Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Aan Eru lluvater:

1 Petrus 2

1 Bevrijd u van alle gevoelens van haat en bedrog. Het moet afgelopen zijn met schijnheiligheid, jaloezie en roddel! 2 Als het goed is, moet u als pasgeboren kinderen verlangen naar zuivere, geestelijke melk, dat wil zeggen naar het zuivere woord van het goede nieuws. 3 Dan zult u groeien en in leven blijven. U hebt reeds ervaren hoe goed de Here is. 4 Ga dus naar Christus toe. Hij is de levende steen waarop God Zijn bouwwerk neerzet. Hoewel de mensen Hem hebben afgewezen, is Hij voor God zc kostbaar dat Hij Hem uit alle anderen heeft uitgekozen. 5 U moet zich door God laten gebruiken als levende stenen, waarmee Hij Zijn geestelijk huis bouwt. En dat niet alleen, u bent ook de heilige priesters die door Jezus Christus zo veranderd werden, dat zij God geestelijke offers kunnen brengen, die voor Hem aanvaardbaar zijn. 6 In de Boeken staat het zo: "Ik heb een kostbare steen uitgekozen, die Ik in Sion neerleg en waarop mijn huis gebouwd zal worden. Wie vol vertrouwen op hem bouwt, zal niet bedrogen uitkomen." (A) 7 Voor u die op Hem vertrouwt, is Hij kostbaar; voor mensen die niets van Hem willen weten, geldt wat in de Boeken staat: "De steen die door de bouwlieden afgekeurd werd, is de belangrijkste geworden, een echte hoeksteen." (B) Zo is Christus niet alleen de onmisbare hoeksteen geworden, Hij is ook de steen waarover men struikelt en waaraan men zich stoot. © 8 Dat laatste geldt alleen voor de mensen die niet naar Hem willen luisteren, die weigeren Hem te gehoorzamen. Het ligt dus voor de hand dat zij zullen struikelen. 9 Maar zo bent u niet. U bent door God uitgekozen om koninklijke priesters te zijn; mensen die voor God zijn afgezonderd om overal te vertellen hoe goed en groot Hij is, Die u geroepen heeft om vanuit de duisternis naar Zijn heerlijk licht te komen. 10 Vroeger hoorde u bij een volk dat niet bij Hem hoorde; nu bent u zelf het volk van God! Vroeger wist u niet hoe goed en vriendelijk God is; nu hebt u Zijn goedheid zelf ervaren. 11 Broeders, wij blijven hier op aarde zwervers en vreemdelingen. Omdat ons werkelijke thuis bij de Here is, dring ik er bij u op aan niet toe te geven aan de slechte begeerten van deze wereld, die uw leven in gevaar brengen. 12 Laten de ongelovigen niets op uw gedrag kunnen aanmerken. Ook al mogen zij u niet en belasteren zij u, als zij zien hoe voorbeeldig uw leven is, zullen zij God wel moeten eren en prijzen op de dag dat Christus terugkomt. 13-14 Gehoorzaam, terwille van de Here, de wetten van het land waar u woont. Zowel de wetten van de keizer, die het staatshoofd is, als de wetten van de stadhouders, die door de koning zijn aangesteld om de misdaad te bestraffen en goede daden te belonen. 15 God wil dat door uw goede leven de mensen de mond wordt gesnoerd, die zo dwaas zijn het goede nieuws naast zich neer te leggen, hoewel zij nauwelijks weten wat het precies inhoudt. 16 Wij zijn vrije mensen, maar die vrijheid geeft ons niet het recht om kwaad te doen, want wij zijn slaven van God. 17 Laat ieder in zijn waarde. Houd van allen die werkelijk christen zijn. Heb ontzag voor God en respect voor de keizer. 18 Knechten, heb ontzag voor uw meester en doe wat hij zegt; niet alleen als hij goed en redelijk is, maar ook als hij lastig is. 19 Een gelovige mag blij zijn als hij ten onrechte een slechte behandeling moet ondergaan, omdat hij voor God een zuiver geweten wil houden. 20 Als u geduldig de straf voor uw misdaden ondergaat, is dat natuurlijk geen verdienste. Maar als u goed doet en dan geduldig het onrecht verdraagt dat u wordt aangedaan, zult u daardoor de genade van God ervaren. 21 Al dit lijden hoort bij het leven waartoe God ons geroepen heeft. Christus, Die voor u geleden heeft, is het voorbeeld dat u moet volgen; en in Zijn voetstappen moet u treden. 22 Hij deed geen kwaad en zei nooit iets wat niet waar was. 23 Als Hij beledigd werd, zei Hij niets lelijks terug. Als de mensen Hem pijn deden, dreigde Hij niet het hun betaald te zetten. Hij liet het allemaal over aan God, Die rechtvaardig oordeelt. 24 Hij heeft onze zonden gedragen in Zijn eigen lichaam, toen Hij stierf aan het kruis. Daardoor zijn wij nu dood voor de zonde en kunnen wij voortaan leven zoals God het wil; want de wonden in Zijn lichaam hebben ons genezen. 25 Vroeger zwierven wij allemaal rond als verdwaalde schapen. Maar nu bent u teruggekeerd naar de herder, naar Hem Die ons onder Zijn hoede neemt.

Lees passage 13 even, en daar staat dat je moet gehoorzamen aan de wet van het land, daarmee word ook bedoeld dat je volgens de wet van Nederland op je 18e volwassen bent, naar die mate zal gemeten worden. Helaas kon ik niet exact terugvinden waar dat van volwassen zijn stond, meen in 1 Korinthiërs, maar zal nog wel even nazoeken

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 98
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 06 april 2005 15:33:31 schreef Romeister het volgende:

Ik word juist vrolijk omdat God met ons is, niet omdat mensen omkomen!! Dat wou ik juist ook duidelijk maken. Maar Groninger, waarom anders gebeuren al die rampen, en ook vele anderen die ik daarbuiten heb genoemd, op de Christelijke feestdagen?!?

Ik heb geen idee of deze grote rampen 'gepland' zijn op de Christelijke feestdagen. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik 100% zeker wist dat God met zijn volle verstand deze verschrikkingen over de mensen uitstrooit. nosmile.gif

Ik heb meer het idee dat dit soort zaken eerder van de slechte kant komen dan van de goede kant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb altijd geleerd om niet overal gelijk Gods naam op te plakken. Ik vind het erg gevaarlijk wat Romeister nu doet. Het past ook niet in het beeld dat ik van God heb.

Wat betreft 'De laatste bazuin', ik vind het hele mooie boeken, maar of het allemaal ook zo gaat gebeuren weet ik niet. Ik weet nog niet zo goed wat ik ermee moet. Maar dat merken we vanzelf wel een keertje...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 06 april 2005 15:21:46 schreef Romeister het volgende:

Maar we hebben één troost:

1e Kerstdag 2003: aardbeving Iran

2e Kerstdag 2004: Tsunami

Pasen: aardbeving volgens mij in Iran

Zie je: alle rampen hebben geschied in moslimgebieden en op Christelijke feestdagen, dus we kunnen zeggen: GOD is met ons, AMEN!

pukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gif

Er zijn een hoop mensen gebanned om minder dan dit soort uitspraken, en aangezien je zulke zieke uitspraken durft te doen hoop ik jou hier niet meer terug te zien.

[edit]

Aangezien je je woorden hebt teruggenomen (of athans; niet meer hardop uitspreekt) zal ik die woorden ook niet meer naar jou terugkaatsen (athans; ik zal ze niet meer hardop uitspreken knipoog_dicht.gif)

[/edit]

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 06 april 2005 15:46:40 schreef Groninger het volgende:

Ik heb meer het idee dat dit soort zaken eerder van de slechte kant komen dan van de goede kant.

Inderdaad, dat geloof ik ook. Maar weet dat God satan (mis)(ge)bruikt om uiteindelijk de werken Zijner handen te voltooïen! En die domme satan heeft dat niet eens in de gaten smile.gifsmile.gifsmile.gifbig-smile.gifbig-smile.gifbig-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 april 2005 15:59:34 schreef essie het volgende:

[...]

Of ach, misschien wordt je zelf wel getroffen door een ramp ofzo.

Ik hoop het in stilte...

Ik niet, maar vind zijn uitspraken zéér bedenkelijke en kan me er ook niet in vinden nooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 april 2005 15:59:34 schreef essie het volgende:

[...]

pukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gif

Er zijn een hoop mensen gebanned om minder dan dit soort uitspraken, en aangezien je zulke zieke uitspraken durft te doen hoop ik jou hier niet meer terug te zien.

Of ach, misschien wordt je zelf wel getroffen door een ramp ofzo.

Ik hoop het in stilte...

Jij hoopt dat ik zal worden getroffen door een ramp, ik zal hopen dat je vergeving zult krijgen!

Trouwens, ziek zijn ze niet... Van die Ikea bijvoorbeeld, dit is gewoon pure waarheid, vlak na 11 september in Utrecht, Sliedrecht en Amsterdam bommeldingen en dreigementen gedaan door moslims, wat is hier ziek aan, behalve dat het de waarheid is? Dat het staat voor USA? Kan natuurlijk toeval zijn, maar IK geloof dat het geen toeval is! Mag ik wel van je zeggen, en dan beroep k me tot de wet der Nederlanden welke zegt dat ik vrijheid van meningsuiting heb, dat ik geloof in de Heere?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@RobertF

Een uitspraak waarin een hoop erge rampen (waarin mensen hun geliefden en kinderen hebben verloren) wordt neergezet als een groot feest dat door God is neergezet wordt gewoon geaccepteerd op dit forum??? pukey.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 april 2005 15:37:43 schreef Romeister het volgende:

Aan Eru lluvater:

13-14 Gehoorzaam, terwille van de Here, de wetten van het land waar u woont. Zowel de wetten van de keizer, die het staatshoofd is, als de wetten van de stadhouders, die door de koning zijn aangesteld om de misdaad te bestraffen en goede daden te belonen.

Lees passage 13 even, en daar staat dat je moet gehoorzamen aan de wet van het land, daarmee word ook bedoeld dat je volgens de wet van Nederland op je 18e volwassen bent, naar die mate zal gemeten worden. Helaas kon ik niet exact terugvinden waar dat van volwassen zijn stond, meen in 1 Korinthiërs, maar zal nog wel even nazoeken

Jij leest er dingen in die ik er niet in terug kan vinden. Je moet je ook houden aan de wet van het land waar je woont, ok.

Dit heeft niks te maken met Gods Oordeel of je redding. Echt niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 april 2005 17:19:13 schreef essie het volgende:

@RobertF

Een uitspraak waarin een hoop erge rampen (waarin mensen hun geliefden en kinderen hebben verloren) wordt neergezet als een groot feest dat door God is neergezet wordt gewoon geaccepteerd op dit forum???
pukey.gif

Sjaloom essie,

Nee, in principe natuurlijk niet. Maar hij is er op teruggekomen, zie zijn post. Zodoende zullen we hem niet berispen of waarschuwen, maar wél een attenderend mailtje sturen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 april 2005 15:21:46 schreef Romeister het volgende:

Oké, heb deze reactie maar weggehaald, omdat sommige mensen hier niet echt blij mee waren, daarom zal ik het gewoon voor me houden

Dat is denk ik het beste ja

Quote:

maar degene die mij een ramp heeft toegewenst, wens ik vergeving toe, tenzij ook weer mensen zijn die dit erg vinden, dat zal er ook wel weer inzitten!

*vangt* thanx, vergeving! puh2.gif

Ik wens je geen ramp toe, ik probeerde je alleen duidelijk te maken hoe kwetsend bepaalde woorden kunnen zijn door ze naar jou terug te kaatsen.

Aangezien jij je woorden hebt teruggenomen zal ik dit ook doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 april 2005 16:13:00 schreef Romeister het volgende:

Maar we hebben één troost:

1e Kerstdag 2003: aardbeving Iran

2e Kerstdag 2004: Tsunami

Pasen: aardbeving volgens mij in Iran

Zie je: alle rampen hebben geschied in moslimgebieden en op Christelijke feestdagen, dus we kunnen zeggen: GOD is met ons, AMEN!

52_52.gif

Quote:
Op woensdag 06 april 2005 17:30:10 schreef RobertF het volgende:

Sjaloom essie,

Nee, in principe natuurlijk niet. Maar hij is er op teruggekomen

Hmmm...

En hierbij trek ik ook alle (veel mindere) uitspraken tegen Silent in.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jullie bedoelen de films left behind 1 en 2 volgens mij dat zijn gewoon de films van de laatste bazuin want in het engels heeten de boeken daarzo het gaat over de eerste twee delen!! Ik heb ze zelf namelijk. Pas gekocht big-smile.gif

Ik ben zelf ook heel erg lang bezig (geweest) met de eindtijd onwijs moeiljk maar ook onwijs mooi onderwerp. Ik denk zelf dat er wel mensen zijn die opgenomen worden.

De christenen van dan. Alle dus niet tot 18 jaar dan komt er een tijd van verdrukking waarin de antichrist een grote rol speelt. Zijn hoofdkwartier zal zijn in het vroege babel dus bij irak in de buurt. en in die tijd van verdrukking krijgt iedereen nog de kans om voor God/Jezus te kiezen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 06 april 2005 16:13:00 schreef Romeister het volgende:

Maar we hebben één troost:

1e Kerstdag 2003: aardbeving Iran

2e Kerstdag 2004: Tsunami

Pasen: aardbeving volgens mij in Iran

Zie je: alle rampen hebben geschied in moslimgebieden en op Christelijke feestdagen, dus we kunnen zeggen: GOD is met ons, AMEN!

ONZIN natuurlijk! mafkees...... net of een moslim minder is dan iemand anders? muur.gifhamer.gif

Maaaaarrrr BOT dus! Jullie zitten dus te zeggen dat je niet egt kan weten wanneer Jezus terugkomt omdat er staat dat hij zal terugkomen als een dief in de nacht (Matteüs 24:42-44). muur.gif

Maar Paulus maakt het in 1 Tessalonicenzen 5:1-6 duidelijk dat Jezus verklaring niet op gelovigen van toepassing is: "Maar gij, broeders zijt niet in de duisternis zodat die dag u als een dief overvallen zou..." Hij gaat vervolgens uitleggen waarom:"Want gij zijt allen kinderen des lichts en kinderen des dags. Wij behoren niet aan nacht of duisternis toe; laten wij dan ook niet slapen gelijk de anderen doch wakker en nuchter zijn." Paulus verwijst natuurlijk naar het licht van de Heilige Geest welke in iedere ware gelovige woont en die ons verlichten kan door onze studie van de Bijbel om de tijd te kennen van de wederkomst van de Heer(1 Johannes 2:27).

Daarnaast wil ik even zeggen dat dat van die chipies allang weer achterhaald is omdat ze alweer veel betere/makkelijkere manieren hebben gevonden, maar het geeft natuurlijk wel een mooi opstapje tot het teken wat er ooit eens gaat komen.........

Om mij heen hoor ik heeeel veel ook in preken enzo dat de tijd egt begint te dringennn en op zich zie ik zelf ook wel dingen in de wereld gebeuren die errug matchen met de bijbel! Kijk bijvoorbeeld naar het toenemende aantal natuurrampen!Inmiddels zijn we ons er allemaal van bewust dat onze natuur record na record breekt. De groeiende verstoringen in onze dagelijkse weerpatronen waardoor oogsten mislukken, de activiteiten van vulkanen is sterk toegenomen. Aardbevingen komen niet alleen in aantal vaker voor, het aantal zware aardbevingen (7.0+ op de schaal van Richter) is toegenomen. Ook weet men inmiddels dat de rotatie van onze Aarde langzaam aan het vertragen is. De zeespiegel stijgt, de bossen sterven af, Teveel diersoorten worden inmiddels dagelijks met uitsterven bedreigt. Ziektes en bacteriën heersen over onze planeet. devil.gif

Jezus zei dat de maatschappij steeds meer wetteloos en immoreel zal worden naarmate de tijd nadert van Zijn wederkomst. In feite zei Hij dat het net zo kwaadaardig zou worden zoals het was in de dagen van Noach (Matteüs 24:12, 37-39).

Paulus schetst een kil plaatje van de maatschappij in de eindtijd in 2 Timoteüs 3:1-5: zegt hij dat het gekarakteriseerd zal worden door drie liefdes: liefde voor zichzelf (humanisme), de liefde voor geld (materialisme) en de liefde voor genot (Hedonisme). Hij wijst er vervolgens op dat het resultaat van deze wereldse levensstijl zal worden wat de filosofen nihilisme noemen, dat is een maatschappij op weg naar wanhoop. De geesten van mensen zullen bedorven worden (Romeinen 1:28) en de mensen zullen kwaad goed noemen en goed kwaad. (Jesaja 5:20)

De negatieve geestelijke tekenen houden in de verschijning van valse christussen en hun sekten. (Matteüs 24:5,11,24). De afvalligheid van de belijdende kerk (2 tessalonicenzen 2:3), een uitbarsting van satanisme (1 Timoteüs 4:1), en de vervolging van trouwe christenen (Matteüs 24:9).

Allemaal LEUK LEUK LEUK! Des te meer we zien hoe het zich in deze wereld vervuldddddd zodat Jezus lkkr snel terugkomt party.gif maaaaarr naast leuk ook ernstig voor d vele mensen die verloren gaan... hoewel er natuurlijk ná Jezus terugkomst nog 1000 jaar zijn om n hoop mensjes te bekeren! party.gif alhoewel we nu eerst nog d grote verdrukking en d antichrist krijgen.. gelukkig kunnen wij nog niet egt voorstellen hoe het zal zijn.......Maarjah het komt wanneer het komt he smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 april 2005 19:21:29 schreef Ibelieve het volgende:

Ik ben zelf ook heel erg lang bezig (geweest) met de eindtijd onwijs moeiljk maar ook onwijs mooi onderwerp. Ik denk zelf dat er wel mensen zijn die opgenomen worden.

De christenen van dan. Alle dus niet tot 18 jaar dan komt er een tijd van verdrukking waarin de antichrist een grote rol speelt. Zijn hoofdkwartier zal zijn in het vroege babel dus bij irak in de buurt. en in die tijd van verdrukking krijgt iedereen nog de kans om voor God/Jezus te kiezen..

Het lijkt alsof het voor jou al helemaal vast staat. Zo gaat het gebeuren, precies als bij die boeken.

Ik vrees dat je openbaring niet moet lezen als een stappenplan.

Als je in de bergen bent zie je allemaal bergen om je heen. De één lijkt dichtbij, de ander verder weg. Maar als je verder loopt, op de kaart kijkt of uitleg krijgt van een goede gids blijkt deze eerste indruk niet te kloppen. Het is moeilijk om het goede relief in een oogopslag te zien.

Ik geloof dat de bijbel waar is. Maar ik ben wel voorzichtig met openbaring als stappenplan. Het zijn visioenen, er wordt gebruik gemaakt van beeldspraak.

Het zou zo maar heel anders gaan dan je verwacht!

Gelukkig hangt je verlossing niet af van welk eindtijdsenario je in je hoofd hebt. Daar ben ik oprecht blij om! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie de eindtijd als het meest verschrikkelijke moment dat deze planeet zal overkomen en tegelijkertijd het mooiste moment in de geschiedenis van de mens.

Aan de ene kant zullen we hele groepen dierbaren moeten achterlaten, aan de andere kant worden de ware Christenen opgenomen in het licht van Jezus.

Ik zit er dus nog niet op te wachten eerlijk gezegt nosmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

nouuuuuuuu volgens mij zie je dat verkeerd hoor.. want als je dus even openbaring leest komen er nog 1000 jaar voordat de aarde uiteindelijk vernietigd word (1000jarig vrederijk) duss dan is er ook nog zat tijd om hele groepen dierbare mensen te bekeren! En aangezien de satan en zijn kornuiten dan in een put zitten zal het een stuk makkelijker gaan dan nu!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet precies hoe het allemaal zal gaan. Maar als het zo gaat als jij aangeeft.

Wie zou dan niet gaan geloven vraag je je af? Geen oorlog, geen hongersnood, geen onderdrukking, geen ongerechtigheid etc etc etc. Wie zou dan zo stom zijn om niet te geloven dat er een God bestaat die werkelijk alles heeft overgehad voor ONS?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 april 2005 23:39:15 schreef Groninger het volgende:

Ik weet niet precies hoe het allemaal zal gaan. Maar als het zo gaat als jij aangeeft.

Wie zou dan niet gaan geloven vraag je je af? Geen oorlog, geen hongersnood, geen onderdrukking, geen ongerechtigheid etc etc etc. Wie zou dan zo
stom
zijn om niet te geloven dat er een God bestaat die werkelijk alles heeft overgehad voor ONS?

Nou naast dat de satan mensen wil tegenhouden om te gaan geloven, heeft de mens ook nog een vrije keuze.. Kijk in de tijd van Jezus bijvoorbeeld de mensen zagen wat voor wonderen Hij deed, wat voor goedheid Hij bracht en nog waren er veel die gewoon bewust níet voor Hem kozen.. en nu gaat dat nog precies zooo en dat zal zo gaan tot de voleinding van deze wereld!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 april 2005 19:41:10 schreef myrte het volgende:

Quote:

Op woensdag 06 april 2005 16:13:00 schreef Romeister het volgende:

Maar we hebben één troost:

1e Kerstdag 2003: aardbeving Iran

2e Kerstdag 2004: Tsunami

Pasen: aardbeving volgens mij in Iran

Zie je: alle rampen hebben geschied in moslimgebieden en op Christelijke feestdagen, dus we kunnen zeggen: GOD is met ons, AMEN!

ONZIN natuurlijk! mafkees...... net of een moslim minder is dan iemand anders?
muur.gifhamer.gif

Sorry, heb al eerder aangegeven spijt te hebben van deze uitspraak, voel met net Abdul Jabbar van der Ven, maar liet me helaas leiden door de verkeerde kant, en vraag ook of we dit hoofdstuk (over die uitspraak) kunnen vergeten. Mijn geweten heeft mij er heel lang op gewezen, en ik weet dat het fout was om die verkeerde indruk te geven, wat totaal niet mijn bedoeling was! hamer.gifnooo.gif

Willen jullie mij dit ajb vergeven, ik heb er al spijt genoeg van!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 april 2005 19:21:29 schreef Ibelieve het volgende:

Jullie bedoelen de films left behind 1 en 2 volgens mij dat zijn gewoon de films van de laatste bazuin want in het engels heeten de boeken daarzo het gaat over de eerste twee delen!! Ik heb ze zelf namelijk. Pas gekocht
big-smile.gif

Die bedoel ik idd! big-smile.gif

Quote:
Op woensdag 06 april 2005 23:16:10 schreef Groninger het volgende:

Ik zie de eindtijd als het meest verschrikkelijke moment dat deze planeet zal overkomen en tegelijkertijd het mooiste moment in de geschiedenis van de mens.

Aan de ene kant zullen we hele groepen dierbaren moeten achterlaten, aan de andere kant worden de ware Christenen opgenomen in het licht van Jezus.

Ik zit er dus nog niet op te wachten eerlijk gezegt

Als je overtuigend christen bent en Jezus in je hart hebt denk ik dat je weinig te vrezen hebt. Maar als je geloof niet zo sterk is denk ik dat het idd een rotperiode gaat worden omdat je dan achterblijft. Dat laatste ben ik zelf ontzettend bang voor dus wat mij betreft hoeft het de eerst komende 100 jaar nog niet te gebeuren allemaal.

Quote:
Op woensdag 06 april 2005 23:39:15 schreef Groninger het volgende:

Ik weet niet precies hoe het allemaal zal gaan. Maar als het zo gaat als jij aangeeft.

Wie zou dan niet gaan geloven vraag je je af? Geen oorlog, geen hongersnood, geen onderdrukking, geen ongerechtigheid etc etc etc. Wie zou dan zo
stom
zijn om niet te geloven dat er een God bestaat die werkelijk alles heeft overgehad voor ONS?

Waarom zoiezo niet geloven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid