Alle activiteit
Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt
- Afgelopen uur
-
Man man, hebben we dat niet al eerder gehoord? Binnen het kader van horizonversmeling is het aantal niches van die orde dat het haast onmogelijk wordt om enige consensus te vinden. Dit geldt met stip wanneer non-lineaire attractoren binnen het speelveld gebracht worden, deze veranderen op zich niet wanneer ze inherent deel uitmaken van wat we legitiem het alledaagse denken kunnen noemen. In vaktermen wordt het met nogal wat dure woorden beschreven, in die zin werken metaforen veel makkelijker omdat ze beter aansluiten bij de menselijke intuïtie, wat normale mensentaal betreft. Maar sowieso, he
-
Wie blijft hangen in het vele mist het Ene, wie blijft hangen in het Ene mist het vele.
-
Gaat het je een beetje, moeilijke vraag misschien?
-
Mahavairocana is het zelf wat het Zelf betreedt en waarin het Zelf het zelf betreedt. Wie het juiste vers er bij plaatst gaat door voor de koelkast. Spoiler: zoek niet bij de synoptische Evangeliën.
-
Je doet dat, geef ik toe, wel supersnel. Maar nu weten we nog niet wat je allemaal gezien hebt, als geestelijke mens uiteraard.
-
Dharmakaya betekent letterlijk ‘wets-’ of ‘waarheidslichaam’. Het bevindt zich in volmaakte rust en voert geen activiteit uit. Maar volgens Kūkai was dit een onjuiste visie. Visie...
-
Was al even ongerust, hoe ver ben je geraakt met die homunculus?
-
Degene die zich laat binden is onvrij, de synthese maakt vrij.
-
Daar ben ik het mee eens. De natuurlijke mens staat tegenover de geestelijke mens. Het ene komt uit het andere voort, zoals een machtige eik uit een onnozel eikeltje groeit. Zie de gelijkenis van de zaaier. Het meeste zaad valt op de rotsen, wordt door de vogels opgepikt, verdroogt op rotsachtige bodem. En alleen de enkeling groeit uit en wast op.
-
Hopper reageerde op een bericht in een discussie:
Wat zeg je tegen een vriend als …
- Vandaag
-
Wat zeg je tegen een vriend als …
discussie antwoordde op een IKBENANDERS van Tortelduif in Liefde en relatie
Descartes zei: 'Ik denk, dus ik besta.' Ik zal het mijn hond eens voorleggen en kijken wat hij ervan vindt. -
Maak je nog een bondige synthese? Zeer benieuwd waar je overal gezeten hebt, en wat je onderweg allemaal gezien hebt.
-
Wat zeg je tegen een vriend als …
discussie antwoordde op een IKBENANDERS van najjreb86 in Liefde en relatie
boeiend wat jij denkt? Het gaat om wat is, niet om wat mensen denken.. Je kan wel stoicijns aan het idee blijven hangen "mensen zijn anders dan dieren, dieren kunnen niet denken" maar als wetenschap anders bewijst moet je verder. Hoe sneu het ook is. Sinterklaas is ook leuk, en het is fijn in sinterklaas te geloven. Maar dan word je volwassen en geloof je er niet meer in. Zo ook met jouw ideeen over de geest, astrale lichamen, dieren kunnen niet denken dit is enkel voorbehouden aan mensen. -
Er is geen enkel bewijs dat jij anders bent. Je bent net zo erg op zoek naar tegenstelling als de natuurlijke mens. Daarom heb je het ook over natuurlijke mens vs geestelijke mens.. En als jij honger hebt en gaat eten word je gedreven door emoties en vergankelijke prikkels. En dan sta je ook onder invloed van externe factoren.. Er is ook alleen maar Aarde voor ons, daarom zijn we gericht op het Aardse. En wees er maar blij mee. Want als je dit niet zou zijn dan zou je allang niet meer leven. Dan zou je je handen niet terugtrekken als je je vingers brandt, of je tong brand door te he
-
Wat zeg je tegen een vriend als …
discussie antwoordde op een IKBENANDERS van IKBENANDERS in Liefde en relatie
En dan denk ik op mijn beurt: bij iedere reactie verhard je jezelf en zink je dieper weg in het materialistische wereldbeeld. -
De aardse, op het zintuiglijke gerichte mens is altijd op zoek naar tegenstellingen (zoals goed en kwaad), en is gebonden en slaafs. Ze wordt gedreven door het ego, emoties en vergankelijke prikkels, en staat vaak sterk onder invloed van externe factoren. Daar in blijven hangen is niet de bedoeling, maar het mag wel natuurlijk.
-
Ja en alles en iedereen. Zie je wel, dat het niet zo moeilijk is Hopper. Je begint gewoon een atheist en materialist. Niks mis mee. Dan heof je geen geest te verzinnen die verder leeft of zo. Alleen jij wilt je bijzonder voelen dus kom je steeds met je "spirituele" nonsens aan. Om je anders te voelen dan de gemiddelde atheist en materialist.
-
Ja, dat is de natuurlijke mens. En als die dood gaat is het brein dood en de zelfbedachte zelf ook.
-
God als de gehele veldcoherentie van de werkelijkheid, van binnenuit ervaren als Liefde
discussie antwoordde op een MaartenV van najjreb86 in Theologie
Dit noemen ze de bubbel waarin je kan zittne. Zit je in de christelijke bubbel dan geloof je van alles over die "bovennatuurlijke zaken". Zelf ben ik bekend met bepaalde evangelisten die beweerden in India mensen die blind waren weer te hebben laten zien. Toen is een christelijk (!) persoon langs gegaan om te kijken of het klopte, en het bleek niet te kloppen. Vooral in landen waar men nog goedgelovig is komen die "wonderen" voor. In Europa en het Westen zelden. Dat geeft te denken. Dat ieder volk gered kan worden is volgens mij Bijbels niet waar te maken. De God van Israel is de Go -
Wat zeg je tegen een vriend als …
discussie antwoordde op een IKBENANDERS van najjreb86 in Liefde en relatie
Bij iedere reactie maak je jezelf belachelijker.. Eekhoorns die nootjes verzamelen en ze op een bepaalde plek verzamelen voor de winter. Vervolgens kunnen ze 80% van die nootjes weer terugvinden. Olifanten die jaar in jaar uit dezelfde waterbron vinden, nos.nl/artikel/2496439-baanbrekende-studie-ook-dieren-hebben-verbeeldingskracht nl.wikipedia.org/wiki/Dierlijke_cognitie www.doggo.nl/artikelen/emoties-en-intelligentie-bij-honden/hebben-honden-besef-van-tijd/ wibnet.nl/natuur/onthouden-eekhoorns-waar-ze-hun-noten-verstoppen Nogmaals, gewoon zelf lezen wat de -
Wat zeg je tegen een vriend als …
discussie antwoordde op een IKBENANDERS van IKBENANDERS in Liefde en relatie
Dieren hebben geen geheugen; wel instinct. Ze gaan af op geur, het gehoor, het zichtvermogen en hun instinct. Dit alles fungeert voor wat je aandraagt. Je moet niet alles geloven wat ze zeggen. Dieren herkennen hun baasjes niet omdat ze er een gedachtenbeeld van hen hebben gevormd. Ze herkennen hun baasjes aan hun geur, de manier waarop ze geluid maken enz. Instinct is overigens goed te conditioneren, zoals ook uit het experiment van Pavlov blijkt. Wetenschappers zouden beter meer tijd en geld steken in onderzoek doen naar het hoe en waarom van het instinct, dan allerlei proefjes doen, waaruit -
Wie ben je dan wel? De onzichtbare geest die de hersenen bespeelt als een piano? Volgens mij maak je overigens ook een stropop van "wij zijn ons brein". Want zoals jij het uitlegt legt niemand van de wetenschappelijke wereld het uit. We zijn niet enkel het brein, maar ons hele lichaam. Onze darmen reageren op de hersenen en vice versa. Depressie kan ontstaan door een verkeerde darmflora bijvoorbeeld, en dus ook weer herstellen door meer darmbacterieen in te dienen.. Met "wij zijn ons brein" word bedoeld dat we niet een onzichtbare en onbewezen geest hebben die onze hersenen bespeel
-
God als de gehele veldcoherentie van de werkelijkheid, van binnenuit ervaren als Liefde
discussie antwoordde op een MaartenV van Barnabas in Theologie
Jezus is zeer zeker met dingen bezig. Er zijn allerlei bovennatuurlijke zaken die Hij vandaag de dag nog doet. Tot voor kort was daar bijvoorbeeld de gebedsgenezerJan Zeilstra die door gebed tot Jezus velen van de meest uiteenlopende ziektes heeft genezen en waarvan de getuigenissen nog online staan bij "wings-off-healing". Jezus deed vele wonderen en tekenen toen Hij op aarde was. Hij genas vele zieken. in het oude testament staan ook wonderen zoals God die een man weer tot leven brengt die in het graf van Elisa (als ik het goed heb) geworpen wordt. Of de zorg voor een weduwe tijdens een hong -
God als de gehele veldcoherentie van de werkelijkheid, van binnenuit ervaren als Liefde
discussie antwoordde op een MaartenV van najjreb86 in Theologie
Wat zeg je steeds? Je zegt iets, vervolgens herhaal je dit. alsof je jezelf moet overtuigen.. Israel heeft nul gedaan om vrede te krijgen met de Palestijnen. Sterker nog, er was ooit 1 (lees:1!) minister die een tweestatenoplossing voor ogen had en die is vermoord door een extremist (met hulp van de Mossad). Rabin heette die man. Toen had je van de kant van de Palestijnen ook een leider die een tweestatenoplossing wilde en die is toen vermoord door de Mossad. Zogenaamd omdat hij een terrorist was. Maar toen de man een terrorist was werd hem geen strobreed in de weg gelegd. Pas toen -
God als de gehele veldcoherentie van de werkelijkheid, van binnenuit ervaren als Liefde
discussie antwoordde op een MaartenV van Barnabas in Theologie
Je speelt het argument terug terwijl je zelf geen antwoord geeft. Je probeert de zaak om te draaien zoals men ook de zaak met Israëlprobeert om te draaien. Van de zijde van Israël is voortdurend geprobeerd om in v rede met een Palestiijnse stat te leven maar van de zijde van de Palestijnen is die vrede steeds gefrustreerd. De grote lijn is dat er van de zijde van Israël bereidheid tot vrede is maar van de zijde van de Palestijnen dat Israël Palestina moet worden en geheel moet verdwijnen. Israël is een staat waar een goede moraal heerst vergelijken met de Gazastrook en de westelijke jordaanoev -
Het brein denkt zichzelf en roept dat bedachte zelf uit tot zichzelf (ego). Geeft niks BerJan, dat deed ik ook ooit. Maar je bent niet je brein.