IKBENANDERS 2 Geplaatst 1 april Rapport Share Geplaatst 1 april Wanneer denk iemand de Heilige Geest wel eens waar te hebben genomen? Ik bedoel, in zijn/haar eigen leven, niet in dat van iemand anders of een bepaald genootschap. En als je de Heilige Geest hebt waargenomen, hoe was dat dan voor jou? Kon je ergens aan merken dat het echt om de Heilige Geest betrof en waarom niet iets anders? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 840 Geplaatst 1 april Rapport Share Geplaatst 1 april Als iemand de Heilige Geest heeft waargenomen, dan weet je met zekerheid dat het niet de Heilige Geest is geweest. Alles wat je waarneemt is het geschapene , en maar weinige geloven dat de Heilige Geest geschapen is. (Maar het mag wel natuurlijk) Stilte is de taal Gods. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
IKBENANDERS 2 Geplaatst 22 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 22 uur geleden Blijkbaar kan niemand iets met dit thema; ik zelf eigenlijk ook niet, daarom was er mee op de proppen gekomen. Raar eigenlijk, want het toch heel levend moeten zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden Op 1-4-2026 om 17:34 zei IKBENANDERS: Wanneer denk iemand de Heilige Geest wel eens waar te hebben genomen? Ik bedoel, in zijn/haar eigen leven, niet in dat van iemand anders of een bepaald genootschap. En als je de Heilige Geest hebt waargenomen, hoe was dat dan voor jou? Kon je ergens aan merken dat het echt om de Heilige Geest betrof en waarom niet iets anders? De Heilige Geest overtuigt ons van zonde voor en na deze plaatsneemt. Maar het is groter dan dat natuurlijk. Als je kiest een volgeling van Christus te worden en de HG ontvangt, ziet de wereld er plots anders uit. Waar bv vroeger alcohol en uitgaan plezier bracht, wordt dat plots oppervlakkig en zoek je liever de rust. Lees eens de handelingen van Lukas waar de Samaritanen wel geloven in Christus, maar pas echte getuigen worden na het ontvangen van de HG. 11 uur geleden zei IKBENANDERS: Blijkbaar kan niemand iets met dit thema; ik zelf eigenlijk ook niet, daarom was er mee op de proppen gekomen. Raar eigenlijk, want het toch heel levend moeten zijn. Leest u dan de Bijbel? Studeert u daarnaast ook de Bijbel? Mediteert u? Bidt u? Voelt u zich nooit overtuigt dat iets slecht voor je is? De HG leidt ons in het lezen van de Bijbel, in het bidden en overtuigt ons wat voor zondaars wij werkelijk zijn. Jezus is opgenomen en liet de HG in de gemeenschappen. Wat u een geest van inzicht geeft en onderscheiding. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.030 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 9 uur geleden zei Fundamenteel: Lees eens de handelingen van Lukas waar de Samaritanen wel geloven in Christus, maar pas echte getuigen worden na het ontvangen van de HG. Wat ik eigenlijk bedoelde, wat ik heb het gisteren nog eens herlezen: De Samaritanen werden wel gedoopt, maar hun geloof schoot pas vrucht nadat ze de Heilige Geest ontvingen. En als je deze niet als persoon ziet, hoe kan je dan een persoonlijke relatie opbouwen? Jezus is opgevaren en bereid het nieuwe Koninkrijk voor en terwijl zijn we op de Heilige Geest aangewezen. Deze is zeer bewust van alles in ons leven. Bewustzijn = persoon. Beste predikant ooit. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten