MarinusCopy 0 Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Quote: Op dinsdag 09 februari 2010 19:40:57 schreef dingo het volgende: Waarom? Omdat we door de gestegen levensstandaard wat langer leven? Ik denk dat ons ingrijpen in de natuurlijke gang wel wat verder gaat dan alleen een hogere levensstandaard. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Ik ben ook tegen 'voor God spelen' door mensen. Ik ben er voorstander van dat God Zelf 'voor God speelt' in het leven van mensen doordat Hij bovennatuurlijk werkt in de levens van mensen en mensen bovennatuurlijk geneest, gezond houdt tot hoge ouderdom en mensen zegent op alle terreinen van het leven. Link naar bericht Deel via andere websites
Dunya 0 Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Heel leuk hoor deze discussie, maar ik zou wel wat concrete maatregelen willen zien. Mensen geen medicijnen meer verstrekken? Mensen niet meer reanimeren of aan de hartbewaking leggen? Mensen geen chemokuren en bestralingen meer aanbieden? En dan ben ik ook benieuwd of dezelfde maatregelen gelden wanneer jij, je partner, je kind of je ouders ziek zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 [knip] Quote: Op woensdag 10 februari 2010 13:33:21 schreef Dunya het volgende: Heel leuk hoor deze discussie, maar ik zou wel wat concrete maatregelen willen zien. Mensen geen medicijnen meer verstrekken? Mensen niet meer reanimeren of aan de hartbewaking leggen? Mensen geen chemokuren en bestralingen meer aanbieden? En dan ben ik ook benieuwd of dezelfde maatregelen gelden wanneer jij, je partner, je kind of je ouders ziek zijn. Aan wie schrijf je dit? Link naar bericht Deel via andere websites
Dunya 0 Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Quote: Op woensdag 10 februari 2010 13:34:04 schreef EulogÃa het volgende: [...]Wil je dit even onderbouwen? [...]Aan wie schrijf je dit? Ol Moth en de rest die vage termen gebruikt als: "we mogen niet voor God spelen." en: "We laten de natuurlijke selectie niet genoeg zijn gang gaan." Ik ben benieuwd waar de grens ligt, welke concrete maatregelen stellen jullie voor? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 "Mensen geen medicijnen meer verstrekken? Mensen niet meer reanimeren of aan de hartbewaking leggen? Mensen geen chemokuren en bestralingen meer aanbieden?" Daar heb ik allemaal geen problemen mee. Dingo noemt wel een voorbeeld van 'voor God spelen', namelijk "Maar bepalen welke jongen geboren mogen worden, op basis van enig criteria is imo voor God spelen." Zelf ben ik ook geen voorstander van bijvoorbeeld stamcelonderzoek. Zelf geloof ik in "dat God Zelf 'voor God speelt' in het leven van mensen doordat Hij bovennatuurlijk werkt in de levens van mensen en mensen bovennatuurlijk geneest, gezond houdt tot hoge ouderdom en mensen zegent op alle terreinen van het leven." Link naar bericht Deel via andere websites
Dunya 0 Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Ah, ok op die manier. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 10 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 10 februari 2010 Admod note: Offtopic discussie verwijderd. MarinusCopy, let je op je woordkeuze? Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Ik hoorde een engelse caberatier op tv eens zeggen dat hij door grapjes te maken over de dood dit hem een soort gevoel gaf dat hij controle had over de dood. Hij zag het als volgt: Door grapjes te maken over de dood geeft hem dit het gevoel dat hij de dood kan uitstellen door er grapjes en sketches over te verzinnen, en op die manier de dood als een nar neerzet. Hij zei dat het hem een soort gevoel gaf van controle over de dood, en het lijkt alsof hij op die manier zijn eigen dood kan uitstellen, door er vooral op deze luchtige manier mee om te gaan i.p.v. te ernstig. Hij zag het als een soort belachelijk maken van de dood(een object van spot), om na een grapje/sketch over de dood te zeggen: je kan me toch niet pakken! Het zal dus met name tussen de oren zitten(psychologisch effect)deze manier om met de dood om te gaan, maar misschien werkt het wel Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten