Doortje 0 Geplaatst 14 april 2005 Rapport Share Geplaatst 14 april 2005 Ik doe kinderdienst bij ons in de gemeente, ik heb daar de kleuters (4 tot 6 jarigen). We zingen nu meestal uit opwekking voor kinderen maar dan zitten we als leiding vaak alleen te zingen, op zich niet erg maar het is leuker als de kinderen meezingen. Daarom willen we een mapje maken met liedjes speciaal voor de kleuters. Kunnen jullie me helpen aan Christelijke liedjes die speciaal voor kleuters of jonge kinderen zijn? Of weten jullie waar ik die kan vinden? Alvast bedankt! Liefs Doortje Link naar bericht Deel via andere websites
Nynthe 1 Geplaatst 14 april 2005 Rapport Share Geplaatst 14 april 2005 Elly en Rikkert hebben veel makkelijke liedjes voor kinderen. Die hebben ook wel songboeken en cd's enzo. Deze is bijv echt een klassieker! Ik Zag Een Kuikentje Tekst & Muziek: Elly & Rikkert Zuiderveld Ik zag een kuikentje Dat bij zijn moeder zat Onder haar vleugels Waar het veilig zat Tegen regen, tegen zonneschijn Heer, zo wil ik bij U zijn In de schaduw van Uw vleugels Wil ik schuilen, wil ik schuilen In de schaduw van uw vleugels Wil ik schuilen, o Heer U bent mijn toevlucht U bent mijn sterkte U bent mijn schuilplaats U o Heer In de schaduw van Uw vleugels Wil ik schuilen, wil ik schuilen In de schaduw van Uw vleugels Wil ik schuilen, o Heer Ik zag een kuikentje Dat bij zijn moeder zat Onder haar vleugels Waar het veilig zat Zoals dat kuikentje Klein en teer Wil ik schuilen, o Heer Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 14 april 2005 Rapport Share Geplaatst 14 april 2005 Ha Doortje, ik heb wel veel liedjes... maar weet niet hoe ik jou die het beste door kan geven! Link naar bericht Deel via andere websites
Elfje 0 Geplaatst 16 april 2005 Rapport Share Geplaatst 16 april 2005 Ook zijn er cd's en muziekboeken van de tvserie: "Prinsen en Prinsessen". Dat zijn hele leuke kinderliedjes! Heb ik zelf ook veel gezongen met kinderen. Echt heel leuk! Link naar bericht Deel via andere websites
Joost 0 Geplaatst 16 april 2005 Rapport Share Geplaatst 16 april 2005 Quote: Op donderdag 14 april 2005 19:04:20 schreef Doortje het volgende: Ik doe kinderdienst bij ons in de gemeente, ik heb daar de kleuters (4 tot 6 jarigen). We zingen nu meestal uit opwekking voor kinderen maar dan zitten we als leiding vaak alleen te zingen, op zich niet erg maar het is leuker als de kinderen meezingen. Daarom willen we een mapje maken met liedjes speciaal voor de kleuters. Kunnen jullie me helpen aan Christelijke liedjes die speciaal voor kleuters of jonge kinderen zijn? Of weten jullie waar ik die kan vinden? Alvast bedankt! Liefs Doortje Op eo.nl/shop kun je cd's van Prinsen en Prinsessen bestellen. En, ik weet niet of dat voor 4 tot 6 jarigen is, maar bij ons in de gemeente zingen we voor de kinderen vaak Herman Boon. Misschien heb je iets aan Link naar bericht Deel via andere websites
bart1984 0 Geplaatst 16 april 2005 Rapport Share Geplaatst 16 april 2005 Quote: Op zaterdag 16 april 2005 08:55:47 schreef Elfje het volgende: Ook zijn er cd's en muziekboeken van de tvserie: "Prinsen en Prinsessen". Dat zijn hele leuke kinderliedjes! Heb ik zelf ook veel gezongen met kinderen. Echt heel leuk! Prinsen en prinsessen. Echt typies een voorbeeld van indoctrinatie. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 16 april 2005 Rapport Share Geplaatst 16 april 2005 Ach... Elk kinder programma is zowat wel indoctrinatie. Kijk maar hoe stiekem onze normen en waarden er in verstopt zitten. Sasamstraat is een typisch voorbeeld van indocrinatie. Link naar bericht Deel via andere websites
Doortje 0 Geplaatst 17 april 2005 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 april 2005 Dank jullie wel.. hier kan ik wel wat mee denk ik.... @joost wij zingen ook wel liedjes van herman boon, maar die zijn voor de kleuters vaak te moeilijk Link naar bericht Deel via andere websites
Troel 0 Geplaatst 2 oktober 2005 Rapport Share Geplaatst 2 oktober 2005 Oew, even een reactie op het topic van Miriam21... Denk ook aan Alles wordt nieuw van Hanna Lam. Link naar bericht Deel via andere websites
Doortje 0 Geplaatst 24 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juni 2007 Hier weer een post van mij in dit topic.. de map is inmiddels al weer even af en in gebruik in onze kinderdienst groep maar.. er is nieuwe leiding bijgekomen en de leiding blijkt niet alle liedjes te kennen en het leek ons een goed idee om een cd te maken met de liedjes daarop. Nu ben ik druk bezig met het verzamelen van de bladmuziek van de liedjes uit de map. Ik ben een heel eind maar heb van een aantal liedjes nog bladmuziek/gitaarakkoorden nodig. Wie kan mij helpen aan de bladmuziek of weet waar ik de bladmuziek kan vinden van de volgende liedjes: - Jezus houdt van alle kinderen - Zeg wie heeft gemaakt de bloemetjes - Jezus houdt van kinderen ook van mij, mij, mij - Vader Abraham - Klap eens vrolijk in je handen voor de heer - Dank u voor deze nieuwe morgen - Handjes gevouwen, sluit oogjes nu - Blij, Blij mijn hartje is zo blij - Heer wij gaan nu weer naar huis toe Wie kan mij helpen?? Groetjes Doortje Link naar bericht Deel via andere websites
Snusa 0 Geplaatst 24 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2007 De Bromvlieg! Dat is een kinderkoor met geweldige liedjes! En niet alleen maar indoctrinatie . De leidster is Ellen Laninga (dochter van ds. Arie van der Veer, van de EO). Edit: mag ik hier raclame maken ? www.debromvlieg.nl en anders mogen de mod's mij op m'n kop geven . Ik weet niet of je daar een cd van hebt, maar het is echt een aanrader. Link naar bericht Deel via andere websites
Doortje 0 Geplaatst 24 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 juni 2007 Hoi Snusa, De bromvlieg ken ik inderdaad. Maar ik ben niet meer op zoek naar liedjes. De map is inmiddels af, maar ik zoek bladmuziek van een aantal liedjes: - Jezus houdt van alle kinderen - Zeg wie heeft gemaakt de bloemetjes - Jezus houdt van kinderen ook van mij, mij, mij - Vader Abraham - Klap eens vrolijk in je handen voor de heer - Dank u voor deze nieuwe morgen - Handjes gevouwen, sluit oogjes nu - Blij, Blij mijn hartje is zo blij - Heer wij gaan nu weer naar huis toe Groetjes Wendy Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 24 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2007 Ja, daar heeft Door 'n cd van Tsja, ik heb heel veel, maar 't is ff uitpuzzelen hoe dat dan bij jou komt Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 24 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2007 Admod note: Moved GA » Mz Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 24 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2007 Quote: Op zaterdag 16 april 2005 13:36:13 schreef Gorthaur het volgende: Ach... Elk kinder programma is zowat wel indoctrinatie. Kijk maar hoe stiekem onze normen en waarden er in verstopt zitten. Sasamstraat is een typisch voorbeeld van indocrinatie. Er is volgens mij toch iets meer dan een 'fijne lijn' tussen het inprenten van een godsbesef en het aanleren van de 26 letters van het alfabet.. Link naar bericht Deel via andere websites
Nanouk 0 Geplaatst 24 juni 2007 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2007 Wij gingen helemaal 'uit ons dak' op Elly en Rikkert dat weet ik nog heel goed Link naar bericht Deel via andere websites
Doortje 0 Geplaatst 26 juni 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 juni 2007 Die liedjes zijn makkelijker om te zingen dan de liedjes van bijvoorbeeld opwekking voor kinderen. Maar heeft iemand een idee hoe ik aan de bladmuziek van de liedjes (staan in een eerdere post van mij in dit topic) kan komen?? Link naar bericht Deel via andere websites
Doortje 0 Geplaatst 5 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 juli 2007 *kick* Heeft iemand bladmuziek van de volgende liedjes: - Jezus houdt van alle kinderen - Zeg wie heeft gemaakt de bloemetjes - Jezus houdt van kinderen ook van mij, mij, mij - Vader Abraham - Klap eens vrolijk in je handen voor de heer - Dank u voor deze nieuwe morgen - Handjes gevouwen, sluit oogjes nu - Blij, Blij mijn hartje is zo blij - Heer wij gaan nu weer naar huis toe Alvast bedankt!! Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 5 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 5 juli 2007 Als je er een opname van hebt kan ik ze wel opschrijven in notenschrift/akkoorden. Dank u voor deze nieuwe morgen en Blij, blij, mijn hartje is zo blij ken ik wel uit mijn hoofd. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 31 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2007 Slayer is inderdaad zo kinderachtig kleuterboekje.. P.S. je moet wel in onderschrift zetten dat het een citaat is, Richard Dawkins in dit gaval. Puberaal geval Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 31 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 31 juli 2007 Quote: Op dinsdag 31 juli 2007 18:05:24 schreef Raido het volgende: P.S. je moet wel in onderschrift zetten dat het een citaat is, Richard Dawkins in dit gaval. Granted, jij was eerder. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 Zo ben ik op zoek naar het Olifantenlied van Jan Visser, voor het kinderkoor. Ik zoek de muziek (op CD) en niet de tekst, die hebben we al. reacties: Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 27 september 2007 Rapport Share Geplaatst 27 september 2007 Quote: Op zondag 24 juni 2007 20:42:00 schreef PascalPas het volgende: [...] Er is volgens mij toch iets meer dan een 'fijne lijn' tussen het inprenten van een godsbesef en het aanleren van de 26 letters van het alfabet.. Maar bij de teletubbies ligt het al weer anders. Of andere programma's waar iets van ethiek in voor komt, met als grootste vloek de postmodernistische tolerantie, relativisme en multiculti propaganda verspreiding. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 19 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2008 Beste Doortje, Ik lees dat je een mapje met kinderliedjes hebt voor de kinderdienst. Ik woon ook in Utrecht. Mag ik een keer een kopietje trekken? Ik zit aan de start van het maken van een soortgelijke liedjesbundel voor de kinderdienst en jouw voorwerk zou er wel eens een vliegende start van kunnen maken! Bij voorbaat dank, Eddy. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten