Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik ben afgelopen vrijdag verloofd met mijn vriend.

Was heel erg leuk, hebben ook een feestje gegeven en extreem veel pollepels gekregen (ideetje van mijn ma big-smile.gif)

De vraag die we het meest kregen was hoe we op het idee kwamen en dat het erg ouderwets is om je te verloven.

Nou vroeg ik me af zijn wij echt zo apart dat wij ons hebben verloofd of zijn er hier meer mensen die zich hebben verloofd?

Wat vinden jullie van je verloven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hebben jullie al een trouwdatum? of zijn jullie verloofd en hebben jullie nog niet echt specifieke trouwplannen?

Ik denk dat daar namelijk wel een verschil in zit. Ik ben met Ties niet officieel verloofd, maar wij hadden al een trouwdatum binnen een jaar. Op een gegeven moment zeiden we maar gewoon dat we verloofd waren.. maar bij ons was het dus niet echt bijzonder ofzo...

Ik denk dat veel mensen er gewoon de waarde tegenwoordig niet meer van inzien...

Link naar bericht
Deel via andere websites

we hebben samen wel trouwplannen en een datum in ons hoofd. Maar die datum hebben we nog niet aan iemand verteld. Het duurt ook nog 3 jaar.

We wilde verloven omdat we nog geen geld hebben om te trouwen of samen te gaan wonen, maar wel heel duidelijk naar iedereen wilde uitspreken wij horen bij elkaar. Dus dat hebben we op deze manier gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ rupz

een leuke reden om een feestje te geven is het zeker.

@ thijs

Ik vind het niet raar, maar er werd erg verbaasd gereageerd als ik zei dat we gingen verloven.

@ annia

Fijn om te horen big-smile.gif

Nou waren alle reacties die we kregen ook heel positief hoor!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben gevraagd om 23 nov 2004, en dat is dus ook onze verlovingsdatum. We hebben iedereen kaartjes gestuurd, een feestje gegeven en zijn in ondertrouw gegaan.

Vanaf het moment dat je verloofd bent ga je eigenlijk echt aan de slag met de voorbereidingen en vertel je iedereen over jullie trouwplannen. Je maakt elkaar ook duidelijk dat je écht met elkaar wil trouwen.

Heb wel gezien dat sommige mensen verloving zien als een stapje verder dan verkering, maar dat er verder nog niets gedaan wordt met de bruiloft. Maar goed, ieder zijn ding.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar jullie zien dus een verloving als voorbereiding op het huwelijk. Officieel is het toch niet iets? (Volgens de wet ofzo) meer gewoon leuk en een reden voor een feestje?

En is het logisch dat de datum waarop je ten huwelijk gevraagd bent ook je verlovingsdatum is dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals ik verloven ken, is het meestal de datum waarop je je trouwdatum bekend maakt. Het is geen officiële status uit het Burgelijk Wetboek ofzo, maar geeft wel duidelijkheid naar buiten.

Ik vind het ook helemaal niet ouderwets, maar juist een hele mooie tussenstap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou niet weten welke datum ik anders had moeten pakken. Vanaf die dag werd het namelijk helemaal officieel. En ik zie de verloving inderdaad een tijd om alles voor je bruiloft voor te bereiden. Officieel is het inderdaad niets, maar het is voor je omgeving en de maatschappij wel een duidelijk signaal wat je van plan bent.

Wij hebben de ondertrouw er kort op laten volgen, zo werden de plannen ook officeel op papier gezet, kwam het in de krant enz enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
ver·lo·ven (wk.ww., zich ~)

1 zich door trouwbelofte verbinden => zich engageren

(uit de Van Dale)

Wat verloven voor mij betekend, is dat je de tijd inluid dat je actief alles gaat regelen voor de trouwdag...

Ik denk dat verloven niet iets is dat iedereen doet voor hij/ zij gaat trouwen, het is dan ook niet officieel...

Misschien is het gewoon een leuke aangelegenheid om de familie in te lichten over de plannensmile.gif Ik ben wel in voor een feestje engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

je kunt wel aan ons vragen of het raar is om je te verloven, maar het is jou keuze en daar heeft niemand iets mee te makenpuh2.gif

Maar ik vind het wel goed, is een soort verlengde van verkering, een tussenstap, nog iets dichter bij elkaar komen voor het huwelijk.

Maar jah, wie ben ik, ik ben nog maar 16puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om me heen zijn al verschillende vrienden getrouwd en ze hebben zich niet uitgebreid verloofd (dus met feest - verlovingskaarten etc). Zoals iemand hierboven al schreef is het volgens mij ook iets waarmee je aangeeft naar de buitenwereld dat het nu wel heel serieus is knipoog_dicht.gif En een mooie tijd om de hele trouwerij en alles wat daarbij komt kijken te regelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...
Gast Anon_phpbb

hallo.

ik vind het niet raar om te gaan verloven.

Ik wil in januarie ook gaan verloven met mijn vriendin.

in mei heb ik 1jaar met mijn vriendin, maar we willen aan de anderen laten zien dat we echt bij elkaar willen zijn en blijven en later ook willen trouwen.

Heeft iemand nog tips?

groetjes rob

Link naar bericht
Deel via andere websites

tsja... Mijn broer verloofde op een gegeven moment met z'n vriendin. Verolgens ging het alsnog uit... Was mi nog 'erger' dan dat het uit zou gaan als ze 'alleen maar' verkering hadden. Ik vind verloven wel leuk en aardig enzo, maar als je je vriendin ten huwelijk vraagt dan duurt het nog een tijdje voor je trouwt... Da's wel ongeveer hetzelfde dacht ik zo...

Neemt niet weg dat verloven wel hartstikke tof is. big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid