Spring naar bijdragen

Onderzoek: Wonderen bestaan!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 181
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Ik vind niet alleen alles wat buiten de natuurwetten valt een wonder. De natuurwetten zelf vind ik ook een wonder. Ik vind het een wonder dat mensen een kindje kunnen verwekken wat daarna groot wordt en zelf een kindje kan verwekken. Ik vind het een wonder dat uit een klein zaadje een grot eik kan groeien die vervolgens honderden jaren leeft en met zijn zaden nog meer eiken kan verwekken. Ik vind het een wonder dat God tot nu toe al mijn gebeden heeft verhoord, ook in situaties waarin je het niet zou verwachten. Eigenlijk zijn er wel heel veel wonderen op de wereld. smile.gifsmile.gifsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan heeft dat zusje van die vriendin veel mazzel gehad.Het menselijk lichaam is een ingenieus stukje natuur en tot veel in staat.Er was blijkbaar nog genoeg "over" in dat lichaam om het weer op gang te brengen.

Waar ik meer op doel is mensen die echt een dag of zo zijn doodgeweest , want tegen die tijd is de hersenactiviteit compleet nul en is verder leven onmogelijk.

Tja , helaas jammer dat al die verhalen in de Bijbel mythe zijn i.pv. realiteit =]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Was ze 24 uur van de machines af? In dat geval zou het interesant zijn.

Enne , de bijbel is grootendeels fabel volgens mij.Van veel verhalen is geen spoor meer te vinden behalve in de Bijbel zelf. Dus tot iemand me het tegendeel bewijs is de Bijbel minimaal 50% fabel voor mij =]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee , je kunt veel dingen wel nachecken zolang het niet te lang geleden is. Dit is ook bij de Bijbel gebeurt en men vond niet of nauwelijks bewijs dat de eerste 1-5 bijbelboeken op waarheid gebaseerd zijn.

Geen schepping , geen slavernij in egypte , geen exodus en geen verovering van Kanaan.

En het is wel mogelijk om aanwijzingen te vinden uit die tijd want er is genoeg gevonden van oudere beschavingen =]

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Tsja, dat van de bewijzen kun je van bijna elk geschiedkundig, iig over de oudheid, boek zeggen..." In de meeste geschiedkundige (eigenlijk alle) kun je nog bewijzen van vinden, de bijbel is in geen geval betrouwbaar in deze soort verhalen, er staat geschiedkundig wel juiste dingen in, maar de verhalen kunnen in geen geval bewezen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel geschiedkundige boeken die gaan over het dinosaurustijdperk, of korter bij: de middeleeuwen, zijn niet betrouwbaar.

Ze schetsen een beeld van het toenmalige leefklimaat, dmv een paar aanwijzingen van resten die ze gevonden hebben. Ze kunnen niet alles zo precies hebben gevonden, want als ze dit hebben overgenomen uit boeken van die tijd, en jullie vinden dit waar, dan vind ik het vreemd dat jullie de Bijbel niet geloven...iig niet in de verhalen die erin staan.

Dat is ook toen opgeschreven - en verder verteld -, in die tijd...evenals sommige "bewijzen" van hoe de mensen in vroegere tijden leefden.

Maar dit hoort weer bij een ander topic, een topic over "Bewijzen of geloven"...

En hier graag verder over de wonderen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

geschiedkundige boeken of wetenschapelijke boeken, zijn veel betrouwbaarder dan de bijbel, jij zegt dat ze een paar aanwijzingen hebben, wat niet klopt, ze kunnen grondlagen onderzoeken, ze hebben benderen en skeleten, maar ik vraag je wat hebben ze van de bijbel? Als jezus echt zou bestaan hebben dan hadden ze een lichaam, maar ze zijn natuurlijk zo slim om te zeggen dat hij is opgestegen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid