Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op zaterdag 02 april 2005 10:03:49 schreef Anna het volgende:

ik heb niet alles gelezen hier...

ik heb een collega die stotterd en ik vind het niet irritant, voel me alleen niet echt op me gemak als hij "dichtklapt" ik heb geen idee wat ik dan moet doen.... als ik m aankijk dan heb ik het gevoel dat hij het nog moeilijker vind, maar als ik weg kijk heb ik het gevoel dat ik dan niet luister....

wat is het handigst in zon situatie???

Ik klapte een keer dicht bij mn baas.

Hij zei: rustig maar, neem de tijd.

Dat vond ik opzich wel prettig

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 260
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zaterdag 02 april 2005 10:09:21 schreef Anna het volgende:

ja maar dan ga ik toch door zijn verhaal heen? en dan moet tie weer op nieuw beginnen....

ja maar toch, dan weet ie wel dat je de tijd voor hem neemt en dat ie rustig zijn verhaal kan doen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 02 april 2005 10:17:42 schreef Anna het volgende:

moet ik m dan blijven aankijken? of...?

dat maakt dan niet uit als je dat heb gezegd denk ik, dan voelt diegene zich al een stuk makkelijker

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt ook mensen die stotteren, maar als er dan iemand met ze "meepraat", dan spreken ze ineens vloeiend. Dus stel dat ze iets al stotterend voorlezen, en iemand leest met hem mee voor, dan praat hij zó met die ander mee.

Mensen die op die manier stotteren, kunnen daarvoor een soort gehoorapparaatje krijgen. Als ze dan iets zeggen, dan horen ze meteen hun eigen stem óók in dat apparaat. Zo kunnen ze met hun eigen stem meepraten en spreken ze ineens echt vloeiend, alsof ze nooit gestotterd hebben.

Dat is iets heel wonderlijks om te zien, ik zag het eens in een ziekenhuis-serie. Iemand stottert hevig, doet dat apparaatje in en spreekt echt metéén perfect vloeiend. Misschien is dat voor de stotteraars iets om uit te proberen: probeer een boek voor te lezen. Probeer daarna met iemand anders tegelijkertijd voor te lezen.

Als je dan ineens wél vloeiend kunt voorlezen, omdat je met die ander "meepraat", dan kan een bezoekje aan de huisarts met deze info heel veel voor je doen. Het kan je voorgoed van het stotteren afhelpen. Nu weet ik niet of de stotteraars hier al van wisten en dat al geprobeerd hebben, maar ik meende toch dat het goed is om dit te posten. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Mister_L,

Nou en? Zo'n ding valt helemaal niet op en zie het enorme voordeel: je kunt vloeiend praten en hebt dus nooit meer last van gestotter. Althans, zolang je dat apparaatje natuurlijk inhebt. Doe je hem uit, dan is het meteen over met de pret, tot je hem weer indoet.

Ik kan je dus aanraden om dat testje eens te doen, als je dat nog niet gedaan hebt. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja weet het niet hoor... ik bedoel

ik ben wie ik ben

hoef me niet zo nodig anders voor te doen.... ze accepteren maar dat ik stotter en ik heb er zelf steeds minder last van..... ik erger me minder aan mezelf

maar ik zal het overwegen

thnx man

nuttige post smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Mister_L,

Als ik écht zou stotteren en zo'n apparaatje zou mij inderdaad helpen? Ja, dan had ik heel graag zo'n gehoor-apparaat gehad. Het helpt je, denk ik, namelijk zó enorm verder en je hoeft er totaal niet mee te oefenen. Je doet hem in en elke eventuele logopedie-les kun je voorgoed schrappen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Mister_L,

Je doet je dan toch niet anders voor? Je helpt alleen een handicap de wereld uit. Nu ben je eraan gewend, maar wie weet wil je dan ineens niets anders meer.

Bovendien zijn er wel meer mensen met gehoorapparaatjes, dus opvallen doe je dan niet. Overigens weet ik niet hoe zwaar jij stottert, maar zo'n apparaat is denk ik ook bedoeld voor degenen die echt stevig stotteren.

Heb je al uitgeprobeerd of zo'n ding je zou helpen? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zou me er niet fijn bij voelen....niemand heeft een apparatje en ik dan wel....aan de andere kant kun je ook zeggen niemand stottert en ik wel.....

hmm wat si de officiele benaming van zo'n ding?

ik wil wel info opzoeken...

of ik het echt doe..dt is een tweede...het ijkt me niet echt fijn

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 02 april 2005 16:24:27 schreef Thijs het volgende:

ik zou me er niet fijn bij voelen....niemand heeft een apparatje en ik dan wel....aan de andere kant kun je ook zeggen niemand stottert en ik wel.....

hmm wat si de officiele benaming van zo'n ding?

ik wil wel info opzoeken...

of ik het echt doe..dt is een tweede...het ijkt me niet echt fijn

ja ben ook wel toe aan wat info smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 02 april 2005 16:28:18 schreef Joozt het volgende:

Ik ben inderdaag geneigd de zin van een stotteraar af te maken maar gelukkig kan ik me altijd wel inhouden (wel handig op een helpdesk).

Maar goed, Mozes stotterde ook dus je bent in goed gezelschap
smile.gif

haha ja ik bedoel maar

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid