Spring naar bijdragen

Volmaakte lichamen.


Het volkmaakte lichaam is:  

  1. 1. Het volkmaakte lichaam is:

    • Zoals je nu bent.
      10
    • Geen sekse.
      7
    • Mannelijk.
      1
    • Vrouwelijk.
      1


Aanbevolen berichten

Quote:

Op zaterdag 20 mei 2006 22:22:52 schreef Alexej het volgende:

Volgens mij loopt de discussie een beetje raar door een tweeledigheid in de stelling.

Ik ga er meer op in wat het volmaakte lichaam is op aarde. (poll)

En anderen gaan in op de lichamelijkheid in het hiernamaals.

Ik doel met de nieuwe aarde op de herschapen Aarde waar het hemelse Jersalem op neer zal dalen. De hemel is voor mij 100% geestelijk en daar heb ik het dan ook niet over.

Quote:
Voor zover we het leven kennen blijf ik bij mn opvatting dat het geweldig is dat er mannen én vrouwen zijn.

Ik bedenk mij nu eigenlijk dat onze opdracht was om ons te vermenigvuldigen en dat seksualiteit daar misschien ook wel primair voor bedoeld was (dat dit uit liefde moest gebeuren is natuurlijk ook belangrijk). Maar de Nieuwe Aarde zal bevolkt zijn mijn de kinderen van God, moeten die de Aarde nog bevolken? Geld die opdracht niet alleen voor het hier en nu? Is seksualiteit dan noodzakelijk?

* Raido is een chaot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wanneer de bazuin weerklinkt, zullen de doden worden opgewekt met een onvergankelijk lichaam en zullen ook wij veranderen. Want het vergankelijke lichaam moet worden bekleed met het onvergankelijke, het sterfelijke lichaam met het onsterfelijke. En wanneer dit vergankelijke lichaam is bekleed met het onvergankelijke, dit sterfelijke met het onsterfelijke, zal wat geschreven staat in vervulling gaan: ‘De dood is opgeslokt en overwonnen. Dood, waar is je overwinning? Dood, waar is je angel?’ (1 Korintiërs 52-55)

Volgens de bijbel krijgen we geen nieuw lichaam, maar wordt het sterfelijke bekleed met het onsterfelijke. Straks zullen we dus weer verenigd worden met het lichaam en deze zal dus bekleed worden met het volmaakte, het onsterfelijke. We mogen er vanuit gaan dat het onvergankelijke volmaakt zal zijn en niets kapot kan maken wat wij opbouwen. Voor minder doet God het namelijk niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet je Raido, ik denk inderdaad dat er geen seks in de hemel zal zijn omdat daar iets veel mooiers voor in de plaats komt (en dat terwijl seksualiteit zo ongelofelijk mooi kàn zijn). Hetgeen dàt ervoor in de plaats komt kunnen wij nu - in ons aardse zondige bestaan - niet vatten, we zouden er "gek" van worden omdat het ons huidige wezen verre te boven gaat. Ik hoop dat duidelijk is wat ik hiermee bedoel, in ieder geval denk dat dat zo is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit onderwerp heeft me aan het denken gezet! smile.gif

Wij trouwen met de belofte tot de dood ons scheidt.

Daar heb ik nooit over na gedacht!

Wie wel?

Trouw..... tot de dood ons scheidt.....

Dat is appart.

Hertrouwen word in de bijbel goedgekeurd.

Dit maakt de boel echt ingewikkeld.

Verder denk ik dat we niet op ons alleen leven en ik denk zeker dat we met onze geliefden zullen doorbrengen.

Ik geloof dat niemand kan zeggen hoe het precies zal zijn.De Hemel zal inderdaad ons menselijk verstand ver te boven gaan!

Jehoshua

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 22:52:48 schreef Eru Iluvatar het volgende:

Bij mij komen er nu nog veel meer vragen op, waar ik wel eens eerder aan gedacht heb. Een hoop lichaamsfuncties, denk aan stoffenafweer en afscheiding, maar ook het verteringsstelsel.. is dat nog nodig?

Ik ga er verder niet over nadenken, ik zie het wel
smile.gif

Tuurlijk niet, we krijgen dan een geestelijk lichaam (zullen zijn als de engelen) knipoog_dicht.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Kate,

Volgens de bijbel staan bij de wederkomst de doden op en worden zo weer herenigt met hun lichaam. Die dan bekleedt wordt met het volmaakte. Ook wordt er gesproken over de nieuwe hemel en aarde, dus niet louter geestelijk, maar ook aards. Misschien dat we in de hemel als de engelen zullen zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Korintiërs 7

10 Doch hun, die getrouwd zijn, beveel ik niet, maar de Here, dat een vrouw haar man niet mag verlaten – 11 is dit tóch gebeurd, dan moet zij ongehuwd blijven of zich met haar man verzoenen – en een man moet zijn vrouw niet verstoten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 22:58:56 schreef RobertF het volgende:

Sjaloom Kate,

Volgens de bijbel staan bij de wederkomst de doden op en worden zo weer herenigt met hun lichaam. Die dan bekleedt wordt met het volmaakte. Ook wordt er gesproken over de nieuwe hemel en aarde, dus niet louter geestelijk, maar ook aards. Misschien dat we in de hemel als de engelen zullen zijn?

Robert, wij zullen ook in de hemel zijn, de Joden zullen op de aarde zijn, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 22:45:09 schreef Kate het volgende:

Weet je Raido, ik denk inderdaad dat er geen seks in de hemel zal zijn omdat daar iets veel mooiers voor in de plaats komt (en dat terwijl seksualiteit zo ongelofelijk mooi kàn zijn). Hetgeen dàt ervoor in de plaats komt kunnen wij nu - in ons aardse zondige bestaan - niet vatten, we zouden er "gek" van worden omdat het ons huidige wezen verre te boven gaat. Ik hoop dat duidelijk is wat ik hiermee bedoel, in ieder geval denk dat dat zo is.

Hmhmm daar kom ik dus ook aardig in mee hoor, alleen maak ik verschil tussen de hemel en de Nieuwe Aarde. Nou misschien hebben we onze geslachtsdelen nog wel maar zullen we ze niet gebruiken, en hebben we onze hormonen nog wel maar zullen die niet vervelend doen. Dus geen gegeil als er een vrouw voorbij komt; gewoon puur zoals kleine kinderen; die zich niet schamen. Zoals Adam en Eva leefden..

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 22:52:48 schreef Eru Iluvatar het volgende:

Bij mij komen er nu nog veel meer vragen op, waar ik wel eens eerder aan gedacht heb. Een hoop lichaamsfuncties, denk aan stoffenafweer en afscheiding, maar ook het verteringsstelsel.. is dat nog nodig?

Jezus had ook een volmaakt lichaam en Hij zegt na zijn opstanding (dan is zijn lichaam verheerlijkt) dat hij geen eten en drinken nodig heeft. knipoog_dicht.gif

Ik vind het nog steeds een mooie gedachte... ik weet niet seks vind ik zo iets 'vleselijks' en 'aards' omdat het vaak naar voren wordt geschoven als de ultieme vorm van liefde. (de liefde bedrijven).. En ik geloof dat er veel meer andere manieren zijn smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
[...]

Robert, wij zullen ook in de hemel zijn, de Joden zullen op de aarde zijn, toch?

Sjaloom Kate,

Ik zou het werkelijk niet weten, er gaan al zoveel theorieën rond over wie wat waar wanneer waarom en hoe zal rondhangen. Als we elkaar straks op de nieuwe hemel en aarde tegenkomen, zal ik je antwoord geven, goed?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zaterdag 20 mei 2006 23:03:35 schreef Raido het volgende:

ik weet niet seks vind ik zo iets 'vleselijks' en 'aards' omdat het vaak naar voren wordt geschoven als de ultieme vorm van liefde. (de liefde bedrijven).. En ik geloof dat er veel meer andere manieren zijn
smile.gif

Seks (hier op aarde) kan ook "hemels" zijn hoor knipoog_dicht.gif

Maar je hebt gelijk, en seks is slechts één aspect van het huwelijk. In een slecht huwelijk is er geen of nauwelijks seks. God gaf ons seks om de liefde voor elkaar die in alle andere dingen binnen het huwelijk duidelijk is, een extra dimensie te geven. Maar... knipoog_dicht.gif dimensies die dat overschrijden (dat wat er straks voor in de plaats komt), daar zijn we nu nog niet aan toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toevoeging:

8 Maar tot de ongehuwden en de weduwen zeg ik: Het is goed voor hen, indien zij blijven, zoals ik. 9 Indien zij zich echter niet kunnen beheersen, laten zij dan trouwen. Want het is beter te trouwen dan van begeerte te branden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk dat we in de hemel voor eeuwig een soort van verliefd zijn op God.. alleen dan niet het seksuele erbij.. smile.gif maar wel dat we net zo enorm veel van Hem houden als dat je kunt doen als je verliefd bent.. en dan nog meer waarschijnlijk *maar dat kan ik me niet indenkenknipoog_dicht.gif*

Ik denk dus ook zonder sekse en hormonen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Raido...ik heb er nog eens over nagedacht.

God gaf ons de seksualiteit - een prachtig geschenk - voor Zijn plan! Dat plan was dat al de mensen ter wereld kwamen die Hij daartoe bestemd had, voortplanting dus. Tevens gaf Hij ons de seksualiteit om daarmee ultieme liefde aan onze partner te betonen, en we mogen daar ten volle van genieten. Dat genieten is juist ook een geschenk.

Straks heeft voortplanting afgedaan, maar de liefde niet. De liefde blijft altijd bestaan. Dus straks - n.m.m. - zal de liefde een andere uitingsvorm aannemen. Dat kun je je wel enigszins voorstellen wanneer je bedenkt dat vriendschap soms hechter is dan een huwelijksrelatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 21:46:07 schreef Raido het volgende:
Ik heb een stelling, jullie kennen vast Freud. Hij stelde dat alles seksueel was. Daar kun je het natuurlijk mee eens of mee oneens zijn; maar misschien had hij wel een punt.

Hoi Raido,

De eerste zin liet me even driftig in mijn geheugen graven, heb ik nu echt zo slecht opgelet in de psychologie lessen waar ik met een 10 voor slaagde? Freud stelde volgens mij niet dat alles seksueel was, maar dat alles voortkwam uit "behoefte". Met "behoefte" wordt niet alleen "seks" bedoelt... maar goed, misschien is Freud wat in mijn geheugen weggezakt, ik zal dat nog eens nakijken/ zoeken...

Quote:
Een volmaakt lichaam heeft geen geslacht (geen man, geen vrouw) en heeft dus geen genitaliën en geen hormonen. Het Nieuw Jersulem zal bestaan uit allemaal hormoonloze, androgyne mensen, omdat hormonen alles kapotmaken wat je zorgvuldig opbouwd.

HUH? Misschien maken hormome een hoop kapot in jouw leven, ik ken dat niet...

Over je stelling heb ik nog even niks te zeggen, simpel weg omdat ik niet weet wat te zeggen, maar ik zal er eens over nadenken...

Liefs diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 21:46:07 schreef Raido het volgende:

[...]

God schiep de mens (adam is neutraal), en pas later de vrouw; misschien was de mens dus wel van oorsprong neutraal. Adam en Eva hebben seks; pas na de zondeval (althans; dan krijgen ze kinderen). Paulus vond het een zegen om ongetrouwd te zijn (maar wie verlangde naar seks moest trouwen; anders zou hij branden), Jezus was vermoedelijk ook niet getrouwd. Overal in de Bijbel staat de Liefde centraal... maar dat is zo goed als nooit gekoppeld aan seksualiteit (of hormonen).

Kortom: hormonale liefde zal niet bestaan op de nieuwe aarde, wat vinden jullie van deze stelling?

Adam was helemaal niet neutraal, want hij verlangde om het eens plat te zeggen naar een "lekker wijf."

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid