Alle activiteit
Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt
- Afgelopen uur
-
Ja, we weten nog niet wat het gaat worden met de PAE, het voordeel is wel dat je die reeks anomalïen al kent alsof je ze zelf bedacht zou kunnen hebben. Maar het is goed dat je mist en vaagheden blijft spuien, zo hebben we er als gewone stervelingen ook nog wat aan. Ja, de reeks is gekend, dat is het probleem niet.
-
Gefeliciteerd. Geheel in lijn met Samuel Beckets En attendant Godot en deze draad. Maar was dat ook de boodschap en de les? Omhelzen. Omarmen. Omleven. LEVEN. Dat is de waarheid accepteren en omarmen, die weg accepteren en omarmen, en daarin het leven vinden en omarmen, dat eigenlijk geen leven meer was. De vis in het net vormt scholen en de visser constateert in verbazing dat het net lijkt of hij netvissen heeft gevangen, adapterend aan de beperking van het net. Een nieuw ras is geëvolueerd, de netvis. Het konijn in de val sterft niet en trekt zichzelf niet vast, maar komt tot
- Vandaag
-
Bosvogeltjes spotten is een rustgevende bezigheid, vliegende ganzen onnavolgbaar.
-
Waarom? Het geestelijke is meer reëel dan de realiteit waarin wij leven, maar juist in die geestelijke realiteit is er een van "pas op!; nu je zo dicht bij de waarheid bent, is de consequentie van eruit vallen harder en blijvender." Dus je hebt denk ik gelijk, maar de richting is niet een van En attendent Godot of van En regardant Godot, maar wel van En ecoutant Godot en van En suivant Godot. De geest die leeft, verblijdt zich en leeft. De geest die dood is, die leeft niet en is een afgevallen blad in de wind. De realiteit is reëel. De geestelijke realiteit is nog méér reëel. Ve
-
Nee, hetzelfde geldt wanneer je een radio uit elkaar haalt, er zit geen muziek in. Voordelig aan veel mist en vaagheden is dat wetenschappelijk onderzoek zichzelf laat schrijven, en syntheses dermate compact dat ze in diezelfde ruis verdwijnen alsof ze er niet zouden zijn.
-
In het eeuwig nu tikt de klok niet.
-
Ja, zo kom je misschien nog tot Leibniz's kloof en de theodiceeën, kunnen we terug vooraan beginnen. Simpeler gaat het niet worden, inmddels zijn we 2026.
-
Besef dat de tijd al weer zo'n 14 miljard jaar gaande is en dat het 14 miljard jaar geduurd heeft voordat jij de unieke waarneming doet welke je nu doet en dat deze waarneming nooit meer terug zal komen. Alle miljarden momenten van miljarden mensen komen nooit meer terug. Het enige wat je hoeft te doen is stil te staan. Dan zie je dat de werkelijkheid van tijd en ruimte niet werkelijk is. Wat werkelijk is, is de voorstelling an sich en dat het een zegen is dat je alleen maar de voorstelling hoeft gade te slaan. Simpeler gaat het "eeuwige zijn" niet zijn. De eeuwigheid legt geen afsta
-
De dwaas zegt iets onzinnigs en gaat over tot de orde van zijn slag en de wijze zegt iets zinnigs en vestigt zo een nieuwe orde op een nieuwe dag. Eenvoud is gevaarlijk omdat er totaal geen bijzondere aandacht aan wordt besteed, en verwondering over het eenvoudige geeft diepgang in de eenvoud tot begrip en verwonderende naderbijbrenging ook van het complexe. Ruimte bestaat niet zonder tijd, omdat het bestaan tijd impliceert. Een botsing als puur ruimtelijke tegemoetkoming is daarom per definitie een incorrecte voorstelling van de werkelijkheid. De werkelijkheid van ons bestaan i
-
storecellularport is lid geworden van de gemeenschap
-
Ja, daarom hecht je geloof aan advaita, klopt als een bus. Echt geinig, zo komen we tot interessante raadseltjes, in des levens eeuwige onafheid.
-
Gelovers in reïncarnatie beseffen nooit dat ze met het geloof in reïncarnatie ook gelovers in de Tijd zijn. En de Eeuwigheid links...heuh...verticaal laten liggen. De Eeuwigheid heeft geen tijdsverloop. Tijd en Eeuwigheid staan tegenover elkaar. Wie de Eeuwigheid wil door te geloven in "iets na de dood" loopt de Eeuwigheid juist mis. Alleen het geloof in de Zoon schenkt het eeuwig leven. Geloof in R.S. schenkt niets.
-
Het is een manier van zeggen om een onderscheid te maken tussen evolutionair voortschrijdend hier en nu en eeuwig hier en nu. Verticaal suggereert groei naar dat wat we al waren voor onze geboorte, als een subjectief doorlopen innerlijk proces. Horizontaal is lineair en tijdruimtelijk, het alledaagse leven met inbegrip van allerhande onzin die we slikken als zoete broodjes. Maar dat is de geometrie waar je eerder naar verwees, in abstractie komt een en ander terug, over culturen heen, in veel symbolen. Het is een metafoor, niet bedoeld als honkbalknuppel om je tribalisme te verheerlij
- Gisteren
-
Onderscheidingsvermogen, is de weg nu smal, lang, breed en/of kort?
discussie antwoordde op een TTC van IKBENANDERS in Theologie
Ik kan er met mijn pet niet bij dat afstand en/of eeuwigheid iets verticaals zouden zijn. Ook psychologische tijd ervaar ik niet als iets horizontaals. Is de fysieke tijd dan wél horizontaal? Het lijkt allemaal onzin. Maar onzin wordt vaak geslikt. -
De tijd is horizontaal, de eeuwigheid is verticaal, in het hart (het snijpunt van het kruis) ontmoeten zij elkaar. Daarom moeten wij ons kruis dragen en achter Hem aankomen. Want op de plaats van het snijpunt schijnt het licht. Daar 'vonkt' de ziel. Daar is de minnaar bevrijd van zijn afhankelijkheid van de Geliefde. De ontbinding van het eigen ik maakt de liefde des Vaders vrij. Tijd en ruimte moeten doorsneden worden, dat kan alleen met het zwaard uit Mattheüs 10:34-39. De tijd vliedt en Christus staat stil.
-
De tijd is horizontaal en de afstand vertikaal. Want traagheid meet afstand per tijd. Toch is er nooit contact als nooit iets botst. Nooit is er een kruis als er nooit iets in de weg geplaatst wordt. Nooit is er een uitwisseling als er nooit een botsing is. Het hart van het kruis is dus altijd een botsing met een andere orde tot uitwisseling van de essentialia in beide orden. Twee maal een beweging, een botsing, en tweemaal een veranderde beweging. Hoeveel wetenschap wil je nog meer, dan de relativiteitstheorie van God zelf? God bestaat niet, is zeggen dat botsingen niet bestaan. Botsingen bes
-
Jongens toch, je propageert advaita en je verkleedt je als Paulus, nu je paard nog terugvinden.
-
Het visnet bestaat omwille van de vis, en als de vis gevangen is, dan beheers je blijkbaar het visnet. De konijnenstrik bestaat omwille van het konijn, en als het konijn gevangen is, dan beheers je blijkbaar de strik. Een woord bestaat vanwege zijn betekenis, en als je de betekenis begrepen hebt, dan beheers je blijkbaar de zin van het woord. Waar vind ik iemand die alle woorden beheerst, zodat ik in zijn woorden de zin kan zien? Tragisch is wel dat het net een val en een vangst kan zijn als ik zelf geen zin heb om te sterven. Daarom zin ik op een enkel woord dat mij in net en val en
-
Hè nee, de zoeker sterft tijdens het zoeken. Algemeen bekend.
-
Dat zul je hier niet vinden, mogen we dan verder met de inhoud van dit topic?
-
Alsof je zegt dat de zoeker het gezochte is, dat is wel heel bizar.
-
De dingen die je ziet zijn tijdelijk , dat wat niet gezien wordt is eeuwig. Die heb ik van Paulus. Zij die het weten, spreken niet/ Zij die spreken, weten het niet.
-
Het is allemaal wat, het doet gelukkig geen afbreuk aan wat je niet ziet.
-
De wijze zegt: "Het hart en de geest spiegelen zich aan elkander". De mafkees zegt: "Ik ben mijn brein".
-
Kunnen ook braille mengen met de homunculus, geeft mooie schilderijen.