochie uit mijn durp kom elke dag in utrecht, *cultuurshock!yeahh*

dus zoals jullie misschien voelen aankomen, ik vertel de mensen welleens dat de wereld daar buiten werkelijk niet zo erg is.

oh ik wil zo veel vertellen, maar het is bedtijd, truste allemaal!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij ons in de kerk hebben ze Lifegroups, elk heeft een eigen onderwerp en daar kunnen mensen zich op aan melden als ze dat onderwerp leuk vinden. Men is niet verplicht om in de kerk te zitten zondags, je mag van een andere kerk zelfs komen. Ook is er geen nummer verplicht dus dat het uit 12 mensen moet bestaan, de groep mag zo groot of zo klein zijn als het zelf wil, dus 4 mag maar 20 ook. De kerk zit in hilversum , maar de mensen komen uit allerlei plaatsen naar die Lifegroups toe. Omdat de onderwrpen zo leuk zijn, de link is www.hicc.nl kijk onder lifegroups.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hang momenteel tussen 2 gemeentes in, en volg bij beide buitenkerkelijke activiteiten.

Hervormde kerk (PKN):

Ik ben hier lid van de Jongerenkring (Werkendam). We zijn met ongeveer 20 leden, op een gemiddelde avond zijn er daarvan zo'n 12 aanwezig. We bespreken een onderwerp, dit jaar steeds aan de hand van de CV-koers (we hebben elk jaar een ander thema, dit jaar heeft het te maken met actualiteit en geloof). Na een centraal deel hebben we pauze en gaan daarna in groepjes uiteen, waar we vragen bespreken. De avonden zijn om de week, na de avonddienst.

Catechisatie: omdat de predikantsplaats in onze gemeente vacant is, geven we als Jongerenkring catechisatie aan de groep 14+. Dit is best pittig, aangezien wij natuurlijk niet zoveel ervaring en kennis als een dominee hebben, maar de jongelui waarderen het wel. We behandelen veel verschillende onderwerpen (bv. gebed, ontstaan van de aarde, de duivel, huwelijk & seksualiteit, de dood etc.).

Christengemeente Gorinchem:

Ik ben lid van de Mesa, de 18+ groep van deze gemeente. We hebben twee leiders, die om de week op zaterdag een onderwerp behandelen. Momenteel gefocust op gaven/talenten van de Heilige Geest. Om de andere week hebben twee leden een zelfgekozen onderwerp. Er is ook ruimte voor ontspanning, door spelletjesavonden of uitjes naar bv. Scheveningen of praise-avonden.

(http://mesa.christengemeentegorinchem.nl)

Van beide gemeenten:

Bijbelstudie. Dit heb ik bij een lid van de CG thuis en er komen mensen uit zowel de Hervormde kerk als de CG. Momenteel hebben we als thema de Heilige Geest in al Zijn facetten. Deze bijbelstudiegroep komt elke 2e dinsdag van de maand bijeen bij de leider thuis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

gezellig toch?

Ik ga altijd op zondag, en op dinsdag is er bijbelstudie in de kerk, en daar ga ik ook zoveel mogelijk naartoe, en af en toe naar de bidstond op vrijdagavond.

Voor de rest is er in de gemeente waar ik heen ga nog niet echt iets voor jongeren, maar dat kan ik ook fout hebben, kom der pas tweeënhalve maandsmile.gif

En ik doe ook een online-youth alpha, of iets dergelijks, is wel leuksmile.gif


Samegevoegd:

Quote:

Ik ben niet weg te slaan....
puh2.gif

dat bedoelde ik met gezellig, had niet door dat er twee pagina's warenbloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid