Spring naar bijdragen

natuur en milieu


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 08 maart 2006 19:31:06 schreef markvand het volgende:

[...]

Het is toch niet constant? Af en toe barst er een vulkaan uit, niet aan een stuk door.

Nee, een constante. Er zit een regelmaat in.

Niet dat sinds de laatste honderd jaar het aantal uitbarstingen opeens 10x zoveel is. Of dat er 1000 jaar geleden er nooit uitbarstingen waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 maart 2006 23:52:48 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Nee, een constant
e
. Er zit een regelmaat in.

Niet dat sinds de laatste honderd jaar het aantal uitbarstingen opeens 10x zoveel is. Of dat er 1000 jaar geleden er nooit uitbarstingen waren.

Maar wanneer dat gebeurt schiet de temperatuur toch tijdelijk enorm omhoog en dan zou dat toch slecht voor het milieu moeten zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 09 maart 2006 19:56:45 schreef markvand het volgende:

[...]

Maar wanneer dat gebeurt schiet de temperatuur toch tijdelijk enorm omhoog en dan zou dat toch slecht voor het milieu moeten zijn?

Dat vraag ik me af of dat de impact is.

Maar al zou het zo zijn, dan is door die regelmaat van al die duizenden jaren de natuur al wel een poosje aangepast aan die schommeling.

Maar nogmaals, ik vraag me af of dat het geval is. Immers, die fabrieken en auto's zijn ook niet even aan en uit. Die vervuiling is vrij constant.

Met een uitbarsting van een vulkaan zal ook wel het zelfde zijn. Die temperatuur is er doordat die uitbarstingen in de zoveel tijd die vervuiling in stand houden. Dus niet zozeer is het de vulkaan die de temperatuur flink beínvloed, maar zou eerder de stop van uitbarstingen uiteindelijk juist een temperatuurverandering veroorzaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

SUV beter voor milieu dan hybride

AMSTERDAM - Wie het milieu een plezier wil doen moet geen hybride-auto kopen, maar kan net zo goed een dikke SUV blijven rijden. Vooral de grote accu's van alternatieve auto's zijn extreem milieubelastend.

Toyota (van de Prius) is niet blij met de uitkomsten van het Amerikaanse rapport 'Dust to Dust'. Wie de vervuiling van een auto alleen tijdens het rijden telt, is met een hybride (benzine en electrisch aangedreven) als de Prius veruit het milieuvriendelijkst.

'Maar voor de batterij van de Prius verscheept de Japanse fabrikant wel nikkel over duizendenen CO2-onvriendelijke kilometers vanuit een zwavelspuwende smelterij in Canada', zo meldt de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.

Het omstreden rapport rekent alles mee, van het eerste schroefje tot de laatste kilometer vervoer vanuit een ver productieland. Zelfs de manier waarop de arbeiders naar de fabriek komen, telt mee. Alle milieu-uitgaven bij elkaar opgeteld, kost een Prius 2,8 dollar per mijl (anderhalve kilometer). Van alle hybride-auto's scoort de Toyota overigens het best. Maar de Jeep Wrangler, toch ook geen kleine jongen, kost 'slechts' 70 dollarcent per mijl. Goedkoopst is de Toyota Scion (49 cent per mijl), en duurst is de Maybach met ruim 15 dollar.

Toyota is 'not amused' over de Amerikaanse studie. Volgens de fabrikanten blijkt uit negen van de tien vergelijkingen dat de Prius een zegening is voor het milieu.

Bron: link

Toch grappig om te lezen. Dit artikel maar in dit topic geplaatst bij gebrek aan een passender topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid