Spring naar bijdragen

Relatie met Jehova Getuige mogelijk?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Misschien Kan jij en Robertf me even de toekomst schetsen en me tot een juistere zienswijze proberen te brengen?

Misschien kunnen jij en RobertF mij even de toekomst schetsen en mij tot een juistere zienswijze proberen te brengen?

Overigens zeggen zowel Light Jr. als RobertF niet dat het een fout beeld is. RobertF geeft slechts de bronnen waar jij om vroeg en Light Jr. geeft aan welke indruk het op hem maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Misschien
kunnen
jij en Robert
F mij
even de toekomst schetsen en
mij
tot een juistere zienswijze proberen te brengen?

Overigens zeggen zowel Light Jr. als RobertF niet dat het een fout beeld is. RobertF geeft slechts de bronnen waar jij om vroeg en Light Jr. geeft aan welke indruk het op hem maakt.

Verkeerd ingeschat van mij sorry! bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

"Aime" schreef het volgende:

Misschien Kan jij en Robertf me even de toekomst schetsen en me tot een juistere zienswijze proberen te brengen?

Simpel. De juiste zienswijze is dat we niet precies weten wie er gered gaat worden en wie niet, dat is immers aan God. Het lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat het accepteren van bepaalde reigieuze stellingen daarin bepalend is.

Overigens is het officiele JG standpunt nu ook iets als: "wij worden sowieso gered en daarbij waarschijnlijk ook wat anderen".

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Voor zover ik gelezen heb, is het zaak datals je al getrouwd was met een niet JG en je wordt zelf JG, dan blijfje getrouwd enhoop je dat jouw voorbeeldige levenswijze hem/haar over de streep trekt. Ben je JG en zoek je een partner, dan wordt het je ten zeerste afgeraden iemand buiten de JG te zoeken of te trouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Voor zover ik gelezen heb, is het zaak datals je al getrouwd was met een niet JG en je wordt zelf JG, dan blijfje getrouwd enhoop je dat jouw voorbeeldige levenswijze hem/haar over de streep trekt. Ben je JG en zoek je een partner, dan wordt het je ten zeerste afgeraden iemand buiten de JG te zoeken of te trouwen.

Welke raad geeft de bijbel daar over?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Welke raad geeft de bijbel daar over?

12 Verder geef ik zelf nog – niet de Heer – het volgende voorschrift: wanneer een broeder een ongelovige vrouw heeft die bij hem wil blijven, mag hij niet van haar scheiden. 13 Dit geldt ook voor een zuster: wanneer ze een ongelovige man heeft die bij haar wil blijven, mag ze niet van hem scheiden. 14 Want de ongelovige man behoort dankzij zijn vrouw God toe en de ongelovige vrouw dankzij haar man eveneens. Zou dat niet zo zijn, dan zouden uw kinderen onrein zijn. Maar nu zijn ze geheiligd. 15 Maar als de ongelovige partij wil scheiden, moet dat maar gebeuren; in dat geval is de broeder of zuster niet gebonden. Bedenk echter dat u (7:15-16) Bedenk echter dat u [...] Wie weet, u zou uw man toch kunnen redden? En wie weet, u kunt uw vrouw toch redden? – Ook mogelijk is de vertaling: ‘Bedenk dat u [...] Hoe zou u kunnen weten dat u uw man kunt redden? En hoe weet u dat u uw vrouw kunt redden?’door God geroepen bent om in vrede te leven. 16 Wie weet, u zou uw man toch kunnen redden? En wie weet, u kunt uw vrouw toch redden?

1 kor 7

Link naar bericht
Deel via andere websites

Elke JG moet maar met een ongelovige trouwen puh2.gif Wie weet, kunnen ze hem/haar zo beter redden. Welk een daad van opofferingsgezindheid terwille van God knipoog_dicht.gif

Maar ja, voor mij is het simpel, Paulus gaf veel meer regeltjes dan Jezus ooit gedaan heeft en ik ben een volger van Jezus, niet van Paulus knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Elke JG moet maar met een ongelovige trouwen
puh2.gif
Wie weet, kunnen ze hem/haar zo beter redden. Welk een daad van opofferingsgezindheid terwille van God
knipoog_dicht.gif

Maar ja, voor mij is het simpel, Paulus gaf veel meer regeltjes dan Jezus ooit gedaan heeft en ik ben een volger van Jezus, niet van Paulus
knipoog_dicht.gif

Paulus zei:

(1 Korinthiërs 11:1) . . . Wordt navolgers van mij, zoals ik het ben van Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

12 Verder geef ik zelf nog – niet de Heer – het volgende voorschrift: wanneer een broeder een ongelovige vrouw heeft die bij hem wil blijven, mag hij niet van haar scheiden. 13 Dit geldt ook voor een zuster: wanneer ze een ongelovige man heeft die bij haar wil blijven, mag ze niet van hem scheiden. 14 Want de ongelovige man behoort dankzij zijn vrouw God toe en de ongelovige vrouw dankzij haar man eveneens. Zou dat niet zo zijn, dan zouden uw kinderen onrein zijn. Maar nu zijn ze geheiligd. 15 Maar als de ongelovige partij wil scheiden, moet dat maar gebeuren; in dat geval is de broeder of zuster niet gebonden. Bedenk echter dat u (7:15-16) Bedenk echter dat u [...] Wie weet, u zou uw man toch kunnen redden? En wie weet, u kunt uw vrouw toch redden? – Ook mogelijk is de vertaling: ‘Bedenk dat u [...] Hoe zou u kunnen weten dat u uw man kunt redden? En hoe weet u dat u uw vrouw kunt redden?’door God geroepen bent om in vrede te leven. 16 Wie weet, u zou uw man toch kunnen redden? En wie weet, u kunt uw vrouw toch redden?

1 kor 7

Juist!

Maar ook nog dit : 1 Korinthiërs 7:39 . . . vrij te trouwen met wie zij wil, alleen in [de] Heer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Juist!

In feite beschouwen JGen alle andere Christenen als ongelovigen vanwege een imo totaal onlogische interpretatie van 1 enkele zin. Voor God is er maar 1 soort van aanbidding acceptabel, zo staat er. Wat "aanbidding" daar precies inhoudt, dat is onduidelijk, de WTG interpreteert dat zoals het ze uitkomt. En zegt dan vervolgens "dat het in de Bijbel staat", zoals je dat altijd doen met hun eigen, soms extreem vergezochte interpretaties.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Juist!

Maar ook nog dit : 1 Korinthiërs 7:39 . . . vrij te trouwen met wie zij wil, alleen in [de] Heer. 

Sorry, ik zie de link niet. Zeker niet als ik het hele stuk pak, ipv één enkele zin (ik hou niet zo van bijbelinterpretaties met halve zinnen, eigenlijk...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Paulus zei:

(1 Korinthiërs 11:1) . . . Wordt navolgers van mij, zoals ik het ben van Christus.

Hm, als ik de keus heb te leren van de professor of van zijn net afgestudeerde leerling, die geslaagd is met allemaal zesjes...dan ga ik toch liever direct naar de colleges van de prof.

Je bent vrij om te trouwen met wie je wilt, alleen in de Heer. Wel, dat laatste stukje is multi-interpretabel. er bestaat geen mens buiten God, alleen zijn ze het zich niet altijd bewust hamer.gif Dus met welk mens ik ook trouw, gelovig, ongelovig, van hetzelfde geslacht of niet, alle mensen zijn in God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Volgens mij zijn Jehova's Christenen (maar wel een groep Christenen waar ik zelf niet tussen wil zitten). Hiervoor heb ik wel enkele argumenten:

- Jehova's geloven in het offer van Jezus en dat hij gestorven is voor de zonden van de mensheid,

- Jehova's vinden niet dat je tot Jezus mag bidden omdat dat 'afgoderij is', maar wel tot God en dóór Jezus, oftwel in Jezus naam. Jezus geeft nl in het Nieuwe Testament nergens aan, bidt tot mij maar hij zegt bidt tot de Vader en bidt in Mijn naam.

Jehova's, ondanks hun grote verschillen, belijden dus wel dat Christus terugkomt en geloven in het offer dus dat maakt ze gered, als je het Bijbels bekijkt.

- Jehova's geloven dat de duivel vol spel in de wereld heeft en daardoor niet echt dat God's Geest directe wonderen en tekenen hier kan doen. Dit is omdat God toe stond dat Satan rebelleerde. Satan zei, ik wil laten zien dat de wereld op mijn manier geregeerd wordt. God zeide: laat maar zien. Voor een korte tijd mag de duivel dingen doen op aarde en nadat men duidelijk ziet dat zijn manier enkel lijden is, wordt hij vernietigd.

- Verder geloven ze dat de Drie eenheid afgoderij is omdat er nergens in de Bijbel echt over een 3 eenheid wordt gesproken. Er worden wel hints gegeven maar er staat nergens echt, God in de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.

- Ze geloven verder dat God rechtvaardig oordeelt (de ongelovigen naar iemands werken) en dat de doden in een gemeenschappelijk graf komen. Er wordt nl nergens gesproken over een eeuwig vuur, wel over de 'buitenste duisternis' in de Bijbel. De doden worden, na een kort lijden, bij de wederopstanding gewoon vernietigd.

- Een Jehova die niet evangeliseert is geen Jehova.

- God, in de eindtijd creert een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. De mens zal op de nieuwe aarde worden geplaatst en niet in de hemel, want de hemel is enkel bedoeld voor de engelen. De 144,000 zijn de gestorven martelaren en mogen regeren over diegenen op de aarde. Het zijn de mensen die zich erg bewezen hebben.

- Bloed is de ziel en het leven. Geen bloedtransfusies dus.

Nogmaals, niet dat ik het echt met hen eens ben maar een Christusbelijdende Jehova die goed is voor zijn medemens is nog altijd Christen.

Thomas

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
...

De 144,000 zijn de gestorven martelaren en mogen regeren over diegenen op de aarde. Het zijn de mensen die zich erg bewezen hebben.

...

Thomas

Het zijn mensen die God uitkiest,gezalfd met h.geest die een hemelse hoop hebben om met Christus te regeren.Zij proberen dan ook in getrouwheid te sterven.

Een Getuige Van Jehovah kan dus niet zeggen:"Ik ga nu heel goed mijn best doen ,veel prediken en zo goed mogelijk leven om bij die 144000 te behoren",dat is uitgesloten.

Dus niet achter de rug van een Getuige zeggen:"Och arme,zie die dutsen daar,ze moeten veel prediken om tot die 144000 te behoren!".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het wel kan aangezien beide Christenen zijn maar dan moeten ze zich wel op de overeenkomsten richten (het Offer) als basisuitgang en niet enkel op de verschillen anders geeft het moeilijkheden. Een kennis van me is gereformeerd en zij is pinksterchristen. Een gereformeerde gelooft wel in het offer maar pinksterchristen wil daarnaast actief mensen helpen door wonderen en tekenen. Hij zegt van, dat was alleen in Jezus tijd, nu niet meer. Zij raakt dan ge-ergerd. Ik denk dat in elke christelijke relatie er wel verschillen bestaan en bij Jehovas nu eenmaal wat meer maar het moet lukken als je beide op gemeenschappelijk gedachtegoed richt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een relatie is alleen mogelijk als deze ongelovige niet christen over zal gaan tot het Christendom dus bekeren.

Sorry, maar wat je zegt ben ik het niet mee eens.

- Gelooft een Jehova in dat Jezus voor de zonden van de mensheid gestorven is? Ja.

- Gelooft een Jehova dat God Jezus weer na 3 dagen uit den doden heeft laten opstaan? Ja.

- Gelooft een Jehova dat je moet leven volgens wat Jezus heeft gezegd, heb uw naaste lief als uwzelf en God boven al? Ja.

Dan is een Jehova dus Christen (maar wel een beetje een apparte...).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid