Gast Anon_phpbb Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Zijn er nog liefhebbers om dit onderwerp nieuw leven in te blazen? Ik ben op zoek naar orgelliefhebbers. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Ik vind alleen Sander van Marion echt fantastisch Ik ga waarschijnlijk binnenkort met vrienden op orgelstrooptocht.. zij twee om de orgels in oude Twentse (of Friese) kerkjes te bespelen en ik om foto's te maken. Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 2 april 2008 Rapport Share Geplaatst 2 april 2008 Is dit topic heractiveren een kwestie van een oud orgel uit de sloot trekken Link naar bericht Deel via andere websites
Benedictus17 0 Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Ik kan orgel spelen. Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Quote: Op woensdag 02 april 2008 20:43:11 schreef Raido het volgende: Ik vind alleen Sander van Marion echt fantastisch te maken. Ken je die? Grappig. Ik vind hem eh... apart en ben juist niet zo'n fan. Maar ik ben sowieso niet zo heel erg weg van orgels, hoewel mijn moeder organist is en mijn vader zelf een orgel gebouwd heeft dat in onze huiskamer staat. Misschien daarom juist. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Het orgel de Keizer onder de instrumenten;PRACHTIG. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 3 april 2008 Rapport Share Geplaatst 3 april 2008 Laatst nog een gaaf digitaal orgel gehoord. Het deed me kwijlen en bijna direct naar de eerste de beste muziekwinkel gaan om een midi controller en Reason te kopen. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 april 2008 Rapport Share Geplaatst 10 april 2008 Bezoeken jullie veel concerten? Hier in de buurt, Rotterdam en omstreken, is er niet zoveel aanbod jammer genoeg. 'k Heb een brede interesse: van Bach, Guilmant, Mendelssohn en Widor tot hedendaagse improvisaties van psalmen en/of gezangen. Al denken tegenwoordig wel erg veel organisten dat ze het 'improvisatiewiel' uitgevonden hebben. André de Jager en Evert v/d Veen zijn op het gebied van improvisatie mijn favorieten. Ook de transcripties van Geert Bierling zijn zeer aan te raden. Waar liggen jullie interesses? Link naar bericht Deel via andere websites
CvdBerg 0 Geplaatst 10 april 2008 Rapport Share Geplaatst 10 april 2008 Mooi stukje orgel muziek van the man in black, Johnny Cash himself: Ik moet zeggen dat ik na een jarenlange afkeer van orgel muziek het nu steeds meer kan waarderen, vooral stukken van Bach e.d. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Orgel muziek in de Kerk wil niet zeggen dat gebonk en zo hard mogelijk,de organist als mislukte artiest wat je in veel protestantse kerken kan waarnemen en horen. Een echte organist weet zich in dienst van de Kerk en tot Eer van God een H.Mis/Liturgie te spelen en geen concert te geven maar meditatief te spelen.Zo is dan het orgel de keizer onder de muziekinstrumenten. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Ik moet toch eerlijk zeggen dat de reusachtige orgels in katholieke kerken méér geluid produceren dan menig protestants-kerk-orgeltje, ik vind je verwijt dan ook geheel ongegrond. Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Quote: Op donderdag 10 april 2008 13:07:26 schreef Widor het volgende: Bezoeken jullie veel concerten? Hier in de buurt, Rotterdam en omstreken, is er niet zoveel aanbod jammer genoeg. 'k Heb een brede interesse: van Bach, Guilmant, Mendelssohn en Widor tot hedendaagse improvisaties van psalmen en/of gezangen. Al denken tegenwoordig wel erg veel organisten dat ze het 'improvisatiewiel' uitgevonden hebben. André de Jager en Evert v/d Veen zijn op het gebied van improvisatie mijn favorieten. Ook de transcripties van Geert Bierling zijn zeer aan te raden. Waar liggen jullie interesses? pssst dit is toch echt rotterdam hoor Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Quote: Op vrijdag 11 april 2008 09:29:11 schreef Sacerdos het volgende: Orgel muziek in de Kerk wil niet zeggen dat gebonk en zo hard mogelijk,de organist als mislukte artiest wat je in veel protestantse kerken kan waarnemen en horen. Een echte organist weet zich in dienst van de Kerk en tot Eer van God een H.Mis/Liturgie te spelen en geen concert te geven maar meditatief te spelen.Zo is dan het orgel de keizer onder de muziekinstrumenten. Voor organist en orgel kan je ieder willekeurig andere muzikant en bijbehorend instrument schrijven... Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 13 april 2008 Rapport Share Geplaatst 13 april 2008 Hoi Agnes, 'k Voel me vaak precies hetzelfde als jij. Mijn muzieksmaak komt ook niet overeen met de doorsnee jongere van mijn leeftijd (23). Naast een goede vriend en m'n vader heb ik in m'n nabije omgeving weinig mensen die begrijpen dat orgelmuziek voor mij het neusje van de zalm is. 'k Zou het leuk vinden als je reageert ook al is dit topic getuige de andere reacties niet erg hot. Groetjes, Henri Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten