Hopper 840 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden zei IKBENANDERS: Wat je wil zeggen is dus (in mijn eigen woorden geformuleerd … ik doe hier dus moeite om je beetje te kunnen begrijpen, want voor mij spreek je chinees): 1) er bestaat volgens jou erfzonde 2) hier kan je van worden verlost (jij noemt dat hier ‘loslaten’) 3) het verlost worden van de zonde door genade noem jij dan ‘sterven’. Ja, je bent zelf de erfzonde. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 0 Geplaatst Rapport Share Geplaatst Op 16-4-2026 om 23:18 zei Hopper: Geloof degenen die het glashelder kunnen vertellen niet. De dood schenkt het heden en dat is allesbehalve glashelder. Of zoals Christus cryptisch opmerkte: laat de doden de doden begraven. Mijn interpretatie van dat vers is dat "de doden" hen zijn die gehecht zijn aan de materiële wereld, een Godsbeeld, en/of hun eigen wil. Levend dood zijn betekent vasthouden aan het tijdelijke. Wie vasthoudt aan het tijdelijke zal het eeuwige niet beërven. Of om Paulus te citeren: de dingen die men ziet, zijn tijdelijk, maar de dingen die men niet ziet, zijn eeuwig. En kijk eens in de spiegel? Degene die je ziet is tijdelijk. Van geboorte tot dood. De doden in die tijd waren gewoon de mensen met een andere visie, niks meer of minder. In die tijd waren ze zo arrogant en zelfverklaard alwetend dat ze anderen levende doden noemden. Beetje zoals jij in dit draadje zeg maar. En waarom denk je dat mensen die aan het tijdelijke vastklampen het eeuwige niet kunnen beerven? Als het eeuwige een natuurwet is dan kan je er niet omheen, hoe erg je ook aan het tijdelijke vast zit. Tevens, als dood dood is hoe kan je dan iets verkrijgen? Op 17-4-2026 om 19:17 zei Hopper: Er is niet zoiets als wereldether, het etherisch lichaam houdt direct op te bestaan als je dood gaat. Het is niet 's-nachts actief, ergo je hebt kennelijk geen notie er van uit eigen waarneming. Je blijft maar aangeleerde sprookjes vertellen. En jij niet dan? Je bent al jaren dezelfde koek aan het stoven en mensen de mat te nemen. Iedereen die een andere visie dan hopper heeft heeft er niks van begrepen. Enkel Jezus is boven elke verdenking verheven, maar dan wel naar de interpretatie van de heer Hopper. Zoals een buikspreekkpop. Dat jij nog niet je eigen evangelie hebt geschreven! Op 17-4-2026 om 16:55 zei Hopper: Rudolf J.L. Steiner pretendeert het geestelijk leven te kennen. Hij ontwikkelde een visie waarin de mens niet alleen uit een fysiek lichaam bestaat, maar ook uit een ziel en een geest, waarbij de ziel na de dood reïncarneert. Wat deze brave man kennelijk niet geweten heeft is dat "geest" in het geheel niet incarneert. Er was één uitzondering in de geschiedenis en dat was Jezus Christus: het vleesgeworden Woord. Waarom was jezus dan de enige uitzondering? Jezus christus als het vleesgeworden woord zien laat overigens zien dat je magisch denkt. Als de persoon jezus in de hemel zat voor hij naar de aarde kwam "nou pa tot over 33 jaar". Het ging paulus om de christus, jezus de mens was mens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden zei najjreb86: Als het eeuwige een natuurwet is dan kan je er niet omheen, hoe erg je ook aan het tijdelijke vast zit. Hallo BerJan, het Eeuwige is geen natuurwet. God is ongenatuurde natuur. 20 uur geleden zei najjreb86: Tevens, als dood dood is hoe kan je dan iets verkrijgen? Zonder de dood zou het leven oneindig zijn. Daarom schenkt de dood het heden. 20 uur geleden zei najjreb86: Dat jij nog niet je eigen evangelie hebt geschreven! Het Evangelie zoals geschreven is helemaal prima. Het gaat er alleen om of de lezer het ook geestelijk kan verstaan. 20 uur geleden zei najjreb86: Het ging paulus om de christus, jezus de mens was mens. Inderdaad , Paulus had kennis van Christus. De mens Jezus heeft hij nooit gekend. Zie ook de Damascus-ervaring. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 0 Geplaatst gisteren om 15:48 Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:48 22 uur geleden zei Hopper: Hallo BerJan, het Eeuwige is geen natuurwet. God is ongenatuurde natuur. Je praat veel maar zegt niks.. God is een vierkant cirkeltje, is ook net zo waar als God is ongenatuurde natuur. Ik praat niet over God. Mocht God bestaan, dan bestaat God ook zonder mijn kennis over God. En dan boeit het weinig. 22 uur geleden zei Hopper: Zonder de dood zou het leven oneindig zijn. Daarom schenkt de dood het heden. Je beantwoord mijn vraag niet. Je had het over beerven, maar hoe kan iemand iets beerven als er geen leven na de dood is? 22 uur geleden zei Hopper: Het Evangelie zoals geschreven is helemaal prima. Het gaat er alleen om of de lezer het ook geestelijk kan verstaan. Er zijn vier evangelieen, en ze zeggen allemaal iets anders. Dus welk Evangelie is prima geschreven? En wat bedoel je met Geestelijk verstaan? Enkel zoals jij het verstaat? Of zou jij ook fout kunnen zitten (je mening over dat Jezus en Paulus niks zeiden over leven na de dood bijvoorbeeld, welke ik al een paar keer gedebunked heb met citaten van Paulus zelf, die beweerde dat de overledenen zouden opstaan en dan samen met de gelovigen Jezus tegemoet zouden gaan, om dan voor Eeuwig bij God te zijn)? 22 uur geleden zei Hopper: Inderdaad , Paulus had kennis van Christus. De mens Jezus heeft hij nooit gekend. Zie ook de Damascus-ervaring. Die Damascus ervaring ging juist wel over Jezus. Maar goed, dat is vooral uit Handelingen bekend en dat is niet historisch correct. Paulus zelf schreef in zijn brieven "God heeft Zijn Zoon in mij geopenbaard".. Belangrijke vraag: Waarom zie je in Jezus de enige uitzondering? Vroeger was je een open minded persoon die alles religies serieus nam. Nu lijk je vooral op een orthodox christen met een andere mening. Maar wel net zo vastgeroest in "de Bijbel is de Enige Waarheid!".. Waar is het mis gegaan? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst gisteren om 16:41 Rapport Share Geplaatst gisteren om 16:41 51 minuten geleden zei najjreb86: Je beantwoord mijn vraag niet. Je had het over beerven, maar hoe kan iemand iets beerven als er geen leven na de dood is? Johannes 14: 20 In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 3 Geplaatst 23 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 23 uur geleden (bewerkt) 3 uur geleden zei najjreb86: Je praat veel maar zegt niks.. Je beantwoord mijn vraag niet. Loop hier ook continue tegen aan; helaas. Erg vervelend ook dat ook dat TTC regelmatig aan zijn eigen berichtjes nieuwe blijft toevoegen; zorgt voor onnodig lange en met ruis vervuilde draden. Nog een ergernisje van mij: mensen vinden het blijkbaar fijn om impulsief/snel op iets te reageren. Deze berichten missen vaak een goede onderbouwing of een goed uitgewerkte gedachtengang. Ik wil graag op een constructieve manier vraagstukken onderzoeken, maar wat ik vaak zie is allerlei uitweidingen of toevoegingen die snel niet (meer) aansluiten op het eigenlijke vraagstuk. Als je de draad weer probeert op te pakken, bv. door een passend commentaar te plaatsen, dan wijdt men weer uit door onzin te posten of aanvallend gedrag te vertonen. Ik durf ook wel eens fel te zeggen dat iets ‘kort door de bocht’ is of ‘niet klopt‘, maar ik probeer dat wel als een ‘nee/stop’ aan te kaarten zonder méér (schelden, ondertoontje, door laten schemeren wat ik van iemand vindt), ook al kan dat anders overkomen, want men hoort/ziet mijn stem/gelaatsuitdrukking natuurlijk niet. Soms lijkt het wel of sommige berichtenplaatsers psychisch niet in orde zijn (waarmee ik niet heb gezegd dat zij dat ook daadwerkelijk zijn). Dat is niet omdat deze personen vasthouden aan wat er in de Bijbel geschreven staat, want daar wil ik niets op tegen hebben, maar omdat deze personen in hun schrijven niet getuigen van logische, heldere, samenhangende gedachtengangen die aansluiten op wat er in de Bijbel staat én wat anderen hier reeds over hebben geschreven, of dat nu theologen, antroposofen of filosofen zijn … het lijkt wel of er niets ‘goed’ is behalve de eigen gedachtenkronkels. Overigens lijkt dit fenomeen thuis te horen bij de tijdsgeest, want vandaag heb ik ‘toevallig’ nog een videoboodschap van Mieke Mosmuller beluistert die juist híer over ging. Ook deze gepensioneerde arts viel in verbazing over o.a. de politiek, die in toenemende mate een samenhang lijkt te missen inzake allerlei gedachtengangen, een samenhang die een samenhang zou moeten zijn omdat ze samenhangt met wat er gisteren, eergisteren, vorige week, vorige maand, vorig jaar over is gedacht en gezegd. Aan de andere kant hoef ik me nergens meer over te verbazen (al doe ik dat soms alsnog): theologen die zeggen dat de hemel niet bestaat, dat er na de dood niets is … zen-meesters die zen beoefenen (een spirituele oefeningen denk ik dan; één die ik zelf ook jarenlang heb beoefenend) en atheïst zijn, atheïstische predikanten … 22 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 0 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 23 uur geleden zei Hopper: Johannes 14: 20 In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u. Wat heeft dit met de vraag te maken, over het beerven? En tegen wie is dit zogezegd gezegd? Tegen ons of tegen degenen die er toen bij waren? Ik moet altijd wel lachen als christenen de verhalen uit de Bijbel zo een op een op zichzelf betrekken. Alsof een Paulus of andere schrijver ook maar wist dat hun brieven door nobele onbekenden gelezen zou worden.. Paulus dacht dat Christus binnen 20 jaar zou terugkomen. Althans in zijn eigen leven. De man wist niks. 21 uur geleden zei IKBENANDERS: Loop hier ook continue tegen aan; helaas. Erg vervelend ook dat ook dat TTC regelmatig aan zijn eigen berichtjes nieuwe blijft toevoegen; zorgt voor onnodig lange en met ruis vervuilde draden. Bij Hopper loop ik er al jaren tegenaan. Is voor de reden niet te vangen, enkel zijn eigen ideeen zijn juist. Hij denkt waarschijnlijk dat hij een schouderklopje van Jezus ontvangt. Als degene die als een van de weinigen Zijn boodschap heeft gesnapt. En bij TTC heb ik het gevoel dat de man af en toe vrij krijgt van zijn instelling en dan dingen mag typen op fora of zo. Gaat vaak nergens over. Als je het over Sperziebonen hebt dan is zijn antwoord "Jung zei al dat de manen van de leeuwen af en toe geknipt moeten worden"... En die man word nog iedere keer gedoogd door de moderatie hier.. Probleem is dat veel mensen hier dit niet door lijken te hebben. Omdat zij ook alleen maar zenden en niks ontvangen. 21 uur geleden zei IKBENANDERS: Soms lijkt het wel of sommige berichtenplaatsers psychisch niet in orde zijn (waarmee ik niet heb gezegd dat zij dat ook daadwerkelijk zijn). Dat is niet omdat deze personen vasthouden aan wat er in de Bijbel geschreven staat, want daar wil ik niets op tegen hebben, maar omdat deze personen in hun schrijven niet getuigen van logische, heldere, samenhangende gedachtengangen die aansluiten op wat er in de Bijbel staat én wat anderen hier reeds over hebben geschreven, of dat nu theologen, antroposofen of filosofen zijn … het lijkt wel of er niets ‘goed’ is behalve de eigen gedachtenkronkels. Overigens lijkt dit fenomeen thuis te horen bij de tijdsgeest, want vandaag heb ik ‘toevallig’ nog een videoboodschap van Mieke Mosmuller beluistert die juist híer over ging. Ook deze gepensioneerde arts viel in verbazing over o.a. de politiek, die in toenemende mate een samenhang lijkt te missen inzake allerlei gedachtengangen, een samenhang die een samenhang zou moeten zijn omdat ze samenhangt met wat er gisteren, eergisteren, vorige week, vorige maand, vorig jaar over is gedacht en gezegd. Mensen kunnen altijd hun eigen gedachtengangen als waarheid zien door 1 tekst uit de Bijbel te citeren. De Bijbel is immers zelf ook niet zo samenhangend. ALS je de Bijbel tenminste letterlijk leest en van A tot Z. Dan zie je ineens dingen die elkaar tegenspreken. Ik denk dat het blijven hangen in eigen gelijk zo oud is als Rome. Ook in de Bijbel kom je bewijzen van tegen. Bijvoorbeeld Paulus, die mensen vervloekte met een ander evangelie. De gedachtegangen van mensen van 1500 jaar hoeven voor ons niks meer te betekenen en kunnen vaak als achterhaald worden gezien. Zelfde als de politiek. Alhoewel, de huidige politiek is voor "snelle en korte termijn denken". De toekomst is voor andere kabinetten. Die mogen de puinhopen opruimen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
distazo 0 Geplaatst 24 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 24 minuten geleden BDE zijn zeer goed onderzocht, ook wetenschappelijk en ook door mensen die zelf wel geloven in God en mensen die daar neutraal in staan. De conclusie is overweldigend, Bijna Dood Ervaringen laten zien dat je na je dood, dus niet alleen maar 'lichaam' bent maar lichaam, ziel en geest. Zij hebben bijna allemaal een overeenkomst, ongeacht de religieuze achtergrond, dat God bestaat, en dat je na je dood een snel overzicht van je leven van je fouten en je goede kanten krijgt en in sommige gevallen zegt iemand die vaak verassend veel op Jezus lijkt (volgens de beschrijvingen): "Ga terug". Er zijn nog andere invalshoeken. Jezus zei tegen de misdadiger aan het kruis naast hem: "Ik zeg je, vandaag zul je met mij in het paradijs zijn". Als we Jezus niet kunnen geloven, of dat moeten vertalen als 'symboliek' wat blijft er dan nog over van het geloof in Jezus. VANDAAG dus. Dat zei Jezus, en die dag, stierven zij beiden. Het paradijs, dat is het 'goede gedeelte' in het dodenrijk. Volgens de kerkelijke traditie is dat zo begrepen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten