IKBENANDERS 0 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Ik vraag me af waarom mensen voor een bepaald kerkgenootschap hebben gekozen? Opvoeding, bewuste keuze, toeval? En waarom, dan wel hoe en in welke mate jullie hierin actief zijn. Zelf neig ik naar de Evangelische kerk, omdat dáár de persoonlijke relatie met Christus centraal zou staan (en dan bedoel ik natuurlijk iets meer centraal dan in de andere christelijke gemeenschappen/kerken), maar ik weet niet zeker of dat klopt, want ik meen dit alleen maar ergens op het internet gelezen te hebben of te hebben gehoord op YouTube. Ik heb ook nog nooit een evangelische kerkdienst bijgewoond. Misschien dat jullie mij over dit alles iets meer zouden kunnen/willen vertellen. Als ik af ga op mijn huidige kijk op de Bijbel en het leven dan zou ik eerder thuishoren bij de Christengemeenschap. Ook vraag ik me af wat mensen uit het samenzijn halen, in de breedste zin van het woord: samen de dienst beleven, met gemeenteleden omgaan, iets voor elkaar betekenen (hoe? wanneer? met andere kerken of andere dorpen/steden in Nederland en/of België). Ik kom uit een niet-streng gereformeerd gezin en heb nooit een 'samen' ervaren in deze gemeenschap op wat voor manier dan ook. Dat kan hebben gelegen aan het feit dat ik en mijn zus naar een andere gereformeerde school gingen dan de gereformeerde kerk waar mijn ouders bij waren aangesloten en ons tot een bepaalde leeftijd mee naar toe namen. 1 uur geleden bewerkt door IKBENANDERS Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten