Barnabas 181 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden In toenemende mate wordt het gebeuren van de holocaust ontkent. Hierbij een video over de realiteit van de holocaust waarbij verklaringen van getuigen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.581 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 18 minuten geleden zei Barnabas: In toenemende mate wordt het gebeuren van de holocaust ontkent. Hierbij een video over de realiteit van de holocaust waarbij verklaringen van getuigen. Alweer, mensen zijn bezig met traumaverwerking, niet het cultiveren van haat. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 9 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 16 uur geleden zei Barnabas: In toenemende mate wordt het gebeuren van de holocaust ontkent. Hierbij een video over de realiteit van de holocaust waarbij verklaringen van getuigen. Boeiend dat het word ontkend? Mensen die het ontkennen zijn gewoon gek.. Wel word het teveel verkocht en zijn pro israel figuren die er misbruik van maken. Zoals mensen die doen alsof genocide enkel gebeurt als het Joden betreft. Als andere mensen kapot gemaakt worden mag je het geen genocide noemen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.581 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 35 minuten geleden zei najjreb86: Boeiend dat het word ontkend? Mensen die het ontkennen zijn gewoon gek.. Wel word het teveel verkocht en zijn pro israel figuren die er misbruik van maken. Zoals mensen die doen alsof genocide enkel gebeurt als het Joden betreft. Als andere mensen kapot gemaakt worden mag je het geen genocide noemen. Niet zo makkelijk is het aandachtsspectrum verruimen, zodat het misschien makkelijker wordt om te begrijpen waarom steeds hetzelfde verhaal verteld wordt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 9 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 35 minuten geleden zei TTC: Niet zo makkelijk is het aandachtsspectrum verruimen, zodat het misschien makkelijker wordt om te begrijpen waarom steeds hetzelfde verhaal verteld wordt. Hetzelfde verhaal word verteld omdat het een zeer kwalijk verhaal is waar het slechtste in de mens naar boven kwam. En meerendeel van de mensheid wegkeek. En zolang is het nog niet geleden, dus we moeten gewaarschuwd worden voor wat er kan gebeuren als mensen gedemoniseerd worden. Dit zien we ook terug in Gaza, waar mensen gedemoniseerd worden en we het blijkbaar minder erg vinden. Blijkbaar zijn mensen racistisch, want als het "ons" niet overkomt dan kunnen we makkelijk wegkijken. Wat ik overigens wel kwalijk vind is dat je de zes miljoen doden niet eens mag bevragen. Je mag blijkbaar niet zeggen "volgens mij waren het er 5 miljoen" of "ik dacht dat het 7 miljoen doden was".. Nee, het is en blijft 6 miljoen! Als je dat niet mag bevragen dan klopt er gewoon iets niet. Dan word het een twijfelgeval, bij mij althans wel. Waarom mogen mensen geen vragen stellen? Wat zit daar achter? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.581 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 7 minuten geleden zei najjreb86: Hetzelfde verhaal word verteld omdat het een zeer kwalijk verhaal is waar het slechtste in de mens naar boven kwam. En meerendeel van de mensheid wegkeek. En zolang is het nog niet geleden, dus we moeten gewaarschuwd worden voor wat er kan gebeuren als mensen gedemoniseerd worden. Dit zien we ook terug in Gaza, waar mensen gedemoniseerd worden en we het blijkbaar minder erg vinden. Blijkbaar zijn mensen racistisch, want als het "ons" niet overkomt dan kunnen we makkelijk wegkijken. Wat ik overigens wel kwalijk vind is dat je de zes miljoen doden niet eens mag bevragen. Je mag blijkbaar niet zeggen "volgens mij waren het er 5 miljoen" of "ik dacht dat het 7 miljoen doden was".. Nee, het is en blijft 6 miljoen! Als je dat niet mag bevragen dan klopt er gewoon iets niet. Dan word het een twijfelgeval, bij mij althans wel. Waarom mogen mensen geen vragen stellen? Wat zit daar achter? Met pipet en pincet leveren mensen prachtig werk, en hier, bij het vredelievende christendom, denk je al snel in de loopgraven terecht te zijn gekomen. Misschien wordt het iets lastiger wanneer andere verhalen over veel meer miljoenen gaat, maar dat zijn we al vergeten. Ja, leuke vraag, wat erachter zit lees je in een boek, net iets verfijnder voor wie begrijpen wil. 2 uur geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 844 Geplaatst 35 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 35 minuten geleden (bewerkt) Ontkenning van de Holocaust vind ik geen probleem. Een mens heeft het recht om de Holocaust te ontkennen. Je maakt jezelf natuurlijk wel belachelijk door de Holocaust te ontkennen, maar dat mag je zelf weten. Een ernstiger probleem vind ik het misbruik maken van de Holocaust. Frans Timmermans gaf in een interview te kennen dat hij het onbegrijpelijk vond dat Israël genocide begaat tegenwoordig. Hij trok een vergelijk met de Holocaust. Timmermans had gelijk natuurlijk, de Holocaust was een genocide en wat Israël doet is ook genocide. Dat Israël nog geen 6 miljoen Palestijnen heeft vermoord is alleen maar een kwestie van hoeveelheid. En toen kwamen ze allemaal weer opdraven in de talkshows; Leon de Winter, Frits Barend, Rob Oudkerk, Uri Rosenthal, enz enz. Het gebruikelijke aan de schandpaal nagelen van de boodschapper. Rob Oudkerk notabene nog een partijgenoot ook van Timmermans. Wat deze Joodse praatpalen even vergaten is dat ze de nagedachtenis aan de Holocaust onteerden. Genocide is geen kwestie van aantallen, geen kwestie van dat de ene genocide erger is dan de andere. De genocide op de Oekraïners (Holomodor) bijvoorbeeld is net zo ernstig als de Holocaust. Of de genocide op de Armeniërs. Of zoals nu de genocide op de Palestijnen. Er zijn maar twee smaken: of je bent voor genocide of je bent er tegen. En Frans Timmermans heeft het volste recht om tegen genocide (op Palestijnen) te zijn. 34 minuten geleden bewerkt door Hopper najjreb86 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.581 Geplaatst 8 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 8 minuten geleden (bewerkt) 26 minuten geleden zei Hopper: Ontkenning van de Holocaust vind ik geen probleem. Een mens heeft het recht om de Holocaust te ontkennen. Je maakt jezelf natuurlijk wel belachelijk door de Holocaust te ontkennen, maar dat mag je zelf weten. Een ernstiger probleem vind ik het misbruik maken van de Holocaust. Frans Timmermans gaf in een interview te kennen dat hij het onbegrijpelijk vond dat Israël genocide begaat tegenwoordig. Hij trok een vergelijk met de Holocaust. Timmermans had gelijk natuurlijk, de Holocaust was een genocide en wat Israël doet is ook genocide. Dat Israël nog geen 6 miljoen Palestijnen heeft vermoord is alleen maar een kwestie van hoeveelheid. En toen kwamen ze allemaal weer opdraven in de talkshows; Leon de Winter, Frits Barend, Rob Oudkerk, Uri Rosenthal, enz enz. Het gebruikelijke aan de schandpaal nagelen van de boodschapper. Rob Oudkerk notabene nog een partijgenoot ook van Timmermans. Wat deze Joodse praatpalen even vergaten is dat ze de nagedachtenis aan de Holocaust onteerden. Genocide is geen kwestie van aantallen, geen kwestie van dat de ene genocide erger is dan de andere. De genocide op de Oekraïners (Holomodor) bijvoorbeeld is net zo ernstig als de Holocaust. Of de genocide op de Armeniërs. Of zoals nu de genocide op de Palestijnen. Er zijn maar twee smaken: of je bent voor genocide of je bent er tegen. En Frans Timmermans heeft het volste recht om tegen genocide (op Palestijnen) te zijn. Kunnen er dan terug aan beginnen, zodat we er zeker van kunnen zijn dat andere inzichten onbesproken blijven. 8 minuten geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 9 Geplaatst 2 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 2 minuten geleden 28 minuten geleden zei Hopper: Ontkenning van de Holocaust vind ik geen probleem. Een mens heeft het recht om de Holocaust te ontkennen. Je maakt jezelf natuurlijk wel belachelijk door de Holocaust te ontkennen, maar dat mag je zelf weten. Een ernstiger probleem vind ik het misbruik maken van de Holocaust. Frans Timmermans gaf in een interview te kennen dat hij het onbegrijpelijk vond dat Israël genocide begaat tegenwoordig. Hij trok een vergelijk met de Holocaust. Timmermans had gelijk natuurlijk, de Holocaust was een genocide en wat Israël doet is ook genocide. Dat Israël nog geen 6 miljoen Palestijnen heeft vermoord is alleen maar een kwestie van hoeveelheid. En toen kwamen ze allemaal weer opdraven in de talkshows; Leon de Winter, Frits Barend, Rob Oudkerk, Uri Rosenthal, enz enz. Het gebruikelijke aan de schandpaal nagelen van de boodschapper. Rob Oudkerk notabene nog een partijgenoot ook van Timmermans. Wat deze Joodse praatpalen even vergaten is dat ze de nagedachtenis aan de Holocaust onteerden. Genocide is geen kwestie van aantallen, geen kwestie van dat de ene genocide erger is dan de andere. De genocide op de Oekraïners (Holomodor) bijvoorbeeld is net zo ernstig als de Holocaust. Of de genocide op de Armeniërs. Of zoals nu de genocide op de Palestijnen. Er zijn maar twee smaken: of je bent voor genocide of je bent er tegen. En Frans Timmermans heeft het volste recht om tegen genocide (op Palestijnen) te zijn. Er is natuurlijk wel een verschil tussen de holocaust en de genocide die er nu plaats vind. De Joden die slachtoffer waren van de holocaust waren allemaal zo onschuldig als een pasgeboren lam (misschien zaten er criminelen tussen, waarschijnlijk wel, maar ze werden gedood vanwege hun joods zijn) en wat de IDF doet in Gaza kan je nog uitleggen als "we proberen Hamas te raken, maar we zijn zo incompetent dat we veel meer burgers raken dan militanten". De holocaust is een soort lopende band werk geweest, fabriekmatig als het ware doden van mensen. Daar kan je niks mee vergelijken vind ik. In de historie van de mensheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.581 Geplaatst zojuist Rapport Share Geplaatst zojuist 1 minuut geleden zei najjreb86: Er is natuurlijk wel een verschil tussen de holocaust en de genocide die er nu plaats vind. De Joden die slachtoffer waren van de holocaust waren allemaal zo onschuldig als een pasgeboren lam (misschien zaten er criminelen tussen, waarschijnlijk wel, maar ze werden gedood vanwege hun joods zijn) en wat de IDF doet in Gaza kan je nog uitleggen als "we proberen Hamas te raken, maar we zijn zo incompetent dat we veel meer burgers raken dan militanten". De holocaust is een soort lopende band werk geweest, fabriekmatig als het ware doden van mensen. Daar kan je niks mee vergelijken vind ik. In de historie van de mensheid. De trauma's worden overgedragen aan de volgende generaties, zodat anderen er boeken over kunnen schrijven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten