Spring naar bijdragen

beste christelijke band


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:07:36 schreef Harm-Jan het volgende:

P.O.D is technisch gezien nogal 'matig'.. tekstueel vind ik ze ook al niet boeiend laat staan dat ze zo enorm vernieuwend zijn..
smile.gif

Ga ik liever voor Morphia, ook niet bijster orgineel maar het klinkt iig nog aardig
smile.gif

P.O.D. maakt nogal andere muziek dan Morphia is zo mijn idee. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaafste christelijke bands... oeh, ik ben net het genre "Christelijke metal" uitgebreid aan het verkennen. Tot nu toe vind ik de volgende bands erg gaaf:

Hilastherion

Pantokrator

Antestor

Eluveitie

Narnia

P.O.D.

Pillar

Het is jammer dat er meestal zo moeilijk aan te komen is, want van de meesten wil ik echt wel meer horen en zeker een cd-tje in huis halen.

Dream Theater ook Christelijk? Ik ben helemaal fan van die band big-smile.gif

Nightwish is niet Christelijk volgens mij, maar ze snijden soms wel onderwerpen aan uit de Bijbel (bijvoorbeeld in de nummers "The Carpenter" en "Gethsemané"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dream Theater: 2 Joden, 3 christenen. Nightwish: Tuomas en Marco zijn beide katholiek. En christelijke metal... tsja, ik moet eerlijk zeggen dat als je seculiere metal gewend bent de muziek-technische kant vaak slecht is van de christelijke bands..

Eluveitie vind ik net zo christelijk als Dream Theater en Nightwish smile.gif Narnia.. die zanger is gewoon *naar* de rest is niet aan mij besteed. Ik ga dan meer voor Morphia

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of anders bestellen via Sjofar in Utrecht. Dat is een christelijke boekhandel met de grootste christelijke cd-shop er tegenover op Hoog Cathrijne. En daar weten ze over het algemeen best goed hoe ze aan de meest vreemde cd'tjes moeten komen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:43:12 schreef Eli7 het volgende:

Of anders bestellen via Sjofar in Utrecht. Dat is een christelijke boekhandel met de grootste christelijke cd-shop er tegenover op Hoog Cathrijne. En daar weten ze over het algemeen best goed hoe ze aan de meest vreemde cd'tjes moeten komen.
smile.gif

* Rainbow6 is het daar volledig mee eens

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:56:12 schreef Audiophile het volgende:

[...]

Ja, maar daarom dus die vergelijkings sites, je checkt meer tegelijk en je vindt de goedkoopste...

Heb je een punt yes.gif (of kuchdownloadenkuch)

maar om even Bot te gaan, ik heb niet echt een "favo" band, heb zo mijn momenten dat ik het ene beter vind als het andere...nodes of ranvier blijft goed, as i lay dying ook, en tsja, heb de niewste cd van skillet dus ben daar nu ook weer fan van knipoog_dicht.gif

Maar eigenlijk is alles wat ik heb gewoon vette muziek party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:42:49 schreef Harm-Jan het volgende:

Dream Theater: 2 Joden, 3 christenen. Nightwish: Tuomas en Marco zijn beide katholiek. En christelijke metal... tsja, ik moet eerlijk zeggen dat als je seculiere metal gewend bent de muziek-technische kant vaak slecht is van de christelijke bands..

Eluveitie vind ik net zo christelijk als Dream Theater en Nightwish
smile.gif
Narnia.. die zanger is gewoon *naar* de rest is niet aan mij besteed. Ik ga dan meer voor Morphia

Muziektechnisch is het niet, eerder mixtechnisch. De meeste bands zijn nogal underground of maken hun spul in eigen beheer merk ik. Als je niet zoveel geld hebt kun je dat nu eenmaal niet doen of een geheel orkest zo gek krijgen dat ze jouw partituren gaan inspelen knipoog_dicht.gif Dat doet soms echt zwaar onder voor de kwaliteit die ik zeker in het gitaarwerk en drumwerk hoor. Maar daarom niet getreurd, ik heb in enkele dagen al heel wat gevonden waar ik zeer over te spreken ben. Inderdaad wat in de death/thrash kant.

Ben van plan zelf een bandje te beginnen. Met in ieder geval positieve teksten en brute muziek smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ho ho... Thy Majestie is dan wel leuk (voor een tijdje) maar het is net zo christelijk als Blind Guardian. Er zitten wat mensen in de christelijk zijn (niet heel actief) of christelijk zijn opgevoed.

Als Thy Majestie christelijk is, dan zijn Dream Theater, Transatlantic, Liquid Tension Experiment, Nightwish, Shadow Gallery, Symphony X, Bon Jovi en Lacrimosa ook christelijke metal/rockbands..

P.S. waar woon je? en wat is brute muziek engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 15 november 2006 23:18:55 schreef Harm-Jan het volgende:

Ho ho... Thy Majestie is dan wel leuk (voor een tijdje) maar het is net zo christelijk als Blind Guardian. Er zitten wat mensen in de christelijk zijn (niet heel actief) of christelijk zijn opgevoed.

Als Thy Majestie christelijk is, dan zijn Dream Theater, Transatlantic, Liquid Tension Experiment, Nightwish, Shadow Gallery, Symphony X, Bon Jovi en Lacrimosa ook christelijke metal/rockbands..

P.S. waar woon je? en wat is brute muziek
engel.gif

Oef, meneer de expert knipoog_dicht.gif Ik woon in Drachten, maar hopelijk snel in Leeuwarden. Brute muziek is, tsja, death metal. Niet te gladjes zeg maar.

@ Gorthour: Grapjas puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid