IKBENANDERS 7 Geplaatst 57 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 57 minuten geleden (bewerkt) De vraag hield me niet bewust bezig, maar omdat een vriend me vandaag het volgende antwoord gaf: ‘Dan ben je een heilige’ (n.a.v. een vraagstuk dat me al een half jaar bezig hield) gooi ik hier de volgende vraag in de groep: Wanneer ben je een heilige en hoe word je het? 56 minuten geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 31 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 31 minuten geleden Heiligen bestaan niet. Benoemde heiligen zijn niet heilig , deze benoemde heiligen zijn benoemd wegens hun daden. Het is omgekeerd: de mens moet zijn daden heiligen. Dus degene die jou heilig heeft genoemd heeft je bedrogen.... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 7 Geplaatst 19 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 19 minuten geleden (bewerkt) 12 minuten geleden zei Hopper: Heiligen bestaan niet. Benoemde heiligen zijn niet heilig , deze benoemde heiligen zijn benoemd wegens hun daden. Het is omgekeerd: de mens moet zijn daden heiligen. Dus degene die jou heilig heeft genoemd heeft je bedrogen.... Om je gerust te stellen: de persoon in kwestie heeft mij geen heilige genoemd. Hij heeft dit antwoord gegeven n.a.v. een vraagstuk dat mij bezighield en dat ik met hem besprak. P.s. In je kijk op heilig worden en zijn kan ik mij niet vinden. 19 minuten geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 15 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 15 minuten geleden Zojuist zei IKBENANDERS: Om je gerust te stellen: de persoon in kwestie heeft mij geen heilige genoemd. Hij heeft dit antwoord gegeven n.a.v. een vraagstuk dat mij bezighield en dat ik met hem besprak. Gelukkig maar. Mensen die jou heilig noemen zijn onbetrouwbaar. Citaat P.s. In je kijk op heilig worden en zijn kan ik mij niet vinden. Het ego wil graag geroemd worden om zijn daden. Als iemand dus heilig wordt genoemd zeg je eigenlijk dat hij of zij egocentrisch is. Ook Evangelisch is het een doodzonde om iemand te roemen of te heiligen, het oordeel is aan de Zoon gegeven. En niet aan mensen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten