Spring naar bijdragen

Werkvakanties


Aanbevolen berichten

Nu de vakantie er weer aan komt heeft bijna iedereen zijn/haar plannen al gemaakt. Lekker aan de Franse of Spaanse kust of lekker survival in de ardennen? Of heb je hard gespaard en wordt het dit jaar Amerika, Hawaii of de Caribbian??

Toch zijn er ook mensen die er voor kiezen hun vrije dagen op te geven om anderen te helpen.

zelf ben ik in 2004 naar rusland gegaan.. St.-Petersburg om precies te zijn. Daar ben ik, 3 weken lang, gaan helpen in ziekenhuizen en weeshuizen met een stichting uit Friesland(lekker ver weg voor mijpuh2.gif). Wat je daar aantrefd, echt bizar gewoon zo erg!

Kleine kinderen in het weeshuis die door hun ouders in de steek zijn gelaten. Er was een meisje dat door haar ouders bij het vuilnis was gezet toen ze gingen verhuizen.. terwijl ze de hond wel gewoon meenamen!! En een meisje dat door haar ouders uit het raam was gegooid nooo.gifcry.gif

Ik ben daar elke dag langsgegaan bij een meisje van 11 maanden. Ze had de lengte van een kind van net 3 maanden. Ze begon me na een tijdje echt te herkennen. Ik had haar op een dag echt de hele middag in mn armen en heb lekker met haar gespeeld. Toen ik haar in bed wilde leggen greep ze me bij mn shirt en begon te huilen.. Ze had gewoon nog nooit die liefde en aandacht ervaren dat een kind nodig heeft en waarvan wij denken dat het normaal is dat een kind dat krijgt. Dit heeft me zo diep geraakt! Ik heb ook met pijn in mn hart afscheid van haar genomen toen ik naar huis ging.

De kinderen in dat weeshuis worden ook niet goed verzorgd. De verpleegsters geven ze totaal geen aandacht behalve als ze moeten eten. Vaak zitten ze tijdens werktijd ook lekker aan de wokda en weet ik veel wat voor drank en spul. En het verschonen gebeurd misschien één keer in de 3 dagen. Ik kwam met een russisch meisje dat daar voor die stichting meewerkt een kamer binnen.. de strontlucht kwam je meteen tegemoet. Die kinderen lagen daar al weet ik niet hoe lang in hun eigen ontlasting. Ook het eten is daar slecht. Weinig fruit en andere vitamines.

Daar heb ik dingen gezien en meegemaakt die ik echt nooit meer vergeet..

We hebben ook nog een speeltuin gebouwd voor een weeshuis. de kinderen die naar buiten konden kwamen elke dag even kijken en de dankbaarheid stond in hun ogen.. echt heel mooi om te zien.

Al met al heb ik toch een geweldige tijd gehad daar.. maar het blijft je gewoon bij..

Mijn doel met dit topic?

1. Als je nog geen vakantiebestemming hebt.. denk hier gewoon eens over na!

2. Als je ook eens zo'n reis hebt gedaan.. deel je ervaringen hier!

3. Als je zo'n reis gaat maken.. vertel het! misschien kunnen diegenen met ervaring je nog handige tips geven!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 11:30:27 schreef Jippiej het volgende:

welke organisatie raad je aan, wat waren de kosten van jouw reis, hoe oud moest je zijn?

volgend jaar ben ik 's zomers 16 en wil ik graag op eeen werk"vakantie", ik weet alleen niet wat waar en hoe
knipoog_dicht.gif

ik was zelf meegeweest met de organisatie 'Sviatoslav' (www.sviatoslav.com)

deze organisatie opereerd veelal uit Friesland, maar je kan ze vragen om een presentatie te komen geven in bijvoorbeeld jouw kerk.

Ik was zelf net 17, maar als je 16 bent dan ben je ook welkom! De kosten bedroegen toendertijd 600 euro.. inclusief overnachtingen(heel simpel in een oud schoolgebouw dat ze over hebben kunnen nemen) en eten (om de beurt koken).

Sviatoslav gaat in eerste instantie niet om te evangeliseren al is het een christelijke organisatie. Ze helpen de mensen en als de mensen ernaar gaan vragen van het hoe en waarom, dan vertellen ze ook over God en alles wat erbij hoort.

Verder heb je ook nog Discovery, maar die richten zich echt op evangelisatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 05 juli 2006 23:39:19 schreef Jippiej het volgende:

heel veel

* Jippiej wil naar rusland volgens jaar en moet dus erg gaan sparen

echt supergaaf werk wat ze doen daar!

ja he?

Misschien een tip.. Zoek anderen die meewillen en ga sponsoracties doen. Of doe ze zelf..

Wij waren met 5 man uit onze kerk die meegingen. We hebben een sponsorloop gehouden. De mensen in de kerk hebben spullen meegebracht voor koninginnedagrommelmarkt (2 busjes vol). We hebben hamburgers gebakken en een collecte in de kerk werd voor ons gereserveerd. Verder hebben we nog veel meer acties gedaan waarvan ik even niet meer weet wat, maar we hebben al met al toch ruim 2.500 euro opgehaald.

Het geld werd voor de ene helft uitbesteed aan het mede-bekostigen van de reis en voor de andere helft meegenomen voor daar, om spullen te kopen voor de mensen daar of om een nieuwe schommel te kopen voor de speeltuin.

Het is maar een idee..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 juli 2006 09:51:22 schreef Jippiej het volgende:

dat valt best heel erg mee!!

dat is zeker!

Je moet er niet al te veel luxe van verwachten hoor

het is allemaal heel erg simpel

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je bent de meeste dagen wel bezig ja.. veel reizen ook, maar St.-Petersburg is net zo groot als de provincie Utrecht, dus das niet zo gek.

Tussendoor is wel voldoende tijd voor ontspanning hoor! Je hebt zo af en toe ook dagje vrij, lekker winkelen (cd's kosten daar 2 euro!!!:o) of een dagje op stap. Je kan ook de hermitage bezoeken natuurlijk smile.gif restaurantjes zat en ook helemaal niet duur. Wij aten daar heerlijk met 4 man voor 25 euro yes.gif

Verder is het een drukke stad, maar je kijkt echt je ogen uit. Veel zwervers ook..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zit er over te denken om als ik klaar ben met m'n studie 4 maanden intern te gaan bij Metro Ministries van Bill Wilson. Dan werk je op een zondagschool in de ghetto's van New York, met kinderen die thuis ook vaak geen liefde krijgen. Ik heb Wilson horen spreken op Opwekking en eerst had ik iets van, neh, wat ontzettend Amerikaans. Maar toen ik thuis eens op de website van Metro ging kijken raakte het me wel. Maar 4 maanden is niet niks en ik wil er wel 100% voor gaan als ik het doe. Gelukkig heb ik nog even tijd om me er op te bezinnen smile.gif

Okee, 't is niet echt een werkvakantie, maar heb het toch maar hier gepost puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid