Spring naar bijdragen

[Algemeen] Getuigenissen


Aanbevolen berichten

Wat een gaaf topic! smile.gif

'Lange' verhalen lees ik maar zelden op dit forum (ben een beetje ongeduldig aangelegdknipoog_dicht.gif) maar deze heb ik allemaal gelezen, echt supertof!

Ik wil ook nog wel graag wat met jullie delen, iets waardoor ik zeker wist dat God bestond en voor ons zorgtsmile.gif

Toen ik 12 jaar was, werd ik ziek. Iedereen dacht een griepje, want dat heerste nogal op dat moment. Ik had ontieglijke dorst de hele dag door. Dat viel m'n moeder ook op en ze vroeg zich al hardop af of het geen diabetes (suikerziekte) was. Ik wist dat ik dan zou moeten spuiten dus zei direct dat het al minder werd... En als je dat jezelf maar hard genoeg aanpraat, ga je het zelf nog geloven ookknipoog_dicht.gif

Tot ik op een gegeven moment echt om het kwartier naar de wc moest, ik wist eigenlijk wel wat er aan de hand was, maar toch... ik dacht als ik nou niks zeg, gebeurt er ook niks. Ik werd zo ziek dat ik 's avonds niet eens meer kon lopen, ik kon geen stap meer zetten (achteraf dus doordat je spieren verzuren als je heel lang veel te veel suiker in je lijf hebt...) en m'n moeder heeft me naar bed gedragen.

En vanaf toen weet ik niks meer. Maar ik schijn midden in de nacht naar beneden gekomen te zijn op eigen houtje.. En dat terwijl ik helemaal niet meer kon lopen!! Echt een heel groot wonder!! Want als ik niet naar beneden was gekomen hadden ze thuis nooit zo snel de dokter gebeld en dat is toen mijn redding geweest!smile.gif

Een paar jaar geleden had ik eigenlijk heel weinig meer met het geloof maar ik ben hierdoor altijd blijven geloven, God heeft toen heel duidelijk aan mij laten zien dat Hij bestaat!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

He, daar ben ik weer. Er is echt een heleboel gebeurt de laatste maand. Ik was twee dagen naar Flevo geweest en heb God leren kennen. party.gifparty.gifparty.gif

Vooral tijdens de zondag was dat ook zo'n geweldig gevoel. Zo gaaf. Eerst was ik naar wat muziek optredens geweest en later waren we naar de ministry groep gegaan. Eerst wilde ik niet want ik vond het nogal onzin. Maar toen ze bezig waren wisten ze toch wel dingen te zeggen die ze niet konden weten enzo. Dat was zo cool. Maar ook heel erg eng als je snapt wat ik bedoel. Maar toen heb ik wel ontdekt dat God er was. En daarna kreeg ik zo'n raar gevoel van binnen. Net alsof je twee biertjes drinkt op een lege maag, heel blij, heel raar. En dat gevoel duurde wel een week lang.

Zo cool was dat. Ik heb echt gezien dat God er was. Ik hoop dat iedereen die nog niet gelooft dat ook een keer mag voelen!!! party.gifparty.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmorgen om acht uur op mijn werk een heel gesprek met een collega. Hij is moslim, en zijn vader is laatst overleden. Tijd naar hem geluisterd. Maar vanmiddag hoorde ik dat hij naar een project gaat vanaf morgen.

Ik had al een tijdje het het verlangen om met hem te bidden. Dus ik zei tegen hem om vier uur; Mag ik met je bidden, want we hebben allebei de God van Abraham, Isaak en Jakob. En dan bidden we tot deze God zei ik. Nou en dat wou hij wel! Geweldig was dat. Heb voor hem gebeden. Dat God hem gaat bemoedigen, troosten, en een openbaring gaat geven dat Hij leeft! En hem gezegend met de liefde van God.

Hij vroeg na die tijd wat doe jij dan allemaal, ga je naar de kerk enzo? Ik zie ja. En nog wat dingetjes. En heb hem uitgenodigd om een keer mee te gaan naar de gemeente. Ben benieuwd wat God verder gaat doen!

Wat is God toch goedsmile.gif Amen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Kom wel regelmatig hier kijken op het forum. Voor een "beginnend" gelovige vind ik hier toch regelmatig handvatten om mee verder te gaan. Maar vaak reageren doe ik weinig, weet ook niet waarom. Ben meer een "meelezer" ;-)

Toch na lang nadenken besloten om mijn getuigenis hier door te geven. Gewoon om dat ik gewoon heel erg blij ben met de omslag in mijn leven en dat graag deel met anderen. 3 september ben ik gedoopt en dat was voor mij een ontzettend mooie, maar ook wel emotionele ervaring. Ik heb er een website over gemaakt. Daar is ook mijn getuigenis te vinden.

Hier kun je 'm vinden!!!

Greetzzz!

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb maar een heeeeeeeeeeeeeeeeel kleintje, maar ik zie er wel een beetje 'de hand van God' in, om het maar es cliché te zeggen.

Om te begrijpen wat ik bedoel moeten jullie weten dat ik nog geen gemeente heb, maar wel op zoek ben. Als m'n ouders het tenminste goed gaan vinden. Ik ben de laatste tijd niet zo erg op zoek geweest naar een gemeente, al heb ik er wel voor gebeden, of God mij wil leiden naar de plek waar Hij me wil hebben.

vrijdagavond liep ik met mijn vriend in doetinchem naar een vriendin die haar verjaardag vierde. We waren alleen een beetje verdwaalt (het was donker en we kwamen van de andere kant dan anders, en bovendien hebben ze de grote weg omgelegd). Dus we zagen een gebouw waar een man uitkwam. Dus wij dachten laten we het even vragen. De man wist de weg ook neit, maar hij dacht dat iemand anders het wel zou weten. Dus wij wachtten, en toen kwamen we erachter dat het een kerk was. Toen de man weer naar buiten kwam samen met een andere man, hoorden we mensen zingen. Dus wij vragen, zingt er een koor? of is er een concert ofzo? Die man zei dat er een jeugdkoor aan et zingen was, en vroeg of wij niet even wilden luisteren. Dus wij mee naar binnen. Een half uur later kwamen weer buiten, na een goed gesprek over geloof, en een uitnodiging om eens langs te komen in een dienst en de tip om er maar vooral voor te bidden. We gaan aanstaande zondag maar eens langs daaro.

ik vond het eigenlijk net íéts te toevallig, dus misschien wil God me hier wel hebben, of niet natuurlijk knipoog_dicht.gif. Maar het kan nooit kwaad lijkt me, om te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik vind dit wel bijzonder:

bij ons wordt weer een Youth Alpha georganiseerd. Vorig jaar heb ik het als cursis gedaan, dit jaar ben ik gevraagd als leiding. Ik twijfelde alleen enrom of ik dat wel of niet ging doen. Ik voelde me eigenlijk te jong (17) en ik dacht (nouja, toch wel denk) dat ik te weinig weet.

Vandaag was er een medewerkersavond, en ik ben toch gegaan. Degenen die het organiseert was blij dat ik er was, en hij is er ook van overtuigd dat ik het kan. Toen ik daar wegging, had ik de knoop nog steeds niet doorgehakt. Maar ik stapte op mn fiets, en moest eigenlijk vrij snel stoppen (ik moest even mn neus snuiten, anders ging t niet goed). Ik stond stil pal voor een kruispunt. Ineens moest ik denken aan een bijbeltekst die ik ooit gelezen had. Ik wist niet meer precies hoe die ging, maar ik wist dat ik hem thuis ergens op n briefje had staan. Dus ik zoeken.. Ik vond die bijbeltekst, en een andere, ik zal ze hier beiden neer zetten.

Dit zegt de Heer:'Ga op de kruispunten staan, denk na, kijk naar de oude wegen. Welke weg leidt tot het goede? Sla die in, en vind rust.' Jeremia 6, 16 Dit was de bijbeltekst die ik zocht

Ik geef je inzicht en wijs je de weg die je moet gaan. Ik geef raad, op jou rust mij oog. Psalm 32, 9 de tekst die ik ook nog zag.

Ik kan het verder niet uitleggen, maar deze twee teksten gaven me gewoon echt het gevoel dat ik het gewoon moest doen, dat ik gewoon een groepje moest gaan leiden. Ik heb ook gelijk gemeelt dat ik het ging doen.

Ik zie hier gewoon in, dat God mij een weg heeft willen wijzen, en dat wilde ik even delen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gisteren iets zo ontzettend, ongelooflijk cools meegemaakt! Het is bestwel een lang verhaal, maar ik moet t gewoon even delen!

9 weken geleden gingen de beste vriendin van een vriendin van mij en haar zus (2 meisjes van 14/15, waarvan de ouders overleden zijn en dus wonen bij hun oudere zus) naar school. Ze zijn nooit aangekomen op school en hadden geen telefoon bij zich. Niemand hoorde wat van ze, de politie was op zoek, er zijn verschillende oproepen gedaan bij spoorloos of vermist (iets in die richting) maar er kwamen maar geen tips binnen.. Er zijn superveel mensen voor ze gaan bidden, maar er leek steeds minder hoop te zijn.. We haalden van alles in ons hoofd zoals iets met loverboys, ontvoering, misschien wel vermoord? Zo zijn ze 2 maanden vermist geweest..

Gisteravond waren we met een paar meiden uit mn kerk bij elkaar (we waren bij het meisje waar de beste vriendin van vermist was). Toen hebben we er opnieuw uitgebreid voor gebeden dat het goed met ze zou gaan en dat ze snel gevonden zouden worden en dat soort dingen.. Op een gegeven moment kwam dr moeder heeeeeel blij binnen van een rapportavond op school.. Ik dacht: zo blij is mn moeder nooit als ze mn rapport heeft gezienpuh2.gif.. Dus njaa helemaal blij enzo.. Ik moet jullie wat vertellen.. ZE ZIJN TERECHT! Dus wij gillen en toen helemaal stil.. Ons gebed was gewoon verhoord! T was echt ongelooflijk.. echt een getuigenis! Ze zitten alleen in het buitenland.. blijven bidden dat ze veilig in Nederland aankomen! Maar ik weet zeker dat God ook dit gebed zal verhoren! (de oudere zus van de vermiste/gevonden meisjes was ook naar een waarzegster geweest, maar het blijkt dat niks van de info die zij heeft gegeven klopte.. Zo blijkt maar weer dat God veel groter is dan zaken als waarzegsters enzo)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid