Fundamenteel 1.030 Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden Op 19-8-2025 om 18:50 zei Najrebii: Het gaat mij erom dat het propaganda is. Vandaar "Joden zijn uitverkoren". Zou jij dit geloven als er in de Koran stond "moslims zijn uitverkoren"? Dus mijn inziens heeft het niks met de vertaling te maken, maar gewoon met het opgeschrevene Ik moet u eerlijk zeggen dat ik niet weet of dat ook zo in de koran beschreven staat. Maar ik voel uw punt sterk aan. Wat er ook onrechtstreeks bijgeschreven staat, is dat men het beloofde land niet zag wegens ongehoorzaamheid. Op 19-8-2025 om 18:50 zei Najrebii: Dat is wat jij gelooft ja.. Ik geloof al niet in een uitverkoren volk. En dankzij de holocaust moet iedereen snappen dat de Joodse Godheid niet bestaat (welk bewijs heb je nog meer nodig als je zes miljoen van de Zijnen vermoord ziet worden?). Vandaag geloof ik dat Christus ons daarvan kwam bevrijden. De vloek der wet deed iedereen dood. God bestaat wel, maar is een God van alle levende mensen en Zijn kinderen zijn vredesstichters. De rest kinderen van de duivel en jezabel. :) Op 19-8-2025 om 18:50 zei Najrebii: Voor veel mensen pas toen het niet meer anders kon. Neen omdat ze voorbij het censuur keken en hun geweten daar alle ideologie kapot knaagde. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Najrebii 3 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 11 uur geleden zei Fundamenteel: Ik moet u eerlijk zeggen dat ik niet weet of dat ook zo in de koran beschreven staat. Maar ik voel uw punt sterk aan. Wat er ook onrechtstreeks bijgeschreven staat, is dat men het beloofde land niet zag wegens ongehoorzaamheid. Nee hoor, er staat dat Mozes het beloofde land niet zag. En de generatie die twijfelde aan of het lukte. Die moesten veertig jaar door de woestijn sjokken geloof ik. De rest bereikte het beloofde land en pleegde genocide a vant le lettre. Dat God nou toevallig een stuk land beloofde dat al door anderen bewoond was, erg jammer. Hij had ook een stukje woestijn in een oase kunnen veranderen. Dat doet me erg denken aan wat er sinds 1890 gebeurd in Gaza en op de Westbank. De Westerse mensen krijgen geleerd dat pas toen de Joden er kwamen zij van een woestenij een oase maakte en dat de Arabieren daarvoor niks voor elkaar kregen. Maar gelukkig weet ik inmiddels wel beter, zo ben ik wel verlost van wat men Hashbara noemt. In het NL zou dit propaganda heten. 11 uur geleden zei Fundamenteel: Vandaag geloof ik dat Christus ons daarvan kwam bevrijden. De vloek der wet deed iedereen dood. God bestaat wel, maar is een God van alle levende mensen en Zijn kinderen zijn vredesstichters. De rest kinderen van de duivel en jezabel. Dan krijg je toch weer die tweedeling. Wat als iedereen een kind van God is? En waarom zijn mensen die goed doen kinderen van God en mensen die slecht doen kinderen van de duivel? In het PR praatje van God komt God er feitelijk slechter uit dan satan (zoveel miljoen mensen heeft God gedood en satan doodde maar 6 of zo, en dat ook nog in een weddenschap met God). Dus als je zelfs in je eigen PR praatje er zo slecht afkomt, hoe slecht ben je dan in het echt? 11 uur geleden zei Fundamenteel: Neen omdat ze voorbij het censuur keken en hun geweten daar alle ideologie kapot knaagde. Dat kan ook. Gelukkig worden zelfs de NL politici wakker. Afgezien dan van Jodenvriend Wilders (ik denk vooral omdat Israel en hij dezelfde vijand hebben namelijk alle moslims) en de BBB (Caroline van der Plas schijnt ook een Zionist te zijn). Men snapt dat als de oorlog ooit afgelopen is de schuld en waaromvraag gesteld gaan worden. En dan moeten ze een beetje iets positiefs doen anders worden ze mee verantwoordelijk gehouden voor de honger en genocide die men over Gaza heeft doen komen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten