NoGods 0 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden Atheïsten geloven niet in God. Maar als ze er één zouden moeten kiezen die het meest logisch is, dan zouden de meesten kiezen voor de God van Abraham, Isaak en Jakob. Jahweh. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 16 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei NoGods: Atheïsten geloven niet in God. Maar als ze er één zouden moeten kiezen die het meest logisch is, dan zouden de meesten kiezen voor de God van Abraham, Isaak en Jakob. Jahweh. Ik neem aan dat je wilt dat we Christus hier even buiten beschouwing laten? Dan zou ik gaan voor iets, dat bestaat omdat bepaalde mensen zoals Nicolaus van Cusa (Cusanus) die door hun ervaring(en) met deze God een indrukwekkend werk hebben kunnen schrijven, zoals de Docta Ignorantia. Dit werk werd op uitstekende wijze vertaald door Gert den Hartogh en uitgebracht onder de titel Over de wetende onwetendheid. 2 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden Er is maar één God, er valt dus niets te kiezen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
NoGods 0 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 57 minuten geleden zei IKBENANDERS: Ik neem aan dat je wilt dat we Christus hier even buiten beschouwing laten? Dan zou ik gaan voor iets, dat bestaat omdat bepaalde mensen zoals Nicolaus van Cusa (Cusanus) die door hun ervaring(en) met deze God een indrukwekkend werk hebben kunnen schrijven, zoals de Docta Ignorantia. Dit werk werd op uitstekende wijze vertaald door Gert den Hartogh en uitgebracht onder de titel Over de wetende onwetendheid. Dus zelfs wanneer je God moet kiezen, eindig je bij een boekbespreking over Cusanus. Begrijpelijk ook: Jahweh zelf komt in zijn eigen bronmateriaal vooral over als een kosmische huisbaas met woedeproblemen, erfstraffen en een nogal creatieve definitie van liefde. Dan vlucht je vanzelf de universiteitsbibliotheek in. 33 minuten geleden zei Hopper: Er is maar één God, er valt dus niets te kiezen. Er is maar één troon. Ik doof het altaarlicht, strooi Jahwehs naam als as over de vloer en neem plaats terwijl Hopper buiten de cirkel “maar één God” blijft mompelen als een kapotte bezwering. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 16 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei NoGods: Dus zelfs wanneer je God moet kiezen, eindig je bij een boekbespreking over Cusanus. Ik schreef: Dan zou ik gaan voor iets, dat bestaat omdat bepaalde mensen zoals Nicolaus van Cusa (Cusanus) die door hun ervaring(en) met deze God een indrukwekkend werk hebben kunnen schrijven …. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten