Spring naar bijdragen

Relatie met Jehova Getuige mogelijk?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mijn vader zei altijd "twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen".

Hoewel liefde gekke bokkesprongen maakt (en ik weet ut) blijf ik bij dat standpunt. Dat beide partners het beide geloof hebben is cruciaal voor een evenwichtige en stevige relatie naar elkaar en God toe.

Wat Jehova's betreft:

-edit op 20-10-2004-

Ik maakte hierboven een catastrofale fout:

De Jehova's geloven niet dat:

- De Heilige Geest bestaat (dus ook niet in God de Vader, God de Zoon én God de HEILIGE GEEST als de 3-eenheid!)

- Ze geloven niet in een hel (eeuwige afwezigheid van God), maar dat de ziel/mens die niet 'gelooft' ophoudt te bestaan na zijn overlijden

Er zijn er nog een paar, helaas kan ik er nu niet opkomen, ik zal na een grondige studie de verschillen in een ander topic posten. Wanneer dat is kan ik nu niet met zekerheid zeggen.

-/edit-

Dus er zal een keuze moeten worden gemaakt:

- Of een van de twee gaat naar het geloof van de ander of laat zijn/haar geloof afzwakken (in principe hetzelfde)

- Of ze besluiten om er een punt achter te zetten en niet met de relatie door te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 december 2003 23:06:50 schreef John het volgende:

Bekijk ook de andere topics hierover...

En de keuze is niet 100% noodzakelijk, als jullie elkaar en jullie geloof accepteren en respecteren...

Ik heb daar een héle andere mening over...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Als je geloofd zoals het in de bijbel staat zal je een jehova als een niet gelovige moeten zien denk ik.

Tuurlijk kan het, het is alleen erg moeilijk en zal denk ik ook jullie relatie niet echt beter op maken. Maar er zijn denk ik tal van voorbeelden van mensen die gelukkig zijn met elkaar, maar die toch verschillen in overtuiging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 december 2003 17:48:26 schreef Arwen het volgende:

Hoihoi!

Ik wilde even vragen naar jullie mening over Jehova`s.

Stel je wordt verliefd op een Jehova getuige, en hij/zij op jou. Kun je dan allebei je eigen geloof houden of zal er 1 moeten kiezen ?

of je moet kiezen? Nou je moet heel veel kiezen, en geen keuze maken is ook een keuze....

Ik weet niet of er 1 moet kiezen maar denk het eens verder vooruit... verliefd, verloofd, getrouwd... en als je dan kinderen zou krijgen, vanuit welk standpunt wil je die opvoeden? Klinkt heel simpel maar neem van mij aan dat het heel handig is als je beide op 1 lijn zit....

Maar daarnaast, ik snap dat dit heel moeilijk kan zijn, toch verliefd maar ook twijfel over jullie levensovertuiging...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ff korte reactie...

Blijf je standvastig in geloof?

Wordt je geloof niet onder druk gezet?

Het belangrijkste is dat jij dicht bij God blijft...

Als je merkt dat dit niet het geval is... nou dan...

Jouw redding is belangrijker dan die persoon...

Jouw relatie met God is belangrijker dan die persoon...

Hoe graag je hem ook ziet... muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 19 december 2003 17:48:26 schreef Arwen het volgende:

Hoihoi!

Ik wilde even vragen naar jullie mening over Jehova`s.

Stel je wordt verliefd op een Jehova getuige, en hij/zij op jou. Kun je dan allebei je eigen geloof houden of zal er 1 moeten kiezen ?

K denk eigenlijk niet dat God dat zo heeft bedoeld. Waarschijnelijk heeft Hij liever dat je met een Christen neemt

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 3 years later...

Op vrijdag 19 december 2003 17:48:26 schreef Arwen het volgende:

Hoihoi!

Ik wilde even vragen naar jullie mening over jehova`s.

Stel je wordt verliefd op een jehova getuige, en hij/zij op jou. Kun je dan allebei je eigen geloof

ik kan mij niet voorstellen dat dat mogelijk is, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Maar jehovah's getuigen geloven echt dat zij de enigen zijn die gered worden.

Overegens geloven zei wel in de Heilegegeest, maar zei geloven niet dat die God is.

en dat weet ik erg zeker ik ben 34 jaar verbonden met ze geweest ik ben in dat geloof opgevoed.

groet esther

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 19 december 2003 17:48:26 schreef Arwen het volgende:

Hoihoi!

Ik wilde even vragen naar jullie mening over jehova`s.

Stel je wordt verliefd op een jehova getuige, en hij/zij op jou. Kun je dan allebei je eigen geloof

ik kan mij niet voorstellen dat dat mogelijk is, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Maar jehovah's getuigen geloven echt dat zij de enigen zijn die gered worden.

Overegens geloven zei wel in de Heilegegeest, maar zei geloven niet dat die God is.

en dat weet ik erg zeker ik ben 34 jaar verbonden met ze geweest ik ben in dat geloof opgevoed.

groet esther

Kan je me schriftplaatsen aanwijzen?

Of oudere lectuur waar dit naar voren kwam?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja zeker dat is zo, zo is mijn man niet gelovig wel gelovig opgevoed maar heeft geen religie.

Maar ik laat hem in zijn waarden en hij mij.

Wat ik wel moeilijk eraan vind is de eerwigheid, maar goed ik oordeel niet meer dat laat ik maar aan de Heeere over.

Wat ik trouwens bedoelde met dat Jehovah's getuigen vinden dat zei zelf alleen gered worden, dat betekend dat zij constand de drang hebben tot evangelisatie.

Dat is wel goed het is onze opdracht, maar als je niet luisterd dat luister je niet naar het woord van God en dan ben je veroordeeld.

Hun opvattingen zijn echt anders dan de onze, je heb het echt over een ander geloof.

Groet esther

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"Aime" schreef het volgende:

Kan je me schriftplaatsen aanwijzen?

Of oudere lectuur waar dit naar voren kwam?

Het stond idd in jullie oudere lectuur, en heel duidelijk. Ik heb zelfs een Wachttoren of Ontwaakt! gezien met een kaft waarop het vuur regende op niet-JG vrouwen en kinderen.

Jammer genoeg is dat erg moeilijk terug te vinden, via de Wachttoren site kan ik het niet vinden. Ik zou het veel eerlijker vinden als alle beleidswijzigingen konden worden opgezocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid