Spring naar bijdragen

Legaal downloaden een grapje


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Quote:
Op zaterdag 23 april 2005 12:03:22 schreef Apculture het volgende:

hmm dat wil niet zeggen dat je in Nederland niet gepakt kan worden als je werkt via die site.... Software mag je in Nederland niet illegaal verkrijgen.Daarnaast zijn in Nederland .torrent files alles behalve legaal... Dus let op, Big Brother is watching you!

een .torrent is niet per definitie illegaal. er zijn genoeg linux distrubuties die bijna alleen via torrent de downloaden zijn (gister nog 1 gedownload...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het illegaal downloaden van software én muziek allebei niet kunnen. Als je iets wil hebben, betaal je daar gewoon voor, behalve als je het recht hebt dat te hebben zonder ervoor te betalen. Niemand verplicht je een CD of programma te kopen.

Daarnaast is er op iTunes wel degelijk een hoop christelijke muziek te vinden, bijvoorbeeld van Petra en dc Talk, al komt het lang niet in de buurt van de beschikbare hoeveelheid van deze muziek. Maar bedenk wel dat je altijd muziek kunt aanvragen daar.

Mijn punt: mensen maken iets, daar wordt geld voor gevraagd. Vind jij dat het geld waard en wil je het dan koop je het, zo niet, dan koop je het niet.

/edit:

5000 MP3's illegaal?! Sommige mensen werken nog voor hun geld!

Daarom heb ik dus prinicipieel ook geen illegale software. Een aantal dingen heb ik via surfspot.nl, maar ik gebruik op heel veel 'open source software', en werk daar ok zelf aan mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind eigenlijk dat er een site moet komen waar je muziek kan downloaden tegen een zachter prijsje dan het kopen van een cd. Alle cd's die ik heb staan ergens in de kast te verstoffen, het enige wat ik luister is muziek op mijn computer. Het zou veel makkelijker zijn als er tegen een kleinere prijs cd's te downloaden zijn zodat je ze op je computer kan luisteren.

Want dat vind ik dus het jammere van cd's kopen. Gewoon per nummer betalen, als je niet een hele cd wilt hebben, dan betaal je ook niet voor de hele cd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 juni 2005 06:30:23 schreef Jondalar het volgende:

Mijn punt: mensen maken iets, daar wordt geld voor gevraagd. Vind jij dat het geld waard en wil je het dan koop je het, zo niet, dan koop je het niet.

Weet je wie dat geld van de cd die je koop krijgt? de artiest die zingt krijgt voor iedere cd die verkocht word net als het mee zit een halve euro... en een halve euro voor vervoer en een halve euro hooguit voor de productie. en rest naar de platenmaatschappij en nog een beetje naar de winkel. als je het stukje platenmaatschappij er uithaalt is een cd van 20 euro nogmaar 5-8 euro. dat is de reden dat ik zo nu en dan wat download. en als ik iets download en het is echt worshippy.gif dan koop ik de cd. ik heb thuis 140 orginele cds met alleen maar worshippy.gifyes.gifparty.gif muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
'Downloaden van illegale software moet verboden worden'

Uitgegeven: 27 mei 2005 13:36

AMSTERDAM - "Het downloaden van illegaal aanbod op het internet is verreweg de meest schadelijke vorm van piraterij ooit. Dat moet strafbaar gesteld worden" zegt Tim Kuik, directeur Stichting Brein vrijdag.

In de huidige wet is alleen het illegaal aanbieden (uploaden) strafbaar en downloaden niet. "Maar let op," zegt Kuik, "Gebruikers van p2p-uitwisseldiensten downloaden niet alleen maar zijn zelf ook illegale aanbieders en dus strafbaar. Ze worden daarbij geholpen door service providers en andere tussenpersonen die niet mee willen helpen aan de handhaving maar ondertussen wel aan die illegale klanten verdienen, onder het mom van: downloaden mag."

"Onder invloed van hun sterke lobby ontstaat er een scheefgroei van aansprakelijkheid. Het moet duidelijk zijn dat je aan handhaving tegen illegaliteit behoort mee te werken."

Verreweg de meeste softwarepiraten in Nederland zijn eenlingen. De georganiseerde piraterij in Nederland legt zich vooral toe op maandelijkse dvd's met verzamelingen van populaire muziek en games, zoals de zogenoemde Onyx-collectie.

bron: nu.nl

Lees maar eens door. Hier staat duidelijk in dat downloaden legaal is en uploaden illigaal is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 juni 2005 09:41:45 schreef Troel het volgende:

Ik vind eigenlijk dat er een site moet komen waar je muziek kan downloaden tegen een zachter prijsje dan het kopen van een cd. Alle cd's die ik heb staan ergens in de kast te verstoffen, het enige wat ik luister is muziek op mijn computer. Het zou veel makkelijker zijn als er tegen een kleinere prijs cd's te downloaden zijn zodat je ze op je computer kan luisteren.

Want dat vind ik dus het jammere van cd's kopen. Gewoon per nummer betalen, als je niet een hele cd wilt hebben, dan betaal je ook niet voor de hele cd.

Dat bestaat al in de vorm van iTunes en MSN Music. Ikzelf gebruik iTunes en heb daar al een aantal christelijke nummers gekocht. Prijzen zijn 99 cent per nummer en 9.99 voor een hele CD.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

Hm voor mij is het volgens de wet illegaal. Maar ik zie het zo ik koop wat en besluit het de delen dan kan de wet het nog zo illegaal vinden. ik persoonlijk vind dat ik er niks verkeerds aan wel vind ik het verkeerd om er op die manier flink geld aan te verdienen. Maar dat vind ik van elke organisatie die werkt vanuit een winst oog merk omdat het altijd over een andermans rug verdient wordt. Dus ja medelijden krijgen de productie maatschappijen niet van mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja ik vind het gewoon onzin dat het illegaal is ik koop en deel hem daarna met mun vrienden dus is delen nu inmiddels ook al illigaal in deze maatschappij. lol daarna wordt naaste liefde waarschijnlijk in de toekomst ook illegaal moet iemand die je geholpen hebt belasting voor die hulp gaan betalen de wereld wordt te gek voor worden.

En daar komt nog is bij kijken dat voor dit probleem in nederland wel extra auteurs rechten zijn gaan betalen op lege media. dus de auteurs rechten betaal je al een keer op de lege cd/dvd,s maar ze willen hun geld het liefst 3 of 4 keer ontvangen. lol ik weiger daar gewoon aan mee te werken aan een maatschappij waar delen in verboden is

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:12:36 schreef Alex Tromp het volgende:
Van een redelijk bekende act als Delirious? is gewoon niks te downloaden. Verder een nummertje van Pillar maar dat was het dan ook. Geeneens de blind boys of alabama, die toch best in de hitparade hebben gestaan. Ook Drs. P, geheel seculier is niet te vinden op deze sites.

Hier is de truuk om gratis en 100% legaal nummers te downloaden:

Ga naar de website van je favoriete band en zoek naar een link die doorgaans 'music' of 'MP3' heet. Klik daarop en *BOEM!* daar heb je je MP3tjes om te downloaden.

Dit is hartstikke legaal, waar je je ook ter wereld bevindt, omdat de rechthebbenden (de bands dus) jou deze nummers zelf aanbieden en je dus hun goedkeuring hebt om ze te downloaden.

Kan je niks vinden op de officiele homepage van je favo band? Zoek dan op MP3 hosts als IUMA, Soundclick of Purevolume. Ook op MySpace kom je de meeste bands wel tegen. Dit alles is gratis en legaal, wat wil je nog meer, afgezien van complete albums (al zijn er bands die ook complete albums ter download aanbieden)?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 13 juni 2005 09:41:45 schreef Troel het volgende:

Ik vind eigenlijk dat er een site moet komen waar je muziek kan downloaden tegen een zachter prijsje dan het kopen van een cd. Alle cd's die ik heb staan ergens in de kast te verstoffen, het enige wat ik luister is muziek op mijn computer. Het zou veel makkelijker zijn als er tegen een kleinere prijs cd's te downloaden zijn zodat je ze op je computer kan luisteren.

Want dat vind ik dus het jammere van cd's kopen. Gewoon per nummer betalen, als je niet een hele cd wilt hebben, dan betaal je ook niet voor de hele cd.

Die mogelijkheid is er.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid