Spring naar bijdragen

Jongste Dag in zicht?


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zondag 07 januari 2007 00:47:52 schreef diakio het volgende:

wat zijn pre-tribbers?

Zij die menen te worden opgenomen voor de Grote Verdrukking. widegrin.gif

Quote:

Ik ben zelf een speler van SL, maar ik vind het maar een matig spel. Interessant als ontwikkeling, maar je kan er zo weinig mee.

Het gegeven achter dat soort spellen deed me denken aan de film Six, één van de meer doordachte projecten op pre-trib gebied.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 07 januari 2007 00:49:25 schreef Hester het volgende:

[...]Het schijnt (dat las ik tenminste in het boek
Tekst voor tekst
) inderdaad dat het in die tijd niet ongebruikelijk was dat mensen het teken of de naam van hun baas, de keizer of de godheid die ze vereerden, op hun lichaam lieten tatoeëren. En aangezien heel veel in het boek Openbaring in eerste instantie geschreven is voor christenen in
die
tijd en er heel veel verwijzingen instaan naar de politiek van
die
tijd, lijkt het me niet gek om te denken dat de lezers van Openbaring meteen aan zo'n soort "teken" zouden denken. Dat zei hen genoeg; de keizer (die zichzelf als een godheid liet vereren) was een bedreiging voor de Kerk. Johannes bemoedigde de christenen en spoorde hen aan zich niet daaraan te conformeren. Dat wil overigens niet zeggen dat het hele bijbelboek ons niets te zeggen heeft, maar wel dat het handig is om te weten wat bepaalde woorden in
die
tijd voor beeld bij mensen opriepen. Dat is ook de reden dat ik niet zo heel snel overtuigd ben van uitspraken als "Johannes bedoelde de electronische chip!"

* diakio zoekt even verder naar de papieren.... widegrin.gif

Samengevoegde post 07-1-2007 0:55:01:

Quote:
Op zondag 07 januari 2007 00:52:25 schreef Pius_XII het volgende:

[...]Zij die menen te worden opgenomen voor de Grote Verdrukking.
widegrin.gif
[...]

Het gegeven achter dat soort spellen deed me denken aan de film
, één van de meer doordachte projecten op pre-trib gebied.

De GV? brandstapeltje had je al he? widegrin.gif

Maarre, ik zie de relatie tussen SL en een film die ik niet ken niet, sorry.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 07 januari 2007 00:53:17 schreef diakio het volgende:

De GV? brandstapeltje had je al he?
widegrin.gif

Maarre, ik zie de relatie tussen SL en een film die ik niet ken niet, sorry.

In de film is 'de' welbekende chip een middel om je op te nemen in een soort halfvirtuele gemeenschap. smile.gif Eerlijk is eerlijk, het is een van de betere films op dit gebied.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 06 januari 2007 22:50:09 schreef diakio het volgende:

[...]Onzin. Maak maar eens kennis met de netwerken van illegalen-opvang, dan weet je dat dit niet klopt.

als je in dat netwerk terecht komt, kan je niet meer in je eigen onderhoud voorzien, en wordt je afhankelijk van anderen.

en wat hester schreef is wat ik dus ook probeer te vertellen,

voor die feiten en rugnummers zal ik even op zoek gaan smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 07 januari 2007 10:40:22 schreef R?ch het volgende:

[...]

als je in dat netwerk terecht komt, kan je niet meer in je eigen onderhoud voorzien, en wordt je afhankelijk van anderen.

Iedereen is afhankelijk van anderen, jij niet minder dan wie dan ook. Maak jezelf wijs dat je onafhankelijk bent, en je bewijst alleen dat je jezelf weet voor te liegen.

Quote:
voor die feiten en rugnummers zal ik even op zoek gaan
smile.gif

Ik ben heel benieuwd

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk op dit moment dat het in grote lijnen zo zal gaan:

Milieuproblematiek neemt toe-> Als men dit tijdig weet op te lossen, dan kunnen staten dat doen op een onafhankelijke manier en op basis van gelijkwaardige samenwerking.-> Dat gebeurt natuurlijk niet, waardoor naarmate de problematiek verder toeneemt met in de slipstream een toename van oorlogen, grondstoffenschaarste en honger de roep steeds luider wordt om een sterke man cq organisatie (waarschijnlijk een combi) die op basis van een gnostisch-syncretisch programma dictatoriale macht zal verwerven.

Daar heb ik het boek Openbaringen niet eens voor nodig gehad. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Je hoeft alleen maar naar Israël te kijken, 70 na Christus is heel Israel verspreid over de wereld. Sinds 1948 zijn ze weer in hun thuisland. De bijbel spreekt hierover ´Let op de vijgeboom´ aangaande de eindtijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 08 januari 2007 13:10:46 schreef jjmiedema het volgende:

Je hoeft alleen maar naar Israël te kijken, 70 na Christus is heel Israel verspreid over de wereld. Sinds 1948 zijn ze weer in hun thuisland. De bijbel spreekt hierover ´Let op de vijgeboom´ aangaande de eindtijd.

Duidelijk... verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 08 januari 2007 13:34:04 schreef JoostG het volgende:

[...]

Duidelijk...
verbaasd.gif

De vijgeboom staat symbool voor Israël. knipoog_dicht.gif

Als je ziet dat de vijgeboom weer knoppen en dergelijke krijgt, dan weet je dat de lente komt. En de analogie is dan, als je ziet dat Israël weer op het punt staat te ontbotten, dan is het einde der tijden nabij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 08 januari 2007 13:37:37 schreef TimonK het volgende:

[...]

De vijgeboom staat symbool voor Israël.
knipoog_dicht.gif

Als je ziet dat de vijgeboom weer knoppen en dergelijke krijgt, dan weet je dat de lente komt. En de analogie is dan, als je ziet dat Israël weer op het punt staat te ontbotten, dan is het einde der tijden nabij.

Het nadrukkelijk seculiere zionistische Israël?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 08 januari 2007 13:40:56 schreef diakio het volgende:

Het nadrukkelijk seculiere zionistische Israël?

Het wordt dacht ik ook vaak gelezen in combinatie met het visioen dat Ezechiël had over het dal met de dorre beenderen. Die beenderen staan voor het volk Israël en Ezechiël moet tegen ze prediken. Eerst voegen alleen de beenderen zich aan elkaar en komt er vlees en spieren omheen. Maar het blijven dode lichamen. Pas als hij dan nog eens predikt, komt er een geest van leven in de dode lichamen.

Daarbij is dan de analogie: eerst komt het herstel in uiterlijke zin, het volk komt weer bij elkaar en is weer herkenbaar als het volk. Maar dan is er nog wel de geestelijke opwekking nodig van de nog steeds dode lichamen.

En dat is dan ook de reden dat de stichting van de staat Israel wordt gezien als een teken dat de terugkomst van Jezus nabij is.

En om letterlijker in te gaan op je vraag. Ik zie het ontbotten van de vijgeboom niet als het opstaan van de seculiere staat Israël. Ik denk dat we daarbij moeten denken aan de eerste signalen dat Israël weer terugkeert naar Zijn God. En daarbij is mogelijk wel een signaal dat het aantal messiaanse Joden in Israël redelijk aan het groeien is, hoewel nog steeds klein.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Jezus zelf zal Israel de geest inblazen wanneer hij terukomt in Jeruzalem (de engelen zeggen bij de hemelvaart ´zoals hij heengegaan is zo zal hij ook weer terugkomen´ Zacharia zegt over de wederkomst het volgende ´zij zullen zien op hem die zij doorstoken hebben´ dan pas worden hun ogen geopend (de messias belijdende joden daargelaten natuurlijk).

Het is goed om naar de tekenen te kijken, maar het belangrijkste blijft om je ogen/geest op Hem te blijven richten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet je dat er groeperingen in de USA zijn (endtime believers) die openbaringen zo letterlijk nemen en zo overtuigd zijn dat zij de wederkomst van Jezus zullen meemaken dat ze God proberen een handje te helpen. Zo staat er ergens in Openbaringen dat in de eindtijd de tempel in Jeruzalem weer opnieuw gebouwd gaat worden. Gingen leden van deze groepering naar Israel (Jeruzalem)toe om de eerste stenen alvast te leggen ( rofl.gif ). Helaas voor hun werden ze gestopt door de autoriteiten. Het schijnt dat G.W. Bush ook bij deze groepering hoort. Dit is trouwens geen kleine groep maar bestaat volgens mij uit meer dan 20 miljoen Amerikanen.

En het schijnt dat Cordaid (een liefdadigheids instelling) in het geheim bezig is met het ontwikkelen van chips met alle info van een persoon erop en van plan zijn deze chips snel op de markt te brengen. Was een aantal jaren terug op TV (netwerk) yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid