Dante 0 Geplaatst 9 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2006 Tjah ik zing eigenlijk niet, ben meer een instrumenten persoon denk ik (snaar). Maar zoals Mattijs al zegt, het is grotendeels het "durven zingen". Iedereen heeft vast wel eens een poging ondernomen (onder de douche bijvoorbeeld xD), maar als er iemand bij is ligt het toch wat moeilijker bij veel mensen. Ik zou iig zeggen, neem eens wat op van je eigen zang met een mic. oid. Heb ik ook een keer gedaan en nooit meer Nou... misschien toch wel, het is best dikke pret mits er niemand in de buurt is Link naar bericht Deel via andere websites
Anne13 0 Geplaatst 9 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 9 oktober 2006 Idd, ben ik het helemaal mee eens . Singstarren is trouwens echt NIET goed voor je ego . Je zingt heel anders en je stem wordt flink verpest door die neppe microfoons. Dus ja, dan klinkt het voor geen meter... Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 10 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2006 Singstarren??? waarom ken ik die term niet? Ik zing alleen maar door een shure mic of een sennheiser evolution. Nepmicrofoons komen er bij mij niet in!! Link naar bericht Deel via andere websites
Dante 0 Geplaatst 10 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2006 Singstar is meer iets dat je doet als je niet meer helder bent en het allemaal gezellig lijkt Waarna je achteraf geconfronteerd wordt met het beeld en geluidsmateriaal van jouw zangkunsten. Link naar bericht Deel via andere websites
Mattijs 0 Geplaatst 10 oktober 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2006 Een soort karaoke gedachte? Link naar bericht Deel via andere websites
Dante 0 Geplaatst 10 oktober 2006 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2006 Precies, en dan in een soort game jasje Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 17 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2007 dat is saai ik ben dol op mijn zangstem. Als iemand het opneemt vind ik het alleen iets minder. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 17 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2007 ik zou eigenlijk een soort indie rock/pop band op willen starten....influences: TSTGU, Starflyer59, Pedro The Lion, At The Close of everyday, Damien Jurado, 16 Horsepower....ik kan alleen geen instrument bespelen, zingen wel Wat ik ook leuk vind zijn tweede wave emo bands..Juliana Theory, Sunny day real estate, hoewel ik die minder goed ken...dus niet die Panic! At The Disco achtige muziek Link naar bericht Deel via andere websites
Eru Iluvatar 0 Geplaatst 17 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2007 Ik kan als ik goed inzing en op mn techniek let aardig goed zingen, met een redelijk bereik. De dirigent van de band vond het in elk geval goed genoeg om mij te vragen 3 liedjes over te nemen van een ander in een musical, toen we vier avonden voor 600 man speelden. Link naar bericht Deel via andere websites
jaleez 0 Geplaatst 17 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2007 ha cool zang topic! ik ben erhm sopraan.. maar ben erg onzeker, mensen zeggen wel dat ik goed kan zingen maar ik durf het gewoon niet.. best jammer toch is het wel tof heb laatst een zangdienst geleidt op de jeugd bij ons en gezongen op een praiseavond enzo maar ik vraag me wel eens af of God echt wil dat ik iets met zingen ga doen of niet.. en dan krijg je weer dat verhaal over gaven en talenten enzo.. Link naar bericht Deel via andere websites
Holla 0 Geplaatst 17 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2007 Quote: Op woensdag 17 januari 2007 12:04:15 schreef Thijs het volgende: ik zou eigenlijk een soort indie rock/pop band op willen starten....influences: TSTGU, Starflyer59, Pedro The Lion, At The Close of everyday, Damien Jurado, 16 Horsepower....ik kan alleen geen instrument bespelen, zingen wel Ik doe mee! Ik vind wel dat je bands hebt die onderling behoorlijk verschillend zijn, maar ze zijn wel goed allen Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 17 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2007 Mijn invloeden zijn inderdaad nogal verschillend, maar dat geeft niet... Link naar bericht Deel via andere websites
Dante 0 Geplaatst 17 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 17 januari 2007 Heeft iemand tips voor screamo (background screams) vocals? Ja ik speel bas gitaar, maar ik ken veel bandjes waarbij de bassist die rol op zich neemt, vandaar Link naar bericht Deel via andere websites
jaleez 0 Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 @ Dante: hoe je het beste kunt screamen zonder je stem volledig te verkrachten om het maar zo te zeggen ? ik ken wel watm ensen die goed kunnen screamen zal het dan eens voor je vragen Link naar bericht Deel via andere websites
Dante 0 Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Precies! Thanks En dan bedoel ik niet de grunts, maar juist de screams he... zoals Spencer van Underoath. Link naar bericht Deel via andere websites
FigmentuM 0 Geplaatst 18 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2007 Mezzosopraantje meldt zich! Link naar bericht Deel via andere websites
gewoon Paul 8 Geplaatst 21 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2007 Mezzosopraantje? Wat is da? Link naar bericht Deel via andere websites
jaleez 0 Geplaatst 21 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2007 Quote: Op donderdag 18 januari 2007 14:32:26 schreef Dante het volgende: Precies! Thanks En dan bedoel ik niet de grunts, maar juist de screams he... zoals Spencer van Underoath. ja dat snap ik grunten is zooo 2005 screamen is nu Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 21 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2007 Quote: Op zondag 21 januari 2007 19:06:53 schreef gewoon Paultje het volgende: Mezzosopraantje? Wat is da? Als een vrouw er aanleg voor heeft om hoog te zingen, is het een sopraan. Laag is alt. Mezzosopraan zit er tussenin en is dus 'matig hoog'. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 21 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2007 Quote: Op zondag 21 januari 2007 19:41:23 schreef jaleez het volgende: [...] ja dat snap ik grunten is zooo 2005 screamen is nu Link naar bericht Deel via andere websites
FigmentuM 0 Geplaatst 22 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2007 Quote: Op zondag 21 januari 2007 23:56:51 schreef Hester het volgende: [...]Als een vrouw er aanleg voor heeft om hoog te zingen, is het een sopraan. Laag is alt. Mezzosopraan zit er tussenin en is dus 'matig hoog'. precies, kan wel hoog, maar ook redelijk laag. T is wel zo dat ik ook verschillende 'stemsoorten' moet gebruiken en dat het niet één geheel is. Voor de hoge tonen heb ik echt zo'n operastem en als het lager is wat meer 'poppy' Oja @ Audio: jij snapt het. Grunten is gaver dan screamen. Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 22 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2007 Quote: Op maandag 22 januari 2007 09:53:11 schreef FigmentuM het volgende: precies, kan wel hoog, maar ook redelijk laag. Het ligt ook een beetje aan welke toonhoogte het mooiste klinkt bij jouw stem. Quote: T is wel zo dat ik ook verschillende 'stemsoorten' moet gebruiken en dat het niet één geheel is. Voor de hoge tonen heb ik echt zo'n operastem en als het lager is wat meer 'poppy' een stembreuk. Dat heeft bijna iedereen, maar je kunt het afleren. Het heeft niet met je stemsoort te maken, maar met je stemgebruik. Link naar bericht Deel via andere websites
FigmentuM 0 Geplaatst 22 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2007 Ooh, dan wil ik wel weten hoe Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 22 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2007 Dat is een kwestie van training en daarvoor zou je eigenlijk zangles moeten nemen... Link naar bericht Deel via andere websites
Dante 0 Geplaatst 23 januari 2007 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2007 Quote: Op maandag 22 januari 2007 09:53:11 schreef FigmentuM het volgende: [...] Oja @ Audio: jij snapt het. Grunten is gaver dan screamen. Maar... hoe noem je black vocals dan? Zijn dat shrieks, screams of grunts, of...? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten