IKBENANDERS 7 Geplaatst 49 minuten geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 49 minuten geleden (bewerkt) Het initiële bericht gaaf aanleiding om ook iets over het woord ‘lijden’ te bespreken. Ik denk hier met name terug aan de zin van Hadwijch: ‘Ik verlang dat jij omwille van mijn verlangen bereid ben tot allerlei ellende’. N.a.v. wat ik hier reeds over heb geschreven zou ik graag het volgende met jullie willen delen: In 𝘋𝘦 𝘷𝘦𝘳𝘸𝘰𝘯𝘥𝘦𝘳𝘪𝘯𝘨, een televisie programma waarin presentatrice Annemiek Schrijver in gesprek gaat met gasten die op een inspirerende manier het heilige en alledaagse met elkaar verbinden, zegt Herman Finkers over het lijden: ‘Tegenover iemand die lijdt is elke uitleg van waarom dat lijden er is … eigenlijk een belediging. … In alles wat ontroerend is, wat lief is, wat kwetsbaar is, wat mooi is, wat zuiver is, noem maar op wat ook, wat zacht en krachtig is, al die dingen, daarin zie je een glimp van God, en alles wat daaraan tegenovergesteld is, dus het lijden, de lelijkheid, de zinloosheid, de kwetsbaarheid, de wreedheid, de onnodigheid van bepaalde dingen, daarin zie ik wat God overkomt … Hij is dat lijden.’ Toen Annemiek Herman vervolgens vroeg: ‘Kun je ook met Hem meelijden?’ was zijn antwoord: ‘Dat is onze opdracht ja.’ 45 minuten geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten