Hopper 841 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 26 minuten geleden zei najjreb86: Je bent niet goed bij je paasei man. Om mensen met een andere mening voor het boze uit te maken. Wat dat betreft lijk je erg veel op die ultraortodoxe figuren binnen religies die ook denken "hoe ik geloof is het enige wat juist is, de rest is allemaal door de duivel bezeten".. Zal je leeftijd wel zijn? Oude mensen staan wat minder open voor andere meningen dan mensen die nog jong van hart en ziel zijn. Het is vrij simpel, Israel wordt geregeerd door het Boze. Mensen die achter Israel staan (christen-zionisten) staan achter het Boze en verstaan het woord niet. Het gaat niet over meningen, maar over mensen die achter aardse begeertes (Groot-Israel) staan. 25 minuten geleden zei IKBENANDERS: ‘Als u niet verandert en net zo wordt als de kinderen,’ zei Hij, ‘zult u nooit in het Koninkrijk van de hemelen komen. Wie zichzelf zo eenvoudig en klein vindt als dit kind, is de grootste in het Koninkrijk van de hemelen. Wie zo’n kind met open armen ontvangt, uit liefde voor Mij, ontvangt Mij. (Matt. 18). Ik hou wel van een open mind. Kinderen staan nog dichter bij de Oorsprong. Zoekt gij een leraar? Het zou zomaar wel eens uw buurjongetje van 3 kunnen zijn. Leer door de ogen van een kind te zien en ge ziet wat het 'zien' voor betekenis heeft. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 3 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 9 minuten geleden zei Hopper: Het is vrij simpel, Israel wordt geregeerd door het Boze. Mensen die achter Israel staan (christen-zionisten) staan achter het Boze en verstaan het woord niet. Het gaat niet over meningen, maar over mensen die achter aardse begeertes (Groot-Israel) staan. Daar ging het mij niet om. Het ging om mijn opmerking: Citaat Ik denk dat jij gewoon helemaal alleen staat in hoe jij dingen verstaat.. Waar jij op reageerde met Citaat Dat denk ik ook, het boze maakt weer overuren, want het boze neemt weg wat in het hart gezaaid is. Hier doe je dus alsof iedereen met een andere mening dan het jouwe de Boze volgt.. En alle anderen hebben ideeen van de Boze, maar jij bent een van de weinigen die het Goede volgt.. Dit merk ik overigens ook in andere quotes van jou van de afgelopen tijd. Ik noemde dit arrogantie.. Denkend dat jij de enige (of een van de weinigen) bent die het goed spoor/pad volgt en de rest komt er niet.. Sorry hoor, maar daar krijg ik zo'n slappe van. Van mensen met zulk soort karaktertrekken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 14 minuten geleden zei najjreb86: Daar ging het mij niet om. Het ging om mijn opmerking: Waar jij op reageerde met Hier doe je dus alsof iedereen met een andere mening dan het jouwe de Boze volgt.. En alle anderen hebben ideeen van de Boze, maar jij bent een van de weinigen die het Goede volgt.. Dit merk ik overigens ook in andere quotes van jou van de afgelopen tijd. Ik noemde dit arrogantie.. Denkend dat jij de enige (of een van de weinigen) bent die het goed spoor/pad volgt en de rest komt er niet.. Sorry hoor, maar daar krijg ik zo'n slappe van. Van mensen met zulk soort karaktertrekken. Ik denk ook dat ik er alleen in sta, dat heb je goed gezien. Als het geloof je geschonken is, dan moet je wel knettergek zijn om het af te wijzen. God is de meest gevende. Geven is dan ook het kenmerk van de liefde des Vaders. We zijn het dus volledig eens, BerJan. Ik sta helemaal alleen....... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 9 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 25 minuten geleden zei Hopper: Ik denk ook dat ik er alleen in sta, dat heb je goed gezien. Als het geloof je geschonken is, dan moet je wel knettergek zijn om het af te wijzen. God is de meest gevende. Geven is dan ook het kenmerk van de liefde des Vaders. We zijn het dus volledig eens, BerJan. Ik sta helemaal alleen....... Nochtans, ik wil je wel leren begrijpen, maar dan zul je wel aan mijn vragen/verzoekjes moeten tegemoet komen, zoals een tabelletje maken met verschillen tussen de natuurlijke en de geestelijke mens. 1 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 1 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei IKBENANDERS: Kan dat dan? En als dit af en toe toch eens zou gebeuren, zeggen we dan niet dat zo iemand psychisch niet in orde is? Dan spreken we over geloof als gevolg van een vlaag van verstandsverbijstering. Het moet niet gekker worden. 1 uur geleden bewerkt door Tortelduif Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 3 Geplaatst 12 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 12 minuten geleden 1 uur geleden zei Hopper: Ik denk ook dat ik er alleen in sta, dat heb je goed gezien. Als het geloof je geschonken is, dan moet je wel knettergek zijn om het af te wijzen. God is de meest gevende. Geven is dan ook het kenmerk van de liefde des Vaders. We zijn het dus volledig eens, BerJan. Ik sta helemaal alleen....... Je praat veel maar vooral poep... Jouw geloof is jouw gegeven, net zoals dat gegeven is aan anderen. Trouwens, jouw idee over alleen staan is totaal onbijbels. In de bijbel hoor je juist bij elkaar te zijn, elkaar te steunen etc. In een hutje op de heide leven en denken dat jij het alleen goed ziet en de rest niet is het tegenovergestelde. Het is wel gnostisch overigens, daar waren ze ook zo arrogant dat ze meenden "er zijn wetenden en er zijn onwetenden" en die keken ook neer op onwetende letterknechten. Mensen die de Bijbel letterlijk lazen. Maar zelfs die gnostici kwamen bij elkaar om samen te lezen en onderwijs te krijgen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten