Spring naar bijdragen

Je huis zegenen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 198
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 10 januari 2007 00:09:14 schreef justed het volgende:

[...]

Soms is het ook een combinatie, dat eerst kwade machten moeten wijken voor Jezus' Naam, voordat er tot een zegen overgegaan kan worden. Een zegen is altijd handig nadat een huis 'gereinigd' is, dan blijft het huis niet leeg achter, anders komt dat kwade terug met een stuk of 5 vrienden ofzo

Naar mijn overtuiging was dat een verhaaltje dat Jezus vertelde om het werk van de heilige Geest in het huis van je hart duidelijker te maken.

Het ging daar niet over de geestelijke huishouding in je huis en allerhande spreuken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er wordt gesproken over een onreine geest die blijkbaar weg gestuurd is want die heeft iemand verlaten. Als die terugkeert en het huis is niet leeg (inderdaad de Heilige Geest heeft er dan geen woning gevonden) dan heb je een groter probleem als daarvoor.

Dit geldt zowel voor een geest die uit een persoon gestuurd is, als een geestelijke macht die gebroken is binnen een bepaald gebied. Als je nog nooit meegemaakt hebt dat een geestelijke macht zeggenschap kan hebben over een gebied (bijvoorbeeld je huis) wees dan gewoon dankbaar smile.gif

Ik heb genoeg woningen meegemaakt waar mensen geweest zijn die vanuit eigen authoriteit geestelijke machten wilden weg sturen, die ook daadwerkelijk weg gingen. Maar dat het huis uiteindelijk er erger aan toe was. Wat voor mij een bevestiging was van de Woorden in de Bijbel.

Wat bedoel je overigens met allerhande spreuken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die tekst van die zeven Geesten gaat daar niet over, dus vind ik het niet toepasbaar op huizen waar boze Geesten wonen en die je dan door het proclameren van de Naam van Jezus zou kunnen wegjagen. (dat bedoel ik met allerhande spreuken).

Jezus heeft het daar vooral tegen de Rabbijnen die zeiden dat Jezus duivelen uitwierp omdat Hij de overste der duivelen was. Jezus zegt hen dat alle zonden vergeven worden, maar de lastering van de Geest niet. Hij maakt daarvoor ookal de vergelijking 'hoe kan iemand het huis van een sterke binnenkomen zonder de sterke niet eerste te binden'. Ook het 'hoe kan een kwade boom goede vruchten voortbrengen' staat in dat hoofdstuk. Hij zegt daarover dat die bomen omgehakt worden en in he vuur geworpen worden. Pas je dit ook zo één-op-één toe? Hak jij slechte bomen om en verbrand je ze?

Met deze gelijkenis leert Christus dat, wanneer een mens door de kennis van het evangelie verlost is van zijn natuurlijke onwetendheid, en nochtans deze kennis niet beleeft maar onderdrukt, hij veel erger wordt dan tevoren.

Bron: Kanttekeningen bij de Statenvertaling

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:31:29 schreef justed het volgende:

Er wordt gesproken over een onreine geest die blijkbaar weg gestuurd is want die heeft iemand verlaten. Als die terugkeert en het huis is niet leeg (inderdaad de Heilige Geest heeft er dan geen woning gevonden) dan heb je een groter probleem als daarvoor.

Dit geldt zowel voor een geest die uit een persoon gestuurd is, als een geestelijke macht die gebroken is binnen een bepaald gebied. Als je nog nooit meegemaakt hebt dat een geestelijke macht zeggenschap kan hebben over een gebied (bijvoorbeeld je huis) wees dan gewoon dankbaar
smile.gif

Ik heb genoeg woningen meegemaakt waar mensen geweest zijn die vanuit eigen authoriteit geestelijke machten wilden weg sturen, die ook daadwerkelijk weg gingen. Maar dat het huis uiteindelijk er erger aan toe was. Wat voor mij een bevestiging was van de Woorden in de Bijbel.

Mee eens!!! party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:09:50 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

A het heerlijke traditionele oud hollandse maandag middag RKK bashen is weer begonnen. En dat al gelijk in het begin van de middag, dat beloofd nog een mooie dag te worden.

bash = kapotslaan

Doe dat eens met wat ik schrijf als je kunt. smile.gif

Shalom, Pier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Pier

Toevallig hebben wij ook nog een nieuw testament, waar het volgende staat: "Omdat ik één ben met de Heer Jezus weet ik, en ben ik ervan overtuigd, dat niets op zichzelf onrein is, maar dat iets onrein is voor wie het als onrein beschouwt." (Romeinen 14:14)

Er zijn meer teksten in het nieuwe testament waar duidelijk wordt gemaakt dat de wetten die voor de joden golden na de komst van Jezus niet meer gelden. Zo ook de wetten die met onreinheid te maken hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Posts leeggehaald die ondanks een oproep tot BOT tot over hetzelfde onderwerp door bleven gaan.



@ Pier
Mocht je het niet eens zijn met een actie van een mod, kun je daar met die mod over mailen of er een vraag over stellen in het feedbacktopic voor de crew.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Herinnert U zich deze nog? (nog? nog? ...)

Quote:
Op zaterdag 06 januari 2007 14:31:28 schreef Helena het volgende:

Ik werd net aan iets herinnert. Het is me opgevallen dat ik op sommige plaatsen heel makkelijk kan bidden en andere niet. Een voorbeeld is bij de kringavonden, dan zijn er allerlei christenen om je heen natuurlijk, maar het is net of er dan echt een sfeer is waarin je makkelijk kan bidden.

Thuis heb ik vaak het tegenovergestelde. Niet op mijn kamer, maar wel in het huis zelf. Dan is bidden minder aangenaam, of er nu iemand is of niet. Bij sommige mensen thuis kan ik ook weer makkelijk bidden en bij andere niet.

Een vriendin van me heeft een lange tijd een ongelovige man gehad, maar ze had haar hele huis wel met allerlei christelijke plaatjes, kruizen volgehangen. Ik vond het ook niet makkelijk om daar te bidden. Nu is haar man bekeerd en kom ik soms het huis in terwijl het lijkt of Gods Geest daar overal is. En krijg ik spontaan zin om te bidden.

Ook waren we van de zomer met de jeugdgroep weg en op een gegeven moment maakte het niet uit waar je zat, op het pleintje ervoor, in de auto op de stoep, in de slaapkamers, overal was er een bijna tastbare sfeer en je werkt vanzelf aangevuurd om te bidden.

Ik vind dat eigenlijk wel apart. Dat zoiets plaatsgebonden kan zijn. Zelf kan ik me eigenlijk beter voorstellen dat of je makkelijk kunt bidden of niet afhangt van de mensen met wie je bent, de muziek die opstaat enzo. Gewoon duidelijke dingen. Maar als ik er zo over nadenk is geestelijk meer geestelijk dan ik dacht. En dan de vraag:

Moeten we om deze reden een huis of plek zegenen?

Want dat vind ik altijd een beetje vreemd om te doen. De voorganger en anderen die ik ken toen het wel. Ook heb ik het een keer iemand aangeraden die vervolgens heel enthousiast terugmailde dat hij verandering zag.

Om mijn kamer te zegenen voelt soms een beetje nutteloos en dwaas of betreft ons huis - dweilen met de kraan open.

Hoe zien jullie het?

Hier begon het mee. Heeft TS nu genoeg informatie verkregen van haar broeders en zusters? TNO

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid