Barnabas 181 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 4 uur geleden zei najjreb86: Jezus was dan ook een sekteleider die zei "jullie moeten niks worden, en dan mij slaafs volgen. Anders zijn jullie mij niet waard" God gunt het mensen echt wel om iemand te worden. In Mat 20:20-23 komt naar voren dat het mensen gegund wordt om naast Jezus te zitten als Hij koning in Zijn koninkrijk zal zijn. De bijbel zegt dat Jezus alle macht in de hemel en op aarde zal hebben. Het gaat dus om heel belangrijke posities. De tekst: "Toen kwam de moeder van de zonen van Zebedeüs met haar zonen naar Hem toe. Zij knielde voor Hem neer om Hem iets te vragen. Hij zei tegen haar: Wat wilt u? Zij zei tegen Hem: Zeg dat deze twee zonen van mij mogen zitten, de één aan Uw rechter- en de ander aan Uw linkerhand in Uw Koninkrijk. Maar Jezus antwoordde en zei: U weet niet wat u vraagt; kunt u de drinkbeker drinken die Ik drinken zal, en met de doop gedoopt worden waarmee Ik gedoopt word? Zij zeiden tegen Hem: Dat kunnen wij. En Hij zei tegen hen: Mijn drinkbeker zult u wel drinken, en met de doop waarmee Ik gedoopt word, zult u gedoopt worden; maar het zitten aan Mijn rechter- en aan Mijn linkerhand is niet aan Mij om te geven, maar het zal gegeven worden aan hen voor wie het bestemd is door Mijn Vader." Deze posities zijn slechts een voorbeeld. Iedereen zal ruim gewaardeerd worden. Ook spreekt Hij over het ontvangen van veel loon, Lukas 6,35-36:: "Maar heb uw vijanden lief en doe goed, en leen zonder te hopen iets terug te krijgen. Dan zal uw loon groot zijn en zult u kinderen van de Allerhoogste zijn, want Hij is goedertieren over de ondankbaren en slechten. Wees dan barmhartig, zoals ook uw Vader barmhartig is." In Mat 25:14-23 spreekt Jezus over het omgaan met een geldbedrag op aarde waarmee goed gewerkt wordt waarna zij een veel grotere beloning krijgen, want hij zegt: Over weinig bent u trouw geweest, over veel zult u aangesteld worden. Dat is heel royaa. Hij zegt deze woorden als uitleg hoe Zijn koninkrijk zal zijn: De woorden van Jezus: "Want het is als iemand die naar het buitenland ging, zijn eigen dienaren bij zich riep en hun zijn bezittingen toevertrouwde. En aan de één gaf hij vijf talenten, aan de ander twee en aan de derde één, ieder naar zijn bekwaamheid, en hij reisde meteen weg. Hij die de vijf talenten ontvangen had, ging weg en handelde daarmee en hij verdiende vijf andere talenten erbij. Evenzo verdiende degene die de twee talenten ontvangen had, er nog twee bij. Maar hij die het ene ontvangen had, ging weg en groef een gat in de grond en verborg het geld van zijn heer. Na lange tijd kwam de heer van die dienaren terug en hield afrekening met hen. En degene die de vijf talenten ontvangen had, kwam en bracht nog vijf talenten bij hem, en hij zei: Heer, vijf talenten hebt u mij gegeven; zie, nog vijf talenten heb ik aan winst gemaakt. Zijn heer zei tegen hem: Goed gedaan, goede en trouwe dienaar, over weinig bent u trouw geweest, over veel zal ik u aanstellen; ga in, in de vreugde van uw heer. En degene die de twee talenten ontvangen had, kwam ook naar hem toe en zei: Heer, twee talenten hebt u mij gegeven, zie, twee andere talenten heb ik aan winst gemaakt. Zijn heer zei tegen hem: Goed gedaan, goede en trouwe dienaar, over weinig bent u trouw geweest, over veel zal ik u aanstellen; ga in, in de vreugde van uw heer." Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 22 Geplaatst 40 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 40 minuten geleden 4 uur geleden zei najjreb86: Is dat die baby "fluisteraar"? WANT IK GELOOF NIET IN DIE MAN!!!! geintje Deze Ogilvie was keigoed in taal. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten