pj 0 Geplaatst 23 juni 2003 Rapport Share Geplaatst 23 juni 2003 die 10 euro of die vrouw?? Link naar bericht Deel via andere websites
suzanne 0 Geplaatst 25 juni 2003 Rapport Share Geplaatst 25 juni 2003 allebei Link naar bericht Deel via andere websites
Meryll 0 Geplaatst 12 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 12 juli 2003 May it Be!!!! Link naar bericht Deel via andere websites
JaeIsGod 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 Wonderen zijn onzin =] Link naar bericht Deel via andere websites
essie 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 Ik vind niet alleen alles wat buiten de natuurwetten valt een wonder. De natuurwetten zelf vind ik ook een wonder. Ik vind het een wonder dat mensen een kindje kunnen verwekken wat daarna groot wordt en zelf een kindje kan verwekken. Ik vind het een wonder dat uit een klein zaadje een grot eik kan groeien die vervolgens honderden jaren leeft en met zijn zaden nog meer eiken kan verwekken. Ik vind het een wonder dat God tot nu toe al mijn gebeden heeft verhoord, ook in situaties waarin je het niet zou verwachten. Eigenlijk zijn er wel heel veel wonderen op de wereld. Link naar bericht Deel via andere websites
JaeIsGod 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 Wonder zijn in mijn boekje iets dat de wetten van de natuur "overtreed". Zoals een baksteen die omhoog valt of zo =p Link naar bericht Deel via andere websites
John 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 Ehh, zijn wonderen niet gewoon die dingen die niet (1-2-3) zijn te verklaren? Zoals een dode die levend wordt? En al die toevallige 'toevallen'... Link naar bericht Deel via andere websites
JaeIsGod 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 Een dode die levend word is een wonder ja. Alleen is dat nog nooit waargenomen. En dingen die niet 1-2-3 te verklaren zijn zijn wel vaak 5-6-7 te verklaren als je begrijpt wat ik bedoel. En 'toevallige toevallen' zijn zoals de term al aangeeft : Toeval =] Link naar bericht Deel via andere websites
John 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 Ehh, heb het zelf meegemaakt - een zusje van een vriendin van mij was dood verklaard, door de doktoren en ook van alle apparaten gehaald (dus geen ademhaling, geen enkel teken van leven meer). En nu springt ze rond... Link naar bericht Deel via andere websites
P.E. 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 ja, maar dan was ze niet dood, zoals bv jezus die 3 dagen dood was en dan weer levend wordt kan gewoon niet. Link naar bericht Deel via andere websites
John 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 En Lazarus, de broer van Maria en Martha (staat ook in de Bijbel)... Kan wel - want ze was echt dood verklaard. En doktoren verklaren mensen niet snel dood... Link naar bericht Deel via andere websites
JaeIsGod 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 Dan heeft dat zusje van die vriendin veel mazzel gehad.Het menselijk lichaam is een ingenieus stukje natuur en tot veel in staat.Er was blijkbaar nog genoeg "over" in dat lichaam om het weer op gang te brengen. Waar ik meer op doel is mensen die echt een dag of zo zijn doodgeweest , want tegen die tijd is de hersenactiviteit compleet nul en is verder leven onmogelijk. Tja , helaas jammer dat al die verhalen in de Bijbel mythe zijn i.pv. realiteit =] Link naar bericht Deel via andere websites
John 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 Ehh, dat meisje kwam meer dan 24 uur na haar doodverklaring pas tot leven... En de Bijbel zijn geen fabels, maar waargebeurde dingen... Link naar bericht Deel via andere websites
JaeIsGod 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 Was ze 24 uur van de machines af? In dat geval zou het interesant zijn. Enne , de bijbel is grootendeels fabel volgens mij.Van veel verhalen is geen spoor meer te vinden behalve in de Bijbel zelf. Dus tot iemand me het tegendeel bewijs is de Bijbel minimaal 50% fabel voor mij =] Link naar bericht Deel via andere websites
John 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 Tsja, dat van de bewijzen kun je van bijna elk geschiedkundig, iig over de oudheid, boek zeggen... En ja, ze was 24 uur van de machines af(voor zover ik weet...was er nl niet bij) Link naar bericht Deel via andere websites
JaeIsGod 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 Nee , je kunt veel dingen wel nachecken zolang het niet te lang geleden is. Dit is ook bij de Bijbel gebeurt en men vond niet of nauwelijks bewijs dat de eerste 1-5 bijbelboeken op waarheid gebaseerd zijn. Geen schepping , geen slavernij in egypte , geen exodus en geen verovering van Kanaan. En het is wel mogelijk om aanwijzingen te vinden uit die tijd want er is genoeg gevonden van oudere beschavingen =] Link naar bericht Deel via andere websites
P.E. 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 "Tsja, dat van de bewijzen kun je van bijna elk geschiedkundig, iig over de oudheid, boek zeggen..." In de meeste geschiedkundige (eigenlijk alle) kun je nog bewijzen van vinden, de bijbel is in geen geval betrouwbaar in deze soort verhalen, er staat geschiedkundig wel juiste dingen in, maar de verhalen kunnen in geen geval bewezen worden. Link naar bericht Deel via andere websites
John 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 Veel geschiedkundige boeken die gaan over het dinosaurustijdperk, of korter bij: de middeleeuwen, zijn niet betrouwbaar. Ze schetsen een beeld van het toenmalige leefklimaat, dmv een paar aanwijzingen van resten die ze gevonden hebben. Ze kunnen niet alles zo precies hebben gevonden, want als ze dit hebben overgenomen uit boeken van die tijd, en jullie vinden dit waar, dan vind ik het vreemd dat jullie de Bijbel niet geloven...iig niet in de verhalen die erin staan. Dat is ook toen opgeschreven - en verder verteld -, in die tijd...evenals sommige "bewijzen" van hoe de mensen in vroegere tijden leefden. Maar dit hoort weer bij een ander topic, een topic over "Bewijzen of geloven"... En hier graag verder over de wonderen... Link naar bericht Deel via andere websites
P.E. 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 geschiedkundige boeken of wetenschapelijke boeken, zijn veel betrouwbaarder dan de bijbel, jij zegt dat ze een paar aanwijzingen hebben, wat niet klopt, ze kunnen grondlagen onderzoeken, ze hebben benderen en skeleten, maar ik vraag je wat hebben ze van de bijbel? Als jezus echt zou bestaan hebben dan hadden ze een lichaam, maar ze zijn natuurlijk zo slim om te zeggen dat hij is opgestegen... Link naar bericht Deel via andere websites
John 0 Geplaatst 13 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2003 PE: IN EEN ANDER TOPIC! NIET HIER! Link naar bericht Deel via andere websites
JaeIsGod 0 Geplaatst 14 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2003 John , nog 1 ding. Lees eens wat over archeologie. Er zal een wereld voor je open gaan =] Link naar bericht Deel via andere websites
P.E. 0 Geplaatst 14 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2003 bedankt om het zo vriendelijk te zeggen John. Ik waardeer het ten zeerste. Link naar bericht Deel via andere websites
JaeIsGod 0 Geplaatst 14 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2003 Heb een topic gemaakt op Algemeen =] Link naar bericht Deel via andere websites
John 0 Geplaatst 14 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2003 Quote: Op maandag 14 juli 2003 12:20:47 schreef P.E. het volgende: bedankt om het zo vriendelijk te zeggen John. Ik waardeer het ten zeerste. Sorry PE, maar had het al eerder gezegd. En nu echt BOT. Link naar bericht Deel via andere websites
P.E. 0 Geplaatst 14 juli 2003 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2003 wat zie je onder wonderen? Als iemand griep heeft en men bid en hij geneest is dit een wonder? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten