Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Figulus:

Wacht maar. Dat smoeltje gaat ongelooflijk op zijn donder krijgen. Geen traan zal ik er om laten. Met je hypocriete leeuwenverhaaltje dat uit de bek komt van Scar.

Meer dan een alternatieve herdenking zal er niet plaats vinden. En ik zal een feestje vieren op die verdoemde gedenkdag van criminelen.

Dus je hebt niks meer te vertellen. Behalve "wacht maar"...En we wachten al 2000 jaar..

Geert Wilders wacht al 20 jaar op alle slechts dat gaat komen. Dat noemen we een verdienmodel "wacht maar"..

Maar uitleggen waar we dan op moeten wachten en of het van de ene kant komt of van een andere kant, dat kan je niet.. Weet je wat je dan bent Figolo? Uitgeluld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 222
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wat betekent genocide dan voor u? Mensen naar 1 locatie forceren, elektriciteit, water en voedsel afsnijden? Vrouw, kind en man afknallen zonder wapens in de hand? De hele regio platbombarderen? 

Het begrip genocide is niet zomaar een label voor gruwelijk oorlogsgeweld of disproportioneel optreden. Het is een juridisch begrip met een duidelijke definitie: de intentie om een volk, geheel of ged

Ik weet niet in welk universum jij leeft, maar in de mijne staat het de Palestijnen momenteel niet vrij om te vluchten. Ik heb maps gezien door de IDF zelf uitgegeven waar ze de Palestijnen naartoe ge

17 uur geleden zei Najrebii:

Wat maakt het precies uit of zij het ook zo zien

Veel precies? We worden als anti semiet weg gezet in onze eigen landen als we op ons geloof of democratische waarden staan. 

Israel staat anno 2025 dan ook met de nazi vergeleken na haar omgang met (ongewapende) Palestijnen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik denk eerder dat iemand zijn toon heel wat zal zakken als het ganse westen genocide begint te roepen en 7 miljoen man alleen achterblijft tussen honderdtal miljoen man. 

Wie wilt daarop wachten? 

Vermoedelijk heb ik te maken met een palestijn met veel fantasie, of een sympathisant. Soms vervagen dan feit en fictie, en worden historische parallellen (zoals de Holocaust of koloniale onderdrukking) bewust of onbewust overdreven ingezet om de eigen positie kracht bij te zetten. Dus rechtvaardiging van geweld is afhankelijk van hoeveel mensen er aan de overkant staan? Dat klinkt eerder als angstpolitiek dan rationele helderheid.

Honderd miljoen die met schuim op de lippen schreeuwen, leggen het alsnog af tegen een paar miljoen die strategisch blijven denken.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Figulus:

Vermoedelijk heb ik te maken met een palestijn met veel fantasie, of een sympathisant. Soms vervagen dan feit en fictie, en worden historische parallellen (zoals de Holocaust of koloniale onderdrukking) bewust of onbewust overdreven ingezet om de eigen positie kracht bij te zetten. Dus rechtvaardiging van geweld is afhankelijk van hoeveel mensen er aan de overkant staan? Dat klinkt eerder als angstpolitiek dan rationele helderheid.

Honderd miljoen die met schuim op de lippen schreeuwen, leggen het alsnog af tegen een paar miljoen die strategisch blijven denken.

Je ontkent alles dat voor iedereen zichtbaar is. Omdat je niet wil dat jouw geliefde Israel nu eens de boeman is. Terwijl we lezen in het OT hoe hun "voorouders" met andere volkeren zijn omgegaan met genocide a vant le lettre..

Israel is het toonbeeld van koloniale onderdrukking. Al in 1947 hadden ze 750.000 Palestijnen verdreven of vermoord. In Palestina word dit "Nakba" genoemd. Op de Westbank zitten er 500.000 Zionisten die steeds meer land jatten van de huidige inwoners. Als dit geen kolonisme is, dan is niks het. Maar je ontkent en ontkent en ontkent. Het is bijna zielig hoe ver jij van de werkelijk zit..

En steeds maar stoeven op Israel en tegen de Arabieren/Palestijnen. Waar je vergeet (zoals altijd) dat die paar miljoen de wapens hebben. Heeft niks met "strategisch nadenken" te maken. Wij hebben in Nederlands Indie ook met heel weinig mensen eeuwen lang geheerst over een gebied met veel meer mensen. Omdat wij de wapens hadden en zij niet.. En onze wapens waren geweren met een schot en dan weer vijf minuten herladen. Israel heeft drones, inlichtingen, vliegtuigen, tanks.. Nou nou, stoer hoor dat zij dan met 7 miljoen 3 miljoen Palestijnen onder de duim kunnen houden. Gaza is China in het klein, qua drones en camera's.

Echt Figulus, wanneer ga je eens objectief nadenken?

Van Fundamenteel vind ik het heel knap dat hij de waarheid onder ogen ziet. En ziet hoe slecht Israel NU is. Objectieve mensen weten dat Israel al voor 1948 enorm slecht was. En dat ze op kolonische manieren Palestina hebben ingenomen. En met vele terroristen waar ze hele steden in puin hebben gelegd en de inwoners vermoord.  De leiders van die terroristen werden beloond met een zetel in de knesset..

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Veel precies? We worden als anti semiet weg gezet in onze eigen landen als we op ons geloof of democratische waarden staan. 

Israel staat anno 2025 dan ook met de nazi vergeleken na haar omgang met (ongewapende) Palestijnen. 

Het ging mij er meer om dat Joodse schrijvers ooit hebben bedacht dat zij het volk van God zijn. Ik noem dit propaganda. En ik denk dat als er nu een boek geschreven zou worden door Duitse schrijvers en daarin zou geschreven zijn "Onze God is de Enige God, en wij Duitsers zijn door God uitgekozen voor eeuwig en altijd" niemand dit zou geloven en iedereen het zou zien als propaganda. Dus waarom mensen nu in 2025 nog steeds geloven in "Joden zijn Gods uitverkoren volk" snap ik niet. 

Behalve dat het religieus is en mensen van kleins af aan al worden geindoctrineerd met dit soort propaganda.

Israel van 1948 is ook niet het Israel van de Bijbel. Israel van de Bijbel is weg, begraven en komt nooit meer terug. Maar ook dit hebben veel gelovigen niet door vrees ik. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Islam is een gevaarlijke demonische religie, hup Israël haal de gijzelaars terug en elimineer die jihadistische bende die de sympathie hebben van de z.g.n palestijnen.

Al het leed wordt veroorzaakt door eigen falen, Israël vecht voor haar gijzelaars en volk.

En maar het slachtoffertje blijven spelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Islam is een gevaarlijke demonische religie, hup Israël haal de gijzelaars terug en elimineer die jihadistische bende die de sympathie hebben van de z.g.n palestijnen.

Al het leed wordt veroorzaakt door eigen falen, Israël vecht voor haar gijzelaars en volk.

En maar het slachtoffertje blijven spelen.

Als je dit echt gelooft ben je niet goed Thinkfree.. Hoeveel gijzelaars heeft Israel precies bevrijd door acties? Drie of acht? En dan nog drie gedood die zichzelf bevrijd hadden. De rest is vrijgekomen door onderhandelingen.

Hamas is geen jihadistische bende maar een groep die zich teweer stelt tegen de Zionisten (kan je ook in hun charter lezen, niks tegen Joden maar tegen Zionisten). Ze willen ook geen Islamitische staat over heel de wereld, zoals Al Qaeda en IS. 

Toch jammer dat pro Zionisten altijd dezelfde kool komen stoven die al 100 keer in 1,5 jaar gedebunked is. Het lijkt alsof lerend vermogen jullie vreemd is. 

Je mag bijvoorbeeld ook niet collectief straffen, dus hoe kom je erbij om te zeggen "al het leed word veroorzaakt door eigen falen"? Je bent als de Nazi vergoeilijker die zegt "het feit dat de Nazi's onschuldige mensen doden is allemaal de schuld van het verzet".. 

Ik denk dat de IDF in 1,5 jaar meer oorlogsmisdaden heeft gepleegd dan Rusland in drie jaar. Zo lokken ze mensen uit hun huizen met drones die geluid laten horen van huilende baby's of vrouwen die in nood zijn. Om dan een granaat op die burgers te droppen. We kennen allemaal de "noodhulp"organisatie welke al 900 doden in acht weken op haar geweten heeft. Iedereen zegt het, behalve die groep (geleid door christelijke veteranen die Israel minded zijn!).. Water en electriciteit word onthouden. Ziekenhuizen gebombardeerd. Zelfs kerken zijn verwoest. Culturele genocide noemen we dit.

Dat de islam gevaarlijk of demonisch is is jouw mening. Omdat jij toevallig niet islamitisch bent. Daarom vind je het gevaarlijk. Maar christendom heeft meer doden op haar geweten (gelijk aan het Westen dat allerlei landen koloniseerde) dan de islam ooit zou kunnen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Najrebii:

Hamas is geen jihadistische bende maar een groep die zich teweer stelt tegen de Zionisten (kan je ook in hun charter lezen, niks tegen Joden maar tegen Zionisten). Ze willen ook geen Islamitische staat over heel de wereld, zoals Al Qaeda en IS. 

Je probeert Hamas neer te zetten als een legitieme verzetsbeweging die zich enkel richt tegen “Zionisten” en geen jihadistische ambities zou hebben. Dat klinkt sympathiek, maar is historisch én ideologisch onjuist.

Hamas is wél een islamistische organisatie met duidelijke wortels in de Moslimbroederschap. Hun oorspronkelijke Handvest uit 1988 laat geen ruimte voor interpretatie: ze streven naar een islamitische staat op het volledige grondgebied van historisch Palestina — dus zonder Israël. Hun strijd is religieus gemotiveerd, met termen als jihad, martelaarschap en goddelijke beloning in overvloed.

Dat ze “niks tegen Joden” zouden hebben, is ook moeilijk vol te houden als je hun eigen teksten leest waarin expliciet gesproken wordt over Joden als samenzweerders en corrupte machten, zoals Hitler ook deed. Het herziene Handvest uit 2017 klinkt diplomatieker, maar verandert niets aan hun doelstellingen — enkel hun taalgebruik.

Of je nu voor wereldwijde dominantie gaat zoals IS, of “slechts” regionale zuivering zoals Hamas, de kern blijft dezelfde: onderdrukking van andersdenkenden, religieuze rechtvaardiging voor geweld, en het uitschakelen van pluralisme. Dat is geen “verzet”. Dat is ideologische dominantie met religie als wapen.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Figulus:

Je probeert Hamas neer te zetten als een legitieme verzetsbeweging die zich enkel richt tegen “Zionisten” en geen jihadistische ambities zou hebben. Dat klinkt sympathiek, maar is historisch én ideologisch onjuist.

Hamas is wél een islamistische organisatie met duidelijke wortels in de Moslimbroederschap. Hun oorspronkelijke Handvest uit 1988 laat geen ruimte voor interpretatie: ze streven naar een islamitische staat op het volledige grondgebied van historisch Palestina — dus zonder Israël. Hun strijd is religieus gemotiveerd, met termen als jihad, martelaarschap en goddelijke beloning in overvloed.

Dat ze “niks tegen Joden” zouden hebben, is ook moeilijk vol te houden als je hun eigen teksten leest waarin expliciet gesproken wordt over Joden als samenzweerders en corrupte machten, zoals Hitler ook deed. Het herziene Handvest uit 2017 klinkt diplomatieker, maar verandert niets aan hun doelstellingen — enkel hun taalgebruik.

Of je nu voor wereldwijde dominantie gaat zoals IS, of “slechts” regionale zuivering zoals Hamas, de kern blijft dezelfde: onderdrukking van andersdenkenden, religieuze rechtvaardiging voor geweld, en het uitschakelen van pluralisme. Dat is geen “verzet”. Dat is ideologische dominantie met religie als wapen.

Dat is dus onzin, en je weet het. Hamas streeft inderdaad na een staat op historisch palestina. Dat is wat anders dan wereldwijde dominantie en dat is waar jij op doelt als je schrijft "wacht maar af, straks...!". Tenminste, ik denk dat jij dat op die manier meende (ik heb nog netjes om uitleg gevraagd maar niet gekregen van jou)..

Zoals je misschien weet en misschien ook niet heeft Engeland de Arabieren ook een eigen staat op Palestijns grondgebied belooft als zij zouden helpen met het verdrijven van de Ottomanen uit Palestina. En ze hebben geholpen maar zijn uiteindelijk genaaid door Engeland dat de Zionisten hielp.

Ik wist dat je het zou hebben over "jihad" en dan alsof dit religieus gemotiveerd zou zijn. Maar de Jihad waar Hamas op doelt is the struggle of life. En martelaren zijn mensen wiens bloed vloeit maar waardoor ze uiteindelijk een eigen staat hebben. Iedereen die iets gelezen heeft over verzet en vrijheidsstrijd weet dat dit zonder vloedvloeien niet kan geschieden. Ook ons land is ontstaan door 80 jaar van oorlog voeren met de Spanjaarden en met vele duizenden doden tot gevolg. Zelfs hooggeplaatste mensen stierven. Zou men het toen hebben opgegeven (kost te veel) dan was het allemaal voor niks. Zelfde geld voor ons verzet in WWII. Als we toen opgaven omdat er mensen gedood werden dan was het verzet een stille dood gestorven.

En ook de gelovige verzetsstrijders noemden het een strijd, En had men het erover "die is nu in de Hemel".. Dus wat is het verschil? 

Tevens gebruikt Hamas geen (ik herhaal GEEN) zelfmoordenaars om de strijd nu in Gaza te beslissen. Ze doen het weloverwogen met wapens die ze gebruiken van de IDF en bommen die door de IDF zijn gegooid en die niet zijn afgegaan.

En please, vergelijk Hamas niet met Hitler. Want er zijn beelden van Netanyahu waar hij praat over de Palestijnen zoals Hitler over de Joden praat. 

Tevens kan je ook niet met droge ogen beweren dat Israel nu zo'n goede staat is waar iedereen er mag zijn en evenveel waard is. Dus nogmaals, wat is het verschil tussen Hamas en de IDF? Behalve het aantal doden op geweten want daar steelt de IDF de show. Met al hun oorlogsmisdaden zowel tegen de Palestijnse bevolking als tegen Iran, als in Libanon en nu in Syrie.

Maar goed, in jouw ogen is het altijd "Hamas is bad" en je ziet de balk in eigen oog niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Najrebii:

Dat is dus onzin, en je weet het.

Je begint je reactie met “en je weet het”, waarmee je impliceert dat ik doelbewust zou liegen of iets verzwijgen. Dat is geen argument, maar een poging om mij moreel in diskrediet te brengen. Als je inhoudelijk iets te zeggen hebt, prima — maar hou het dan ook zuiver.

Wat betreft Hamas: het klopt dat hun doel regionaal is, namelijk heel historisch Palestina zonder Israël. Maar dat betekent niet dat hun motivatie puur politiek-nationalistisch is. Hamas is opgericht vanuit de Moslimbroederschap en heeft in haar ideologie expliciet islamistische componenten verweven. Hun oorspronkelijke Handvest bevat antisemitische passages, niet enkel antizionistische. Dat is niet te ontkennen — tenzij je het niet wil zien.

De vergelijking met de Tachtigjarige Oorlog of het Nederlandse verzet tijdens WOII gaat mank. Nederland streed tegen een bezetter om een vrij pluralistisch land op te bouwen. Hamas streeft naar een exclusieve islamitische staat gebaseerd op sharia — niet op seculiere democratische waarden. Als jij denkt dat dit een soort verlicht verzetsideaal is, dan moet je toch eens kijken naar hoe Hamas met vrouwenrechten, vrije pers of politieke tegenstanders omgaat in Gaza.

Dat Hamas nu geen zelfmoordaanslagen uitvoert, zegt weinig over hun morele fundament, maar meer over hun tactische aanpassing aan de realiteit. Tien jaar geleden deden ze het nog volop. En de glorificatie van “martelaren” blijft onderdeel van hun propaganda — net als bij andere jihadistische groeperingen.

Ten slotte: dat je de oorlogsmisdaden van Israël noemt is legitiem, die moeten onderzocht en beoordeeld worden. Maar dat ontslaat Hamas niet van haar eigen daden. Twee verkeerde maken geen rechte. Wie moreel wil oordelen, moet dat aan beide zijden doen — zonder de ene te idealiseren en de andere te demoniseren.

Als je dus echt beweert dat “het enige verschil is het aantal doden” tussen Hamas en de IDF, dan vrees ik dat je je ogen sluit voor het fundamentele verschil in wereldbeeld, bestuursvorm en doelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je begint je reactie met “en je weet het”, waarmee je impliceert dat ik doelbewust zou liegen of iets verzwijgen. Dat is geen argument, maar een poging om mij moreel in diskrediet te brengen. Als je inhoudelijk iets te zeggen hebt, prima — maar hou het dan ook zuiver.

Dat ktom omdat ik het beu ben. Al die Israel goedpraters die al 1,5 jaar dezelfde dingen komen roepen.  En dan zwijgen als ze worden ontkracht, om een week daarna weer op dezelfde voet verder te gaan. Zoals jij toen met die ambulances die door de IDF onder het zand werden gestopt samen met de vermoordde ambulanciers. Jij beweerde dat zij Hamas strijders vervoerden. Toen het tegendeel uitkwam (dankzij een telefoon waar iemand zijn laatste minuten mee had gefilmd) was niemand van de Israel goedpraters in staat dit te verwerpen als een oorlogsmisdaad van de IDF.. En niet enkel op dit forum, maar dit gebeurt op alle fora waar Israel goedpraters hun kool komen stoven..

En o wee als de Palestijnenliefhebbers wat te fel uit de slof schieten. Dan zijn we antisemieten.

Wat betreft Hamas: het klopt dat hun doel regionaal is, namelijk heel historisch Palestina zonder Israël. Maar dat betekent niet dat hun motivatie puur politiek-nationalistisch is. Hamas is opgericht vanuit de Moslimbroederschap en heeft in haar ideologie expliciet islamistische componenten verweven. Hun oorspronkelijke Handvest bevat antisemitische passages, niet enkel antizionistische. Dat is niet te ontkennen — tenzij je het niet wil zien.

Ik weet niet waar je het over hebt, maar juist de moslimbroederschap was een regionaal idee. Namelijk alle arabische landen islamitisch maken. Wat is daar precies mis mee?

Hebben christelijke mensen niet heel Europa christelijk willen maken? En daarna de zee over om ook die gebieden te kerstenen? Dat lijkt me eigen aan verschillende religies. Alleen jodendom en hindoeisme wil niet de wereld veroveren. Jodendom omdat het te klein is.

Tevens kan ik me goed voorstellen dat als Zionisten meestal Joods zijn dat je ook een klein beetje Antisemitisch word aangezien je van de Zionisten het meeste last hebt..Antisemitisme is overigens een Westers probleem, wat de huidige Westerse mensen willen negeren door met de zere vinger naar de islam te wijzen.

De vergelijking met de Tachtigjarige Oorlog of het Nederlandse verzet tijdens WOII gaat mank. Nederland streed tegen een bezetter om een vrij pluralistisch land op te bouwen. Hamas streeft naar een exclusieve islamitische staat gebaseerd op sharia — niet op seculiere democratische waarden. Als jij denkt dat dit een soort verlicht verzetsideaal is, dan moet je toch eens kijken naar hoe Hamas met vrouwenrechten, vrije pers of politieke tegenstanders omgaat in Gaza.

Nee hoor, de strijd tussen de Nederlanden en de Spanjaarden ging grotendeels om religie. En niet om een vrij pluralistisch land op te bouwen, maar om vrijheid van geloof. Maar dan wel van eigen geloof. De protestanten wilden vrijheid van Protestants geloof, de Katholieken van Katholiek geloof. De andere kant vervolgden ze. En van de Islam had nog niemand gehoord, of ze moesten die niet. Daarom hebben we in de Nederlanden nog schuilkelders, waar of Katholieken of Protestanten hun diensten hielden.

Doe aub niet alsof de Nederlanders toen een seculier land wilden oprichten met democratische waarden. Want dat is lachwekkend endoch fout. Feitelijk doet de 80 jarige oorlog mij een beetje denken aan de strijd tussen de Soennieten en de Sjieetien. Die kunnen elkaar ook niet luchten of zien.

Dat Hamas nu geen zelfmoordaanslagen uitvoert, zegt weinig over hun morele fundament, maar meer over hun tactische aanpassing aan de realiteit. Tien jaar geleden deden ze het nog volop. En de glorificatie van “martelaren” blijft onderdeel van hun propaganda — net als bij andere jihadistische groeperingen.

Je praat nu de Zionistische propaganda na. Want tien jaar geleden waren er ook amper zelfmoordaanslagen. En als die er waren dan op bussen waar Israelische soldaten zich in vervoerden naar hun kampementen.

Door de Zionisten geframed als "aanslag op een bus" terwijl het Westen niet wist dat het ging om een bus vol reservisten (dus legitiem).

Nogmaals, glorificatie van martelaren is wat anders dan mensen met bomgordels een massa in sturen. Maar van "als je je verzet en je word dan gedood, dan ben je een martelaar".. Omdat iedereen weet dat jezelf opofferen voor het grote goed noodzakelijk is om de winst te pakken. Dit zie je overigens ook in reguliere legereenheden. Waar mensen postuum een medaille krijgen en eer krijgen toegespeeld omdat ze zichzelf vergaten en hun makkers redden (of een tactische doorbraak forceerden). 

Jammer dat je blijkbaar met twee maten meet.

Ten slotte: dat je de oorlogsmisdaden van Israël noemt is legitiem, die moeten onderzocht en beoordeeld worden. Maar dat ontslaat Hamas niet van haar eigen daden. Twee verkeerde maken geen rechte. Wie moreel wil oordelen, moet dat aan beide zijden doen — zonder de ene te idealiseren en de andere te demoniseren.

Als je dus echt beweert dat “het enige verschil is het aantal doden” tussen Hamas en de IDF, dan vrees ik dat je je ogen sluit voor het fundamentele verschil in wereldbeeld, bestuursvorm en doelen.

Grappig dat jij dit zegt. Die bij elke misdaad van de IDF zegt "ja maar Hamas!"...Ik denk namelijk dat de Palestijnenondersteuners kritischer zijn op Hamas dan de Israellovers op Israel. Jullie herhalen zelfs de dingen die de woordvoerders van de IDF al een jaar niet meer zeggen omdat men daar wel weet dat het ongeloofwaardig is.

Dat men een ander wereldbeeld heeft is ook weer propaganda van de Zionisten. Ik lees het regelmatig: Israel houdt van het leven en Hamas is gebaat bij zoveel mogelijk doden. Dat is zo'n onzin dat ik er moe van word.

Hamas bestaat uit Palestijnse burgers. Burgers die al zoveel oorlogen hebben meegemaakt en aan PTSS lijden (ja, ook Arabieren zijn mensen die PTSS kunnen ontwikkelen!). Dit doet wat met hun hersenen. Die worden nooit meer dezelfde (dit zie je ook in Amerika bij de veteranen, en zal je in Israel ook gaan zien na de oorlog, zelfs nu plegen al meer soldaten zelfmoord na Gaza).

Laatst las ik op NOS.NL "waarom worden er 1000en Palestijnen geruild voor 25 Israeliers". En de eerste reden was "Israel heeft een andere kijk op het leven dan Hamas". Tweede reden was "Israel heeft veel meer Palestijnse gevangenen dan Hamas Israelische gijzelaars heeft".. Ik heb een mail gestuurd van "als je argument twee als eerste had genoemd had je nummer 1 niet hoeven schrijven". Want de enige reden is dat de IDF elke dag naar Gaza kan en onschuldige mensen kan oppakken en dat het aantal gijzelaars aan Hamas kant eindig is. Het is zelfs zo dat de IDF mensen vrijlaat voor de camera en ze twee dagen later zonder camera weer oppakt.

Israel houdt niet van Palestijnen, en Hamas niet van Zionisten. Israel houdt wel van Israeliers en Hamas houdt van Palestijnen. En de Palestijnen houden van Hamas. Dan kan je zien aan het feit dat ze de gedode martelaren herdenken. Iedere dag bloemen leggen op hun graven. Lijkt wel op hoe wij zorgdragen voor de Amerikaanse graven en de Poolse graven en Canadeze graven etc.

youtube.com/watch?v=4WfLVa1u4pk

Dit moet je bekijken, dan zie je hoeveel ze van mensen houden en wat hun wereldbeeld is. Dit heeft mijn ogen wel geopend. Hamas en andere groepen bestaan uit gewone mensen die in een bezet land leven en die mogen zich daartegen verzetten. Jij hebt het narratief van de bezetter en noemt ze daarom terroristen. Zoals de Nazi's onze verzetsstrijders terroristen noemden. En wij noemden de vrijheidsstrijders van Indonesie terroristen. Het enige verschil is dat de gewone wereld de Nazi's uitlachten toen zij ons verzet terroristen noemden. Maar nu nemen wij de woorden van de bezetters voor waar aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Najrebii:

Als je dit echt gelooft ben je niet goed Thinkfree.. Hoeveel gijzelaars heeft Israel precies bevrijd door acties? Drie of acht? En dan nog drie gedood die zichzelf bevrijd hadden. De rest is vrijgekomen door onderhandelingen.

Hmm van de 250 al aardig wat, die onderhandelingen hadden niet plaats gevonden zonder militaire druk van Israël.

Dat zijn ze wel, net zoals elk ander praktiserend moslim staat namelijk in hun boek de koran bedrieger dat je bent.

Toch jammer dat pro Zionisten altijd dezelfde kool komen stoven die al 100 keer in 1,5 jaar gedebunked is. Het lijkt alsof lerend vermogen jullie vreemd is. 

Ugg degene die kennis hebben en onderzoek doen zijn pro Israël.

Je mag bijvoorbeeld ook niet collectief straffen, dus hoe kom je erbij om te zeggen "al het leed word veroorzaakt door eigen falen"? Je bent als de Nazi vergoeilijker die zegt "het feit dat de Nazi's onschuldige mensen doden is allemaal de schuld van het verzet".. 

Israël creërt geen situatie waarin er collectief gestraft wordt, dat heb je aan hamas te danken.

En waarom zou de wereld continu geld en vreten daarheen moeten sturen? Die overigens gebruikt wordt voor terror structuur.

Ga werken met jullie luie donders, jullie mogen Israël wel bedanken van mij hadden jullie antisemieten helemaal geen vreet gehad.

Er is nog nooit een oorlog gevoerd waarbij de agressor gevoed werd door het slachtoffer.

Alsof de geallieerde de moffen vreet moeten sturen absurd is het.

Ik denk dat de IDF in 1,5 jaar meer oorlogsmisdaden heeft gepleegd dan Rusland in drie jaar. Zo lokken ze mensen uit hun huizen met drones die geluid laten horen van huilende baby's of vrouwen die in nood zijn. Om dan een granaat op die burgers te droppen. We kennen allemaal de "noodhulp"organisatie welke al 900 doden in acht weken op haar geweten heeft. Iedereen zegt het, behalve die groep (geleid door christelijke veteranen die Israel minded zijn!).. Water en electriciteit word onthouden. Ziekenhuizen gebombardeerd. Zelfs kerken zijn verwoest. Culturele genocide noemen we dit.

je zit hier gewoon uit je nek te lullen kei en keihard aan het liegen.

Culturele genocide mijn reet, als er een stel jihadisten zich in een kerk verschuilen gooi ik hem ook plat, Israël heeft groot gelijk.

Dat de islam gevaarlijk of demonisch is is jouw mening. Omdat jij toevallig niet islamitisch bent. Daarom vind je het gevaarlijk. Maar christendom heeft meer doden op haar geweten (gelijk aan het Westen dat allerlei landen koloniseerde) dan de islam ooit zou kunnen. 

Ik ken het boek, islam is levensgevaarlijk jij bent er een mooi vb van. Want jij mag legetiem liegen van dat boek en dat praktiseer je hier overvloedig.

Ik walg ervan en prik overal met gemak doorheen.

Hup Israël.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Najrebii:

Dat ktom omdat ik het beu ben. Al die Israel goedpraters die al 1,5 jaar dezelfde dingen komen roepen.  En dan zwijgen als ze worden ontkracht, om een week daarna weer op dezelfde voet verder te gaan. Zoals jij toen met die ambulances die door de IDF onder het zand werden gestopt samen met de vermoordde ambulanciers. Jij beweerde dat zij Hamas strijders vervoerden. Toen het tegendeel uitkwam (dankzij een telefoon waar iemand zijn laatste minuten mee had gefilmd) was niemand van de Israel goedpraters in staat dit te verwerpen als een oorlogsmisdaad van de IDF.

Je bedoelt dat neptelefoontje als laatste redmiddel? Tatuutatuu, hier komt de zogenaamde ambulance van hamas... prutser! Gewoon doen alsof je geen crimineel bent, dat is te proberen natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Thinkfree:

Hmm van de 250 al aardig wat, die onderhandelingen hadden niet plaats gevonden zonder militaire druk van Israël.

wat voor idiJood ben jij? Denk je dat Hamas die gijzelaars voor de grap had meegenomen? Om ze eeuwig te voeden of zo? Misschien moet je de term gijzelaar eens nader bestuderen?

Al in Oktober 2023 kwam Sinwar bij bepaalde gijzelaars langs en zei "jullie zijn over twee weken vrij".. Want het idee van het gijzelen was om de gijzelaars te ruilen voor Palestijnen die al jaren gevangen zaten in Israel. Heeft niks te maken met "militaire druk".. 

Juist die militaire druk heeft ervoor gezorgd dat gijzelaars gedood werden, door bommen bijvoorbeeld.

5 minuten geleden zei Thinkfree:

Dat zijn ze wel, net zoals elk ander praktiserend moslim staat namelijk in hun boek de koran bedrieger dat je bent.

O ja, en waar kan je dit lezen dan?

Tevens willen christenen ook wereldoverheersing. Dus ik snap je aversie tegen de islam niet zo. Openbaring is een groot NWO complot gebeuren waarbij iedereen die iets anders gelooft, of niks gelooft, vernietigd word..

Koran en Bijbel zijn een beetje zoals Hitler en Stalin.

9 minuten geleden zei Thinkfree:

Ugg degene die kennis hebben en onderzoek doen zijn pro Israël.

Mooie oneliner.. Nu nog onderbouwen.

9 minuten geleden zei Thinkfree:

Israël creërt geen situatie waarin er collectief gestraft wordt, dat heb je aan hamas te danken.

Wat lees ik hier? Alles is de schuld van Hamas? Dus Israel heeft geen vrije wil?

Man man, schaam je eens kapot. Israel houdt voedsel en water tegen. Ze sluiten electriciteit af. (waarmee ze al aangeven Gaza bezet te hebben, anders konden ze dit niet doen). Ze droppen bommen op kampen met vluchtende Palestijnen. Weet je nog, Januari of Februari 2025? Er was nog een soort van staakt het vuren. Totdat Netanyahu een dag later een proces aan zijn broek had en toen besloot Netanyahu de oorlog weer te hervatten. Bommen op tentenkampen. Binnen 2 uur 400 doden..

Als je dit geen collectief straffen noemt dan bestaan er geen collectieve straffen.

12 minuten geleden zei Thinkfree:

En waarom zou de wereld continu geld en vreten daarheen moeten sturen? Die overigens gebruikt wordt voor terror structuur.

MNensen die dit zeggen hebben echt geen idee he? In Israel hebben ze een ironisch genoemde operation: Grasmaaien genaamd.. Moet je even op googlen. Elk gebouw dat een bepaalde hoogte heeft word door de IDF gebombardeerd. Dat is ook de reden waarom men daar geen bunkers heeft en wel tunnels. Tunnels worden niet zo snel gebombardeerd als bunkers.

En dat de Wereld er continu geld en vreten naartoe moet sturen komt omdat men klein gehouden word door de Zionisten. Een zelfstandige staat opbouwen gaat daarom niet. Ze mogen geen vliegvelden, geen zaken doen met andere landen etc. 

Dus ja, dat zijn de gevolgen van de houding van Israel.

16 minuten geleden zei Thinkfree:

Ga werken met jullie luie donders, jullie mogen Israël wel bedanken van mij hadden jullie antisemieten helemaal geen vreet gehad.

Er is nog nooit een oorlog gevoerd waarbij de agressor gevoed werd door het slachtoffer.

Alsof de geallieerde de moffen vreet moeten sturen absurd is het.

Je bent echt niet goed bij je paasei. Heb je je hier wel in verdiept of niet?

Toen wij bezet waren door de Duitsers hebben de Duitsers ons gevoed. Omdat zij snapten dat er verzetsstrijders waren en gewone mensen. Jij lijkt te denken dat alle Palestijnen Hamas leden zijn en dat het daarom gek is dat Israel hen voedsel geeft. Maar denk gewoon een keer normaal na. Voor 7 oktober was het idee dat Hamas uit 30.000 personen bestond. Toen waren er 2 miljoen burgers. Dus doe zelf je wiskunde, dan kan je weten dat het overgrote deel van Gaza uit onschuldigen bestaat.

En die dien je van voedsel te voorzien. Dat staat in de reglementen..

18 minuten geleden zei Thinkfree:

je zit hier gewoon uit je nek te lullen kei en keihard aan het liegen.

Culturele genocide mijn reet, als er een stel jihadisten zich in een kerk verschuilen gooi ik hem ook plat, Israël heeft groot gelijk.

Nogmaals, ben je goed getikt of zo?

In WOII hebben Nederlanders wapens verstopt in de kerken. Ook onderduikers in de kerken. Die kerken werden niet platgegooid.

Sterker nog, zelfs als er een aantal terroristen in kerken of in ziekenhuizen zitten mag je dit niet bombarderen. Behalve als het ziekenhuis niet meer dienst doet als ziekenhuis en er geen gewonden zijn maar enkel terroristen.. 

En in Gaza werden ziekenhuizen aangevallen welke nog heel duidelijk door gewonden gebruikt werden. Sterker nog, de dokters die daar waren (ook vrijwilligers uit Engeland bijvoorbeeld) hebben gezegt nooit activiteit van Hamas te hebben waargenomen. Dus zelfs als er 2 of drie waren, dan nog mocht je het gebouw niet bombarderen..

Maar goed, ik heb al heel lang het vermoeden dat de Israellovers Nazipraktijken toestaan zolang het Israel is die ze doen.

24 minuten geleden zei Thinkfree:

Ik ken het boek, islam is levensgevaarlijk jij bent er een mooi vb van. Want jij mag legetiem liegen van dat boek en dat praktiseer je hier overvloedig.

Ik walg ervan en prik overal met gemak doorheen.

Hup Israël.

Ik ben atheist. Vroeger christen. Dus wat lul je precies met je "je mag legitiem liegen van dat boek"?

Ik heb dat boek ooit eens twee pagina's gelezen, verder kwam ik niet. De Bijbel zit PR technisch wat beter in elkaar.

6 minuten geleden zei Figulus:

Je bedoelt dat neptelefoontje als laatste redmiddel? Tatuutatuu, hier komt de zogenaamde ambulance van hamas... prutser! Gewoon doen alsof je geen crimineel bent, dat is te proberen natuurlijk.

natuurlijk man, ene neptelefoontje...

En zo kan je alles goedpraten..

Echt zak in de stront Israelgoedpraters. Ik hoop dat andere landen eens bommen bij jullie in de tuin gooit. Kijken of je dan nog zo'n grote bek hebt,

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Najrebii:

Al in Oktober 2023 kwam Sinwar bij bepaalde gijzelaars langs en zei "jullie zijn over twee weken vrij".. Want het idee van het gijzelen was om de gijzelaars te ruilen voor Palestijnen die al jaren gevangen zaten in Israel. Heeft niks te maken met "militaire druk".. 

Dit is maar weer een mooi vb dat jij keihard zaken uit je duim aan het zuigen zit, alles voor de islam smerige jihadistische symphatist.

21 minuten geleden zei Najrebii:

O ja, en waar kan je dit lezen dan?

Typische linkse islam sympathisten, moord en brand schreeuwen maar kennis van zaken ho maar.

Jij bent een bruikbare idioot.

22 minuten geleden zei Najrebii:

Wat lees ik hier? Alles is de schuld van Hamas?

Natuurlijk is Hamas de schuldige, als jij mij kind ontvoerd had sloeg ik jou net zolang op je donder totdat je mond openging.

25 minuten geleden zei Najrebii:

hebben ze een ironisch genoemde operation: Grasmaaien genaamd.. Moet je even op googlen. Elk gebouw dat een bepaalde hoogte heeft word door de IDF gebombardeerd.

wat een ongelooflijk verzinsel brabbel je hier weer neer, ik ga helemaal stuk.

Gras maaien van Israël heeft met het maaien van terroristische organisaties te maken daarom leven vrijwel al hun leiders niet meer dat noemen ze gras maaien.

28 minuten geleden zei Najrebii:

En dat de Wereld er continu geld en vreten naartoe moet sturen komt omdat men klein gehouden word door de Zionisten. Een zelfstandige staat opbouwen gaat daarom niet. Ze mogen geen vliegvelden, geen zaken doen met andere landen etc. 

Wederom een leugen, dat mogen ze wel mits ze afstand doen van hun terror en Israël erkennen.

En zolang ze dat niet doen mogen ze geen vliegveld nee ben je 9-11 vergeten.

30 minuten geleden zei Najrebii:

Toen wij bezet waren door de Duitsers hebben de Duitsers ons gevoed. Omdat zij snapten dat er verzetsstrijders waren en gewone mensen. Jij lijkt te denken dat alle Palestijnen Hamas leden zijn en dat het daarom gek is dat Israel hen voedsel geeft. Maar denk gewoon een keer normaal na. Voor 7 oktober was het idee dat Hamas uit 30.000 personen bestond. Toen waren er 2 miljoen burgers. Dus doe zelf je wiskunde, dan kan je weten dat het overgrote deel van Gaza uit onschuldigen bestaat.

Je begrijpt de anolgie niet helemaal maar daar verbaas ik me ook niet over, daarnaast ziin vrijwel alle arabieren daar antisemiet.

Het wordt er met de paplepel ingegoten, dat Hamas hun leger op 30.000 houd wil niet zeggen dat de rest niet wil, want als het moet hebben ze hun verliezen in no-time aangevuld.

33 minuten geleden zei Najrebii:

Sterker nog, zelfs als er een aantal terroristen in kerken of in ziekenhuizen zitten mag je dit niet bombarderen. Behalve als het ziekenhuis niet meer dienst doet als ziekenhuis en er geen gewonden zijn maar enkel terroristen.. 

Haha wat een clown ben je ook paulus.

34 minuten geleden zei Najrebii:

Ik heb dat boek ooit eens twee pagina's gelezen, verder kwam

Ik zei eerder al je bent een bruikbare idioot, hier geef je het zelf toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet je nog dat ik zei dat ik Palestijnen de schuld zal geven? Dat lukt behoorlijk. Gewoon hetzelfde aantrekken en flink de winkels leegtrekken en zaken in de brand steken met dat kutsjaaltje van jullie.. Stelletje prutsers met je grote muil en kotskleurenvlaggetje.

Zo fijn om jullie te zijn. En ondertussen de Israël vlag voor de ramen...😁

Hehehe.

.I.

bewerkt door Figulus
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Dit is maar weer een mooi vb dat jij keihard zaken uit je duim aan het zuigen zit, alles voor de islam smerige jihadistische symphatist.

Nee hoor, die kan je horen bij gijzelaars die vrij zijn. Dus Israelische mensen.. 

Tevens kan je dit lezen in het plan van Hamas dat de IDF al een jaar voor 7 oktober op de burelen had. 

wikipedia.org/wiki/Hamas-aanval_in_Israël_2023#:~:text=Een%20belangrijk%20doel%20van%20de,kunnen%20uitruilen%20tegen%20Palestijnse%20gevangenen.

Citaat

Een woordvoerder van Hamas, Saleh al-Arouri, zei dat de groep genoeg Israëlische soldaten gevangen had genomen om alle Palestijnse gevangenen vrij te krijgen. Op dat moment waren er circa 5.200 Palestijnen in Israëlische gevangenschap, 1.200 onder administratieve detentie. Volgens al-Arouri was er maar een hoofddoel: vrijheid voor de Palestijnen en hun heilige plaatsen. Hij zei dat de Palestijnen het recht hebben om te strijden tegen de Israëlische bezetting en om hun heilige plaatsen te beschermen. Hij zei ook dat Israël een aanval op Gaza en de Westoever aan het voorbereiden was.[39] De operatie was volgens een andere woordvoerder een reactie op aanvallen van Israëlische kolonisten op de Westelijke Jordaanoever, waarbij recentelijk vier Palestijnen waren gedood, en de Israëlische invallen bij de Al-Aqsamoskee.[39][13]

Citaat

Een belangrijk doel van de operatie was het in bezit krijgen van zoveel mogelijk gijzelaars, om deze met Israël te kunnen uitruilen tegen Palestijnse gevangenen. Volgens Belgisch-Palestijnse auteur Montasser AlDe'emeh was het gevangen nemen en wegvoeren van Israëlische burgers en soldaten naar de Gazastrook een van de belangrijkste doelen van Hamas en de Al Qassam Brigades, zijn gewapende vleugel. De bedoeling is om de gevangengenomen Israëli's om te ruilen voor zoveel mogelijk Palestijnen in de Israëlische gevangenissen.[43]

Dus hier zie je dat ik niet lieg.. 

En nogmaals, als je weet waarom mensen gijzelen  (in de first place) dan weet je dat dit is om van de ander iets gedaan te krijgen. En in dit geval is het wel heel goed gedocumenteerd dat de gijzelaars moesten worden uitgeruild met Palestijnse gevangenen. Het is zelfs zo gebeurd dat net na 7 oktober de IDF veel Palestijnen heeft gevangen genomen. In de hoop dat die dan konden worden uitgeruild met de gijzelaars. Maar Hamas ging daar niet mee akkoord, het moest gaan om mensen die al lange tijd gevangen zaten.

8 minuten geleden zei Thinkfree:

Typische linkse islam sympathisten, moord en brand schreeuwen maar kennis van zaken ho maar.

Jij bent een bruikbare idioot.

Je scheld veel Thinkfree, maar nu nog normaal antwoorden. Waar kan je lezen dat de Islam op werelddominantie uit is? Je gaat ook expres niet in op de werelddominantie waar christendom op uit is en wat je in Openbaring kan lezen.. Heel logisch, want dan zou je schaakmat staan. Kiezen tussen de christelijke god en die van de islam is als kiezen tussen Hitler en Stalin.

10 minuten geleden zei Thinkfree:

Natuurlijk is Hamas de schuldige, als jij mij kind ontvoerd had sloeg ik jou net zolang op je donder totdat je mond openging.

Als dat zo is, dan is het allemaal de schuld van Israel. Die hadden namelijk vele Palestijnen gevangen genomen. Zelfs kinderen die met stenen gooien. En als je mijn kind gevangen zou nemen vanwege het gooien met steentjes en daarna niet met een snoepje weer naar buiten laten gaan en met een vaderlijke "foei, niet meer doen!" dan zou ik je net zolang op je donder geven tot je niet meer ademt..

Dus dan zijn we het over een ding eens: Het is de schuld van Israel.

12 minuten geleden zei Thinkfree:

wat een ongelooflijk verzinsel brabbel je hier weer neer, ik ga helemaal stuk.

Gras maaien van Israël heeft met het maaien van terroristische organisaties te maken daarom leven vrijwel al hun leiders niet meer dat noemen ze gras maaien.

Toen ik dit las wist ik al dat je er echt geen reet verstand van hebt.

en.wikipedia.org/wiki/Mowing_the_grass#:~:text=Mowing%20the%20grass%20(Hebrew%3A%20כיסוח,infrastructure%20of%20the%20Gaza%20Strip.

Citaat

Mowing the grass (Hebrew: כיסוח דשא) is a metaphor used to describe periodic Israeli attacks on the Gaza Strip to manage the Israeli-Palestinian conflict. During such attacks, Israel targeted Palestinian militants,[1][2] Palestinian civilians,[3] [4] and the civilian infrastructure of the Gaza Strip.

Iedereen met verstand van zaken weet dat Israel alle gebouwen die hoger zijn dan een vooraf ingestelde hoogte gebombardeerd word. Omdat ze doen dat dit gaat om Hamas infrastructuur.

Alles om de Palestijnen klein te houden.

17 minuten geleden zei Thinkfree:

Wederom een leugen, dat mogen ze wel mits ze afstand doen van hun terror en Israël erkennen.

En zolang ze dat niet doen mogen ze geen vliegveld nee ben je 9-11 vergeten.

je bent niet goed. 9-11 is niet door Palestijnen uitgevoerd.. Tevens erkent zelfs Hamas Israel. Ze willen dat Israel de grenzen van 1967 erkent, dus met inbegrip van Israel. Het is juist Israel dat de ander weigert te erkennen. En wee het land dat Palestina wel erkend..

Tegenwoordig zeggen ze dan dat "ze hiermee de terreurdaad van Hamas belonen". Ik zie het andersom. Als je anno nu de staat Palestina niet erkend beloon je de daden van Israel sinds hun bestaan.

20 minuten geleden zei Thinkfree:

Je begrijpt de anolgie niet helemaal maar daar verbaas ik me ook niet over, daarnaast ziin vrijwel alle arabieren daar antisemiet.

Het wordt er met de paplepel ingegoten, dat Hamas hun leger op 30.000 houd wil niet zeggen dat de rest niet wil, want als het moet hebben ze hun verliezen in no-time aangevuld.

nogmaals, las je geen verstand van zaniken hebt zanik dan niet zo! Vrijwel alle Arabieren antisemiet? Heb je daar bewijs voor?

Juist het Westen heeft een geschiedenis met Antisemitisme. Ik denk dat jullie soort Westers antisemitisme onder het tapijt wil vegen door naar de ander te wijzen..

Ze hebben momenteel inderdaad hun verliezen in no time aangevuld. Maar wat wil je? Dagelijks bombarderen de Israeli's Gaza. Duizenden doden, nog veel meer gewonden. Geen eten en drinken..

Ik denk dat als ik nu in Gaza zou wonen ik mij ook bij Hamas zou aansluiten..

Normale legers behandelen de gewone burgers als gewone burgers. In Afghanistan probeerden de "geallieerden" de hearts and minds of the normale people/civils te winnen. Israel doet dit niet. Dus dan krijg je vijandschap. 

Dat is ook de reden waarom ik al sinds 2024 roep dat de IDF Hamas er niet onder krijgt. Je bestrijd terreur niet met terreur. 

25 minuten geleden zei Thinkfree:

Haha wat een clown ben je ook paulus.

ik ben misschien een clown, maar ik heb wel gelijk..

Ik kan je zo tig bewijzen leveren dat wanneer een ziekenhuis gewoon nog gebruikt word je het niet mag bombarderen. En zelfs als er vanuit een ziekenhuis geschoten word mag je niet met tank een ziekenhuis kapot maken. Of de boel laten evacueren..

doktersvandewereld.org/actueel/nieuws/aanvallen-op-medische-hulp-in-gaza-scheppen-zorgwekkend-precedent/#:~:text=Gezondheidszorg-%20en%20faciliteiten%2C%20in%20het,humanitaire%20redenen%20kunnen%20worden%20geëvacueerd.

www.uva.nl/shared-content/faculteiten/nl/faculteit-der-rechtsgeleerdheid/nieuws/2023/11/onze-mensen-over-...-het-oorlogsrecht.html?cb

ik hoop dat je dit soort dingen wilt lezen. Maar ik vraag het me af. Volgens mij zit je hier niet om te leren, maar enkel om alles van Israel goed te keuren. 

32 minuten geleden zei Figulus:

Weet je nog dat ik zei dat ik Palestijnen de schuld zal geven? Dat lukt behoorlijk. Gewoon hetzelfde aantrekken en flink de winkels leegtrekken en zaken in de brand steken met dat kutsjaaltje van jullie.. Stelletje prutsers met je grote muil.

wat the piep?

vergeten je medicijnen in te nemen? Neem maar even 16 parecetemols, dan ben je van alle problemen verlost. Ook van je grote muil. En heb je geen last meer van Palestijnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Najrebii:

wat the piep?

vergeten je medicijnen in te nemen? Neem maar even 16 parecetemols, dan ben je van alle problemen verlost. Ook van je grote muil. En heb je geen last meer van Palestijnen.

Oo, wat zullen we nu beleven? Dezelfde tactiek maar dan agressiever? Jij weet volgens mij niet wat de definitie van agressie is. Stomme slappe lul.

Link naar bericht
Deel via andere websites