Spring naar bijdragen

Onderzoek: Wonderen bestaan!


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 181
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

inderdaad, zo ken ik ook veel verhalen, over hoe "god red" maar als er dan één sterft, dan weet god wat hij doet, het christelijke geloof is zo zwak, het draait rond het bidden, en danken van eten, geld, leven enz, maar het zijn allemaal dingen waar wij voor zorgen. Alles ligt in onze handen, wij kunnen leven zoals we willen, maar christenen denken dat alles geleid wordt van bovenaf, sorry john, dit gaat weer niet over het onderwerp, maar ik heb het nu al getypt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over het snel een wonder noemen: het kan best een wonder zijn, als je bedenkt dat die persoon die het auto-ongeluk heeft gehad, het normaal niet gered had (dat er dus al zoveel doden met dezelfde 'reden' zijn gevallen). Dus ja, het is een wonder dat jij als één op de zoveel gered bent.

De omschrijving van een wonder: iets dat niet te beschrijven valt naar menselijke maatstaven.

Nog even verder over het ongeluk: ja, het is door het ambulancepersoneel en door de chirurgen dat die persoon nog leeft. Maar hoevaak sterven mensen niet aan dergelijke verwondingen onder de ogen en handen van de chirurgen en doktoren?

Wat dus een wonder is aan dit geval, is dat deze persoon het heeft gered. Omdat het niet vaak voorkomt.

Nu toch even over het 'zwakke Christendom': wonders en toevalligheden (ook wonders, want het is niet te beschrijven met mensenkennis - dat bijv. 2 mensen tegelijk ergens zijn) schrijven wij toe aan God, aan Zijn Wil.

Eigenlijk schrijven wij alles toe aan Zijn Wil - hoewel ik het hier persoonlijk niet mee eens ben. Niet alles heeft een reden vanuit God. Zoals de zonden die je begaat...wilt God dat? Denk het niet... - en wij schrijven dus ook het sterven van iemand toe aan God. Laat staan dat ook dit een wonder is, want -volgens ons geloof- leeft de persoon verder in de Hemel (en in uitzonderlijke gevallen de hel). Dus ja, we bedanken God ook voor het redden van een leven als iemand sterft - krom? Nee, niet als je gelooft in het Eeuwige Leven na je (menselijke) dood...een wonder? Ja, want probeer het maar eens te verklaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 mensen tegelijk ergens zijn? Laat ik het zo zeggen, alles wat god doet of je nu lijd, of een goed leven hebt, is god's bedoeling? Het christendom is zwak, het is niet meer en niet minder dan welk ander geloof op deze aarde ook, waarom geloof je in god en niet in pakweg, allha ofzo? Jij hebt god nog nooit gezien, nog nooit een teken van leven gezien, nog geen bewijs van zijn bestaan. Niets, je geloof louter en alleen omdat men het je vertelt, en als iets goeds gebeurd heeft god het altijd gedaan, net zoals met de muur, 7 jaar hebben christenen gebeden om de afbraak van de berlijnse muur, dan gebeurd het en dan heeft god het gedaan???????????

Link naar bericht
Deel via andere websites

PE, ik heb God wel opgemerkt - ZELF. Door gebeurtenissen in mijn leven, door gedachtes die geleid werden, door woorden die ik hoorde, door gevoelens die ik had.

Jij schrijft ze misschien toe aan iets heel anders, ik weet zeker voor mezelf dat dat God was.

En hoezo zwak? Omdat we God voor alles "verantwoordelijk" stellen? Voor onze eigen fouten weglopen en de schuld afschuiven? Ja, dat is zwak, maar niet het geloof is zwak maar de mensen die dit doen.

Ik schuif de schuld van mijn scheldpartij niet af op God, IK heb dat gedaan, niet God.

Ben ik nu ook zwak, omdat ik geloof? Omdat ik Christen ben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb het niet op dat soort verantwoordelijkheden, dat weet jij ook wel. Ik ken het christendom, ik heb geloofd, ik heb elke dag gebeden, ik las elke dag uit de bijbel, s'morgens, s'midags, s'avonds, en tussendoor, ik heb ook gedacht dat ik de stem van god hoorde, maar als je heel eerlijk bent weet je zelf even goed, dat als je bid en praat je tegen niemand spreekt, ik bad vroeger voor men examens, en ik was er door, maar door wie, ik dacht god, maar komaan zeg, het was ik toch die uren studeerde, niet? Als je denkt dat je god hoort, dan denk je dat, in je hoofd hoor je hem, je hoort hem niet, in je oor fluisteren. Jullie gaan van een god uit die onfaalbaar is, en de mens is zwak en vol zonde, is dat eerlijk, wij worden op deze harde wereld gebracht, en doen zonden vanaf onze geboorte, en dan moeten wij hem vergeving vragen? Aan een god die almachtig is? En hij heeft zijn zoon gestuurd om voor onze zonden te sterven? Hij is almachtig, dat slaat op niets, hij moet maar knippen met zijn vingers en alles is inorde.

Weet je wij mensen hebben het altijd moeten stellen zonder god, hij was er nooit, nooit in oorlogen, nooit in rampen, hij was niet eens bij zijn eigen volk, in de uitroeings kampen, en dan moeten wij hem, prijzen en liefhebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo - dat komt er even hard uit...

Dat God tegen me spreekt is geen verbeelding, en dat Hij tegen jou heeft gesproken ook niet.

Ik heb ook voor en tijdens mijn examens gebeden, maar juist dat ene vak waar ik dacht een onvoldoende voor te halen, een vak waarvoor je niet kunt/kon leren (Engels leesvaardigheid), had ik een voldoende! Ik dacht dat dat mijn enige onvoldoende op mijn examen en zelfs op mijn diploma zou zijn, maar nee, geen enkele onvoldoende.

En dat terwijl ik voor mijn examen minder heb geleerd dan voor proefwerkweken op school...maar daarentegen heb ik wel meer gebeden...en het heeft geholpen. IIG het vertrouwen in God heeft me geholpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar john toch, laten we even aannemen, dat god bestaat. God de almachtige god, hoe kan het dat hij wel zou helpen bij een examen, maar niet bij veel grotere problemen, die deze wereld tijsteren, is hij dan niet een zwake god, inplaats van een almachtige...

Link naar bericht
Deel via andere websites

P.E, vergeet niet dat wij mensen onze verantwoordelijkheid hebben over elkaar. Als God alles maar voor ons op zou lossen, zouden we zelf dan nog onze verantwoordelijkheid nemen? Nee. Dat gebeurt nu namelijk al vel te weinig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

dat is gemakkelijk, niet? Kunnen de mensen die het slachtoffer zijn er iets aan doen? nee. En dan nog dan geld deze regel ook, voor je examen, we hebben een vrije wil om te studeren of niet, dus god kan en mag dan niet helpen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:30:26 schreef P.E. het volgende:

dat is gemakkelijk, niet? Kunnen de mensen die het slachtoffer zijn er iets aan doen? nee.

Nee, idd. Maar ik geloof dat alles een reden heeft. Dit leven is een leerweg, en soms een hele moeilijke. Soms zwaarder dan je schouders kunnn tillen. Maar uiteindelijk wordt iedereen gered (die gered wil worden).

Quote:
En dan nog dan geld deze regel ook, voor je examen, we hebben een vrije wil om te studeren of niet, dus god kan en mag dan niet helpen...

Klopt gedeeltelijk. God maakt idd jou huiswerk/examens niet. Hij zegt de antwoorden niet voor ofzo. Hij maakt het examen niet makkelijker. Maar Hij laat wel merken dat Hij achter je staat en dat Hij bij je is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 12:40:24 schreef P.E. het volgende:

Kijk ik kan daar niet veel op zeggen, ooit stond ik ook acher die dingen die jij zegt, en vanuit dat standpunt heb je volkomen gelijk. Maar als je het anders bekijkt...

Wat is er varanderd waarom je er nu anders over denkt dan eerst?

Link naar bericht
Deel via andere websites

PE: het is idd niet zozeer dat God je helpt met het maken van je huiswerk of examen, maar Zijn aanwezigheid geeft je rust en inzicht, een beter 'denkvermogen'. Door de spanningen vergeet je wel eens iets, maar door God ben je meer geconcentreerd, bij huiswerk/examens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat er veranderd is? Veel, ik heb ruzies in gemeentes gezien, ik heb pijn en leed gezien, ik heb wat dingen meegemaakt, die ik ervaar als een zware teleurstelling in god, mijn vader is ziek, en na alles wat hij voor het geloof heeft gedaan, heeft god nog niets terug gedaan voor hem, nog niets, ik heb nog niets ontvangen alleen maar pijn en teleurstelling, en weet je zo'n god wil ik en moet ik niet. Na 18 jaar is het genoeg, ik ervaar nu veel meer rust en vrede, dan ik in het geloof had. Maar ik twijfel er sterk aan of er wel een god is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar john, dan vraag ik je, kan god het niet of wil hij niet, helpen? En ik blijf er bij als dat het maar is wat hij doet voor ons, dan vind ik dat in geen geval de moeite waard. Waar is de god uit de bijbel, zegt jezus niet met het geloof kan je bergen verzetten? Ik heb nog niets gezien, behalve mooie woorden uit de bijbel en van bekende voorgangers, het enigste wat ze doen is spreken, en zeveren, vertel mij eens waar de laatste preek in jouw kerk over ging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De laatste preek...ehh, weet hem al niet meer helemaal sorry.

Wanneer kun je bergen verzetten: als je gelooft in de Heer!

Ik merk de laatste tijd dat ik in geloof meer kan dan zonder geloof. Ik kreeg laatst een woord dat zei: "Al wat ge Mij vraagt, gelooft dat ge het al gekregen hebt, en ge zult het krijgen." Hier ben ik over na gaan denken, en in de kerk hebben wij banken met een brede rug, je kunt hier dus een boek ofzo op kwijt.

Maar het probleem is dat deze schuin is. Leg je hier iets glads op, dan glijdt het er van af.

Nu heb ik in geloof dat erop gelegd, en het bleef liggen. De keer daarna was ik huiverig of het bleef liggen, en het viel. Toen deed ik het weer in geloof, en het bleef liggen.

Zonder geloof, zonder vertrouwen in de kracht van God, de hulp van God, had ik mijn examen niet gehaald. Als God me niet had 'gekalmeerd', dan had ik het zeker niet gehaald.

Gods kracht is niet om mensen succesvol in hun leven te maken, maar om mensen op het juiste pad te zetten en te vertrouwen op Hem, op Zijn leiding en Zijn hulp (in welke vorm dan ook).

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik voetbal, en had vocht in men knie, ik bidden en hopen in de vorige vakantie dat het ging genezen anders moest ik onder het mes. Nu het ging weg, ik blij ik tegen iedereen zeggen dat god mij genezen had, maar wat bleek, op dat moment voetbalde ik niet meer, en toen ik weer begon kwan het weer op. Kijk dus het was geen wonder. Maar nogmaals john, als dat de kracht van god maar is... dan stelt het niet veel voor een boek op een bank laten liggen, bedoel, er worden overal christenen vervolgd en gedood ondanks dat wij en zij zelf er ook voor bidden, laat god hun toch dik in de steek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er was in Amerika een meisje van geloof ik 9 jaar dat 2 weken lang is vreselijk gemarteld en verkracht door iemand. Die persoon filmde dit allemaal en die videobanden zijn later gevonden. Daarop is te zien dat dit meisje God de hele tijd smeekte of hij haar wou helpen.

Ze heeft het niet overleeft....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je al naar de hemel gaat, als hij al bestaat, ooit gezien de hemel, waar is die, in de lucht? Men is gaan kijken en heeft hem niet gezien, zo ver ik weet natuurlijk, vertrouw jij maar leker op de hemel zal ik wel een gelukkig leven hebben, lees maar elke dag in de bijbel bid maar veel, ondertussen maak ik plezier, ik hoop voor jouw dat de hemel bestaat...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het "leukste" is nog wel dat de persoon die dit gedaan heeft uiteindelijk is opgepakt (na nog meerdere slachtoffers te hebben gemaakt) en is geexecuteerd. Echter , hij heeft zich in de gevangenis bekeerd en hij zit dus nu gezellig in de hemel neer te kijken op Ghandi =/

Maar staat er niet in de Bijbel dat je met de goede intentie om iets vraagt dat God het dan geeft? Dan vind ik het vreemd dat hij hier de andere kant op keek.Dan had hij beter , bij wijze van spreken , john een onvoldoende kunnen laten halen op Engels en haar dan helpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid