Monachos 541 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 2 minuten geleden zei Figulus: Waarom? Je spreidt een uitstekende tentoonstelling ten toon van de vijand die in jezelf zit. Daarvoor hoef ik niet naar AI te kijken, maar naar jou. Het verschil tussen jou en mij is dat ik de vijand in mezelf zie. En de Christus in mij reageert op jou. Als de Christus niet in mij zou zijn zou ik niet eens op jou reageren. Want puur menselijk gezien ben je het absoluut niet waard om überhaupt op te reageren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 148 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 3 minuten geleden zei Monachos: Het verschil tussen jou en mij is dat ik de vijand in mezelf zie. En de Christus in mij reageert op jou. Als de Christus niet in mij zou zijn zou ik niet eens op jou reageren. Want puur menselijk gezien ben je het absoluut niet waard om überhaupt op te reageren. Die christus van jou heeft een grote mond. En een grote mond zegt mij bijzonder weinig. Je mag hem houden hoor. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 148 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden (bewerkt) 18 uur geleden zei Fundamenteel: Het is als een hydramonster. Kap 1 hoofd af en 2 nieuwe ontstaan. Anti terrorisme is net tuinieren. In mijn moestuin heerst cyclische decapitatie. Onkruid? Kop eraf. Volgende week weer. Het leert nooit. Nooit meer oorlog? Een illusie die gevaarlijk kan zijn. Het streven naar nooit meer oorlog kan net zo goed contra-productief werken. Oorlog is een symptoom, en het is niet goed om het bij bestrijding van pijn te houden. 13 uur geleden bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.022 Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 5 uur geleden 8 uur geleden zei Figulus: Anti terrorisme is net tuinieren. In mijn moestuin heerst cyclische decapitatie. Onkruid? Kop eraf. Volgende week weer. Het leert nooit. Nooit meer oorlog? Een illusie die gevaarlijk kan zijn. Het streven naar nooit meer oorlog kan net zo goed contra-productief werken. Oorlog is een symptoom, en het is niet goed om het bij bestrijding van pijn te houden. Als de oorlogsroepers telkens op de eerste lijn worden ingezet tijdens oorlog, het zou snel stil zijn. Of zet die politiekers die erop aansturen ook vooraan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.022 Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 4 uur geleden 16 uur geleden zei Robert Frans: Schindler redde in het verborgene 1.200 joden en wordt terecht een held genoemd. Paus Pius XII heeft in het verborgene ongeveer 15.000 joden laten onderduiken in kloosters, kerken en andere instellingen van de katholieke kerk en hij wordt veelal verguisd. Het bewijst des te meer hoe complex mensen kunnen handelen in de oorlog en hoe voorzichtig je moet zijn met je oordeel daarover. Misschien had paus Pius XII méér kunnen doen, misschien niet, wie zal het zeggen? Schindler deed zich voor als overtuigde nazi, was lid van de partij en regelde met bluf en smeergeld zijn eigen werkkamp, om zo stiekem zijn werknemers in een relatief veilige plaats de oorlog te laten overleven. Wie zegt dat paus Pius XII op grotere schaal niet precies hetzelfde heeft gedaan om zo heel veel mensen te helpen? We bewonderen vaak enkelingen. Maar vergeten hoe vatbaar de massa, en dus wijzelf, zijn als het over bestuursinvloeden gaat. Maar zelfs wanneer een meerderheid luid aangeeft geen oorlog te willen, vertrekken naties alsnog naar oorlog om daarna nooit verlies te ownen. Het is beter grond op te offeren dan mensenlevens. Als de grond of grondstoffen bloed kosten, dan is het hoog tijd die barbarij als mensheid te ontgroeien en iets anders dan oorlog uit te vinden. Nooit meer oorlog. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 148 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 1 uur geleden zei Fundamenteel: Als de oorlogsroepers telkens op de eerste lijn worden ingezet tijdens oorlog, het zou snel stil zijn. Of zet die politiekers die erop aansturen ook vooraan. Nooit meer oorlog klinkt mooi, tot de oorlog jou vindt... en dan ben je alsnog aan de beurt, of je nu de frontlinie verkoos te mijden of niet. Vrede is geen vanzelfsprekendheid maar een uitkomst van waakzaamheid. Wie daar blind voor is, offert zijn veiligheid op aan een wensbeeld. Wat ben je nu allemaal aan het roeptoeteren man met je mooie vrome praatjes. Je bent ook een soort populist. 3 uur geleden bewerkt door Figulus Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten