Spring naar bijdragen

discotheken, plaats van Satan?


Als discotheek-medewerker werk je mee aan Satans werken  

  1. 1. Als discotheek-medewerker werk je mee aan Satans werken

    • Ja
      20
    • Nee
      48


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 306
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

De post van Bronze was een reactie op danielle_v, die zei dat ze op haar eigen manier geloofde en daar geen kerk voor nodig had. Bronze reageert daar in mijn ogen heel terecht op door aan te kaarten: gaat het om Christus of om onze mening en ons gevoel? Als mensen zich er fijn bij voelen zich een eigen godsdienst aan te meten dan is dat moeilijk christelijk te noemen. Christen zijn maar weigeren deel uit te maken van de Kerk, is dat hoe de zaken ervoor horen te staan? Je kunt 1000 redenen noemen om je eigen gang te gaan, maar voorop staat: Jezus stichtte geen ik-gerichte religie maar een gemeente die Hem moet volgen zoals een bruid haar bruidegom volgt. Dan zal Hij ons leiden zoals een man zijn vrouw leidt.

Bronze zegt in feite dat hij zo goed en zo kwaad als het kan Christus na wil volgen en dat ook denkt te doen. Dat wil niet zeggen je automatisch het goede doet, maar wel dat je je leven in handen van Jezus legt en Hem centraal stelt in plaats van jezelf. Heeft Hij niet beloofd dat ons dan alles gegeven zal worden? Vervolgens wordt daar heel verontwaardigd op gereageerd. Aan de ene kant best begrijpelijk, want het is nogal een claim. Maar aan de andere kant, wat is het alternatief? Moeten we allemaal maar gaan zeggen 'ja ik weet niet zo goed of ik Christus wel navolg dus ik doe maar wat'? Dat is toch niet wat er in de Bijbel staat? Daar staat simpelweg: volg Jezus. Niet: doe maar wat naar eigen inzicht goed is, want zeker weten doe je het toch niet. Ik ben benieuwd wat de mensen die dit zo raar vinden, voor alternatief aandragen voor het leren van de wil van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan zeggen dat je zo goed mogelijk probeert om Christus na te volgen, maar als je zegt dat jij gelooft op de manier zoals God dat bedoeld heeft (zoals Bronze deed), zeg je volgens mij automatisch ook dat iedereen die op een andere manier invulling geeft aan zijn geloof dit dus niet doet zoals God het bedoeld heeft (dat impliceer je tenminste wel)...

Zeggen dat je zo goed mogelijk Christus probeert na te volgen, vind ik dus heel iets anders dan de uitspraak die Bronze deed.

-edit- Maargoed, dit heeft niet veel meer met discotheken te maken volgens mij puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De post van Bronze was een reactie op danielle_v, die zei dat ze op haar eigen manier geloofde en daar geen kerk voor nodig had. Bronze reageert daar in mijn ogen heel terecht op door aan te kaarten: gaat het om Christus of om onze mening en ons gevoel? Als mensen zich er fijn bij voelen zich een eigen godsdienst aan te meten dan is dat moeilijk christelijk te noemen. Christen zijn maar weigeren deel uit te maken van de Kerk, is dat hoe de zaken ervoor horen te staan? Je kunt 1000 redenen noemen om je eigen gang te gaan, maar voorop staat: Jezus stichtte geen ik-gerichte religie maar een gemeente die Hem moet volgen zoals een bruid haar bruidegom volgt. Dan zal Hij ons leiden zoals een man zijn vrouw leidt.

Bronze zegt in feite dat hij zo goed en zo kwaad als het kan Christus na wil volgen en dat ook denkt te doen. Dat wil niet zeggen je automatisch het goede doet, maar wel dat je je leven in handen van Jezus legt en Hem centraal stelt in plaats van jezelf. Heeft Hij niet beloofd dat ons dan alles gegeven zal worden? Vervolgens wordt daar heel verontwaardigd op gereageerd. Aan de ene kant best begrijpelijk, want het is nogal een claim. Maar aan de andere kant, wat is het alternatief? Moeten we allemaal maar gaan zeggen 'ja ik weet niet zo goed of ik Christus wel navolg dus ik doe maar wat'? Dat is toch niet wat er in de Bijbel staat? Daar staat simpelweg: volg Jezus. Niet: doe maar wat naar eigen inzicht goed is, want zeker weten doe je het toch niet. Ik ben benieuwd wat de mensen die dit zo raar vinden, voor alternatief aandragen voor het leren van de wil van God.

ik geloof in god maar ik heb nooit gezegd dat ik mezelf als christen zie. ik ga idd niet naar de kerk en lees geen bijbel. als ik kijk naar christenen dan is hun geloof heel broos. als er ook maar iets in hun leven gebeurd dan beginnen een boel te twijfelen, dat heb ik totaal niet. dus wiens geloof is dan sterker? en ja ik doe wat na mijn inzicht het beste is. ik lieg niet, steel niet enz enz. ik betwijfel of het grootste gedeelte van de christenen hetzelfde kunnen zeggen. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

dus ik moet bij jouw zijn als ik de juiste uitleg van de Bijbel wil hebben?

Van wie denk je dat ik uitleg krijg van de Bijbel?

Wat doet een leider?

Hij geeft leiding over iemand.

Wat is leiding geven?

uitleggen van bepaalde dingen en hoe het zit en hoe je iets moet doen enz.

Ik wordt geleid door de Heilige Geest (die leiding heeft elke christen, Hand 2:38) en de Heilige Geest legt vaak teksten uit die ik lees (niet altijd), ik begrijp door Zijn leiding en in Zijn tijdschema bepaalde dingen zodat ik steeds meer groei naar Hem en Hem steeds meer dien.

De Heilige geest zal je helpen met teksten, tuurlijk mag je ook bij mij komen, maar ik weet niet alles, hetgene wat ik weet komt door Hem en niet door mijzelf.

Quote:
Samengevoegd:

[...]

dus als ik bijvoorbeeld een hobby voor mijn plezier doe, doe ik dat tot eer van satan?

Wie wordt er groter door?

En waarvoor doe je die hobby?

Ik heb ook een hobby en ik doe dat om te ontspannen, het is voor me als een nacht voor me is, om te rusten en als ik op sta in de ochtend dan kan ik helder denken en zie ik weer dingen anders, zo is het ook met hobby's, hobby's zijn goed maar als je het meer doe dan dat je tijd met Jezus doorbreng dan is het verkeerd en is het een afgod.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Van wie denk je dat ik uitleg krijg van de Bijbel?

Wat doet een leider?

Hij geeft leiding over iemand.

Wat is leiding geven?

uitleggen van bepaalde dingen en hoe het zit en hoe je iets moet doen enz.

Ik wordt geleid door de Heilige Geest (die leiding heeft elke christen, Hand 2:38) en de Heilige Geest legt vaak teksten uit die ik lees (niet altijd), ik begrijp door Zijn leiding en in Zijn tijdschema bepaalde dingen zodat ik steeds meer groei naar Hem en Hem steeds meer dien.

De Heilige geest zal je helpen met teksten, tuurlijk mag je ook bij mij komen, maar ik weet niet alles, hetgene wat ik weet komt door Hem en niet door mijzelf.

[...]

Wie wordt er groter door?

En waarvoor doe je die hobby?

Ik heb ook een hobby en ik doe dat om te ontspannen, het is voor me als een nacht voor me is, om te rusten en als ik op sta in de ochtend dan kan ik helder denken en zie ik weer dingen anders, zo is het ook met hobby's, hobby's zijn goed maar als je het meer doe dan dat je tijd met Jezus doorbreng dan is het verkeerd en is het een afgod.

je laten leiden door de heilige geest? geloof of waanideeen.

waarom zou je dat niet als hobby mogen hebben. misschien vind ie dansen gewoon leuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je kan zeggen dat je zo goed mogelijk probeert om Christus na te volgen, maar als je zegt dat jij gelooft op de manier zoals God dat bedoeld heeft (zoals Bronze deed), zeg je volgens mij automatisch ook dat iedereen die op een andere manier invulling geeft aan zijn geloof dit dus niet doet zoals God het bedoeld heeft (dat impliceer je tenminste wel)...

Zeggen dat je zo goed mogelijk Christus probeert na te volgen, vind ik dus heel iets anders dan de uitspraak die Bronze deed.

-edit- Maargoed, dit heeft niet veel meer met discotheken te maken volgens mij
puh2.gif

ik denk dat ik het misschien verkeerd neer heb gezet, want ik zie Hem als een lieve Vader die zo veel van me houdt dat Hij voor me stierf om de prijs te betalen die ik niet kon betalen, ik ben zonder Hem verloren want dan is die prijs niet betaald.

Maar iedereen die zegt dat Hij gered is doordat Hij aan het kruis is gegaan en zegt dat Christus dat deed omdat hij (een zondaar, een mens) het verdient, die gelooft niet zoals God het bedoeld heeft, want wij verdienen geen enkel goed iets, Adam hoorde vernietigd te zijn toen hij zondigde, God liet hem en ook Noach leven uit liefde en omdat Hij genadig is.

Ik had moeten zeggen dat ik denk dat ik geloof zoals God het bedoeld heeft, sorry.


Samengevoegd:

@ Danielle_v

Weet je wel dat je verloren ben zonder Hem?

Ik probeerde eerder ook altijd niet te zondigen, ik probeerde het op eigen kracht, maar dat is het domste wat je kun doen, want het is tijdverspilling het lukt niet om niet te zondigen.

Iedereen die op zijn eigen kracht leeft gaat verloren, want een mens is een zondaar en kan het niet in de hemel komen door zijn eigen werken.

Een mens moet zich aan Christus overgeven om gered te worden, hij zal dan zijn zonde belijden en blijven belijden, (wie een goed werk begint maakt hem ook af - Fillipenzen 1:6) hij heeft de leiding van de Heilige Geest. (hij kan die leiding negeren, maar ook aannemen.) Door een christen te zijn kom je niet in de hemel, maar door Hem te volgen en te doen wat Hij zegt, neem je kruis op (dus lijdt ook) en volg Hem en iedereen die zal volharden tot het einde zal gered worden. (Rom 2:7, 2 Tim 2:12, Hand 14:22, Heb 10:36)

Lees Mattheüs 3:10 het is een waarschuwing voor elke christen.

Christen zijn bomen in God's tuin wat heeft God eraan als een boom, een christen, slechte of geen vruchten draagt?

Hij hakt Hem om en gooit hem in het vuur, oftewel hij zal verloren gaan.

Lucas 13:6 - De man is God en Jezus is de tuinman, zelfs hierin geeft God elke christen nog genade.

Het geloof van die christen kan misschien wel broos zijn, maar ook hard.

het wordt gevormd door de wegen die het is gegaan, het wordt gekneed en gevormd door Jezus.

En ik ben blij dat ik twijfel (ik weet dat je dat niet tegen mij had), dat betekend dat ik terrein betreed waar ik nog nooit eerder ben geweest, tuurlijk zorgt dat voor twijfel, als je nooit geen twijfel heb dan betekend het dat je je niet verroer in je geloof.

Het grootste deel kan wel zeggen met zekerheid dat het het eeuwige leven heeft en daar heb je meer aan.

Ik hoop dat God duidelijk zo tegen je is, niet om je te vernederen maar om je dichter naar Hem toe te trekken omdat Hij van je houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid