IKBENANDERS 0 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Citaat ‘… met Christus en God verbonden te voelen is immers ‘geen kunst’ zolang het ons goed gaat. Pas wanneer ik deze Christus- en Godsverbondenheid kan bewaren in de pijn en benauwenis van mijn lot, kan deze zich verheffen tot haar volle betekenis. Ja, men kan zelfs zeggen: pas wanneer ik mijn eigen kruis, mijn eigen kleine en grote doodservaringen op mij neem in vertrouwen op Christus en zijn liefde, begint in dat alles iets van het licht der opstanding te gloren, begint zich pas de eigenlijke werkingsmacht van de Christus in mij te ontvouwen. …’ (Schroeder, Hans-Werner, Leven met Christus, +/- 2003, uitgegeven in eigenbeheer, in een ringband; vertaling uit het Duits door een studiegroep van de Christengemeenschap Rotterdam die dit boek heeft willen bestuderen.) Over thema ‘lijden’ is reeds veel gezegd en geschreven. Het bovenstaande citaat komt erg binnen bij mij. Hebben jullie citaten uit boeken die in aansluiting op dit thema iets voor jullie betekenen? Weten jullie iets te vertellen uit jezelf of auteurs die een gefundeerde kijk op het lijden hebben en een steunpunt kunnen zijn in het leven van anderen en onszelf? 3 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten