Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op dinsdag 04 juli 2006 12:14:45 schreef holla het volgende:

[...]

Wanneer ben je 'geschikt' voor het huwelijk? Bestaat dat uberhaupt wel?

* holla vind het raar klinken: 'ik ben niet geschikt voor het huwelijk' of 'ik ben heel geschikt voor het huwelijk'

Dat is voor iedereen anders hè. Ik ben momenteel niet geschikt voor het huwelijk. Met een man samen leven zou mij zoveel energie kosten, dat ik er aan onderdoor ga.

God heeft mij ruimte gegeven om aan mezelf te werken. Daar past VOOR MIJ geen huwelijk naast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 05 juli 2006 20:32:57 schreef oikie het volgende:

[...]

Dat is voor iedereen anders hè. Ik ben momenteel niet geschikt voor het huwelijk. Met een man samen leven zou mij zoveel energie kosten, dat ik er aan onderdoor ga.

God heeft mij ruimte gegeven om aan mezelf te werken. Daar past VOOR MIJ geen huwelijk naast.

Niet om je iets aan te praten hoor, want als je je hierbij goed voelt dan moet je het zeker zo houden! Maar het zou toch ook kunnen zijn dat je er nog niet klaar voor bent om te trouwen? Dat er eerst nog (een aantal) andere dingen in de weg staan, waardoor het niet goed zou zijn nu te trouwen?

Sluit je het echt uit dat je ooit trouwt? Dat is eigenlijk wat ik bedoel met mijn vraag, want er zijn ook mensen die wat langer voorbereid moeten worden op een huwelijk.

En natuurlijk is het ook zo dat het voor sommige mensen beter is om nooit te trouwen. Dus als dat in jouw geval echt zo is, en je voelt je er goed bij, houden zo!! yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 juli 2006 11:09:37 schreef Pris het volgende:

[...]

Niet om je iets aan te praten hoor, want als je je hierbij goed voelt dan moet je het zeker zo houden! Maar het zou toch ook kunnen zijn dat je er nog niet klaar voor bent om te trouwen? Dat er eerst nog (een aantal) andere dingen in de weg staan, waardoor het niet goed zou zijn nu te trouwen?

Sluit je het echt uit dat je ooit trouwt? Dat is eigenlijk wat ik bedoel met mijn vraag, want er zijn ook mensen die wat langer voorbereid moeten worden op een huwelijk.

En natuurlijk is het ook zo dat het voor sommige mensen beter is om nooit te trouwen. Dus als dat in jouw geval echt zo is, en je voelt je er goed bij, houden zo!!
yes.gif

In principe leef ik per dag. Nu ziet het er naar uit dat ik ongehuwd blijf. Uiteraard weet ik niet hoe mijn leven er over 20 jaar uit zal zien. Ik hoop dat ik voor altijd ongehuwd zal blijven. Mocht God voor mij een ander plan hebben, dan zal ik Hem gehoorzamen.

Klinkt dramatisch puh2.gif , maar ik zie mezelf nou eenmaal niet getrouwd.

Pris, bedankt trouwens voor je positieve reacties! party.gif Heel veel mensen proberen je een huwelijk aan te praten, omdat ik wat zou missen. Dat is best wel jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al eerder gepost in een ander topic, maar moest er weer aan denken door de Jongerendag. Echt een toepasselijk liedje

BarlowGirl - Average Girl

So what I'm not your average girl

I don't meet the standards of this world

Chasing after boys is not my thing

See I'm waiting for a wedding ring

Chorus

No more dating

I'm just waiting

Like sleeping beauty

My prince will come for me

No more dating

I'm just waiting

'Cause God is writing my love story

Boys are bad; that's certainly not true

'Cause God's preparing one for you

If you get tired waiting till he comes

God's arms are the perfect place to run

Chorus

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 06 juli 2006 21:08:54 schreef Joost het volgende:

Al eerder gepost in een ander topic, maar moest er weer aan denken door de Jongerendag. Echt een toepasselijk liedje

BarlowGirl - Average Girl

So what I'm not your average girl

I don't meet the standards of this world

Chasing after boys is not my thing

See I'm waiting for a wedding ring

Chorus

No more dating

I'm just waiting

Like sleeping beauty

My prince will come for me

No more dating

I'm just waiting

'Cause God is writing my love story

Boys are bad; that's certainly not true

'Cause God's preparing one for you

If you get tired waiting till he comes

God's arms are the perfect place to run

Chorus

In dit liedje wordt er alleen gesuggereerd dat er voor iedereen iemand zou zijn, wat niet waar hoeft te zijn.

Haar boekje 'wait for me' is ook zo'n superromantisch boekje wat misleidend kan zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 07 juli 2006 15:03:01 schreef oikie het volgende:

[...]

In dit liedje wordt er alleen gesuggereerd dat er voor iedereen iemand zou zijn, wat niet waar hoeft te zijn.

Haar boekje 'wait for me' is ook zo'n superromantisch boekje wat misleidend kan zijn.

Het liedje is van Barlowgirl, het boekje van Rebecca St. James. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 07 juli 2006 15:03:01 schreef oikie het volgende:

[...]

In dit liedje wordt er alleen gesuggereerd dat er voor iedereen iemand zou zijn, wat niet waar hoeft te zijn.

Haar boekje 'wait for me' is ook zo'n superromantisch boekje wat misleidend kan zijn.

Uit het liedje komt naar voren, dat het over iemand gaat, die heel graag wil trouwen. Ik denk dat als je zelf die wens echt hebt, God een geschikte partner voor je heeft. Ik denk dat God dat stuurt. Dat Hij mensen bij elkaar brengt en zorgt dat ze verliefd worden. Ik heb al verschillende keren gehoord dat er mensen zijn die elkaar jarenlang kennen, of als vrienden met elkaar omgaan, ineens pats boem verliefd worden. Die bijv. al jarenlang in dezelde gemeente zitten. En dat vind ik toch mooi, zoiets. Denk dat 't Gods' werk is knipoog_dicht.gif

Oikie, ik denk dat als jij absoluut niet de wens hebt om te trouwen, God dit ook echt niet van je zal vragen. Hij wil dat je gelukkig bent.

Wat natuurlijk ook nog zou kunnen, is dat God je verandert. Dat je over een aantal jaar misschien wel die wens hebt. God kan mensen van binnenuit veranderen. Maar dit weet je natuurlijk nooit en het gaat erom, dat je er momenteel rust bij voelt om niet te trouwen. En als jij over 10 jaar bijv. nog niet wilt trouwen en jij bent op die manier gelukkig, dan is God het ook!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:17:06 schreef Pris het volgende:

[...]

Uit het liedje komt naar voren, dat het over iemand gaat, die heel graag wil trouwen. Ik denk dat als je zelf die wens echt hebt, God een geschikte partner voor je heeft.

Dan heb je mijn posts niet goed gelezen. Ik had vroeger ook die wens. Dat je die wens hebt, is geen garantie dat trouwen het beste voor je is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 03 juli 2006 20:39:00 schreef oikie het volgende:

[...]

Ik was er eerst heel bang voor dat ik niet geschikt zou zijn voor het huwelijk, ik wilde perse trouwen.

Toen God dat mij liet zien, werd ik zo gelukkig van binnen. Je kunt wel zeggen dat mijn grootste nachtmerrie werkelijkheid werd. Maar het werd mijn grootste zegen
smile.gif
. Dit is in mijn persoonlijke leven een heel duidelijk voorbeeld van, dat God beter weet wat ik nodig heb.

Dus nee, ik wilde zelf niet ongehuwd blijven. Maar meteen toen God zei dat ik dat wel zal blijven, begreep ik de logica. Sindsdien is er een last van m'n schouders gevallen.

Goedemorgen Oikie,

Ik heb je posts zeker wel gelezen; in deze bovenstaande post staat bijv. dat je wel wilde trouwen. Maar als ik dan lees hoe opgelucht je was toen God je liet weten dat je ongehuwd zou blijven, denk je dan niet dat je eigenlijk stiekem al die tijd al liever niet trouwde?

Meteen toen God zei dat je niet zou trouwen, viel alles op zijn plaats, begreep je alles. En toen is er een last van je schouders gevallen. Je bent nu veel gelukkiger dan met het vooruitzicht dat je zou gaan trouwen. Dan lijkt het mij heel duidelijk! smile.gif

Zelf heb ik het idee dat ik heel anders zou reageren als God tegen mij zegt dat ik nooit zal trouwen. Ik denk niet dat ik er een type naar ben om alleen te leven, en ik zou me niet opgelucht voelen. Maar bij jou was dit dus duidelijk wel vrij snel het geval (zoals ik het uit je posts begrijp).

Ook kan ik me herinneren dat je ergens zei dat je meer de wens had om te trouwen uit een soort gewoonte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:57:45 schreef Sleentjuh het volgende:

Heej mensen,

Ik heb een vraag, Heeft God een man(vrouw) voor jou aan de kant gezet, en moet je wachten totdat diegene op jou pat komt, of moet je zoeken, en meerdere "uitproberen".

Ik geloof trouwens niet dat homoseksualiteit bedoelt is voor God dus daar ga ik niet van uit...

Wie kan mij helpen?
verbaasd.gif

Eigenlijk begonnen we het topic met deze vraag, maar zijn we een beetje van het onderwerp afgeweken. big-smile.gif

Al is de vraag OF God überhaupt wel wilt dat je trouwt, natuurlijk ook vrij interessant. Wat ik hier al zei, ik denk dat ik het zelf erg zou vinden als God wil dat ik alleen zou blijven. Ooit te trouwen is namelijk de grootste wens die ik heb! party.gif

Maar om op het onderwerp terug te komen: ik denk dat God iemand voor je heeft voorbestemd. Ik denk alleen dat dat best meerdere personen kunnen zijn. Veel zullen het er niet zijn, misschien 2 of 3. Het zullen vast geen 10 personen zijn. Maar ik geloof echt dat God je naar "een ware" laten we het zo maar noemen puh2.gif ) leidt.

Leuk om hier verder over te praten!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat geloof ik ook, tenminste als je wilt trouwen. Ik heb zelf heel lang tijd nodig gehad om er klaar voor te zijn omdat er mij onbewust iets tegenhield. Nu is mij duidelijk wat (heb heel erg geleden omdat ik een heel gevoelig type ben en mijn moeder is zeer dominant en daarenboven onhandig; zo vaak heeft ze me vernederd ook al was het onbewust...). Ik was zo beïnvloedbaar en dacht dat alles wat ze deed en zei oké was en heb haar lange tijd onbewust en op automatische piloot - weliswaar tegen mijn eigen innerlijke aard in - gecopieerd.

Ik heb dat dan zes jaar geleden ingezien en ben uitindelijk 'mezelf' geworden.

Onbewust heeft het zeker parten gespeeld dat ik zo geleden heb en wou zeker niet hetzelfde doen met mijn eigen kinderem en heb mezelf daardoor wellicht gesabotteerd omdat ik allesbehalve dat wou aandoen waarvan ik zelf zoveel had afgezien en waardoor ik een heel laag zlfbeeld had en als tiener tot pakweg 6 jaar geleden ook zelfmoordgedachten had. Ik vond mezelf niet waardevol en zag mezelf niet graag. natuurlijk heeft mij dit parten gespeeld op professioneel en relationeel vlak.

Er is dan drie maanden geleden iets wonderbaarlijk gebeurd waardoor ik plots de Goddelijke liefde mocht ervaren en nog steeds ervaar en mijzelf adardoor onvoorwaardelijk liefheb, wat voordien dus zeker niet het geval was. Nu ben ik eindelijk een vrij mens - mijn moeder praate altijd op me in dat ik wel alleen zou blijven nadat het uit was met mijn groet liefde - en sta er echt voor open voor. Nu nog iemand tegenkomen, die dezelfde waarden deelt, ik ben ook niet meer van de jongste en zou toch graag nog wat kinderen op de wereld zetten; iets wat ik eigenlijk altijd heel erg gedroomd heb. Hoop echt dat God dit alles met een bedoeling heeft laten gebeuren... en dat er nog iemand heel bijzonder gaat komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@BlueMountainSky: Superfijn dat je het verleden enigzins achter je kunt laten... Ik hoop zeker met jou dat je een lieve partner mag vinden smile.gif

Ik denk dat je met meerdere mensen gelukkig kan worden. Maar het is - naar mijn mening - niet de bedoeling dat je gaat 'uitproberen'. Ik denk dat je in je gewone leven, school - werk - kerk -vakantie - vriendenkring - internet (engel.gif) vanzelf iemand tegenkomt die bij je past. Ik vind het moeilijk om Gods hand hierin te zien, want hoe weet je of je partner echt voorbestemd is, of dat jij het gewoon fijn met diegene vindt? Ik geloof wel dat God het leidt, maar het lijkt me persoonlijk erg moeilijk om hierin Gods weg te volgen. Anyone?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bluemountainsky, ik hoop voor je dat jouw wens nog een keer uit zal komen! party.gif

Quote:
Op woensdag 12 juli 2006 22:08:30 schreef ~Joos~ het volgende:

Ik denk dat je met meerdere mensen gelukkig kan worden. Maar het is - naar mijn mening - niet de bedoeling dat je gaat 'uitproberen'. Ik denk dat je in je gewone leven, school - werk - kerk -vakantie - vriendenkring - internet (
engel.gif
) vanzelf iemand tegenkomt die bij je past. Ik vind het moeilijk om Gods hand hierin te zien, want hoe weet je of je partner echt voorbestemd is, of dat jij het gewoon fijn met diegene vindt? Ik geloof wel dat God het leidt, maar het lijkt me persoonlijk erg moeilijk om hierin Gods weg te volgen. Anyone?

Joos, ik denk ook dat het weer niet de bedoeling is dat je gaat uitproberen.

Tja, en hoe je dat weet dat God een partner voor je heeft voorbestemd is best moeilijk. Wat ik zelf denk is dat er dan veel dingen op zijn plaats zullen vallen en je meerdere tekenen van God kan krijgen, dat Hij jullie graag samen wil zien.

Ik heb pas een boek van Derek Prince gelezen dat "God en je partnerkeuze" heet; hierin staat o.a. ook beschreven hoe de schrijver Gods' leiding in zijn 2 huwelijken (zijn eerste vrouw overleed) en daarvoor ervaarde. Hij ervaarde dit duidelijk en op meerdere punten. Misschien leuk om te lezen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:56:14 schreef Pris het volgende:

[...]

Goedemorgen Oikie,

Ik heb je posts zeker wel gelezen; in deze bovenstaande post staat bijv. dat je wel wilde trouwen. Maar als ik dan lees hoe opgelucht je was toen God je liet weten dat je ongehuwd zou blijven, denk je dan niet dat je eigenlijk stiekem al die tijd al liever niet trouwde?

Meteen toen God zei dat je niet zou trouwen, viel alles op zijn plaats, begreep je alles. En toen is er een last van je schouders gevallen. Je bent nu veel gelukkiger dan met het vooruitzicht dat je zou gaan trouwen. Dan lijkt het mij heel duidelijk!
smile.gif

Zelf heb ik het idee dat ik heel anders zou reageren als God tegen mij zegt dat ik nooit zal trouwen. Ik denk niet dat ik er een type naar ben om alleen te leven, en ik zou me niet opgelucht voelen. Maar bij jou was dit dus duidelijk wel vrij snel het geval (zoals ik het uit je posts begrijp).

Ook kan ik me herinneren dat je ergens zei dat je meer de wens had om te trouwen uit een soort gewoonte.

Ik begrijp je verwarring. Misschien lijkt het of ik mezelf tegenspreek, maar het is moeilijk om mijn gevoel op papier te zetten.

Ik wilde wel trouwen, erg graag zelfs. Alleen ik was er teveel mee bezig. Dacht bij elke man: zou dit hem zijn? Daarom viel er een last van mijn schouders toen bij mij het kwartje viel. Maar dat heeft wel lang geduurd snap je? Ik was 28 jaar toen ik het pas echt begreep en daarvoor had ik altijd een vurige wens gehad. Nu begrijp ik dat ik beter niet kan trouwen, maar toen dacht ik echt dat ik voorbestemd was om te trouwen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Je moet begrijpen dat ik vaker gehoord had dat ik beter niet kon trouwen en dat ik me daar van af zette. Dus het heeft even geduurd voordat ik het accepteerde.

Een trouwwens hebben hoeft dus niet te bekenen dat je ook zal trouwen. Omdat je nog niet alle informatie en zelfkennis hebt. Die trouwwens kan natuurlijk ook gewoon aanwezig blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 13 juli 2006 22:59:31 schreef oikie het volgende:

[...]

Ik begrijp je verwarring. Misschien lijkt het of ik mezelf tegenspreek, maar het is moeilijk om mijn gevoel op papier te zetten.

Ik wilde wel trouwen, erg graag zelfs. Alleen ik was er teveel mee bezig. Dacht bij elke man: zou dit hem zijn? Daarom viel er een last van mijn schouders toen bij mij het kwartje viel. Maar dat heeft wel lang geduurd snap je? Ik was 28 jaar toen ik het pas echt begreep en daarvoor had ik altijd een vurige wens gehad. Nu begrijp ik dat ik beter niet kan trouwen, maar toen dacht ik echt dat ik voorbestemd was om te trouwen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Je moet begrijpen dat ik vaker gehoord had dat ik beter niet kon trouwen en dat ik me daar van af zette. Dus het heeft even geduurd voordat ik het accepteerde.

Een trouwwens hebben hoeft dus niet te bekenen dat je ook zal trouwen. Omdat je nog niet alle informatie en zelfkennis hebt. Die trouwwens kan natuurlijk ook gewoon aanwezig blijven.

Goedemorgen Oikie,

Ik denk dat ik het wel begrijp. Het kan best dat iemand later denkt "hé, ik ben eigenlijk helemaal niet geschikt om te trouwen". Terwijl diegene eigenlijk jaren die wens dan wel heeft gehad.

Maar waarom wilde je trouwen? Je hebt geloof ik ook ergens neergezet dat dat meer was omdat het nu eenmaal zo hoorde en omdat het van je verwacht werd. Tja, daar moet je nooit om gaan trouwen knipoog_dicht.gif

Zelf denk ik niet dat ik een type ben om altijd alleen te blijven, daarom hoop ik dat ik nog 'ns trouw. Dacht jij dat toen ook van jezelf? Of was het meer om aan een bepaald beeld te moeten voldoen?

Als ik het goed begrijp, maakte God je dus al een tijdje duidelijk dat je niet zou trouwen en had je daar eerst dus totaal geen vrede mee? Ik ben in ieder geval heel blij voor je dat je er nu juist veel gelukkiger mee bent!

Had je er vroeger nog totaal geen idee van dat je ongetrouwd veel gelukkiger zou zijn? Het is eigenlijk van jongs af aan mijn droom geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:27:07 schreef Pris het volgende:

[...]

Maar waarom wilde je trouwen? Je hebt geloof ik ook ergens neergezet dat dat meer was omdat het nu eenmaal zo hoorde en omdat het van je verwacht werd.

Ik wilde trouwen omdat ik dacht dat ik dan een compleet mens zou zijn. Uiteraard was de sociale druk ook belangrijk. Het was dus een mix. Bij ons in de kerk vinden veel mensen (helaas) het nog steeds zielig als je op mijn leeftijd ongehuwd bent. Je gaat het zelf dan ook denken, snap je.

Quote:

Zelf denk ik niet dat ik een type ben om altijd alleen te blijven, daarom hoop ik dat ik nog 'ns trouw. Dacht jij dat toen ook van jezelf? Of was het meer om aan een bepaald beeld te moeten voldoen?

Het was dus een mix van beiden, maar vooral omdat ik dacht dat mijn eenzaamheid voorbij zou zijn.

Quote:
Als ik het goed begrijp, maakte God je dus al een tijdje duidelijk dat je niet zou trouwen en had je daar eerst dus totaal geen vrede mee?

Het is moeilijk te beschrijven, maar ik denk van wel. Hij liet weten dat er een mogelijkheid kon zijn dat ik alleen zou blijven. Dat wilde ik uiteraard niet horen. Later klopte het in mijn hoofd.

Quote:
Had je er vroeger nog totaal geen idee van dat je ongetrouwd veel gelukkiger zou zijn? Het is eigenlijk van jongs af aan mijn droom geweest.

Neeeee! Vroeger wilde ik echt perse trouwen. Ik dacht dat het zo hoorde, dat je getrouwd pas gelukkig kon zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 19:57:09 schreef oikie het volgende:

[...]

Ik wilde trouwen omdat ik dacht dat ik dan een compleet mens zou zijn. Uiteraard was de sociale druk ook belangrijk. Het was dus een mix. Bij ons in de kerk vinden veel mensen (helaas) het nog steeds zielig als je op mijn leeftijd ongehuwd bent. Je gaat het zelf dan ook denken, snap je.

[...]

Het was dus een mix van beiden, maar vooral omdat ik dacht dat mijn eenzaamheid voorbij zou zijn.

[...]

Het is moeilijk te beschrijven, maar ik denk van wel. Hij liet weten dat er een mogelijkheid kon zijn dat ik alleen zou blijven. Dat wilde ik uiteraard niet horen. Later klopte het in mijn hoofd.

[...]

Neeeee! Vroeger wilde ik echt perse trouwen. Ik dacht dat het zo hoorde, dat je getrouwd pas gelukkig kon zijn.

Hallo Oikie,

Krijg je daar dan ook opmerkingen over van die mensen in je kerk, dat je nog alleen bent? Heb je ze uitgelegd wat God je duidelijk heeft gemaakt? En ook dat je daar vrede mee hebt? Wellicht denken ze dat je het vreselijk vind om alleen te zijn, terwijl je gelukkig bent zo.

Die sociale druk snap ik helemaal van je hoor. Maar hopelijk kun je ze aan hun verstand brengen dat je zo gelukkig bent.

Zelf moet ik eerlijk zeggen dat ik juist heel graag zou willen trouwen, ik zou het dan ook geweldig vinden als dit in de toekomst gebeurt! Ik weet dat ik zo ook compleet ben (ook voor God), maar toch zou ik me met man completer voelen. En niet omdat het in het maatschappelijke plaatje past (oké, is natuurlijk ook leuk), maar omdat ik zelf veel gelukkiger zou zijn, heb ik het idee. Iemand om je leven mee te delen, van wie jij zielsveel houdt en andersom.

Wat het maatschappelijke betreft: ik heb weleens het idee dat je met vaste relatie/huwelijk meer geaccepteerd wordt, dat ze je dan meer waard vinden. (vaak zijn het wel dezelfde mensen die hiernaar vragen hoor, vrienden maken hier geen opmerkingen over)

Maar kan ook helemaal mijn eigen idee zijn hoor, het kan ook zijn dat ik mezelf dan meer waard vind. knipoog_dicht.gif

Oikie, wil je ook vertellen hoe God je duidelijk heeft gemaakt dat de kans erin zat dat je alleen blijft? Hoorde je zijn stem of hoe gebeurde dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op woensdag 19 juli 2006 10:36:13 schreef Pris het volgende:

[...]

Krijg je daar dan ook opmerkingen over van die mensen in je kerk, dat je nog alleen bent? Heb je ze uitgelegd wat God je duidelijk heeft gemaakt? En ook dat je daar vrede mee hebt? Wellicht denken ze dat je het vreselijk vind om alleen te zijn, terwijl je gelukkig bent zo.

Sommigen weten het, maar de meeste niet. Maar dat mensen er automatisch vanuit gaan dat je het vreselijk vind om alleen te zijn, dat vind ik juist zo jammer.

Quote:
Ik weet dat ik zo ook compleet ben (ook voor God), maar toch zou ik me met man completer voelen. En niet omdat het in het maatschappelijke plaatje past (oké, is natuurlijk ook leuk), maar omdat ik zelf veel gelukkiger zou zijn, heb ik het idee. Iemand om je leven mee te delen, van wie jij zielsveel houdt en andersom.

Oei, nou zeg je toch dat je je completer zou voelen. Maar dit is een grote leugen. Veel mensen (vooral vrouwen) denken dat hun problemen verdwijnen, zodra de 'prins op het witte paard' langs komt. Ik hoop niet dat het bij jou zo is. Alleen met Jezus ben je compleet. Je waarde hangt niet af van of je gehuwd bent of niet.

Het is helemaal niet erg om een trouwwens te hebben hoor! Ik vind het alleen gevaarlijk als mensen tijd steken in het vinden van aardse liefde, terwijl Jezus gewoon klaar staat voor ons om de leegte in je hart op te vullen.

Quote:
Oikie, wil je ook vertellen hoe God je duidelijk heeft gemaakt dat de kans erin zat dat je alleen blijft? Hoorde je zijn stem of hoe gebeurde dat?

Nee, het was niet zozeer Gods stem. Je weet gewoon dat de kans er in zit, je ziet het om je heen. Bovendien zegt Jezus het ook in Mattheus dat niet iedereen zal trouwen. De liefde is nou eenmaal iets wat je niet kunt forceren, daar heb je geen controle over. Dus is er geen garantie dat je de liefde vind bij mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 9 months later...

Hele onlangs heb ik in het gebed en erbuiten meeredre tekens van God mogen ontvangen dat mijn diepe wens van een gelukkige man-vrouw relatie zich binnenkort gaat realiseren...Probeer dan ook God te vertrouwen daarin en leef gewoon verder mijn leven; belet mij niet om ook echt van al het kleine te genieten en daar ook dankbaar voor te zijn...veel geluk aan allen die dezelfde diepe wens koesteren...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid