Spring naar bijdragen

Wat denken jullie van homeopathie?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 92
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 10 september 2006 21:23:33 schreef Brains het volgende:

[...]

Dat weet ik niet, het zou goed kunnen dat Kamille wel een zeker verdovend effect heeft, maar net zo goed dat het niet zo is, en dus gewoon een placebo effect is.

[...] Je bedoeld te zeggen dat je het dan niet homeopathisch verantwoord doet? Daar gaat het lijkt me niet om. Het placebo effect heeft niets met homeopathie te maken. Als ik jou wijsgemaakt krijgt dat het eten van bermgras jouw spierpijn doet afnemen en jij mij maar voldoende op mijn woord gelooft zal het ook (

meestal dan ) daadwerkelijk helpen. Dat heeft niets met bermgras te maken, maar met jouw vertrouwen in mijn verhaal. Of bermgras daadwerkelijk een geneeskrachtige

nu vraag ik me af komt dat door de planten of door een andere oorzaak

werking heeft ( dus met meetbare resultaten ) is weer een andere discussie. Homeopathie claimt dat dat bermgras - mits op hun methode toegediend - wel degelijk resultaat heeft. De wetenschap test bermgras - op bijvoorbeeld proefdieren - en komt tot de conclusie dat er in iedergeval geen meetbare reactie heeft plaatsgevonden. Het bermgras zelf heeft dus geen heilzaam effect ( exit homeopathie ) maar de gedachte dat bermgras helpt daarentegen weer wel.

wat bedoel je precies met dat ik het niet homeopatisch verantwoord doe?

de homeopatische middelen die ik heb gebruikt voor mijn pony geloofde ik niet in en toch werkte ze(al dacht ik dat het van planten of iets dergelijks kwam...)

dus het werkte zonder er in te geloven..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 09 september 2006 10:53:51 schreef *Roos* het volgende:

@marloesje snoesje:

zou je mijn bovenstaande vragen kunnen proberen te beantwoorden?

o.a. hoe we erachter kunnen komen of iets geschud is of dathet gewoon uit de natuur komt....

maar ook dat ik de druppels dus heb gebruikt voor mijn paard en ze hebben idd het probleem opgelost (je hoort dit ook bij mensen)

denk je dat als dit bij veel mensen echt helpt op lange termijn dit toch verkeerd is?

en welke energie komt er vrij?

en wat als je ze al gebruikt hebt,dan zou hier voor veel mensen die er nooit bij stil hebben gestaan een probleem zijn want je hebt de oplossing van een langdurig probleem opgelost en dan lijkt het me erg moeilijk om zo iemand te laten bedenken dat ze het liever terug zouden draaien..

maar uit welke informatie heb je je conclusie dat het verkeerd is zegmaar?

dat god het niet goed zou keuren..

het is natuurlijk ook niet mijn bedoeling om me met een andere kracht? in te laten..

en is het (als het om een (echt?)homeopatisch middel gaat altijd aan de buitenkant van het flesje te zien?

Jammer dat niemand hier meer over weet cry.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op zondag 10 september 2006 18:54:12 schreef Gorthaur het volgende:

...er is geen bewijs, dus zul je er in moeten geloven.

Ik geloof er niet in, dus vind ik het kwakzalverij. Maar ik denk niet dat het occult is.

Ik vind het niet occulter dan dat je modder op je knie smeert omdat je denkt dat het tegen kiespijn helpt.

De effectiviteit van homeopatische middelen zijn bij (dubbelblind) onderzoek nooit bewezen. De geest is zeer sterk en geloven in een middel heeft op zich alleen al een positief effect op de kwaal/ziekte waartegen je het inneemt. (placebo-effect)

Maar daar schuilt ook het gevaar, je stelt jezelf "open" voor bepaalde invloeden.

Voor de homeopaat gaat niet om de hoeveelheid stoffelijke aanwezigheid van een middel, maar om de kosmische kracht die vrijgemaakt moet worden. Door het potentiëren (verdunnen) wordt volgens de homeopaten materie omgezet in potentie (levenskracht, energie, enz.) De potentiering wordt zo tot een magisch occult ritueel, bij gebruik van deze middelen loop je dus het risico dat je wordt blootgestelt aan occulte invloeden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar ik stelde mezelf er niet voor open doorat ik niet wist dat het niet verklaarbaar was

maar toch heeft het heel zichtbaar! gewerkt

ben trouwens nog aan het navragen of de homeopatische druppels die ik toegepast hebt ook geschud zijn..

of dat het om een nauurlijke en niet geschudde stof gaat

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op maandag 11 september 2006 16:40:08 schreef *Roos* het volgende:
Diana weet jij toevallig wat meer over of homeopatie en/of een biosensoor kwaad kan?of waar er meer info over te vinden is

YES!

In de Eva (vrouwenblad van de EO) is er een heel artikel aan gewijd (eva nummer 9 September 2006).

Ik heb het gelezen en wil vanavond of van het weekend een samenvatting voor je neerzetten.

Verder heb ik er zelf ook wel ervaringen mee (met homeopathie negatief overigens), hoewel er dus wel wat dingen zijn die goed zijn om te weten, dus dat artikel zet ik hier binnenkort neer...

Liefs diaan flower.gif


Inmiddels ben ik begonnen met het overtypen, het duurt alleen even knipoog_dicht.gif hopelijk kan ik het morgen posten! flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ok ik ben benieuwd smile.gif

1)hoop dat er ook in staat hoe je homeopatische middelen kunt herkennen..

(zodat je gewone natuurmiddeltjes en homeopatie kunt onderscheiden)

dus of er altijd op staat hoeveel keer het geschud is ect.

2)en wat dat schudden precies inhoud?

3)en ook heel belangrijk wat moet je doen als je het gebruikt hebt

ontzettend bedankt alvast

gr roos

Link naar bericht
Deel via andere websites

DEEL 1:

Hai allemaal,

Bij deze heb ik dan de tijd om alsnog een reactie te schrijven waarbij ik een samenvatting schrijf van een artikel over dit onderwerp uit de Eva (christelijk vrouwenblad van de EO), het betreft nummer 9/ september 2006.

Om te beginnen blijkt dat homeopathie en fytotherapie (kruiden geneeskunde) vaak door elkaar gehaald worden.

homeotherapie:

Volgens de website van de VHAN (artsen vereninging voor homeopathie) is het princiepe als volgt: een stof die in staat is bepaalde verschijnselen op te roepen, is - als geneesmiddel - ook in staat die verschijnselen te genezen. Voor de medicijnen worden mineralen, planten en dierlijke prducten gebruikt, die volgens de VHAN echter in normale dosering gevaarlijk kunnen zijn. Daarom worden ze verdunt en geschud, ook wel potentieren genoemd. Niet alleen zouden de gevaarlijke effecten hiermee verdwijnen, de genezende werking zou er krachtiger door worden. Homeopaten stelen dus dat hoe meer het medicijn verdunt is, hoe krachtiger de werking is. De VHAN heeft toegegeven dat niemand precies weet hoe ze werken. De grondleggeris de Duitse arts en scheikundige Samuel Hahnmann (1755-1843), die er openlijk vooruit kwam voor de occulte invloeden.

Fytotherapie:

Het gebruik maken van kruiden die geen verdunning of schud methode ondergaan.

Eva gebruikt voor dit artikel de informatie van de volgende personen: Eric Stolper (homeopatische (huis)arts en wetenschappelijk onderzoeker), Wim van der Ende (initiatiefnemer/ voorzitter van natuurgeneeskundig gezondheidscentrum "de heelhoeve") en Mart-Jan Paul(theoloog en occultismedeskundige). Hierbij het grootste gedeelte van het artikel:

Vraag: Maakt het feit dat iemand er occulte praktijken op nahoudt zijn uitvindingen ook occult?

Eric Stolper: In het begin van de bijbel vonden de zonen van Lamech talloze dingen uit zoals tenten en Muziekinstrumenten. Zaken die we nog steeds probleemloos

gebruiken, terwijl de zonen van Lamech de tegenvoeters waren van wat de bijbel de "zonen van God" noemt. En zo gebruiken we veel dingen waarvan we niet weten wie ze uitgevonden heeft en hoe ze geproduceerd worden. Ook

regulieren medicijnen. Die nemen de meeste mensen probleemloos in, zonder te vragen naar de opvattingen van de uitvinders.

Wim van der Ende: hij denkt hier anders over. Hij volgde de homeopatie- opleiding, werd later christen en heeft de geneeswijze niet in de praktijk willen brengen: "Naar onze mening kun je therapieen en geneesmiddelen niet losmaken van de achterliggende filosofie. De Heelhoeve houdt daarom homeopathie buiten de deur. Samuel Hahnmann was een occultist. Dat zei hij zelf en het kwam tot uiting in zijn handel en wandel. Daarnaast wordt bij dit soort therapieen gesproken over het doorgeven van hun universele "levensenergie", "geest". Dit is niet goed. Voor mij is iedere energie per defenitie fout als God niet wordt gezien als degene waar die energie vandaan komt en degene die geneest. Hoe werken homeopatische middelen? Hoge potenties bevatten geen herkenbare basisstof en werken zogenaamd op het organisme in - en met name op emotie en ziel (geest). Wie is de therapeut/ arts? Wie geneest hier? Welke energie werkt door die middelen heen? God is niet vaag en laat zich niet vangen in flesjes. Welke invloed krijgt het op ons als wij wel homeopatische middelen gebruiken? God heeft in de schepping genoeg planten (kruiden), mineralen en dergelijke gegeven om in te zetten bij ziekte. Fytotherapie (kruiden) en de orthomoleculaire geneeswijze (vitaminen, mineralen, aminozuren, enzymen en andere stoffen) zijn goede alternatieven voor homeopathie."

Eric Stolper: Meent daarintegen dat als we wisten hoe homeopatische middelen werken, nog maar weinig mensen er problemen mee zouden hebben. In antwoord op een brief aan een patient schreef hij: "Het is een denkfout om geneesmiddeleneffecten die we met ons verstand kunnen begrijpen, wel aan God en aan natuurlijke krachten toeschrijven en wat we (nog) niet begrijpen, occult of bovennatuurlijk noemen. Dan zou iets wat vandaag nog onbegrepen is, morgenmisschien niet meer occult zijn." In het gesprek voegt hij daaraan toe: "Anderzijds noemt niemand bijvoorbeeld antidepressiva en aspirines occult, terwijl we slechts een vermoeden hebben hoe ze werken."

Mart-Jan Paul: beaamt dat we dingen die we vanuit de huidige stand van de wetenschap niet kunnen verklaren, niet te snel occult moeten noemen. Maar het baart hem wel zorgen dat homeopatie populair is in new age- kringen. Dat maakt dat hij niet zozeer naar de geneesmiddelen kijkt ("occult belasting wordt zelden door materie overgedragen"), maar naar de homeopaat zelf.

Dat stellen ook de schrijvers van het boek "Mag ik alternatief behandeld worden?". Zij gaan ervan uit dat er geen bijbelse argumenten zijn om homeopathie als occulte geneeswijze aan te duiden, maar adviseren om te kijken naar de overtuiging van de genezer. Werkt hij/ zij vanuit een bepaalde religieuse filosofie of opvatting? Kijk om te beginnen eens wat er in de wachtkamer ligt en aan de muur hangt. "Als je al weet dat de betreffende genezer zich bezighoudt met bijvoorbeeld spiritisme, pendelen en magnetiseren, ga er dan niet heen."

Link naar bericht
Deel via andere websites

DEEL 2:

Maar de medicijnen dan: worden homeopathische middelen niet op een verdachte manier geproduceerd, met begrip van maanstanden, rituelen en pendels?

Wim van de Ende: Voor de "heelhoeve" is dat een reden om kritisch te zijn bij het verstrekken van medicijnen. "Het is veelzeggend dat een vooraanstaand homeopaat als Vithoulkas openlijk aangeeft dat homeopathische middelen de geest, de levenskracht van de mens beinvloeden. Wij verstrekken dan ook geen middelen die gepotentieerd zijn en geen producten van bijvoorbeeld het antroposofische merk weleda, dat middelen bereid uit biologisch-dynamisch geteelde gewassen. Daar komt nog bij dat de opbrengsten van deze geneesmiddelen mede worden gebruikt voor de instandhouding van onder meer antroposofische organisaties. Daarmee moet je je als christen niet inlaten."

Eric Stolper: "De meeste homeopathische medicijnen worden in fabrieken gemaakt. Bij VSM bijvoorbeeld - en daar komen geen toverspreuken of bezweringen aan te pas. Natuurlijk zijn er antroposofen en new age- aanhangers die merkwaardige productiemethoden gebruiken, maar daarbij gaat het puur om bijgeloof. Als je daaraan geloof hecht, neem de medicijnen dan niet in. Persoonlijk verwijs ik hierbij naar 1 Kor. 10, waar Paulus schrijft dat je rustig alles kunt eten, ook aan de afgoden gewijd offervlees, als je het maar tot eer van God doet. We hebben een God die de baas is over alle geesten. Als je bang bent dat Hij niet kan werken door iets wat je inneemt, dan denk je te klein over Hem en vertoon je het magisch denken van een bijgelovige. Als je een bezwaard geweten hebt wat betreft homeopathische middelen, laat ze dan staan. Maar maak je geweten niet tot norm voor anderen. Natuurlijk heeft de duivel de hand in ziekten, niet alleen voor de ziekten die we niet begrijpen.

Mart- Jan Paul: tekent aan dat ook de reguliere geneeskunde oorspronkelijk stoelt op de Griekse en niet-christelijke ideeen. Denk aan de opvattingen van hippocraten, ook wel "vader van de geneeskunde" genoemd, die ondermeer zei dat geen arts zonder astrologie kan. "En ik ken maar weinig mensen die alle vormen van geneeskunde afwijzen. Overigens valt me op dat de reguliere en alternatieve geneeswijze steeds meer door elkaar heen gaan lopen. Artsen die met een pendel werken. Verpleegkundigen die patienten tijdens hun slaap of coma een reiki- behandeling geven. Daarom is het belangrijk om om wijsheid te bidden: laat je niet bewust in met occulte zaken, maar wees ook weer niet te bang."

Hoe groot de invloed van de geneesheer zelf is, blijkt volgens Paul uit de ervaringen van voormalig geneesheer Van der Ven: hij was teleurgesteld over het aantal genezingen dat hij met natuurgeneeswijzen kon bewerkstelligen. Maar toen hij zich meer met occulte zaken ging bezighouden, merkte hij dat de methode beter gingen werken. "homeopathie ja of nee?" daar is Mart-Jan Paul nog niet uit. "Belangrijker vind ik - naar welke arts je ook gaat - dat je alles tot eer van God doet. Bid om wijsheid, vraag God of Hij het je bekend maakt als iets een verkeerde geestelijke achtergrond heeft. En stel je uiteindelijke vertrouwen nooit op artsen of medicijnen, maar op God alleen. Ik vind het zorgelijk dat veel christenen zich zo kritischloos overleveren aan een ziekenhuis of aan het alternatieve circuit. Ze stellen genezing bovenaan - en natuurlijk is gezondheid een voorrecht, maar als christen weten we dat genezing in de bijbel nooit een doel op zichzelf is: op de eerste plaatst staat de relatie met God. En die blijft, ook als genezing uitblijft. Dus ook als je niet altijd helder hebt waar je een geneesmethode moet indelen, richt je dan op dit centrale punt: wandel met God en vraag of Hij je de weg wijst en beschermt."

bronnen:

"occulte machten en bevrijding", prof.dr. M.J. Paul (ISBN 905829627)

"Mag ik alternatief behandeld worden?", E.C. van Balen (ISBN 9050302661)

"Tovernaars van de twintigste eeuw", Gerard Feller (ISBN 9060676173)

Nederlandse homeopathie site

Stolper

Heelhoeve

Stichting Promise

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Roos,

Wat Diana poste; Kijk ook maar eens op deze site: www.stichting-promise.nl Gerard Feller is een christen die heel veel pastoraal werk doet. Heb hem laatst keer bij ons in de gemeente horen spreken. En veel van zijn ervaringen op zijn site zet. En als je iets heb. Mail me dan maar hoorsmile.gif

Want ik merk dat je wel hier heel veel mee bezig bent. En misschien kun je inderdaad eens bij iemand die je kent erover praten. Ik weet niet hoe jij zit, of je een kerk, gemeente, parochie bezoektsmile.gif

Maar één ding wat ik hier je wil meegeven, is dat die site van jongeenvrij. Een goede site is. Wat bijbels onderbouwd is. En dan gaat het niet om mij. Maar zoek mensen op, die je hier in kunnen helpen, en van kunnen vertellensmile.gif

Doei, blessingssmile.gif

ArjanH.

Link naar bericht
Deel via andere websites

degene die geloven dat de duivel in veel dingen invloed heeft gaan uit van de text die op jongerenvrij staat

andere denken weer dat door het geloof in God je beschermt bent

maar staat er in de bijbel dat we ons vrij moeten maken van demeonen,ect?

want eerlijk gezegd kom ik er nu echt niet meer uit

en veel site's geven hun mening erbij en de een spreekt de ander weer tegen

begrijp me neit verkeerd ik ben blij dat veel mensen me willen helpen maar zijn er bijbeltexten waarin staat dat we ons er vrij van moeten maken?met bv een bepaalde text erbij?

Samengevoegde post 01-10-2006 19:36:23:

wist trouwens niet dat weleda ook een vaag product was

ook weer zoiets wat veel mensen in huis zullen hebben

(gewoon?.. een bad-product)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 01 oktober 2006 18:06:16 schreef *Roos* het volgende:
degene die geloven dat de duivel in veel dingen invloed heeft gaan uit van de text die op jongerenvrij staat andere denken weer dat door het geloof in God je beschermt bent

Ik denk dat beide een deel van de waarheid bezitten. Je bent inderdaad bij God veilig, echter, dit is geen pasieve houding, aangezien we opgedragen hebben gekregen de wapenrustig aan te trekken. Dit doe je niet een keertje aan, maar hier zul je elke keer weer aan werken, waarbij je op God mag vertrouwen en Zijn hulp mag vragen.

In het verleden heb ik erge oorontstekingen gehad en heel wat keertjes verkouden geweest, doordat ik met kinderen werk. Op het dagverblijf was iemand die wel een goede homeopaat wist, waar ik vervolgens naar toe geweest ben.

Het eerste bezoek bestond eruit dat we een gesprek hadden over mijn leven, want volgens hem staat alles in verbinding met elkaar (tot zekere hoogte kan ik me daarin vinden). Ook kwam het geloof ter sprake waarbij naar voren kwam dat ik maagd was. Volgens hem was dat het probleem, doordat ik mijn seksuele drang tegen ging, kreeg ik oorontstekingen en had ik dus een medicijn nodig die de drang naar seks zou vergroten... Ook het geloof viel hij aan, dat belemmerde mij in zoveel dingen dat het wonderbaarlijk was dat ik alleen last van mijn oren had...

Je voelt hem vast al aankomen, daar ben ik niet mee verder gegaan... Zo heb ik meer homeopaten bezocht waarbij ze allemaal met een hele andere visie en oorzaak aankwamen wat voor mij gewoon aangaf dat ze niets wisten...

Uiteindelijk ben ik in Oud Beierland terecht gekomen bij een christelijk arts die alleen kruiden gebruikte. Een man in onze gemeente had huidkanker en deed een dieeet die de chemokuren beter te dragen zou maken en volgens hem werkte het. Ook heb ik met die dokter fijne gesprekken gehad en merkte ik al snel een wereld van verschil.

Helaas is die man met pensioen gegaan, waarna ik naar Putten ben gegaan, naar een vrouw die aan bioresonantie doet. Ook bij haar heb ik prettige ervaringen gehad, alleen was de reisafstand mega en groeide ik langzaam aan over de oorontstekingen heen...

Ik denk dat, zoals in het artikel uit de Eva, het belangrijk is om naar de persoon te kijken. Heeft die persoon overtuigingen die tegen het geloof in God/ Jezus verlossingswerk ingaan, dan zou ik persoonlijk daar niet heengaan. Zo is het denk ik belangrijk dat ze de eer aan God geven bij een genezing en niet aan zichzelf flower.gif

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

die homeopaat waar jij bent geweest klinkt erg vreemd idd.

die homeopaat die bij ons komt heeft het niet over geloof ect. die doet haar werk en helpt? daarmee anderen

daarom vind ik het ook zo moeilijk van is het fout

want ook in het stukje van eva.hebben ze er allemaal een andere kijk op

en bv die producten van Weleda die zijn gewoon bij de etos te koop en daar stond ook iets over in die text

wat is daar dan fout aan?

er zijn toch zat mensn die dit kopen zonder dat ze het weten(is het dan de bedoeling dat we bij elk product gaan checken of er niet iets occults mee is)of zal God ons hier voor beschermen?

en weet je toevallig of er ook echt een bijbeltext is waarin staat dat we ons er ook echt van vrij moeten maken?van iets van belast/bezeten zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 01 oktober 2006 18:06:16 schreef *Roos* het volgende:

degene die geloven dat de duivel in veel dingen invloed heeft gaan uit van de text die op jongerenvrij staat

andere denken weer dat door het geloof in God je beschermt bent

maar staat er in de bijbel dat we ons vrij moeten maken van demeonen,ect?

want eerlijk gezegd kom ik er nu echt niet meer uit

en veel site's geven hun mening erbij en de een spreekt de ander weer tegen

begrijp me neit verkeerd ik ben blij dat veel mensen me willen helpen maar zijn er bijbeltexten waarin staat dat we ons er vrij van moeten maken?met bv een bepaalde text erbij?

Samengevoegde post 01-10-2006 19:36:23:

wist trouwens niet dat weleda ook een vaag product was

ook weer zoiets wat veel mensen in huis zullen hebben

(gewoon?.. een bad-product)

Heb God lief boven alles, uw naaste als uzelve. Oordeelt niet. En het koninkrijk gods is in je. En daarbinnen zitten ook je eigen persoonlijke demonen. Angst, onveiligheid, woede, gebrek aan eigenliefde en teveel aan liefde voor een ander (ongezonde opofferingsgezindheid) ego. Richt je niet op al dan niet vermeende demonen van buitenaf. De "strijd" die je hebt te voeren is die met je eigen ego. Jezelf leegmaken, ruimte maken voor Gods geest, zodat je werkelijk kunt zeggen "Uw wil geschiedde"

Maar ja, zoals gezegd, ik ben geen christen, alleen een volgeling van Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 01 oktober 2006 20:18:28 schreef *Roos* het volgende:
die homeopaat die bij ons komt heeft het niet over geloof ect. die doet haar werk en helpt? daarmee anderen

daarom vind ik het ook zo moeilijk van is het fout

want ook in het stukje van eva.hebben ze er allemaal een andere kijk op

Toch maak ik uit de mening van deze drie mannen op dat ze alle drie aanraden de persoon in kwestie te toetsen. Je zou natuurlijk die arts ernaar kunnen vragen, ik denk namelijk dat je niet de eerste zult zijn die met vragen van deze aard komt.

Quote:
en bv die producten van Weleda die zijn gewoon bij de etos te koop en daar stond ook iets over in die text wat is daar dan fout aan?

Zie de tekst knipoog_dicht.gif

Blijkbaar is het product opzich oke, maar met de opbrengst van de verkoop zouden eventuele handelingen gesteund worden waar je als christen wellicht niet achter staat... (althans dat is wat ik eruit opmaak).

Quote:
er zijn toch zat mensn die dit kopen zonder dat ze het weten(is het dan de bedoeling dat we bij elk product gaan checken of er niet iets occults mee is)of zal God ons hier voor beschermen?

Persoonlijk check ik niet elk product, hoewel ik er toch rekening mee houdt als ik iets lees wat ik als waarheid aanneem... Ik vraag me dan ook af of God je verantwoordelijk stelt voor het kopen van Weleda als je niet weet waar de opbrengst heen gaat...

Quote:
en weet je toevallig of er ook echt een bijbeltext is waarin staat dat we ons er ook echt van vrij moeten maken?van iets van belast/bezeten zijn?

Ik kan het je niet 1 2 3 vertellen, dan heb ik meer tijd nodig om daarover in de bijbel te lezen. Hoewel ik een stukje in die tekst erg opvallend vond:

Quote:
Persoonlijk verwijs ik hierbij naar 1 Kor. 10, waar Paulus schrijft dat je rustig alles kunt eten, ook aan de afgoden gewijd offervlees, als je het maar tot eer van God doet.

Als je zelfs dat vlees kunt eten, waarom dan geen zalfje van de homeopaat... hoewel er duidelijk bij staat dat dat de eer naar God dient te gaan...

Succes flower.gif

Liefs diaan

P.s. komende week kan ik niet reageren ivm vakantie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Quote:
Op zondag 16 april 2006 21:10:28 schreef Amy85 het volgende:

Door sommige homeopaten worden de flesjes naast het potentieren ook nog uitgependeld. Een pendel is een gewicht aan een draadje, dat men tussen twee vingers boven een flesje laat hangen. Aan de beweging die de pendel boven het flesje maakt kan de homeopaat zien of het middel in dat flesje goed is voor de patient. Zo zoekt hij zijn druppels uit. De informatie die hij op deze manier echter krijgt, komt van de vader der leugen en de homeopaat is zonder het te beseffen tot een speelbal van de leugengeest geworden. Maar ook mensen die bewerkte druppels gebruiken en er hun hoop op vestigen, komen in de greep van de vader der leugen (satan dus).

Dat het werkt hoeft nog niet te zeggen dat het goed is!!!! Nee, satan kan je ook eerst helpen (een cadaeu aanreiken) en dan vervolgens iets anders doen. Je kunt bij homeopathie ook niet zeggen: ''Baat het niet dan schaadt het niet''. Dat doet het wel, het schaadt je ziel.

Hmm, homeopathie..daar ben ik zeker wel mee bekend.

Ik als jong meisje in groep 7/8 had heel erg last van uitslag op mijn armen en benen, ik kon heel slecht licht verdragen, was prikkelbaar en moe.

Zoveel mensen zijn er bezocht, om uit te zoeken wat ik had en niemand kon vertellen wat er aan de hand was.

Ja het was een allergie, maar wat het was konden ze niet vertellen.

Totdat ik bij de natuurgeneeskundige kwam, die kon me wel vertellen wat er aan de hand was, een koemelk, cacao en gist allergie.

Dus ik, hup aan de homeopatische middelen...en het is weg, mijn allergie is in zijn geheel weg.

Ik kan niet zeggen of dit nu komt door de duivel, maar nu een zoveel jaar laten zonder bij effecten oid denk ik dat God degene is geweest die hier zijn hand in heeft gehad, die ervoor heeft gezorgd dat de medicijnen die ik kreeg werkten waardoor ik weer alles kan en mag eten.

Vrede Taam

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...
  • 11 months later...

poee.. homeopathie.. lastig onderwerp vind ik.

Zelf ben ik er tegen, maar dan vooral als je kijkt naar die verdunningen, krachten, energie en andere ritueeltjes die ze erbij uitvoeren. Maar wat ik me dus afvraag; gebeurt dat ook bij de producten van bijv. A. Vogel? Daarvan heb ik namelijk homeopathische pilletjes voor hooikoorts thuis staan.

Misschien dat een van jullie hier antwoord op weet.. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geldt exact hetzelfde voor. OPLICHTERIJ!!!

Ik weet het, er wordt heel gewoon reclame voor gemaakt op tv, en het klinkt ozo betrouwbaar. Maar homeopathie is onzinnige geneeskunde, en ik denk haast wel de meest succesvolle in zijn soort. Hoeveel goedgefundeerde kritiek je er ook tegenaan smijt, het lijkt haast wel onuitroeibaar.

Volksverlakkerij in optima forma, en dat al zo'n 200 jaar. Je zou er bijna bewondering voorm krijgen.....als het allemaal niet zo triest was... nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke, ik ben het niet helemaal met je eens.

Dat je niet voor het gebruik van Homeopatische middelen bent kan ik nog inkomen, maar oplichterij.. Vind ik toch wel een beetje overdreven

Zolang er maar geen rare rituelen e.d. bijgehaald komen zie ik nog niet een probleem.

De producten van A.vogel gebruik ik ook bij een kind op mijn werk, zij heeft ontzettende last van uitslag op haar hele lichaam, waarbij dit ontzettend goed helpt en de uitslag zo goed als weg is.

Ook heb ik zelf ooit eens uitslag gekregen van de aardbeien (wat overigens erg jeukte) en daarbij hielp het ook prima.

Ik wil niet zeggen dat iedereen dit nu moet gaan gebruiken, een ieder mag absoluut voor zichzelf uitmaken wat hij/zij gebruikt, maar als iets werkt dan zie ik niet in waarom niet..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook nu heden ten dage zijn er kundige kruidenventjes en vrouwtjes,die weet hebben van de stofjes in bloemen en planten .

Ook nu heden ten dage zijn er kundige oplichters en bedriegers,die weet hebben van de onnozelheid in mannen en vrouwen .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oke, ik ben het niet helemaal met je eens.

Dat je niet voor het gebruik van Homeopatische middelen bent kan ik nog inkomen, maar oplichterij.. Vind ik toch wel een beetje overdreven.

Och, er zullen individuele homeopaten zijn die serieus geloven in wat ze doen. Dat zijn natuurlijk geen oplichters, maar grote concerns zoals VSM en Dr. Vogel (dat is echt geen klein doktertje meer hoor), die weten donders goed hoe de vork in de steelt zit. Oplichters zijn het!

Quote:
Zolang er maar geen rare rituelen e.d. bijgehaald komen zie ik nog niet een probleem.

Wat noem je rare rituelen? Verdunnen met factor 10 en vervolgens een aantal keren schudden, en dat dat tussen de 50 tot 100 keer, vind ik al aardig op een ritueel lijken...

Quote:
De producten van A.vogel gebruik ik ook bij een kind op mijn werk, zij heeft ontzettende last van uitslag op haar hele lichaam, waarbij dit ontzettend goed helpt en de uitslag zo goed als weg is.

Ook heb ik zelf ooit eens uitslag gekregen van de aardbeien (wat overigens erg jeukte) en daarbij hielp het ook prima.

Zucht....

Er zijn tal van redenen waarom homeopathie LIJKT te werken. Moet ik dat nu echt weer allemaal gaan opnoemen?

Feit is en blijft dat het in een gecontroleerde omgeving met grote groepen mensen NIET werkt. Wat wil je dan nog met je indivuduele ervaring?

Quote:
Ik wil niet zeggen dat iedereen dit nu moet gaan gebruiken, een ieder mag absoluut voor zichzelf uitmaken wat hij/zij gebruikt, maar als iets werkt dan zie ik niet in waarom niet..

Ja, en het WERKT dus niet. Misschien HELPT het sommig mensen, zoals sommige mensen soms geholpen zijn met een placebo, maar als we DAT al geneeskunde moeten gaan noemen....


Samengevoegd:

Quote:

Ook nu heden ten dage zijn er kundige kruidenventjes en vrouwtjes,die weet hebben van de stofjes in bloemen en planten.

Homeopathie is GEEN, ik herhaal GEEN kruidengeneeskunde!!!

Moet je toch nagaan hoe groot de lobby van de homeopaten is dat er nog steeds mensen zijn die denken dat dat zo is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid